Gezondheid alle pijlers

spuitverf ingeademd

08-06-2021 21:18 18 berichten
Zoals de titel al zegt heb ik toen straks per ongeluk een beetje verf uit een spuitbus ingeademd toen ik schoenen aan het inspuiten was. Ik heb sindsdien een beetje last van keelpijn en ik maak me zorgen dat dit slecht is. Heeft iemand dit eerder gehad en is dit gevaarlijk?
Ik vind het vooral vervelend voor jou dat je je hier zorgen over maakt.

Het zou niet in mij opkomen hier een ding van te maken of sowieso een topic over te openen.

Ik zou, als ik jou was even lekker douchen, misschien wat innemen en vroeg naar bed gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je er geen gewoonte van maakt loopt het wel los ;) Merendeel van de stoffen in dat spul is al vervlogen nog voordat je het überhaupt in hebt kunnen ademen :) Maar het kan je keel tijdelijk wel wat irriteren.
Staat niet achterop de fles wat je moet doen bij inname? Ik zou me er niet al te druk om maken. Klinkt als irritatie en zal morgen wel weg zijn.
Nouja, lekker is het natuurlijk niet voor je. Daarom heb je keelpijn.

Ga je er iets heel ergs aan overhouden? Nee, dat denk ik niet.
Welke kleur is je keel nu?
Weer uitademen?

Tja, kan best dat het vies smaakt, niet lekker voelt, oid. Maar je kan er niks meer aan doen.
Als het echt een grote hoeveelheid was kan je, voor je eigen geruststelling, de HAP bellen.
piepp schreef:
08-06-2021 21:29

Als het echt een grote hoeveelheid was kan je, voor je eigen geruststelling, de HAP bellen.
Wel ja. Hoe kun je nou 'echt een grote hoeveelheid' inademen als je je schoenen staat in te sprayen?
En dan heeft je lichaam een slimme verdediging:
Hoesten!
girasole3 schreef:
08-06-2021 21:45
Wel ja. Hoe kun je nou 'echt een grote hoeveelheid' inademen als je je schoenen staat in te sprayen?

Spraykop naar boven richten i.p.v. op de schoenen, er kort boven gaan hangen met je mond open, spuiten en dan direct inademen. Zoiets?
Pergamon schreef:
08-06-2021 22:10
Spraykop naar boven richten i.p.v. op de schoenen, er kort boven gaan hangen met je mond open, spuiten en dan direct inademen. Zoiets?
Dan zou ik me toch vooral zorgen maken om de verf in mijn gezicht ;)
Pergamon schreef:
08-06-2021 22:10
Haha nee dat is gelukkig niet het geval, ik heb het niet direct ingeademd maar natuurlijk wel een beetje omdat ik ernaast stond
Felidaes schreef:
08-06-2021 21:22
Ik vind het vooral vervelend voor jou dat je je hier zorgen over maakt.

Het zou niet in mij opkomen hier een ding van te maken of sowieso een topic over te openen.

Ik zou, als ik jou was even lekker douchen, misschien wat innemen en vroeg naar bed gaan.
Haha, lieve reactie! Ik maak me inderdaad snel zorgen om mijn gezondheid
Dank jullie wel voor alle reacties, ben nu wel gerustgesteld :)
dat zou aceton kunnen zijn, wat ook in je nagellak zit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
happyface97 schreef:
08-06-2021 22:34
Haha nee dat is gelukkig niet het geval, ik heb het niet direct ingeademd maar natuurlijk wel een beetje omdat ik ernaast stond

Hoe had je het anders willen doen?
Volgende keer buiten doen en/of zo'n mondkapje voor verf opdoen .
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven