Wachtwoord betrokken datalek

15-06-2021 21:56 10 berichten
Ik krijg constant de melding “Uw wachtwoord is betrokken bij een datalek”. Er wordt me dan aangeraden mijn wachtwoord te wijzigen, omdat mensen er anders misbruik van kunnen maken. Nu is het zo dat ik op werkelijk elke site deze melding krijg, en heel veel verschillende wachtwoorden gebruik. Als ik het wachtwoord wijzig, staat er een dag later opnieuw “Uw wachtwoord is betrokken bij een datalek”. Hoe kan dit? Zijn websites zo slecht beveiligd dat ze dagelijks gehackt worden? Is er iets mis met mijn computer en telefoon? Nog meer mensen die hier last van hebben? Ik zit ook op hele saaie suffe websites waar nooit iemand komt, en zelfs daar is mijn wachtwoord gelekt. Daar valt helemaal niks te winnen. Doen ze het hacken op de automatische piloot?
Alle reacties Link kopieren
Deze berichten krijg ik ook, maar dat is mijn telefoon die het aangeeft.
Iphone. Als ik bij algemeen>wachtwoorden>Beveiligingsadvies kijk, dan heb ik ineens erg veel meldingen.
Ik laat het maar even zo.
Best veel werk om alles aan te passen.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
mrs.lamaze schreef:
15-06-2021 22:10
Iphone. Als ik bij algemeen>wachtwoorden>Beveiligingsadvies kijk, dan heb ik ineens erg veel meldingen.
En aanpassen heeft hier ook geen zin, een dag later is er weer een datalek :(
Ik zie nu dat ik 52 gelekte accounts heb haha. Ik wist niet eens dat ik er zoveel had. Sommige komen me helemaal niet bekend voor?
https://haveibeenpwned.com/

Probeer deze eens?

Dan staat er ook bij waar je data zijn gelekt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wat raar, ik zou voor de zekerheid even checken bij have I been pwned.

Laatst waren er wel problemen bij een bedrijf waar veel sites onder vallen maar dat was volgens mij geen datalek.
Een datalek is niet ‘gehacked’ he. Het wil zeggen dat het bedrijf een lek heeft geconstateerd. Dat moeten ze verplicht melden. Dat wil niet zeggen dat je gegevens in verkeerde handen is gevallen en dus gehacked bent. Meestal wordt het lek al intern ontdekt voor slechtwillenden er iets van weten of mee kunnen.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... datalekken
mrs.lamaze schreef:
15-06-2021 22:10
Lastpass kan dat zelf voor je doen (en er zullen vast meer apps zijn die dat kunnen).
Ik vind het ideaal. App op m'n telefoon, plugin op mijn browser, 1 hoofdwachtwoord onthouden en nooit meer gedoe.
BuzzieBee schreef:
15-06-2021 22:52
Een datalek is niet ‘gehacked’ he. Het wil zeggen dat het bedrijf een lek heeft geconstateerd. Dat moeten ze verplicht melden. Dat wil niet zeggen dat je gegevens in verkeerde handen is gevallen en dus gehacked bent. Meestal wordt het lek al intern ontdekt voor slechtwillenden er iets van weten of mee kunnen.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... datalekken
Dit. Ik kreeg vandaag een mail van de NPO dat ze daar een datalek hebben geconstateerd. Wil niet zeggen dat het meteen foute boel is.
Waar krijg je die melding te zien? Via email of als je een website opent? En zijn dat altijd websites waar je ook een account hebt?
Waarin heb je al je wachtwoorden opgeslagen, zijn ze gekoppeld aan je google account of heb je ze in de Chrome/Firefox/Edge opgeslagen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven