Datemoe. What to do?

15-06-2021 08:07 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Sinds de heropening van de horeca heb ik daten weer opgepakt (na een half jaar) en na twee 'mislukte' dates heb ik er alweer genoeg van...
Met beide heren was er gewoon geen (romantische) klik en om die reden volgt er ook geen tweede date. Dit was wederzijds. En dan voel ik me toch weer even een paar dagen klote.
Ik merk dus dat ik er ongelukkig van word, betekent het dat mijn verwachtingen toch te hoog zijn? Want de app gesprekken zijn vaak van tevoren erg leuk. Dus er ontstaat vanzelf een soort verwachting van hoe de date eruit gaat zien. En dan blijkt het niet overeen te komen.

En dit is niet alleen met deze twee dates, ook met de mannen van de afgelopen jaren maakte ik dit mee. Er was altijd wel wat. Geen spanning, geen vonk, geen raakvlakken, geen klik enz...
Vaak volgt er dan geen tweede of derde date.

Ik ben 35 jaar en zou een fijne relatie graag willen. Maar als er iedere keer wel 'iets' is, dan werkt daten erg demotiverend en vraag ik me af waar ik het voor doe.

Hoe gaan jullie hiermee om?
Herkenbaar..
Maar idd moet je het soms ook een kans geven, en wanneer geef je iets een kans?
Dat kun je alleen doen als er een klik is..
Als die er niet is, houdt dat sowieso op.

Ik heb 6 weken intensief gedate met iemand die ik oprecht leuk vond.
Ik twijfelde met sommige dingen wel, maar wilde het een kans geven.
Vanuit het niets belde hij mij op, en deelde mee dat hij niet verliefd was en we het hierbij moesten laten.
Ik was zo verbaasd dat ik niet wist wat te zeggen.
Dus einde gesprek.
Ik heb hem alsnog een app gestuurd met wat vragen.
Nooit antwoord opgekregen.
Dit vind ik dus zeer teleurstellend, hij had face to face kunnen zeggen dat hij twijfelde om door te gaan, dat had ik respectvoller gevonden.

Waren mijn verwachtingen dan te hoog?
Dat vind ik niet, maar ben wel voorzichtiger nu.
pepernootje0 schreef:
15-06-2021 23:33
Herkenbaar..
Maar idd moet je het soms ook een kans geven, en wanneer geef je iets een kans?
Dat kun je alleen doen als er een klik is..
Als die er niet is, houdt dat sowieso op.

Ik heb 6 weken intensief gedate met iemand die ik oprecht leuk vond.
Ik twijfelde met sommige dingen wel, maar wilde het een kans geven.
Vanuit het niets belde hij mij op, en deelde mee dat hij niet verliefd was en we het hierbij moesten laten.
Ik was zo verbaasd dat ik niet wist wat te zeggen.
Dus einde gesprek.
Ik heb hem alsnog een app gestuurd met wat vragen.
Nooit antwoord opgekregen.
Dit vind ik dus zeer teleurstellend, hij had face to face kunnen zeggen dat hij twijfelde om door te gaan, dat had ik respectvoller gevonden.

Waren mijn verwachtingen dan te hoog?
Dat vind ik niet, maar ben wel voorzichtiger nu.
Wat heftig voor je! Maar het valt me wel mee dat ie je niet ghost door jou helemaal niks te laten weten. Maar dat ie je vragen niet beantwoord is ook niet fijn.

Ja je wordt voorzichtiger idd... ik herken het.
Fitgirl schreef:
15-06-2021 20:14
Ik merk dat mannen ook graag vuurwerk willen op de 1e date. Ik kan helaas niks forceren.

En mijn datemoe komt voort uit het dates van de afgelopen jaren.

Jammer dat het moderne daten gewoon ingewikkeld is.
Daten vanaf 35 jaar wordt denk ik ingewikkeld omdat er mogelijk een kinderwens ligt. Met wie date je als ik vragen mag? Veel mannen van die leeftijd kiezen toch vaak voor iets jongere meiden en wat oudere vrijgezelle mannen hebben misschien zelf al kinderen. Het wordt steeds lastiger om iemand te vinden die helemaal zonder rugzakje is zal ik maar zeggen.

Mannen die vuurwerk willen op de eerste date zonder dat dat in de apps naar voren kwam kunnen wat mij betreft de pot op.
Pioen00 schreef:
16-06-2021 13:33
Daten vanaf 35 jaar wordt denk ik ingewikkeld omdat er mogelijk een kinderwens ligt. Met wie date je als ik vragen mag? Veel mannen van die leeftijd kiezen toch vaak voor iets jongere meiden en wat oudere vrijgezelle mannen hebben misschien zelf al kinderen. Het wordt steeds lastiger om iemand te vinden die helemaal zonder rugzakje is zal ik maar zeggen.

Mannen die vuurwerk willen op de eerste date zonder dat dat in de apps naar voren kwam kunnen wat mij betreft de pot op.
Ik heb zelf geen kinderwens maar vind een man met kinderen niet erg. Zou niet erg vinden om bonusmoeder te worden, maar wil ze niet van mezelf.
Heb zelf niet het idee dat mannen van mijn leeftijd jongeren vrouwen willen. Ik zie er zelf ook jonger uit (word meestal rond de 28/29 jaar) geschat. Overigens date ik mannen tussen de 31 en 42 ongeveer. En tsja.. een rugzakje.. die heb ik ook en heeft iedereen wel. En dat is verder niet erg.

Maar dat ik word afgewezen omdat er binnen 2 uur geen romantische klik is, vind ik wel spijtig. Dat soort mannen willen vuurwerk en meteen verliefd zijn.
Misschien een idee om een ander soort mannen te daten?

Bij mijn vriend was ik ook niet direct overtuigd. Soms moet je iemand beter leren kennen. En verder zie een date als een leuke avond of activiteit.
Ga bjjv een activiteit doen die je graag wil.
Fitgirl schreef:
16-06-2021 21:08
Ik heb zelf geen kinderwens maar vind een man met kinderen niet erg. Zou niet erg vinden om bonusmoeder te worden, maar wil ze niet van mezelf.
Heb zelf niet het idee dat mannen van mijn leeftijd jongeren vrouwen willen. Ik zie er zelf ook jonger uit (word meestal rond de 28/29 jaar) geschat. Overigens date ik mannen tussen de 31 en 42 ongeveer. En tsja.. een rugzakje.. die heb ik ook en heeft iedereen wel. En dat is verder niet erg.

Maar dat ik word afgewezen omdat er binnen 2 uur geen romantische klik is, vind ik wel spijtig. Dat soort mannen willen vuurwerk en meteen verliefd zijn.
[/quote

Lieve schat, die willen seks, dat is lust. Dit heeft niets met romantiek te maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb zo'n 2 jaar af en aan online gedate. Af en aan, want regelmatig werd ik inderdaad date-moe en gooide ik de app weer van mijn telefoon: door tegenvallende dates, rare mannen met opdringerige berichtjes, het idee dat je duizend keer hetzelfde oppervlakkige gesprek voert (heb je nog hobbies, wat ga je dit weekend doen etc), etc.
Ik had vrij snel door dat het voor mij in ieder geval niet ideaal is om heel lang te chatten voor je iemand ontmoet, want dan vorm je helemaal een beeld in je hoofd van hoe diegene is en dat beeld hoeft echt niet te kloppen. Dus al vrij snel afspreken als een gesprekje leuk is/interesses overeenkomen, en dan ging ik dingen doen die ik zelf toch leuk vond en graag wil doen. Bijvoorbeeld naar een museum of een bepaalde voorstelling of sportieve activiteit. Zo had ik in ieder geval een leuke middag/avond en je hebt meteen een mooie eindtijd; namelijk na die activiteit.

Momenteel date ik niet meer, want ben al een paar maanden redelijk smoorverliefd op een man waarvoor ik na de eerste date die klik nog niet voelde. Ik zei letterlijk: volgens mij is dit objectief gezien echt een leuke man maar ik heb niet dat 'van mn sokken geblazen worden' gevoel. Gelukkig heb ik het nog een tweede kans gegeven en later kwam dat gevoel echt wel!
Iemand kan door zenuwen tijdens een eerste date ook echt een beetje anders zijn dan normaal, dus ik zou het ook zeker na die eerste ontmoeting niet direct afschrijven als je denkt dat er misschien wel iets in zou kunnen zitten.

Wat echt niet wil zeggen dat ik altijd twee keer op date ging, soms wist ik ook echt wel zeker na date nr 1: oh nee dit wordt m zeker niet! XD

Lang verhaal kort: af en toe date-moe zijn is volgens mij redelijk normaal. Zorg dat je blijft daten omdat je het leuk vindt en als je gefrustreerd raakt, gooi dan gewoon een tijd de app van je telefoon. Bijkomend voordeel: als je je daarna weer aanmeldt sta je als nieuwe gebruiker in the spotlight en krijg je ineens weer veel meer matches.
Wat jij hebt gedaan ClumsyNInja, is best slim.
Als ik ooit weer ga daten, hoop ik hetzelfde te doen. De eerste dat is gewoon voor kennismaken en kijken of de basis een beetje vergelijkbaar is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Fitgirl schreef:
Heb zelf niet het idee dat mannen van mijn leeftijd jongeren vrouwen willen. Ik zie er zelf ook jonger uit (word meestal rond de 28/29 jaar) geschat. Overigens date ik mannen tussen de 31 en 42 ongeveer.
Als jij er uitziet als 28 en je date in de range 31-42 dan zoeken ze toch echt wel jonger dan zichzelf :)
dianaf schreef:
15-06-2021 13:11
Het kan best zijn dat je verwachtingen op basis van de gesprekken te hoog zijn, waardoor het altijd tegen valt. Op papier/mail/app kan iemand heel leuk overkomen, maar iemand echt leuk vinden is natuurlijk van véél meer zaken afhankelijk. Uiterlijk, manier van praten, hoe iemand beweegt, ruikt enz.

Grappig, ik ervaar dat totaal niet zo. Ik ben een fossiel en begon met online daten toen nog bijna niemand een digitale camera had en je dus een profiel kon hebben zonder foto. Soms mailde (ja, MAILEN inderdaad! ;-) ) ik wel een paar weken met iemand. Dan belden we een paar keer en pas als ik stem en inhoud leuk genoeg vond, dan volgde er pas een date. Soms haakte ik of de ander dus ook wel af na een paar mailtjes of een telefoontje.

Ik moet eerlijk zeggen dat lang niet alle dates relatiemateriaal waren, maar wat heb ik een hoop leuke dates gehad zeg! Er was altijd (op 1 keer na, dat moet ik toegeven) een klik, of ze nou groot, klein, dik of dun waren.

Helaas denk ik ook dat deze 'slow dating' tegenwoordig niet meer gewaardeerd wordt, dus ik heb wat dat betreft niet echt advies, maar vind het jammer voor je dat je na 1 date iedere keer zo teleurgesteld bent. Zou het echt geen zin hebben om iemand een tweede kans te geven?
Ow sorry, ik heb je misschien verkeerd begrepen, je wordt juist zelf iedere keer afgewezen? Dat is wel echt kut ja. Zit je misschien op de verkeerde datingapp/-sites? Ik zit er niet meer zo in hoor, maar kun je misschien naar een serieuzere site, waar mensen elkaar wat meer tijd geven?
dianaf schreef:
17-06-2021 08:26
Wat jij hebt gedaan ClumsyNInja, is best slim.
Als ik ooit weer ga daten, hoop ik hetzelfde te doen. De eerste dat is gewoon voor kennismaken en kijken of de basis een beetje vergelijkbaar is.
Precies, de eerste 'date' is eigenlijk nog geen date. Dat is elkaar leren kennen, gewoon even checken of je een beetje leuk met iemand de tijd kan doorbrengen en de ander geen psychopaat is. En dan ontmoeting 2 is eigenlijk date nummer 1 ;)
ClumsyNinja schreef:
17-06-2021 09:31
Precies, de eerste 'date' is eigenlijk nog geen date. Dat is elkaar leren kennen, gewoon even checken of je een beetje leuk met iemand de tijd kan doorbrengen en de ander geen psychopaat is. En dan ontmoeting 2 is eigenlijk date nummer 1 ;)
Ja, dat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Kan het ook liggen aan het type man dat de date? Ik weet van mijn date-tijd dat de stadse mooi boys mij ook regelmatig afwezen. Dus de te knappe mannen die net even te veel aanbod hebben. Vaak mannen uit Amsterdam. Nu vind ik die inmiddels ook niet echt aantrekkelijk, maar toen kon ik online nog wel vallen voor de vlotte babbel en de spitsvondige humor.

Op een gegeven moment realiseerde ik me dat dat vaak de types zijn van dat het snel raak moet zijn, die een beetje onrustig blijven zoeken of een hele hoge lat hebben. De ‘gewone’ mannen uit een middelgrote stad waren vaak serieuzer en relaxter.
Hoe kom je aan je dates? Ik gok online, aangezien dat wel logisch is in deze tijd. Dan is het compleet normaal dat het echt lang kan duren voordat de juiste ertussen zit.

Een psycholoog legde me eens uit dat dat oa komt door de voorselectie. Als jij in een kroeg of op een feestje staat en iemand komt met je praten, dan zie je meteen alles van die persoon live+uitstraling. Online ontbreekt dat en ligt tegelijkertijd de ‘druk’ hoger, je gaat haast automatisch dingen zoeken waarom je elkaar leuk zou kunnen vinden zeg maar. Het is dan gewoon veel vaker een tegenvaller in het echt. En met die persoon uit de kroeg was het dan niet eens tot een date gekomen, want die viel dan wellicht door uitstraling enzo al af.

Toen ze me dat vertelde vond ik het opeens ook zoveel logischer waarom ik maar niet de juiste man trof vanuit online daten. Dus vandaar dat ik het ff aan je mee wilde geven.

Je kunt gewoon via online daten je ware vinden, maar je moet eerst door de voorselectie door echt te gaan afspreken…dat kost dus veel nutteloze dates maar dat is normaal. Appen en bellen kan die voorselectie eigenlijk gewoon niet vervangen. Dus houdt moed en houdt je ogen open in kroegen en op feestjes :-D
Fitgirl schreef:

Waarom wil je een relatie?
Desayuno schreef:
17-06-2021 21:42
Hoe kom je aan je dates? Ik gok online, aangezien dat wel logisch is in deze tijd. Dan is het compleet normaal dat het echt lang kan duren voordat de juiste ertussen zit.

Een psycholoog legde me eens uit dat dat oa komt door de voorselectie. Als jij in een kroeg of op een feestje staat en iemand komt met je praten, dan zie je meteen alles van die persoon live+uitstraling. Online ontbreekt dat en ligt tegelijkertijd de ‘druk’ hoger, je gaat haast automatisch dingen zoeken waarom je elkaar leuk zou kunnen vinden zeg maar. Het is dan gewoon veel vaker een tegenvaller in het echt. En met die persoon uit de kroeg was het dan niet eens tot een date gekomen, want die viel dan wellicht door uitstraling enzo al af.

Toen ze me dat vertelde vond ik het opeens ook zoveel logischer waarom ik maar niet de juiste man trof vanuit online daten. Dus vandaar dat ik het ff aan je mee wilde geven.

Je kunt gewoon via online daten je ware vinden, maar je moet eerst door de voorselectie door echt te gaan afspreken…dat kost dus veel nutteloze dates maar dat is normaal. Appen en bellen kan die voorselectie eigenlijk gewoon niet vervangen. Dus houdt moed en houdt je ogen open in kroegen en op feestjes :-D

Eigenlijk heel logisch ook..
Maar ik denk dat we vaak te snel willen..daar doe ik zelf ook aan mee..en dat werkt niet.
Fitgirl schreef:
16-06-2021 08:01
Wat heftig voor je! Maar het valt me wel mee dat ie je niet ghost door jou helemaal niks te laten weten. Maar dat ie je vragen niet beantwoord is ook niet fijn.

Ja je wordt voorzichtiger idd... ik herken het.
Ik snap nu waarom..
Op social media las ik dat hij sinds gisteren een relatie heeft met iemand, dus ik was zeker niet de enige waarmee hij afsprak.
En dat voelt ruk.
Na 6 weken mag je er toch vanuit gaan dat je iets aan het opbouwen bent gaande weg.
En niet dat er nog iemand is waar hij mee date.
Maar er wordt mij nu wel het eea duidelijk, en je intuïtie liegt nooit he, nooit.
Daar had ik beter naar moeten luisteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven