Uitgerekend 2e helft augustus 2021

22-12-2020 16:24 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag nog geen topic dus.. Wie schrijft er mee?

Kiptijgert: 1e kindje - 21 aug
Lau_Ngi: 2e kindje - 22 aug
Sanne_Joy: 1e kindje - 23 aug
7890123456: 2e kindje - 24 aug
Thol: 1e kindje - 25 aug
Lauren-94: 1e kindje - 27 aug
Grenada: 2e kindje - 28 aug
Wortelsap91: 4e kindje - 29 aug
Nina210: 3e kindje - 29 aug
Boomtak2: 2e kindje - 30 aug
Sodastream: 4e kindje - 30 aug
Soul-searcher; 1e kindje - ... aug
Halleluja: 3e kindje - ... aug
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 19:44
80.35% gewijzigd
Wat heb ik lang niks van me laten horen.. De weken zijn echt voorbij gevlogen en het is flink druk op werk. Wat fijn dat er allemaal goede 20 weken echo's zijn geweest. Weer een hele opluchting! En super leuk dat steeds meer van ons weten wat het geslacht is. @Nina voor jou nog steeds een verassing!

Ik kreeg bij 18 weken echt enorme pijn aan mijn bekken en kon bijna niet meer lopen. Vond dat wel schrikken, maar na een bezoek aan de bekkenfysio ging het snel weer beter. Onbewust span ik de boel te veel aan waardoor het helemaal vast zat en elke beweging pijn deed. Verder had ik bij 20 weken ineens wat licht bloedverlies.. gelukkig was er uit eindelijk niks aan de hand en een hele mooie 20 weken echo gehad.

Zijn jullie buiken ook al niet meer te missen? En hoe gaat het bij jullie met slapen? Ik merk dat ik veel wakker wordt en toch niet zo lekker lig als dat ik hiervoor deed. Verder trappelt de kleine meid volop en worden de schopjes ook steeds harder. Komende week gaan we er op uit voor de babykamer. Naast kleertjes hebben we nog niks in huis! Geniet van het weekend allemaal :heart:
Nou hier gaat het even niet zo goed en weet echt niet wat ik moet doen. Ik doe fysiek zwaar werk normaal gesproken en heb dat al terug gedrongen naar alleen de machines bedienen maar dan moet ik veel traplopen. Kan na een werkdag 2 dagen lang niet meer staan vanwege Bekken klachten. Ben naar de fysio geweest en die zegt dat ik maar 5 keer per dag ma traplopen maar dat kan helemaal niet met mijn werkzaamheden. Nu ben ik vandaag en gisteren al heel de dag super misselijk en overgeven maar moet vannacht om 3 uur op mijn werk zijn. Voel me zo schuldig als ik af bel maar het gaat op dit moment eigenlijk echt niet. En ben bang dat ik niet krijg doorbetaald omdat ik een 0 uren contract heb. Nou allemaal lastige dingen. Gelukkig over 12 weken officieel verlof.
O wat vervelend zeg! En de bekkenklachten zullen echt enkel afnemen indien je goed kan rusten en ontspannen tussendoor. Zijn er nog andere werkzaamheden die je zou kunnen doen waardoor het traplopen beperkt wordt? En wat ook heel goed is om tijdens het werk echt even op je zij te gaan liggen met een kussen tussen je knieën. Misschien zou het al helpen als je dit 2x tussendoor doet? Ik snap dat je je bezwaard voelt tegenover je werkgever, maar hier kan je echt niks aan doen. Ik zou de klachten echt serieus nemen en goed voor je lijf zorgen. Want als je er nu niet serieus mee omgaat kun je er zelfs na je bevalling nog lang last van hebben en dan ben je nog verder van huis. Een 0 uren contract helpt ook zeker niet mee, want begrijp dat je gewoon doorbetaald wil worden ondanks dat je het werk niet kunt uitvoeren. Maar hoe gaat dat dan te werk als je met verlof bent? Krijg je dan niks door betaald? Kan het me bijna niet voorstellen. Sterkte en een dikke knuffel!
Leuk Lauren, dat je zo geniet van het getrappel en dat het allemaal goed gaat, op die bekken even na dan. Hopelijk komt het niet te erg terug!!

