Wanneer werd jij misselijk?

vrijdag 11 juni 2021 om 14:55
Nog voordat je testte? Na het testen, omdat je weet dat je zwanger bent? Of pas na 6, 8 of zelfs 10 weken? Of ben je helemaal niet misselijk geweest? (Bestaan die vrouwen?)
Ik ben nu 5 weken en 1 dag en ik voel me nog steeds niet misselijk? Natuurlijk ben ik daar blij om, maar het maakt me wel bezorgd en ik ga vreemde dingen denken. Ben ik wel zwanger? (Ik ben niet ongesteld geworden en de test gaf binnen een minuut al 2 dikke strepen, tot 2 keer toe.)
Ik ben nu 5 weken en 1 dag en ik voel me nog steeds niet misselijk? Natuurlijk ben ik daar blij om, maar het maakt me wel bezorgd en ik ga vreemde dingen denken. Ben ik wel zwanger? (Ik ben niet ongesteld geworden en de test gaf binnen een minuut al 2 dikke strepen, tot 2 keer toe.)
vrijdag 11 juni 2021 om 15:24
ontbijten en tandenpoetsen deed ik op mijn werk, na het kotsen
heb het toch een half jaar volgehouden, daaglijks. Kwam ook amper aan
vrijdag 11 juni 2021 om 15:32
Wat jij bedoelt is Hyperemesis Gravidarum. Dat is echt heel erg. Meeste vrouwen die hieraan lijden tijdens de zwangerschap liggen ook meerdere momenten in het ziekenhuis. Mijn collega had dat. Bij alle drie de kinderen heeft ze meedere keren voor langere periodes moeten aansterken in het ziekenhuis wbt voedsel en vocht (via infuus). Ook volledige zwangerschap niet kunnen werken hierdoor.36andpregnant schreef: ↑11-06-2021 15:06Bedankt voor jullie reacties! Ik was echt in de veronderstelling dat een zwangere vrouw vanaf het moment van bevruchting misselijk werd en bleef tot het einde.
Ik zelf ben bij beide zwangerschappen geen enkele dag misselijk geweest.
vrijdag 11 juni 2021 om 15:34

vrijdag 11 juni 2021 om 15:37
Hier zo ongeveer vanaf een week na conceptie tot rond de 20 weken. En dan vanaf 30 weken weer tot de bevalling. Bij de tweede zwangerschap was dat misselijke gevoel de reden dat ik ging testen (een week te vroeg) en inderdaad positief
Fijn dat je niet misselijk bent en ik hoop voor je dat het ook lekker weg blijft. Goede zwangerschap gewenst.

Fijn dat je niet misselijk bent en ik hoop voor je dat het ook lekker weg blijft. Goede zwangerschap gewenst.

vrijdag 11 juni 2021 om 15:43
Ik was al een paar dagen voor mijn NOD een beetje misselijk (ben ik normaal nooit!). Het werd langzaam erger maar gelukkig was het goed te doen. Met 12 weken was het ineens over.
De vermoeidheid kwam bij mij later (rond de 7 weken) maar hield ook een paar weken langer aan. Ik vond zelf de vermoeidheid vervelender dan de misselijkheid, ik ben meerdere keren achter mijn bureau in slaap gevallen op mijn werk
In m'n tweede en derde trimester voelde ik me perfect!
De vermoeidheid kwam bij mij later (rond de 7 weken) maar hield ook een paar weken langer aan. Ik vond zelf de vermoeidheid vervelender dan de misselijkheid, ik ben meerdere keren achter mijn bureau in slaap gevallen op mijn werk

Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
vrijdag 11 juni 2021 om 15:50
Snoesje666 schreef: ↑11-06-2021 15:28Alleen in films komt zo'n stortbad, volgens mij.
Bij mij ging het met druppeltjes.
Haha ik had zeker wel een stortbad, wel in bed dus ik stond niet opeens in een plas water. Ondergoed verschoond, maandverbandje in en 2 seconde later kwam het 2e stortbad. Toen maar terug naar bed gegaan met een handdoek tussen mijn benen

vrijdag 11 juni 2021 om 15:58
Hier ook een stortbad met water bij de bevalling/miskraam van onze eerste kindje 11 weken. Ik weet nog dat ik dat echt heel onwerkelijk vond.
Qua misselijkheid begon het rond week 5/6 en nu bij de tweede zwangerschap nog steeds ik ben bijna 15 weken. Met medicijnen is het wel aardig te onderdrukken al geef ik nog steeds regelmatig over.
Qua misselijkheid begon het rond week 5/6 en nu bij de tweede zwangerschap nog steeds ik ben bijna 15 weken. Met medicijnen is het wel aardig te onderdrukken al geef ik nog steeds regelmatig over.
vrijdag 11 juni 2021 om 15:58
Bij de eerste echt zo misselijk met spugen erbij, vanaf week 4 ongeveer tot week 13.
Bij de tweede echt helemaal niet. Geen dag. Voor mij was het ook beetje vreemd omdat ik bij de eerste echt zo misselijk was geweest. Maar ik ga over minder dan twee weken bevallen dus het zegt echt niks.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Bij de tweede echt helemaal niet. Geen dag. Voor mij was het ook beetje vreemd omdat ik bij de eerste echt zo misselijk was geweest. Maar ik ga over minder dan twee weken bevallen dus het zegt echt niks.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
vrijdag 11 juni 2021 om 16:15
Bij de oudste met 3 weken, toen was ik al kots misselijk. Kwam met 6 weken thuis te zitten, hyperrmesis. Niet meer gewerkt tot einde verlof. Met 37 weken was de misselijkheid en het overgeven over.
Zwangerschap bij jongste tot 10 weken nergens last van. Daarna begon het, misselijkheid en overgeven tot de de dag van de bevalling. Vanaf die 10 weken ook niet meer gewerkt
Zwangerschap bij jongste tot 10 weken nergens last van. Daarna begon het, misselijkheid en overgeven tot de de dag van de bevalling. Vanaf die 10 weken ook niet meer gewerkt