Uitgerekend januari 2022

08-05-2021 14:22 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yes - we hebben een positieve test!

Hier kletsen we over de weg naar de eerste helft van januari 2022 toe, met hopelijk veel gezonde baby's en mama's :cheer:

Mee schrijven:

Fieloesje / 2e kindje / UD 4 jan / :heart:
Sunny91 / 4e kindje / UD 12 jan / :redrose:
Lusi88 / 2e kindje / UD 9 jan
Nisa 1990 / 1e kindje / UD 8 jan / :heart:
Miamora / 2e kindje / UD 31 dec / :heart:
Lunalena2018 / 2e kindje / UD 10 jan / :heart:
Fleurflip / 2e kindje / UD 12 jan / :heart:
Stellamara / 2e kindje / UD 17 jan / :heart:
Slushpup/ 1e kindje/ UD 25 jan / :heart:
Lulu / 1e kindje/ UD 17 jan / :heart: :heart:
Followyourdreams / UD 25 jan / :redrose:
Eeko / 2e kindje/ UD 12 jan / :heart:
Iloke / 3e kindje / UD 14 jan / :heart:

Aan nieuwe meeschrijvers/meer mama's willen we vragen een tweede topic voor Januari 2022 te starten, om het een beetje overzichtelijk te houden :)
stellamara wijzigde dit bericht op 14-06-2021 19:19
80.09% gewijzigd
Ik wilde ook graag de nipt in België laten doen vanwege het geslacht. Maar mijn vriend vind dat overdreven. Nu mijn situatie zo veranderd is en we ineens twee kleintjes verwachten moet ik zo vaak voor een echo (minstens elke 4 weken) dat het geen zin heeft voor ons om daar heen te rijden. Ws weten we het geslacht van de baby's al vrij snel.
Ik zou het geslacht ook graag heel snel weten maar naar België ervoor rijden vind ik echt teveel van het goede. Dan wacht ik nog wel even. Pretecho voor geslacht in Amsterdam kan vanaf 13 weken volgens een collega (en klopte ook). Dus misschien is dat wat?
Als je trouwens in Brabant ofzo woont snap ik het wel hoor ;)
Nipt is toch niet alleen voor het geslacht.
Ook om ziektes en afwijkingen te bepalen :)
lloke schreef:
10-06-2021 10:43
Nipt is toch niet alleen voor het geslacht.
Ook om ziektes en afwijkingen te bepalen :)
Ja klopt, daar is het inderdaad voor bedoeld. Maar in België krijgt je bij het resultaat ook het geslacht van je baby te weten. Hier in Nederland niet. Dus als je naar België gaat weet je 1: eerder het geslacht van de baby en 2: het is 100% zeker, want dna kun je in principe niet fout interpreteren.
je kan ook het vakje aankruisen als je het niet wil weten hoor, dit even ter zijde ;-)
Ander vraagje, gaan of hebben jullie zich laten vaccineren ?
Iloke wil jij het geslacht niet weten?

Ik heb 28juni de 1e vaccinatie. Dan zit ik in het 2e trimester. Eerder durf ik het niet aan. Morgen heb ik mn termijnecho en als die fantastisch is heb ik er wel vertrouwen in.
Ik denk dat het voor mij erger is als ik Corona krijg en vorig jaar ging het in de zomer ook beter en laaide het in het najaar weer op. Dus ik ben nog niet zo zeker dat we einde van het jaar nergens last mee van hebben. Dan liever een vaccinatie
jawel ik wil het weten hoor, was ter zijde dat je kon kiezen (ik ben belg hé :))

Ik heb vaccinatie op 22/6 dan zit ik nog maar net aan 10+4
Voor wie overweegt naar Antwerpen te rijden: je kan ook een Amerikaanse NIPT in Nederland laten doen. In Eindhoven en Amsterdam doen ze het in ieder geval. Kost een stuk meer dan de Nederlandse (afhankelijk van het pakket 400 of 500 euro, dus 200/300 euro duurder dan normale NIPT), maar ze sporen er heel veel extra ziektes mee op. Als je op Natera Panorama Nipt zoekt krijg je meer info. Kan vanaf 9 weken, dan krijg je ook het geslacht als je wil. Kost wat, maar dan weet je ook wat.

Dagje Antwerpen is ook heel leuk maar dat zou ik persoonlijk niet voor het geslacht doen maar voor de toffe stad ;-) maar zou vooral wat goed voelt voor je en waar je zin in hebt!

Vaccinatie: ben al gevaccineerd ivm werk in de zorg, maar anders had ik hem zeker gehaald. En de 22 weken kinkhoest prik ben ik ook van plan te gaan halen :rolling:
stellamara wijzigde dit bericht op 10-06-2021 18:44
Reden: Aanvulling
16.01% gewijzigd
Ik heb mij ook laten vaccineren. De eerste kreeg ik toen ik nog niet wist dat ik zwanger was (steeds uitgesteld want wat als, maar het heeft best lang geduurd voor ik zwanger was dus uiteindelijk de knoop maar doorgehakt). Bij de tweede heb ik wel even getwijfeld maar ben toch overstag gegaan. Juist omdat we een tweeling verwachten is het risico om een ernstig ziekteverloop te hebben extra hoog, zeker in het derde trimester. En ik werk in de zorg dus ik loop extra risico om het op te lopen. Ook heb ik mensen in mijn directe omgeving die heel ziek kunnen worden van corona. Dus na goed overleg met de gynaecoloog heb ik het wel gedaan. Wij zijn in Gent behandeld en daar vallen zwangere vrouwen in de risicogroep. In België mochten vrouwen al veel vroeger dan hier met alle soorten vaccins geprikt worden, in Nederland is dat bij voorkeur met een mRNA vaccin, dus pfizer of moderna. Ik heb die eerste gehad. Kwam allemaal goed uit dus. Ik heb er vertrouwen is.
Vandaag 2echo gehad en alles zag er goed uit :flirting:

Wat was het weer spannend maar och heerlijk dat ik het nu los kan laten. Het lijkt er echt helemaal op dat het nu goed blijft gaan!

Termijn blijft staan op 4 januari. Ik heb meteen een aanvraag gedaan voor kraamzorg want de VK gaf al aan dat het zeer druk is en dat je er vroeg bij moet zijn. Ik hoop maar dat het bij deze lukt (ze werkt zelfstandig), dus ze neemt er niet veel aan.

Wanneer is de volgende aan de beurt voor termijnecho?
Echt alweer een verschil met de vorige keer. Heel veel aan het bewegen, armpjes beentjes lekker in de rondte zwaaien.

Ik ga zo ook nog een pretecho plannen. Voor geslachtsbepaling maar ook omdat ik 10 weken tot de volgende echo wel heel erg lang vind :biggrin:
Hee Fieloesje wat fijn! Een hele geruststelling. Fijn dat het kindje ook zo lekker lag te spartelen :flirting:

Wij mogen dinsdag weer voor een echo, alleen om even te spieken hoe het met de kindjes gaat, want de vk vind het anders zo vervelend voor ons dat we moesten wachten tot we aan de beurt zijn in het ziekenhuis.

Goeie, gelijk kraamzorg aangevraagd. Ga ik doen als ik in het ziekenhuis geweest ben over anderhalve week.

Weten jullie trouwens hoe het zit met kinderopvang aanvragen qua timing? Ik ben geneigd het al snel te regelen. Wij wonen in de randstad en ik denk zomaar dat de crèches al snel vol zitten. Iemand die zijn ervaringen wil delen?
Wow. Ik kom er nu dus achter dat kraamzorg regelen een race tegen de klok is. Wij willen liever niet via een grote organisatie. Maar bij wie we wilden (dezelfde als bij dochter) hadden we na de 1e echo al moeten aanvragen!!! Dus is al vol. Terwijl ik pas 10 weken ben :bonk:
Voorheen begon je met 12 weken aan kraamzorg te denken. Nu ben ik dus al te laat!

Dus tipje van mijn kant: alvast aanvragen dus als je er een op het oog hebt. :idee:
Ik heb me vandaag ingeschreven voor kraamzorg. Nu hebben wij de plannen om de komende maanden een nieuwe huurwoning te vinden (hopelijk snel) gezien we nu maar een slaapkamer hebben en een mini badkamer waar we zelf onze kont amper in kunnen keren. Opvang vinden is dus nog even lastig. De beeb zal 3 of 4 /4.5 dagen naar de opvang moeten gezien wij beiden fulltime werken dus ik wil er niet te lang mee wachten. We gaan om 17u een huurwoning bezichtigen en hopelijk mogen we het huren. Bij de vorige particuliere huurwoning waren we afgewezen omdat we ''te vaak verhuisd waren''... Haat aan de woningmarkt op dit moment.
De hele mikmak gehad, termijnecho (vorige week), nipt, bloedprikken voor ijzer/glucose, vaccinatie, aanvraag Kraamzorg. Hoor niet meer in uitgerekend in januari, maar december. 31 om precies te zijn, hahaha…

Ik woon in het Oosten en hier is de kinderopvang geen probleem.

Wanneer kun je op de echo het geslacht zien? Ik moet over 2 weken weer… maakt me ook niet zo veel uit als we pas met 20 weken zien.
miamora, wat leuk, uitgerekend op de laatste dag van het jaar. Ik gok dat ik zelf half januari ook niet ga halen en dat ze dit jaar nog komen.

Wanneer krijg je de uitslag van de nipt? Ik duim voor je dat alles in orde is met de kleine uk.

Het geslacht kunnen ze vanaf een week of 14-15 zien geloof ik, als je baby er goed voor ligt tenminste
Goeie inderdaad Fieloesje van die kraamzorg! Wij zitten in een heel competitief gebied in randstad qua kraamzorg en crèche, echt een drama. Beiden al bij 5 weken gevraagd omdat we anders zeker te laat waren O_O Kraamzorg is gelukt, crèche staan we nu op de wachtlijst voor mei 2022 en dat wordt spannend...voor onze dochter konden we met zelfde aanmeld termijn van 1 jaar niet terecht. Echt idioot gedoe. Dus Lulu, weet niet in welk gebied je in de randstad woont, maar loont zeker om even te inventariseren bij crèche in de buurt hoe lang de wachttijden zijn, en dan liefst bij meerdere inschrijven voor de zekerheid.

Slushpup hoe was het huis? Hoop dat jullie er terecht kunnen!
Mm, wel een goed idee om nog bij een tweede en derde kinderopvang in te schrijven. Wij hebben op de dag van de positieve test als ingeschreven bij KDV en kraamzorg, maar eigenlijk geen rekening mee gehouden dat kinderopvang mogelijk niet lukt :facepalm: Hier ook Randstad btw.

Ik had afgelopen weekend mijn tweede vaccinatie, maar echt wel flink beroerd van geweest. Dat had ik niet verwacht na de eerste prik waar ik helemaal geen last van had. Werd echt extreem misselijk, dus misschien nog een boeiende opstapeling van zwangerschapsklachten en vaccinatieklachten. Was sowieso al geen top week, met bijna elke dag vroeg in bed ma een gesloopte dag. Ik red het einde van de werkdag steeds net, en dan met je misselijke hoofd nog snel een maaltijd voor manlief en de kleine in elkaar flansen. Pff, dan is het wel op!

En nog 1 weekje tot de termijnecho. Vind het toch wel weer spannend! Dan diezelfde week de NIPT laten afnemen en dan lekker twee weekjes vakantie. Heerlijk, zo veel zin in! :sun:
We are alive to eat cake and candy!
Slushpup hoe was het huis? Hoop dat jullie er terecht kunnen!

Nou gister kwamen er 9 kijken en vandaag wéér 9... begrijp niet waarom ze zoveel mensen laten bezichtigen.
Ik had gelijk gebeld een uur nadat het online kwam. Het is prachtig, compleet gerenoveerd en klimaat neutraal, +-130 vierkante meter voor nog geen 1000 exclusief. We willen het heel erg graag maar goed, de kansen zijn klein. We lagen volgens de makelaar in ieder geval op de goede stapel en hij is goed bevriend met de werkgever van mijn vriend. Maar de huurbaas gaat uiteindelijk kiezen. Als het goed is horen we uiterlijk maandag of het wat geworden is. Zelfs hier in Zuid-Limburg is er amper een woning te vinden. Of het is compleet uitgewoond óf we mogen het niet huren omdat de we 4500 bruto niet halen (omdat ze het tweede inkomen maar half meerekenen, anders haalde we het wel). We willen echt geen appartement(je) meer maar iets moois met een tuin waar we ook jaren kunnen blijven. Nu hebben we 1 krappe slaapkamer en een badkamer van 2 vierkante meter waar ook de wasmachine + droger in staat o_o .. dus het zou wel heel prettig zijn als we op korte termijn kunnen verhuizen. Een baby kunnen we hier met wat omdenken (bed in de woonkamer) ook wel goed houden maar ideaal is het niet.
Luluja een tweeling zal waarschijnlijk wel eerder komen :) ik word ingeleid, sowieso een week voor die tijd, ga wel uit voor de Kerst.

Slushpup wat een gedoe met een ander huis en zwanger zijn. Wij hadden gelukkig al een ander huis voor die tijd, wel verhuizen tijdens zwangerschap, maar super blij dat het gelukt is. Maar oude huis in nog biet verkocht, maakt het wel lastig. 2 hypotheken en contract loopt straks af.

Jeetje fleurflip heftige weken zo, hopelijk voel je je snel al wat beter. Ik heb medicatie voor misselijkheid en helpt me echt de dag door…
Ik krijg trouwens 5 juli mijn vaccinatie. Ik hoef er maar één vanwege een besmetting in maart. Ik ben dan rond de 11 weken dus ik durf het wel aan.
miamora ik verwacht inderdaad niet dat ze in 2022 geboren worden maar nog op de valreep in dit jaar. Maar ik denk dat jij de primeur van deze groep gaat hebben. ;)

Fleurflip wat naar dat je je zo rot hebt gevoeld na de vaccinatie. Hopelijk is het nu allemaal weer oké.

hier heb ik vanmiddag de tweede echo gehad. De kindjes waren allebei goed gegroeid en hadden een mooie hartactie. Het grootste kindje (scheelt twee dagen met de andere) was zelfs al aan het bewegen. Het kleinere kindje zat een beetje verstopt maar kregen we uiteindelijk wel mooi in beeld. Zo aandoenlijk 😍
Hoi allen, gezien het forum gaat verdwijnen ga ik alvast op anoniem.
Ik wil iedereen een voorspoedige zwangerschap wensen en hopelijk hebben we in januari allemaal een gezonde baby in onze handen! :cheer2:
?? Het forum gaat verdwijnen? Mis ik iets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven