Datemoe. What to do?
dinsdag 15 juni 2021 om 08:07
Hi iedereen,
Sinds de heropening van de horeca heb ik daten weer opgepakt (na een half jaar) en na twee 'mislukte' dates heb ik er alweer genoeg van...
Met beide heren was er gewoon geen (romantische) klik en om die reden volgt er ook geen tweede date. Dit was wederzijds. En dan voel ik me toch weer even een paar dagen klote.
Ik merk dus dat ik er ongelukkig van word, betekent het dat mijn verwachtingen toch te hoog zijn? Want de app gesprekken zijn vaak van tevoren erg leuk. Dus er ontstaat vanzelf een soort verwachting van hoe de date eruit gaat zien. En dan blijkt het niet overeen te komen.
En dit is niet alleen met deze twee dates, ook met de mannen van de afgelopen jaren maakte ik dit mee. Er was altijd wel wat. Geen spanning, geen vonk, geen raakvlakken, geen klik enz...
Vaak volgt er dan geen tweede of derde date.
Ik ben 35 jaar en zou een fijne relatie graag willen. Maar als er iedere keer wel 'iets' is, dan werkt daten erg demotiverend en vraag ik me af waar ik het voor doe.
Hoe gaan jullie hiermee om?
Sinds de heropening van de horeca heb ik daten weer opgepakt (na een half jaar) en na twee 'mislukte' dates heb ik er alweer genoeg van...
Met beide heren was er gewoon geen (romantische) klik en om die reden volgt er ook geen tweede date. Dit was wederzijds. En dan voel ik me toch weer even een paar dagen klote.
Ik merk dus dat ik er ongelukkig van word, betekent het dat mijn verwachtingen toch te hoog zijn? Want de app gesprekken zijn vaak van tevoren erg leuk. Dus er ontstaat vanzelf een soort verwachting van hoe de date eruit gaat zien. En dan blijkt het niet overeen te komen.
En dit is niet alleen met deze twee dates, ook met de mannen van de afgelopen jaren maakte ik dit mee. Er was altijd wel wat. Geen spanning, geen vonk, geen raakvlakken, geen klik enz...
Vaak volgt er dan geen tweede of derde date.
Ik ben 35 jaar en zou een fijne relatie graag willen. Maar als er iedere keer wel 'iets' is, dan werkt daten erg demotiverend en vraag ik me af waar ik het voor doe.
Hoe gaan jullie hiermee om?

dinsdag 15 juni 2021 om 11:01
dinsdag 15 juni 2021 om 11:02
Je kan ook daten voor de gezelligheid, de klik is mooi mee genomen. Wanneer je met iedereen een klik zou hebben, dat zou ook een beetje raar zijn. Het waren nog maar 2 afspraken.
Je bent zelf ook niet perfect, zelf heb je ook wel iets.
Je bent zelf ook niet perfect, zelf heb je ook wel iets.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 15 juni 2021 om 13:11
Het kan best zijn dat je verwachtingen op basis van de gesprekken te hoog zijn, waardoor het altijd tegen valt. Op papier/mail/app kan iemand heel leuk overkomen, maar iemand echt leuk vinden is natuurlijk van véél meer zaken afhankelijk. Uiterlijk, manier van praten, hoe iemand beweegt, ruikt enz.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

dinsdag 15 juni 2021 om 13:19
Toen ik nog aan het internetdate was, had ik de strategie: is het gezellig, dan nog een date. Dat geeft je iets meer de mogelijkheid om te kijken of er wat kan groeien. Bovendien probeerde ik erin te gaan met het idee van 'een leuke avond hebben met een nieuw iemand', ipv 'misschien de liefde van mijn leven ontmoeten'. Zeker met vriendinnen die al ruim aan man en kinderen zaten, had ik niet zoveel mensen meer om mee naar die tentoonstelling, film, sportactiviteit te gaan. Dus ik ging op een gegeven moment met mijn dates die dingen doen die ik toch al graag wilde doen, ipv een drankje. Dat kan ook helpen.
Ik heb twee mensen in mijn omgeving die de eerste date absoluut niet overtuigd waren, maar op deze manier op een tweede en derde date gingen. En nu al 2,5 en 1 jaar een fijne relatie hebben.
Ik heb twee mensen in mijn omgeving die de eerste date absoluut niet overtuigd waren, maar op deze manier op een tweede en derde date gingen. En nu al 2,5 en 1 jaar een fijne relatie hebben.

dinsdag 15 juni 2021 om 13:25
ZIjn je verwachtingen niet veel te hoog? Dat superklik moment met iemand gebeurt toch alleen op tv?
Je hebt pas twee mannen ontmoet, dat is helemaal niet veel. Als je in de kroeg staat dan spreek je toch ook vaak met een stoet aan mensen voor je er eentje vindt die leuk is? Ik zie niet in waarom dat bij online daten anders is.
Je hebt pas twee mannen ontmoet, dat is helemaal niet veel. Als je in de kroeg staat dan spreek je toch ook vaak met een stoet aan mensen voor je er eentje vindt die leuk is? Ik zie niet in waarom dat bij online daten anders is.
dinsdag 15 juni 2021 om 16:03
Zo deed ik het ook! Bleek tijdens het chatten dat we dezelfde film wouden zien dan gingen we ergens tussenin naar de film, of een concert,.... Veel leuke dates gehad zo. En eens iets anders dan altijd met vriendinnen.
dinsdag 15 juni 2021 om 16:15
Inderdaad. Zo snel mogelijk in het echt afspreken want dat zegt véél meer dan getypte tekst of (video)gesprekken.

dinsdag 15 juni 2021 om 17:13
Op welk(e) gebied(en) had je geen klik? Zijn uiterlijk of zijn innerlijk?
dinsdag 15 juni 2021 om 20:14
Bedankt voor de reacties!
Het lijkt of kritisch ben, maar dat is niet zo. Ik geef juist 2e en meerdere kansen, maar helaas is dat andersom niet altijd het geval. Ik merk dat mannen ook graag vuurwerk willen op de 1e date. Ik kan helaas niks forceren.
En mijn datemoe komt voort uit het dates van de afgelopen jaren.
Jammer dat het moderne daten gewoon ingewikkeld is.
Het lijkt of kritisch ben, maar dat is niet zo. Ik geef juist 2e en meerdere kansen, maar helaas is dat andersom niet altijd het geval. Ik merk dat mannen ook graag vuurwerk willen op de 1e date. Ik kan helaas niks forceren.
En mijn datemoe komt voort uit het dates van de afgelopen jaren.
Jammer dat het moderne daten gewoon ingewikkeld is.
dinsdag 15 juni 2021 om 21:03

dinsdag 15 juni 2021 om 21:43