Jeetje boomtak wat een rotsituatie. Het is wel een duidelijk signaal van je lichaam dat t even too much is, maarja zomaar zonder inkomen zitten is ook niet niks! Is daar bij ziekte toch niet een soort vangnet voor? (Ben bang dat ik t antwoord al weet...) en dan ook nog die heftige nachtdiensten als ik t goed begrijp, pfoe! Heb je een beetje een begripvolle werkgever? Kan je niet toch overleggen om wat meer pauze te kunnen nemen (je hebt recht op extra pauze..) of andere taken? Sterkte ermee...

Buik is zéker niet meer te missen hier. Bij de eerste 2 had ik echt pas bij 25-26 weken een beetje een buik, maar deze keer echt een stuk eerder. Baal er wel van, want vind mezelf niet mooi als ik zwanger ben. Kan er niks aan doen - ookal zeggen anderen 1000 x hoe mooi ik er wel niet uit zie, I aint feeling it.
Maar ik vind alle zwangerschapskleding ook gewoon vreselijk. Heb me helemaal suf gezocht online en op vinted maar vind werkelijk bijna alles onflatteus, truttig, of te saai.... ik draag normaal ook nooit spijkerbroeken met een streepjestrui dus waarom 90% van de zwangerschapskleding er zo uit moet zien, is me een raadsel... nouja, luxe probleem zullen we maar zeggen ;-)

Verder gaat het gelukkig voorspoedig! Sinds deze week voel ik heel voorzichtig trapjes. Als ik er niet al 2 gehad had, zou ik t nog niet herkennen. Mijn placenta ligt precies tegen het midden/bovenin aan de voorkant dus die dient nog als demping.

Onze 20-weken echo duurde maar 15 minuten! Bij de eerste 2 duurden ze wel 45-60 minuten. Echt kort he? Was helemaal verbaasd... hij heeft volgens mij wel alles gecheckt van wat ik me herinner van de vorige keren... het geslacht weten we idd niet! Spannend weer...
Helaas was iets niet helemaal in orde met het hartje. Er zat een te grote onregelmatigheid in het kloppen en een licht ruisje. Toch dacht de echoscopist niet dat dit te maken heeft met een hartafwijking, omdat het hart er verder prachtig uit zag (niet vergroot oid) en alle andere organen in tiptop shape waren. Hij dacht dat het te maken heeft met onrijpheid van het hartje, en dat schijnt veel voor te komen. Voor de zekerheid toch doorverwezen naar een medische hartecho, die hebben we volgende week. Maar we hoefden ons geen zorgen te maken dus dat doen we dan ook maar niet! Heel veel kan ik er toch niet aan doen nu....

Hoe gaat het met de rest? Het is rustig op deze groep....
Ik vergeet inderdaad af en toe wat te posten. Lees het wel bij, maar m'n geheugen is echt een zeef.
Ik las van boomtak over bekken klachten, heel vervelend! Ondanks een nul uren contract heb je volgens mij wel recht op doorbetaling, mits je in de afgelopen drie maand een vast aantal uren hebt gemaakt. (maar weet dit niet 100% zeker, wel goed om uit te zoeken, miss kan het uwv je hier duidelijkheid over geven). Ik herken het wel, heb nu ischias, wat echt goed ging de afgelopen weken maar sinds gisteren weer opspeelt. Als dit zo blijft ga ik het werken ook niet vol blijven houden. Sterkte ermee!

Nina toch wel een beetje spannend lijkt me. Gelukkig al snel een hart echo voor duidelijkheid. Je kunt er idd nu niks aan doen, maar kan me voorstellen dat het fijn is om te weten wat het is en of het iets is wat ook nog over kan gaan.

Hier groeit m'n buik ook flink. Ben bijna 22 weken, dus ben benieuwd waar dit eindigt. Zo'n tweede gaat erg hard 🙈

Volgens mij heeft nu iedereen toch wel de 20 weken ehho gehad. Ik moet deze week nog even bellen voor de groeiechos en de kinkhoest vaccinatie. Ook van die dingen die ik vergeet. Komt ook doordat ik drie weken geleden een auto ongeluk heb gehad. Ik kwam van rechts en de ander zag me niet. Frontaal tegenaan geknald,met m'n auto die ik nog geen drie weken had. Met mij alles goed, wel flink geschrokken en daarna veel gedoe gehad met de verzekering. M'n auto Total loss. Volgende week een aantal dagen vrij, daar echt wel aan toe
Hé Boomtak wat naar dat je zo'n last van je bekken hebt! En dat er dan ook nog zorgen over werk en financiën bijkomen helpt natuurlijk niet. Ik weet helaas niet waar je recht op hebt, maar het UWV betaalt je loon als je ziek bent ipv je werkgever toch? Misschien kan je hen contacteren?

Nina, wat jij hebt met het onrijpe hartje hadden wij bij onze dochter ook. Echo kwam eigenlijk net te vroeg; er was een extra harttoon te horen en een ruisje. Een week later nog eens naar een echocentrum in het ziekenhuis en hartje was volgroeid. Hoop dat het bij jullie ook zo gaat.

Mijn buik begint ook hard te groeien, heb niet geïnvesteerd in warme positiekleding en wil dat ook eigenlijk niet omdat we vooral in ze zomer hoogzwanger zijn. Maar mijn gewone bovenkleding zit toch niet echt oké meer. Lang shirtje eronder en het kan nog wel maar echt leuk loop ik er niet bij :-?
Ik moet zeggen dat ik me ook niet mooi voel als zwangere. Ja, het is speciaal maar heb zeker geen extra glans over me heen, voel me veel aantrekkelijker in mijn eigen lijf. Maar goed dat komt wel weer.

Nu gelukkig een weekje vrij, en we gaan ook echt een weekje weg naar een ander plekje in Nederland :cheer: Even eruit, daar heb ik zin in!
Oh heerlijk soda, even weekje weg!

Ja wat je zegt van die echo hoop ik al, al was ik wel 20.4 met de 20 weken echo. Maar gisteravond reguliere controle bij vk en daar hoorden we gewoon een regelmatig hartje, dus maak me al stuk minder zorgen.

Vandaag zit ik er echt doorheen. Ben druk geweest op mn werk en heb slecht geslapen paar dagen. Kan alleen maar huilen eigenlijk van vermoeidheid. Peuter van 3 heeft echt een kutweek en maakt van alles strijd, is echt de hele dag aan het drammen en zeuren en huilen en gillen. Wil geen onderbroek aan, geen sokken, geen schoenen, mag m niet helpen, wil het zelf doen maar lukt niet goed, wil toch sokken aan, andere sokken, sok zit scheef, verkeerde onderbroek, mama helpen, mama nee jij mag niet helpen. Dit waren de eerste 5 minuten van de dag..... Hij trekt zus van 1,5 er lekker in mee dus die is ook veel aan het gillen en huilen, terwijl zij normaal echt heel chill en easy going is. Ik ben normaal best wel een chille en geduldige moeder, maar zit er echt doorheen. Wil gewoon 1 dag thuis zijn zonder eindeloos gedram en gezeik aan mn hoofd. Man werkt nog 1 dag en heeft dan vakantie, thank the lord. Ik ben nu op bed gaan liggen en hoor dreumes en peuter beneden mopperen, huilen en ruzie maken. Ze bekijken t maar even....
Oh peuter komt ff zeggen dat ze klaar zijn met zeuren 😅 nouja op hoop van zegen dan maar....
Goed dat je er gewoon even uitstapt en ze even laat! Soms is dat het beste wat je kunt doen. Ik herinner me die dagen nog wel van toen ik zwanger was van nr 3 en er 1 van bijna drie en 1 van een had rondlopen... brrrr.... hou vol. Zet de tv aan met een leuk filmpje ofzo. Of misschien juist naar buiten naar een speeltuin. Hoewel je daar waarschijnlijk helemaal geen zin in hebt werkt 't vaak wel heel goed voor de kinder humeurtjes. Croissantje van de supermarkt er in met een pakje drinken en ze hebben ook weer geluncht :lol: we moeten het onszelf niet te moeilijk maken. Sterkte vandaag!
Ja we hebben samen boodschapjes gedaan en idd croissantjes en sap gehaald haha en toen in de tuin gepicknickt. Jongste gaat nu naar bed en dan ff paw patrol kijken met de oudste :) Idd maar wat extra tv vandaag...
Ooh wat heb ik hier al lang niet meer gereageerd zeg!

Wat fijn al die goede 20 weken echo’s. Even spannend met het hartje dus Nina maar fijn dat je je er niet teveel zorgen over maakt.

Hier ook een goede 20 weken echo. Wauw gewoon voor het eerst na 4 keer niks wat niet goed was. Ik mag dus ineens naar de verloskundige in het dorp. Vorige zwangerschappen nooit geweest dus dat is even wennen. Wel 3 groeiechos want ook dit lijkt weer geen dikkerdje maar daar maak ik me geen zorgen om.

Oh Nina wat een hel dag zo soms. Slim dat je ff naar boven bent gegaan. En wat is paw patrol dan toch heerlijk haha.

Hier echt even een beetje heel neerslachtig. Meivakantie is begonnen en we zouden lekker op vakantie gaan en kindjes keertje naar m’n ouders en een dagje opvang/Bso zodat ik 2x een dag voor mezelf had en toen 2 dagen voor de vakantie test middelste positief op Corona. Nu zitten we minimaal 2 weken met zn allen thuis. En dan dus niet eens ff naar het bos of een rondje fietsen maar echt thuis. Man moet “gewoon” werken dus ik doe de kinderen. Pffff nog 9 dagen en ik weet nu al niet meer hoe we dit door kunnen komen.
Zoontje heeft overigens niet eens een snotneus ofzo. Ik wel dikke keelpijn/verkouden/hoesten maar al 2x getest deze dagen maar steeds negatief.
De horror is dat al we over - nu nog 9 - dagen weer testen en 1 van ons is dan wel besmet we weer 12 dagen moeten 😭
Geldt ook voor mij lang hier niet gekeken.
Combi van minder energie maar ook wel minder spanningen rondom de zwangerschap En dat dan weer gecombineerd met mij enorm slechte geheugen!

Wortelsap wat ontzettend balen zeg, juist nu een positieve test int gezin. Hoop zo voor jullie dat het meevalt en dat je zoontje niet ernstig ziek wordt en de rest gezond blijft!

Ik heb nu weer verdachte bewoners op het werk. Toch ook steeds weer spannend om dan op locatie te werken. Nog paar weken dan hoef ik het officieel niet meer.

Hoe staat het bij jullie met de voorbereidingen? Wij hebben inmiddels kamertje af. Meubels zelf opgeknapt dus wilde dat op tijd doen. Komende tijd alleen nog leuke accessoires en goed voor mezelf zorgen. Geeft wel rust dat dit nu klaar is. Heb toch wel steeds de zorg dat m’n bloeddruk op gaat lopen en ik dan rust moet houden.
Ik heb even flink bijgelezen. Inmiddels zijn we wat weken verder voordat ik voor het laatst gereageerd heb.
Ik loop ook bij een bekkenfysio. Ik heb last van het aanspannen van mijn bilspieren omdat mijn buik al zo groot is. Ik compenseer het zeg maar. Nu is het al een keer helemaal losgemaakt en gaat het stukken beter!

Oh wortelsap, ik zit precies in hetzelfde schuitje. VRESELIJK. Wij waren lekker op vakantie en toen werd manlief ineens erg ziek. Direct getest en positief dus alles ingepakt en weer naar huis gegaan... Daar ging onze vakantie. Ik was en ben zo boos op de situatie. Inmiddels zitten we al 4 dagen binnen en is mijn man nog niet klachtenvrij. Ik ben negatief gelukkig en hoop dat het zo blijft. Aan het eind van de week laat ik mij misschien nog een keer testen. Even kijken hoe deze week loopt. Pas als hij 24 uur klachtenvrij is, gaan de 5 dagen quarantaine in bij een negatieve test. Man oh man.

Wauw Thol! Het kamertje al af. Zo ver zijn wij nog niet. Bij de eerste had ik nu alles al wel af, haha. We hebben net de verf bepaald en hopen met hemelvaart te kunnen beginnen.
Hoe is het met iedereen?
Ik heb sinds gisteren verlof en dat is erg fijn en ook erg nodig. Vandaag weer controle in het ziekenhuis. VOor mij nog max 10 weken.. Dat is zo raar en al super snel!
Lau_Ngi schreef:
19-05-2021 09:27
Hoe is het met iedereen?
Ik heb sinds gisteren verlof en dat is erg fijn en ook erg nodig. Vandaag weer controle in het ziekenhuis. VOor mij nog max 10 weken.. Dat is zo raar en al super snel!
Bizar he zo snel als dat het gaat! Fijn dat je verlof hebt en hopelijk doet de rust je bekken ook goed.
Huh Lau hoe ver ben je dan? Ben je nu niet iets van 26 weken? Gaan ze ze sowieso halen bij 36 weken dan? Vriendin van me beviel van kerngezonde tweeling met 39.3, dus vandaar dat t me verbaast dat je zegt ‘max 10 weken’. Hoe dan ook heerlijk dat je verlof gestart is. En spannend hoor, nog zo’n korte tijd tot je er nog twee mannetjes bij hebt :heart:

Hier alles goed. Kijk enorm uit naar de komst van onze kleine, ben zo benieuwd naar hem/haar!!

Ik ga denk ik van VK wisselen. Heb echt geen klik met deze, en eentje rookt er en dat vind ik echt arelaxt, en verder vind ik ze sowieso wat... onprofessioneel overkomen. Morgen ff andere praktijk bellen of ze nog plek hebben! En anders is t ook niet echt een ramp hoor... maar wel ff proberen
Lau wat fijn dat het goed dat met je tweeling? Maar Max 10 weken? Wow dat gaat wel heel snel.

Nina ga jij ook tot de zomervakantie door met werken? Hier als laatste vakantie dus ik mag nog 10 weken werken. Komt wel goed denk ik.

Goed dat je wisselt van VK als je je er niet goed bij voelt.

Hier juist zo gek dat ik nu gewoon bij de VK in het dorp zit ipv in het ziekenhuis. Vind het zo gek dat ik gewoon 8 weken geen echo heb en 4 weken tussen de afgelopen en komende afspraak. Maar wel lekker hoor.

Alleen m’n bekken hebben het zwaar, dat is wel erg frustrerend. Heb veel pijn en moet ook wel dingen laten erdoor.
Oh wat vervelend van je bekken, had je dat bij eerdere zwangerschappen ook?

Ja ik werk gewoon door tot de zomer, werk in regio noord - vroeg dit jaar - dus ben pas 33 weken bij aanvang zomervak. Mn vorige twee zwangerschappen tot 36 weken gewerkt en dat ging me goed af, voel over t algemeen van week 26-36 op mn best :)
@Lau wat fijn dat je met verlof bent! Hopelijk kun je nu een beetje bijkomen en lekker rommelen in de babykamer. Hoe gaat het nu met je bekken? Het aftellen tot de twins geboren worden kan beginnen!

@Nina ben je nog gewisseld van VK?

@Boomtak2 Hoe gaat het nu bij jou op je werk? Zijn jullie tot een oplossing gekomen?

@Thol wat heerlijk dat het kamertje al af is. Nu dus alleen nog wat opleuken en zelf rustig aan doen!

Hier veeel last gehad van bekkenpijn na een stressvolle periode op werk. Bij stress span ik alles aan en daarna heb ik het zwaar te verduren. Lopen doet dan zo een pijn. De werkdruk ligt te hoog en ik hoop dat het snel wat minder wordt. Eind juli pas met verlof (4 weken voor uitgerekende datum) dus ik heb nog wel even te gaan. We zijn net gestart met het kamertje en gaan binnenkort de muren verven. Alle grote dingen zijn al besteld en komen binnenkort binnen, veel zin in! Hopelijk is mijn bekkenpijn snel weer helemaal verleden tijd, maar de fysio kan het altijd goed los masseren. De kleine meid trapt er goed op los echt zo gezellig. Bij 29 weken krijgen we een 3d/4d echo en heb haar met 24 weken ook al even gezien in 3d/4d, een super mooi moment! :heart:
@Nina Ja, ik mag van het ziekenhuis niet voorbij de 36 weken. Wellicht ligt het aan de soort tweeling? Deze tweeling deelt de placenta en na 36 weken is die echt op schijnbaar. Dus afhankelijk van de ruimte en plaats die ze dan hebben, zal ik vanaf 36 weken ingeleid worden. Wel knap van je vriendin joh! 39 weken. Wauw!
Slim om trouwens te gaan wisselen van vk als het niet goed voelt. Wel jammer zeg dat je deze ervaring hebt..

@Lauren Bekken gaan goed! Ik ga nu om de week naar de bekkenfysio en die maakt alles goed los in mijn onderrug en bilspieren. Met oefeningen kom ik dan een heel eind zonder pijn! Zeker een aanrader. Ik span dus ook alles extreem aan en vanuit mijn bilspieren trekt dan alles samen. Wellicht iets voor jou?
Hoe gaat het met iedereen? Aan het genieten en afwachten op de bevalling? Fijn dat we weer wat meer mogen en ons goed kunnen voorbereiden op het nieuwe leven. :)

Ik heb gemerkt dat ik bij pijn mijn adem inhoudt en dus niet 'weg adem'. Ik wil er natuurlijk wel mee oefenen.
Hoe ging dat bij degenen die al bevallen zijn, herkennen jullie iets erin? Gaat het meer natuurlijk als je daadwerkelijk weeën krijgt?

Lau-ngi, succes met de laatste loodjes en bevalling alvast!
Ik zal ook weer eens reageren. fijn Nina dat je je de vorige keren zo lang goed voelde! Dan voelt met 33 weken met verlof/vakantie gaan misschien wel vroeg ja.

Hoe gaat het nu met de pijn Lauren?
Heb je de 3D echo al gehad?

Niet lang meer voor jou dan Lau! Gaat nog steeds alles goed met de jongens? Groeien ze allebei een beetje even hard?

Soul hier ging dat ademen eigenlijk prima tijdens de bevalling. Inderdaad in stapjes uitblazen ipv ophouden is fijner maar dat merk je vanzelf lijkt me.

Hier gaat het niet zo super. Heel veel last van m’n bekken en harde buiken. Ik doe echt m’n best om rustig aan te doen maar dat blijft lastig. Gelukkig doet de baby ver goed. Eerste groeiecho gehad en klein maar niet te klein. Onze 3 kinderen waren tussen 2,4 en 3kg dus niet zo gek dat deze baby ook weer klein is. Zolang ze gewoon door blijft groeien maken ik (en de VK, nog belangrijker) ons geen zorgen.
Oeh Lastig Soul-Searcher. Ik herken wat wortelsap zegt. Uitpuffen in stapjes werkt echt beter dan in 1 keer een hele hap lucht. Dat gebeurde bij mij eigenlijk vrij automatisch. Wellicht kan iemand je hierbij helpen?

@Wortelsap, wat vervelend zeg dat je zo’n pijn hebt. Zijn je andere kinderen te vroeg geboren of dat niet? Ik hoop dat de pijn snel wat afneemt.

Hier gaat het goed. Ik merk wel dat mijn buik echt zwaar begint te worden dus ik heb al veel last van krampen etc. Maar ze groeien zo goed! Ze groeien nog steeds als een eenling dus ik hoop dat ze dat zo lang mogelijk volhouden.
Wauw Lau zelfs zo goed als een eenling dat klinkt goed! Hopelijk groeien ze lekker zo door tot de inleiding.

Snap goed dat je buik zwaar voelt.

Hier helpt thuis in het zwembad wel heel goed. Dan voel ik m’n buik en bekken veel minder!

M’n kinderen zijn allemaal wel vroeg geboren ja. Eentje te vroeg (36 weken) maar dat was ingeleid. Bij oudste ook ingeleid maar dan met ruim 38 weken. Laatste is met 37,6 spontaan geboren (dag voor de inleiding).
Vooralsnog gaan ze deze keer niet inleiden maar lijkt me heel gek om nu tot 41 of 42 weken door te moeten. Vorige keren wist ik al vanaf 20 weken dat het er maximaal 38/39 zouden worden ivm zwakke placenta. En nu heb ik ineens wel een goede placenta en mag ik ineens zelfs thuis bevallen.
Wortelsap, lijkt me ook spannend om af te wachten hoe het dit keer gaat.. ben je wel voorbereid mocht deze toch vroeg geboren worden?

Lau-ngi, wat bijzonder dat ze goed groeien.. Misschien worden ze samen heel hecht, of niet dat is ook geen garantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven