App gedrag van ex collega

13-06-2021 12:11 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn vorig werk had ik een collega die een jaar of 6 geleden duidelijk liet merken interesse te hebben. Dat gevoel was totaal niet wederzijds. Hij was toen begin de 30, woonde nog thuis en had nog nooit een relatie gehad en kwam op mij vrij wanhopig over. Ik had toen een relatie dus had absoluut geen interesse

Nu, 6 jaar later, is mijn relatie relatie al een hele tijd voorbij. Die collega heeft dit via via gehoord en nu stuurt die mij sinds kort elke dag meerdere appjes. Ik heb eigenlijk gewoon geen behoefte aan een appende man. Ik heb nog niet zo lang een foute reboundrelatie gestopt...

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Duidelijk aangeven geen interesse te hebben? Of korte reacties op die appjes?

Sinds deze week stuurt hij ook dagelijks dat hij binnenkort met mij wil afspreken en eigenlijk zit ik daar ook niet op te wachten.
Cherim0ya schreef:
13-06-2021 14:11
Negeren blijft negeren, maakt niet uit hoe je het noemen wilt. Naar mijn mening niet de meest volwassen manier om met ongewenste berichten om te gaan. Vooral als je niet eerder hebt aangegeven dat je er geen prijs op stelt die te ontvangen.
Voor sommige mensen is elke reactie een uitnodiging om berichten te blijven sturen. Zelfs wanneer je al meerdere malen heb gezegd geen interesse te hebben, zelfs wanneer je aangeeft dat je hem gewoon echt niet leuk vindt of wat minder aardig wordt. Dan is negeren en eventueel blokkeren de enige optie imo. (En pak bij die personen dan ook maar alle social media kanalen mee want anders gaan ze daar gerust verder :roll: )
orbifolia wijzigde dit bericht op 13-06-2021 16:25
0.13% gewijzigd
Ik denk dat Proetel aan het bedenken is hoe ze hier moet reageren.. :P
Nou ja.. dat dus..
Foutje
orbifolia wijzigde dit bericht op 13-06-2021 16:25
98.42% gewijzigd
Korte reacties helpen niks. Duidelijk zijn of blokkeren.
bloosje schreef:
13-06-2021 16:24
Ik denk dat Proetel aan het bedenken is hoe ze hier moet reageren.. :P
Is er misschien een topic geopend: hoe moet ik reageren op reacties van mijn mede-forummers?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ben je voor andere zaken in je leven ook zo onzeker?
Kan me zo voorstellen als jij bij een winkel binnenloopt voor een nieuw zeepbakje, dat je een uur later buiten staat en ze een nieuwe badkamer komen plaatsen.
Of als je bij het reisburo zit om een weekend stedentrip Antwerpen te boeken, je op wereldreis gaat van 6 maanden.
Nee is nee. Geen interesse. Stop met je berichten.
Nope
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
13-06-2021 16:28
Ben je voor andere zaken in je leven ook zo onzeker?
Kan me zo voorstellen als jij bij een winkel binnenloopt voor een nieuw zeepbakje, dat je een uur later buiten staat en ze een nieuwe badkamer komen plaatsen.
Of als je bij het reisburo zit om een weekend stedentrip Antwerpen te boeken, je op wereldreis gaat van 6 maanden.
:-D
Zo straf is het nog niet. Maar ik ben inderdaad te weinig assertief en vrij onzeker, ja.
He, Gert/ Samson/ ... bedankt voor je berichtjes maar ik heb geen zin om na zes jaar de draad op te pakken. Ik laat het hier verder bij. Het ga je goed.

Toedels, Proetel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Proetel schreef:
13-06-2021 16:34
Zo straf is het nog niet. Maar ik ben inderdaad te weinig assertief en vrij onzeker, ja.
Heb je enig idee waarom je in deze situatie te onzeker bent om aan te geven dat je geen interesse hebt?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
blijfgewoonbianca schreef:
13-06-2021 16:37
He, Gert/ Samson/ ... bedankt voor je berichtjes maar ik heb geen zin om na zes jaar de draad op te pakken. Ik laat het hier verder bij. Het ga je goed.

Toedels, Proetel.
En als hij dan nog blijft appen, mag je gerust alles blokkeren hoor
lilalinda schreef:
13-06-2021 16:43
En als hij dan nog blijft appen, mag je gerust alles blokkeren hoor
Gooi je gauw die bokkelul er nog in en dan hup....blokkade er op.
dianaf schreef:
13-06-2021 16:42
Heb je enig idee waarom je in deze situatie te onzeker bent om aan te geven dat je geen interesse hebt?
Omdat - vul ik even in - er altijd de kans bestaat dat een ander dan zegt “ zooooo, jij bent arrogant om dat te denken, zeg, dat waren mijn intenties helemaal niet “ en dan voelen de meeste vrouwen zich daar weer rot over.
13-06-2021 16:47
Omdat - vul ik even in - er altijd de kans bestaat dat een ander dan zegt “ zooooo, jij bent arrogant om dat te denken, zeg, dat waren mijn intenties helemaal niet “ en dan voelen de meeste vrouwen zich daar weer rot over.
Jep
Veel vrouwen, zeker de types als To,blijven te lang beleefd. En dat geeft altijd gedonder
13-06-2021 16:47
Ja inderdaad zoiets. Hij schrijft dan bijvoorbeeld dat we vriendschappelijk moeten afspreken. Maar ik voel dat er meer achter zit.
Wie gaat er nou ineens na 6 jaar veelvuldig gaan appen met iemand, out of the blue. Het is niet dat we elkaar nog hebben gesproken sindsdien.
En ja, ik denk inderdaad dat ik dan de reactie ga krijgen van, oh maar ik bedoelde het niet zo. Ik wou gewoon vrienden worden.
Helaas pindakaas, maar dat wik dus niet. Dag.

Echt, hoe moeilijk kan het zijn?
Proetel schreef:
13-06-2021 16:51
Ja inderdaad zoiets. Hij schrijft dan bijvoorbeeld dat we vriendschappelijk moeten afspreken. Maar ik voel dat er meer achter zit.
Wie gaat er nou ineens na 6 jaar veelvuldig gaan appen met iemand, out of the blue. Het is niet dat we elkaar nog hebben gesproken sindsdien.
En ja, ik denk inderdaad dat ik dan de reactie ga krijgen van, oh maar ik bedoelde het niet zo. Ik wou gewoon vrienden worden.
Wat vind je van “ geen behoefte draad op te pakken, blablabla “ ?
Maar gewoon zeggen dat je geen behoefte hebt aan contact impliceert toch niet direct dat je denkt dat hij je leuk vindt? En boeiend, dan vind ie je maar arrogant? Jij vindt hem (of zijn berichten) irritant. Dus geef je hem aan dat hij kan stoppen.
Proetel schreef:
Dan appt hij je dat
Nou en
Jullie weten allebei dat het een lulverhaal is
Proetel schreef:
Maar jij hebt geen interessen toch? Ook niet vriendschappelijk toch? Of stiekem wel?
Als je bang bent voor een nare opmerking, dan is het sowieso een eikel. Hup gewoon een berichtje; joh ik eigenlijk helemaal geen behoefte aan contact, het gaat je goed! En blokkeer.

Je maakt het echt te ingewikkeld.
Nou...je kan toch ook geen belangstelling op vriendschappelijke basis hebben?

Nee Henk, ik heb geen interesse op welk gebied dan ook. De enige reden dat wij elkaar kennen is omdat je mijn collega WAS. En dat WAS is al meer dan voldoende. Fijn leven verder.
Nope
En anders stuur je hem het linkje van dit topic.
Nope
Proetel schreef:
13-06-2021 12:11
Sinds deze week stuurt hij ook dagelijks dat hij binnenkort met mij wil afspreken en eigenlijk zit ik daar ook niet op te wachten.

Hoe heb jij hier op gereageerd? Of ben je al een week stil richting hem?

Ik zou zeggen dat je geen interesse hebt. Dat is duidelijk. Als hij doorgaat over dat het alleen vriendschappelijk is, zeg je dat je daar ook geen interesse in hebt. Gaat hij door, dan zou ik hem blokkeren. Maar hij moet wel een heel groot bord voor zijn kop hebben om nog door te gaan nadat je zo duidelijk bent geweest.
Proetel schreef:
13-06-2021 16:34
Had jij niet ook een ex die eenzijdig besloot dat hij bij je bleef wonen en dat jij toen zelfs bent verhuisd en aangespoord moest worden om hem eens te vertellen dat hij echt niet mee kon?

Niet naar bedoeld. Jij bent veel te aardig, zo bedoel ik dat. Als jij moet kiezen tussen je eigen grenzen en een ander zijn gevoelens, dan schiet jij er altijd bij in.

Een man die zich opdringt mag je gerust vertellen dat hij daarmee moet stoppen omdat jij daar geen trek in hebt. Reden hoef je niet eens te geven. Jij hebt iets te willen!
"Ik ben in contact met een leuke man nu en heb daarnaast verder geen behoefte aan contact met jou. Je vindt wel weer een leuke vrouw. Succes met je verdere leven."
Als hij dat niet snapt ...
Of korte reacties op die appjes?

Lijd je aan het ik wil altijd aardig gevonden worden syndroom?

Ik zou geen excuus verzinnen dat je iemand anders hebt ontmoet. Hij komt toch wel achter de waarheid en dan heb je daar weer gedoe over.

Schrijf gewoon. Hé Jan, ik heb geen behoefte aan afspraken en verder contact. Grt,

Ik snap niet zo goed, waarom dit al dagen aankijkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven