Zwanger worden vanaf november 2020

24-10-2020 19:15 1248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen vanaf november graag voor een eerste kindje gaan! Super spannend! En daarom lijkt het mij erg fijn om de ervaringen te delen. Ik ben zelf 32 en mijn vriend 33. We zijn bijna twee jaar samen.

Ik zal een tabel maken en deze bij houden voor wie er mee willen doen met daarin leeftijden, hoeveelste kindje en NOD.

Wie schrijft er gezellig mee?!

NaamLeeftijdenHoeveelste kindjeNOD
Soepmyn34/391e16-3
Besss30/302e

Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeBevallenUitgerekende datum💗 of 💙
Pinguin29/312e16 juli16 juli 2021💙
Plukje8336/372e23 juli 2021💙
Lampje27932/331e4 augustus27 juli 2021💗
Followthesun9030/331e2 augustus25 augustus 2021💗
Pebblesflintstone30/332e22 augustus25 augustus 2021💙
Menmo32/323e20 augustus27 augustus 2021💙
Alexandra0331/361e5 oktober 2021
Sunny-in-Perth31/2e14 oktober 2021💙
Sága30/2e 18 december 2021
Vutje34/352e💗
Dinosaus30/352e
lampje279 wijzigde dit bericht op 23-08-2021 13:14
75.41% gewijzigd
Wauw Besss! Dat is pas een duidelijke bevestiging :) Hoe voel je je er verder bij? Ik vond het eerste trimester heel anders dan voor de miskraam! Veel meer een slag om de arm. Maar nu begint het te wennen/ goed te voelen.

Pinguin je hebt ook van die vestjes he! WIj hebben eentje van decathlon. Weet niet of zwembaden dat accepteren, maar die kan je ook zonder de bandje gebruiken. Helpt drinken tegen kramp? Wel lekker dat je baby ingedaald is al! HEeft die van mij nooit gedaan! Dat is dan toch een stresspuntje.

Menmo, Heerlijk dat zwemmen weer kan he! WIl ik ook gaan doen, wel weer een drempel altijd voor mij merk ik. In badpak. En heb momenteel geen passende, dat gaat zo trekken nu mijn buik al dikker word. Wat gaat dat snel bij een tweede zeg! Hadden jullie dat ook?

Ik voel me op zich goed, maar ik heb hele heftige weken qua deadlines en onderzoeken afronden. Nog even drie weken doorzetten. Dat klinkt kort, maar mmenteel echt moeite. Veel hoofdpijn enzo.
Mooie test Besss!

Pinguin Wij hebben wat Saga zegt bij oudste ook zo'n vestje gebruikt, met een drijfgedeelte op de buik en om de armen. Vrij snel daarna waren losse bandjes geen probleem meer.

Saga Ik hou er ook niet van hoor, in badkleding.. Snijd altijd wel ergens en voel me er dan niet lekker in. Nu in positiebadkleding (teveel striae van vorige zwangerschappen om comfortabel in bikini t lopen) want gewone tankini/badpak gaat al best een tijd niet meer aan ;-)
Bij de tweede groeide mijn buik inderdaad stukken sneller dan bij eerste, en nu bij de derde nóg sneller! Voor mijn gevoel is mijn buik nu net zo groot als bij mijn dochter met 39 weken.. Zal vast overdreven zijn en tussen mijn oren zitten maar zo voelt het wel :$

Drie weken kan inderdaad nog best lang voelen.. Zeker als er continue druk is, en dat met dit weer.. Ik heb het met werk. Nog 4 weken en 1 dag cursus (morgen, duimen dat er airco is op de cursuslocatie..) tot verlof. Ben er zooooo aan toe, en ben het zo zat maar heb tegelijk nog zóveel te doen dat ik me afvraag hoe ik dat in 4 weken ga proppen.. 1 Dag per keer denk ik dan maar, en heb besloten dat ik elke week minimaal 1 "groot" belangrijk ding doe (wat collega's niet kunnen/weten/lastig over te dragen is) naast alle kleine "rot"klusjes van de dagelijkse dingen om overzicht te houden. En wat niet gaat.. mogen mijn collega's oppakken, het is niet anders.
Ik lees net dat het forum per 2 augustus stopt 😱 Net als het tijdschrift. Zijn er mensen die verder willen schrijven in een besloten facebookgroep? Zou het leuk vinden!
Sága schreef:
16-06-2021 17:23
Ik lees net dat het forum per 2 augustus stopt 😱 Net als het tijdschrift. Zijn er mensen die verder willen schrijven in een besloten facebookgroep? Zou het leuk vinden!
Huh echt. Ik ben vorige keer ook en een fb groep gaan schrijven, dus misschien wel gezellig om ervaringen uit te wisselen
Bessss schreef:
16-06-2021 18:34
Huh echt. Ik ben vorige keer ook en een fb groep gaan schrijven, dus misschien wel gezellig om ervaringen uit te wisselen
Ja zou het jammer vinden de baby’s enzo te missen 😅 2 augustus al! Een van de grootste fora van Nederland volgens mij, dit.

Ik heb voorkeur voor FB boven whatsapp, vind de hele dag berichtjes op m’n telefoon minder chill.
Gefeliciteerd iedereen!! Nu ben ik toch echt als laatste over als niet zwangere. Net weer een hevige menstruatie achter de rug. Het stemt mij somber 😔
Ook omdat het forum gaat stoppen hierbij mijn laatste berichtje. Het gaat jullie allemaal goed, geniet van het zwanger zijn en van al het moois dat erbij komt kijken, geniet!!

Liefs Soepmyn
Ja Saga, ik zou dat leuk vinden! Heel benieuwd hoe het jullie straks ook vergaat enzo en nieuwsgierig naar de baby’s. Ik heb ook een voorkeur voor fb denk ik.

Mijn buik groeide inderdaad ook veel sneller deze keer. Volgens mijn man valt t allemaal wel mee hoe groot het nu is, maar ik vind het zelf wel mega. Een zwemvest is misschien nog wel een goed idee!
Ja ik las ergens dat goed drinken helpt, ik vergeet het alleen nog om dat regelmatig te doen.
Zwemmen vind ik ook altijd een drempel eigenlijk. M’n buik is een van mijn onzekere gebieden, dus ik heb nu juist een goed excuus waarom die er zo uit ziet :P

Ah Soepmyn, ik hoop voor je dat het jullie snel is gegund! :hug:
Leuk Saga, ik ben voor een besloten Fb groep! Ben te benieuwd naar de baby’s om er per 2 augustus mee te stoppen.. voelt dan toch onafgemaakt.. :|

Soepmyn :hug: :hug: hopelijk gaat het voor jullie ook snel de positieve kant op!
Als jullie mij je Facebooknaam sturen maak ik morgen even vast een pagina aan.

Soepmyn, ik hoop dat je snel zwanger mag zijn :hug:
Ohh, het forum stopt :'( wat een ellende. Ik ben ook voor een besloten facebookgroep. Wil graag blijven buurten, nu, maar ook juist in onze verloven en met onze nieuwe baby’s @Saga, ik stuur je mijn naam door!
Ik heb je ook mijn naam gestuurd!
Saga ik heb je ook een pb gestuurd!
Hoi allemaal!

Even bijgelezen, net terug van een heerlijk weekje Spanje. Dat wad de eerste keer vakantie met onze dochter, vorig jaar is door corona niet doorgegaan. Dat is wel even wat anders vakantie vieren met zo'n kleine erbij! Maar erg leuk om haar te zien spelen aan het strand en in het zwembad. Ik kon er alleen niet zo lekker slapen, miste mijn zwangerschapskussen.

Allereerst Bess gefeliciteerd!! Dat is een hele duidelijke streep.

Wat gaat dat hard bij jou Pinguin! Ik hoop dat je toch hebt genoten van het weekje centerparcs! Erg vervelend dat je minder mobiel bent, duurt inderdaad gelukkig niet lang meer.
Met welke termijn beviel je vorige keer precies, 36+..? Als ik het goed heb ben je dan morgen 36 weken, dan ben je al heel dicht in de buurt!

Follow heel fijn dat alles ok was bij de onderzoeken! Wanneer ga jij met verlof?

Saga veel sterkte met je deadlines! Dat lijkt me geen pretje aan het begin van de zwangerschap. Hoeveel weken ben je nu?

Menmo aftellen tot het verlof dus! Begint bij mij nu ook een beetje, maar ik ga door tot 36 weken (kantoorbaan). Na m'n vakantie moet ik nog 5,5 week dacht ik. Dat afronden is heel gek ja. Inderdaad niet te druk om maken, je collega's weten het vast wel op te lossen als ze ergens niet meteen uit komen.

Lampje hoeveel weken ben jij nu? Ben jij al met verlof?

Soepmyn dat staat wel erg verdrietig ja zo alleen in de bovenste tabel. Ik hoop van harte dat het bij jullie ook snel raak mag zijn!

Ik kan niet geloven dat het forum stopt, snap er niks van. Ik wil ook wel meeschrijven op facebook, ik zal je mijn naam sturen Saga. Schrijven we dan al vanaf daar of deze en komende maand hier nog op het forum?
Fijn dat jullie vakantie leuk was! Wel minder van het slechte slapen, hopelijk kun je dat nog een beetje bijtrekken de komende tijd.

Ja gaat echt hard, ongelofelijk. Ik beviel met 36+1, ben morgen inderdaad 36. En zaterdagochtend gaat mijn man zijn moeder en stiefvader nog ergens naartoe brengen, totaal anderhalf uur weg. Vind het wel spannend haha. Snap ook niet dat ze niet zijn broer vragen nu, maar goed. Daarna mag hij van mij niet meer ver weg (incl werk) :P. Zul je zien dat de baby over 6 weken pas komt haha.
Hoop trouwens dat hij nog thuis mag blijven werken als het thuiswerkadvies er niet meer is, maar zijn werkgever kennende gaat dat vast goed.

Wat ik zo raar vind aan verlof; ik heb nog wel af en toe contact met enkele collega’s, maar over het algemeen is het echt van de een op andere dag helemaal klaar ofzo. Heel gek haha. Maar ik kan er nu ook wel van genieten dat ik niks hoef.

Leuk dat jullie ook mee gaan naar Facebook!
Ik heb van Pinguin, Menmo en Besss bericht en uitgenodigd als vriend op FB om toe te kunnen voegen aan groep. We kunnen nog hier door schrijven als niet iedereen meegaat?

Heerlijk Pebbles! Even ertussen uit. Vervelend dat je slecht sliep! Ik kan er ook niet bij dat forum stopt! Je zou zeggen dat iemand het wil overkopen, zoveel actieve leden en reclame-mogelijkheden.

Oeh dan wordt het spannend Pinguin! En tegelijk kan het inderdaad nog 6 weken duren! Is je verlof nu net begonnen?
Nee heb nu al 2 weken verlof :) moest met 34 en had nog paar dagen extra vrij genomen. Het voelt wel nu pas als verlof omdat we vorige week nog eventjes weg waren, was het meer vakantiegevoel.
Saga ik heb je ook een privébericht gestuurd met mijn Facebook naam :)

Zo spannend dat de eerste baby's al zo snel geboren gaan worden. :)
Ik ben nu 23 weken en van mij mag de zwangerschap zo snel mogelijk voorbij zijn, vind er niets aan... aftellen tot oktober.
Oh nee! Dat kan toch niet! Ik heb geen facebook 😌 kan ik dat aanmaken zonder dat iedereen die me kent me gaat toevoegen? Dat moet ik nog even uitzoeken.

Pinguin, ik hoop ook dat hij nog even blijft zitten. Wat spannend! Had je vorige keer nog voortekenen? En nu?

Sága wat pittig al die deadlines! Hopelijk kun je genoeg ontspannen tussendoor!
Ga je nog een SEO doen?

Pebbles, wat lekker een vakantie naar Spanje! Konden jullie genoeg ondernemen daar?

Soepmyn, ik vind het ook zo rot voor je. Gun het je zo erg! Ik wens je heel veel geluk toe!

Menmo, heb je helemaal goed die instelling! Wat niet meer gaat is voor je collega’s! En als het eerder niet gaat moet je echt minder gaan werken.
En is er airco op de cursus dag? Ik hoop het voor je! 😅

Ik ben nu 34 weken en heb gelukkig lekker verlof! Zou ook echt niet meer kunnen werken denk ik. Ik slaap erg slecht dus dat moet ik overdag ergens inhalen. En verder probeer ik lekker te genieten. Moet voor mijn gevoel nog wel vanalles doen, maar nu met die hitte doe ik even helemaal niks 😅
Herkenbaar Lampje! Ik denk ook continu dat ik nog veel moet doen. Je kunt ook Facebook aanmaken met een andere naam.. of alle vriendschapsverzoeken negeren (behalve van Saga haha).

Ik had de vorige keer erg buikpijn en rugpijn op de dag voor de bevalling. Was die dag nog naar m’n werk geweest om mijn gerepareerde telefoon op te halen en het autorijden voelde al niet heel lekker meer. Ook had ik de laatste week wat bloedverlies. Maar ik had gedurende de hele zwangerschap heel veel buikpijn en regelmatig bloedverlies, dus ik zocht er niks achter. Nu begint m’n buik wel wat vaker zeer te doen en heb ook veel harde buiken, maar verder niks.

Vanavond heb ik trouwens nog een zwangerschapsmassage, want heb toch weer veel last van m’n rug. Dat helpt ook vaak wel wat :)
Pebbles lekker zeg, op vakantie naar Spanje! Idd anders met kinderen maar alsnog relaxt toch?

Lekker Pinguïn, een massage! Wel spannend, dat je nu nagenoeg net zover bent als vorige keer dat je ging bevallen.. voelt voor mij al dichtbij maar tegelijk ook nog ver weg :P

Lampje je kan een vrij anoniem account aanmaken en uitschakelen dat mensen vriendschapsverzoeken sturen (zoals Saga heeft gemerkt, heb ik dat ook :P)

Sunny bij jou gaat het ook hard, al voorbij de 20 weken!

Mijn cursusdag was pittig.. de stof op zich interessant maar wel wat droog (iets juridisch, ik hou het even wat vaag) en dan is een dag lang. Helemaal omdat de aircoinstallatie die er zat.. het niet deed :'( :'( :'( de docent heeft de dag een half uurtje ingekort, meer kan niet ivm aanwezigheidssysteem van de onderwijsinstelling die pas op een bepaald tijdstip wordt vrijgegeven.. als je niet “uitlogt” krijg je je punten niet en moet nog een dag.. de locatie kwam ter troost om 16:00 met ijsjes aanzetten maar toen was iedereen eigenlijk al te suf door de warmte. Naja, de dag zit er weer op, morgen weer op kantoor waar de airco het wél doet!
Ohh Menmo, klinkt als een erg zware dag! Gelukkig is die nu voorbij
Sága schreef:
17-06-2021 09:46
Ik heb van Pinguin, Menmo en Besss bericht en uitgenodigd als vriend op FB om toe te kunnen voegen aan groep. We kunnen nog hier door schrijven als niet iedereen meegaat?

Heerlijk Pebbles! Even ertussen uit. Vervelend dat je slecht sliep! Ik kan er ook niet bij dat forum stopt! Je zou zeggen dat iemand het wil overkopen, zoveel actieve leden en reclame-mogelijkheden.

Oeh dan wordt het spannend Pinguin! En tegelijk kan het inderdaad nog 6 weken duren! Is je verlof nu net begonnen?
Saga, ik had je ook een pb met m’n Facebook gestuurd, maar kennelijk is die niet aangekomen. Ga het nog een keer proberen, zou je willen kijken of het dan wel lukt?
Nee wat gek ik stuur jou een pb!
Lampje hoe is het met je blaasontsteking?

Hoe is het met jullie benen/enkels/voeten met dit warme weer? Ook zoiets wat ik de vorige keren niet heb gehad: al dat vocht! :O aan het eind van de dag zijn mijn enkels niet eens meer te zien, en voelt het gewoon alsof mijn huid vanaf enkels naar tenen strak staat.. veel koude voetenbadjes en eenmaal thuis voeten omhoog maar heeft nog niet heel veel effect.. zelfs birckenstocks voelen strak :|
Gaat goed Menmo! Kuur is klaar en heb ook geen klachten meer. Hopelijk blijft dit zo!

Vocht vasthouden heb ik ook last van! Dikke vingers en voeten vooral. Ik heb mijn ringen maar vast af gedaan 🙈 en verder voeten hoog enzo inderdaad. Zal vast ook door de warmte komen!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven