Buggy taakbalkgedrag na update Windows 10

12-06-2021 15:55 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik zelf behoorlijk digitaal vaardig maar heb nu een probleemje dat ik niet kan oplossen en ook online vooralsnog niks over kan vinden. Ik ben benieuwd naar de ervaringen en/of tips van anderen.

Na de laatste update van Windows 10 is er een icoontje rechts in de taakbalk bijgekomen: "Nieuws en interesses" geheten. Ik heb geen behoefte aan die feature dus ik heb het uitgeschakeld via rechtsklik > Nieuws en interesses > uitschakelen. Het probleem is nu dat alle iconen aan de rechterkant verdwijnen. Soms direct en soms ineens tijdens het werken, vaak al na het opstarten. Als ik dan via de taakbalkinstellingen iets aanpas (wat dan ook en het maakt niet uit of dat tijdelijk is of permanant) verschijnen ze weer, maar helaas kortstondig. Alleen als ik de feature blijvend inschakel blijven alle iconen ook weer gewoon in beeld. Kortom, buggy als wat.

Kullen jullie dit fenomeen bevestigen, of is het toch iets lokaals op mijn pc?
Ja, ik had het gisteren ook ineens. En klapte de hele tijd ongevraagd open.

Maar ik heb niet wat jij hebt na het uitschakelen.
buggy inklappen en met klemmetje vastzetten?
Oh fijn, heb het net uitgeschakeld.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ha, die van mij is nu ook weg, zat er ook al mee te klooien.
Niemand is onmisbaar
pokkewijf schreef:
12-06-2021 17:50
buggy inklappen en met klemmetje vastzetten?
:-)
Nog even verder gegoogled en nu kwam ik wel info tegen dat het inderdaad een bug is: https://www.bleepingcomputer.com/news/m ... -glitches/

After users experimented with different settings, it was determined that the bug is caused by disabling the News and Interests widget on the taskbar.

Once disabled and a new system tray icon is shown, it triggers the glitch. Once you enable the News and Interests widget again on the taskbar, the icons begin to display correctly.

Windows 10 users affected by this bug found that it could be fixed by uninstalling the KB5003214 preview update, but unless Microsoft fixes the issue before June 8th's Patch Tuesday, all users will be faced with this issue.
Het ligt dus niet aan de computer maar aan een bug die iedereen treft, dat is goed om te weten. Blijven updaten dan maar en dan zal het wel gefixt gaan worden.
knuddestudder wijzigde dit bericht op 13-06-2021 11:58
65.60% gewijzigd
Ik had dat ding ook. Weg nu, maar weet niet meer hoe ik dat gedaan heb.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel schreef:
13-06-2021 11:58
Ik had dat ding ook. Weg nu, maar weet niet meer hoe ik dat gedaan heb.
Waarschijnlijk dit: rechtsklik > Nieuws en interesses > Uitschakelen
Knuddestudder schreef:
13-06-2021 12:00
Waarschijnlijk dit: rechtsklik > Nieuws en interesses > Uitschakelen
Echt geen idee meer. Haha. Ik had ook het weer en de temperatuur in de balk staan.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven