Route app met goede audio aanwijzingen

17-06-2021 10:24 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben meer gaan fietsen en wil wat langere tochten maken. En de auto wat meer laten staan.
Ik ben verschrikkelijk slecht in routes onthouden. Ik moet ergens 6x zijn geweest voordat ik een route herken.

Ik fiets graag met m'n koptelefoon op voor wat achtergrondmuziek of een podcast.

Heeft iemand een gouden tip voor een goede routeplanner die hele goede audio aanwijzingen geeft?
Dus bijvoorbeeld 'Sla over 50 meter linksaf de Kerkstraat in'.

Ik gebruik nu Google maps, maar die herkent bij mij toch veel fietspaden niet en begint al met 'Vertrek in Noordoostelijke richting'.

Bedankt!
She was brave and strong and broken, all at once.
Ik gebruik sinds kort Komoot voor het wandelen, die geeft ook aanwijzingen en dat gaat goed.
I like being a mess. It's who I am.
Fietsknoop gebruik ik. Je fietst volgens knooppunten. Je stelt je route zelf samen en als je de telefoon op geluid zet krijg je gesproken teksten te horen. U nadert knooppunt 13. Na dit knooppunt neemt u knooppunt 43. Zo ongeveer. Via gps zie je ook wanneer je af moet slaan, als je het geluid niet aan hebt. En ook in beeld zie je het volgende knooppunt en de kaart. Ik vind het ideaal. Is een gratis app.
Creatieveling schreef:
17-06-2021 11:07
Fietsknoop gebruik ik. Je fietst volgens knooppunten. Je stelt je route zelf samen en als je de telefoon op geluid zet krijg je gesproken teksten te horen. U nadert knooppunt 13. Na dit knooppunt neemt u knooppunt 43. Zo ongeveer. Via gps zie je ook wanneer je af moet slaan, als je het geluid niet aan hebt. En ook in beeld zie je het volgende knooppunt en de kaart. Ik vind het ideaal. Is een gratis app.
Eens! Fijne app! Telefoon in een goede houder op je stuur en je hebt dus zowel visuele (kaartje in beeld, én bordjes met knooppunten op kruisingen) als audio-ondersteuning. Kan niet mis gaan. ;-)
Creatieveling schreef:
17-06-2021 11:07

Heb je hier perse een fietshouder voor nodig? Het gaat mij erom dat ik liever enkel audio volg, omdat ik geen houder op m'n fiets heb.
Maar misschien die toch maar aanschaffen en monteren dan.
AllyMcBeal schreef:
17-06-2021 10:35
Ik gebruik sinds kort Komoot voor het wandelen, die geeft ook aanwijzingen en dat gaat goed.

Ik ga hem downloaden en testen. Thanks!
Woez schreef:
17-06-2021 15:42
Heb je hier perse een fietshouder voor nodig? Het gaat mij erom dat ik liever enkel audio volg, omdat ik geen houder op m'n fiets heb.
Maar misschien die toch maar aanschaffen en monteren dan.
Nee hoor, niet per se. Je kunt ook gewoon alleen naar de audio luisteren. Ik zou wel even testen of de audio van de app dan door je muziek heen komt. Nooit geprobeerd. En als je verdwaalt of verkeerd rijdt brengt de app je ook weer terug naar de juiste route.

Tip: maak de route vooraf op je laptop/pc/tablet, opslaan, en dan kan je 'm op je telefoon weer zo openen.
Zarah schreef:
17-06-2021 15:44
Nee hoor, niet per se. Je kunt ook gewoon alleen naar de audio luisteren. Ik zou wel even testen of de audio van de app dan door je muziek heen komt. Nooit geprobeerd. En als je verdwaalt of verkeerd rijdt brengt de app je ook weer terug naar de juiste route.

Tip: maak de route vooraf op je laptop/pc/tablet, opslaan, en dan kan je 'm op je telefoon weer zo openen.

Kijk, daar houd ik van! Ik ben zo enorm onhandig met routes onthouden en herkennen van een vorige keer! :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven