Tips Kos (in je uppie)

17-06-2021 07:00 36 berichten
Wie heeft er leuke tips voor een weekje Kos? Ik zit vlakbij Kos stad.
Ben gewend alleen op vakantie te gaan maar ken dit eiland niet. Wat zijn de leuke plekjes en is het te doen in je eentje? Bv qua "veiligheid"

Alle tips welkom (heb alleen geen rijbewijs dus ov/fiets)
Alle reacties Link kopieren
Kos is heel toeristisch en heel veilig. Ik denk dat je al aanspraak hebt bij de zwembad bar of de strandbar. Grieken zijn sowieso heel aardig.

Ik weet niet waar je van houdt. Het is vooral veel zon en zee, vrij vlak eiland, beetje droog. Je kan wel wat oudheden bekijken, de oude boom is ook erg mooi op een sfeervol plein, de haven is leuk en er is een waterpark.

Eigenlijk is het een heel makkelijke bestemming in je eentje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Thanx!

Griekenland in mn eentje heb ik vaker gedaan maar een ander eiland. Fijn te horen dat dat hier ook gewoon kan. Gaat mij vooral om : "kan ik de zee in terwijl mijn spullen op t strand liggen" "ga je met een gerust hart in de avond over straat" etc
Heerlijk een weekje Kos in je uppie, heb het al een paar keer gedaan en een week is precies goed.
Je kan er echt heel mooi fietsen, bijvoorbeeld naar Tygaki, daar is ook een meer met pelikanen. Buiten Kos stad vind je leuke taverna's met prijzen die de helft zijn ten opzichte van de stad en meer authentiek.
In Kos stad zijn ook leuke stadswandelingen te doen.
Aan het eind van de dag zit ik meestal met een versnapering aan de haven, dan komen de boten terug van Turkije, heerlijk mensen kijken.
Ik heb me altijd veilig gevoeld, ook 's avonds.
Veel plezier!
Kos is super veilig.
Je kunt gewoon in de avond alleen op straat.
En je kunt ook je spullen op het strand laten liggen als je gaat zwemmen. Of even de mensen naast je vragen om op je spullen te letten.
Zit je aan de Lambi kant van Kos stad? Daar zijn mooie stranden.
De kant van Psalidi zijn de stranden minder.
Met de bus kun je het hele eiland bereiken.
Dagtripje met de boot naar omliggende eilanden.
Veel leuke tavernas in Kos stad. Leuke winkeltjes.
Er is zelfs een openlucht bioscoop.
Asklepion bezoeken, oude opgravingen zijn dat.
Dagje naar Bodrum, Turkije.
Naar de Therma baden.

Genoeg te doen om een week te vullen.
pongpeng schreef:
17-06-2021 08:08
Heerlijk een weekje Kos in je uppie, heb het al een paar keer gedaan en een week is precies goed.
Je kan er echt heel mooi fietsen, bijvoorbeeld naar Tygaki, daar is ook een meer met pelikanen. Buiten Kos stad vind je leuke taverna's met prijzen die de helft zijn ten opzichte van de stad en meer authentiek.
In Kos stad zijn ook leuke stadswandelingen te doen.
Aan het eind van de dag zit ik meestal met een versnapering aan de haven, dan komen de boten terug van Turkije, heerlijk mensen kijken.
Ik heb me altijd veilig gevoeld, ook 's avonds.
Veel plezier!
Zijn flamingos, geen pelikanen.

Dagje Zia mag je ook niet missen. Mooie zonsondergang.
Globe83 schreef:
17-06-2021 07:27
Thanx!

Griekenland in mn eentje heb ik vaker gedaan maar een ander eiland. Fijn te horen dat dat hier ook gewoon kan. Gaat mij vooral om : "kan ik de zee in terwijl mijn spullen op t strand liggen" "ga je met een gerust hart in de avond over straat" etc
Je hebt veel strand barretjes waar je een drankje kan bestellen, daar zijn ook strandstoelen ed, dan kan je evt daar je spullen zetten.
Of je spullen veilig op het strand liggen op een plek waar niemand oplet, blijft natuurlijk altijd een vraagteken en kun je alleen zelf inschatten. Het zal 90% van de tijd wel Maar veilig zijn, maar ook in Griekenland heeft het toerisme een 1,5 jaar stil gelegen.

In avond of nacht over straat kan prima.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een leuk uitstapje is naar Nisiros. Dat is een vulkaaneiland dat een eindje verderop ligt. Het is een heel leuk boottochtje en het is leuk om eens een echte vulkaan van dichtbij te bekijken.

Veder ligt het allermooiste strand aan de andere kant van het eiland. Dat noemen ze (dacht ik) iets van paradise beach.

Ze hebben op Kos, vlakbij de stad, ook warme bronnen die in zee uitlopen. Daar moet je ook zeker even gaan kijken. Een warm bad in de bron is gratis.
De warmte bronnen zijn de therma baden. Liggen bij Agios Fokos, kun je met de bus of fiets komen van Kos stad.

Paradise Beach is een erg populair strand, vlakbij Kefalos.
Persoonlijk vind ik het niet het mooiste strand van het eiland. Maar de mooiste stranden zijn eigenlijk alleen per auto te bereiken, zoals Limnionas.

Nisyros is zeker een dagtripje waard. Zijn ook 2 leuke dorpjes om te bezichtigen. De vulkaan is actief, maar je ziet geen lava ofzo.
Asklepion vond ik leuk. Veel duidelijke informatieborden. Met een treintje vanaf de haven kun je er naartoe (in de zijstraat bij de verkeerlichten aan de weg lang de haven).
https://griekenland.net/griekse-eilande ... klepieion/
In de stad zelf zijn ook opgravingen te zien waar je doorheen kunt lopen. Tip: neem een kaartje mee, de straten lopen soms wat raar. Eigenlijk is in heel Kos-stad veel te zien.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Het asklepion vind ik niet heel bijzonder, het zijn opgestapelde oude stenen waar een verhaal aan vast zit maar ik mis er ook niet veel aan.

De warmwater bronnen zijn lekker warm maar het laatste stukje is behoorlijk heuvelachtig op de fiets.

Die drie eilanden tour met de boot vond ik wel leuk. Als je naar het vulkaaneiland gaat is het goed om dichte schoenen mee te nemen met stevige zool vanwege de warmte van de grond.
Naar Bodrum sta je in de zon in de rij aan de andere kant van het water voor een visum. Hoe veilig (geel/oranje) het nu in Turkije is met corona weet ik niet.

Er wonen veel lieve mensen op Kos. Een fiets huren is handig om wat te zien en voor boodschappen.
Wat een tips! Jeetje!
Heel erg blij mee! Bv nooit aan gedacht om goede schoenen aan t doen ivm de warmte!!! Super fijn!

Qua veiligheid/ spullen snap ik dat het uiteindelijk je eigen verantwoording is. Daarf waar ik normaal kom ( ander Grieks eiland) is het zo klein dat iedereen elkaar kent en ik mij daardoor ook extra veilig voel. Maar het klinkt alsof dat hier ook gewoon 'kan'.

Zo uit mijn hoofd zit ik ten westen van Kos stad vlakbij de zee.
Fiets staat op het lijstje! (iemand een idee of er elektrische te huur zijn en de gangbare prijzen?)
Boottrip komt ook op het lijstje.

Turkije hoeft voor mij trouwens ook niet. Hou niet van "shoptrips"
Toen ik er was (7 jaar geleden) waren er echt barrels van fietsen te huur. Geen idee, was niet duur in ieder geval. Ga je dat soort zaken echt allemaal van te voren uitzoeken?
viva-amber schreef:
17-06-2021 16:59
Toen ik er was (7 jaar geleden) waren er echt barrels van fietsen te huur. Geen idee, was niet duur in ieder geval. Ga je dat soort zaken echt allemaal van te voren uitzoeken?
Ja :biggrin:

Omdat ik dat leuk vind. Is voor mij deel van de voorpret :flirting:
Er zijn veel fietsverhuur plaatsen en ik dacht ook wel electrische.
Ten westen van Kos stad? Richting Lambi dus.
Milos strandtent is ook erg leuk.
En je kunt in Tingaki pilates op het strand doen, bij zonsondergang https://victoryfitnessbeach.com/classes/
Globe83 schreef:
17-06-2021 16:44
Wat een tips! Jeetje!
Heel erg blij mee! Bv nooit aan gedacht om goede schoenen aan t doen ivm de warmte!!! Super fijn!

Qua veiligheid/ spullen snap ik dat het uiteindelijk je eigen verantwoording is. Daarf waar ik normaal kom ( ander Grieks eiland) is het zo klein dat iedereen elkaar kent en ik mij daardoor ook extra veilig voel. Maar het klinkt alsof dat hier ook gewoon 'kan'.

Zo uit mijn hoofd zit ik ten westen van Kos stad vlakbij de zee.
Fiets staat op het lijstje! (iemand een idee of er elektrische te huur zijn en de gangbare prijzen?)

Boottrip komt ook op het lijstje.

Turkije hoeft voor mij trouwens ook niet. Hou niet van "shoptrips"
Welke accommodatie zit je? Lambi is zandstrand, van bovenaf links van de (oude) haven.
Elektrische fietsen vond ik vrij duur in huur. Moto Harley op Kanari vind ik zelf wel een fijne service hebben. nemen ook de tijd om de fiets af te stellen en spreken Nederlands. Een e-bike huur je meestal rond de 18-20 euro per dag. Hoe langer je huurt, hoe goedkoper. Weekje wordt rond de 100.
Dat zijn toch dezelfde prijzen ongeveer als in Nederland?
Heb ik laatst ook op Terschelling betaald.
Fietsen is goed te doen op Kos en zo kun je toch even iets verder.
Of je huurt voor 2 dagen een electrische,om bijvoorbeeldnaar Tingaki te gaan en andere dagnaar de Therma baden. Maar dat zou ook met de bus kunnen.
Richting Lambi ja! Olympia app.

Ohja de elek.fietsen vind ik dan ook aan de prijs. Maar ach idd misschien een keertje als ik wat verder wil. En fijn dat er bussen rijden
Ja, dat is niet goedkoop. Zou ik ook voor 1 of 2 dagen doen en verder gewone fiets.
Heel veel plezier.
Wanneer ga je?
vivagirl schreef:
17-06-2021 18:34
Ja, dat is niet goedkoop. Zou ik ook voor 1 of 2 dagen doen en verder gewone fiets.
Heel veel plezier.
Wanneer ga je?
Dankjewel!! Volgende week! :hello:
Een spontane last minute :)
Geniet er van
Globe83 schreef:
17-06-2021 18:05
Richting Lambi ja! Olympia app.

Ohja de elek.fietsen vind ik dan ook aan de prijs. Maar ach idd misschien een keertje als ik wat verder wil. En fijn dat er bussen rijden
Ik zie op maps dat er niet heel veel restaurants in de buurt zijn. Dan is een week een fiets huren misschien wel handiger.
Er zitten er veel in het centrum, echt rondom de haven, maar ook links van de haven, Geor. Averhof. Daar is het ook leuk/gezellig bij Filarakia overdag.
Tickel schreef:
17-06-2021 20:43
Ik zie op maps dat er niet heel veel restaurants in de buurt zijn. Dan is een week een fiets huren misschien wel handiger.
Er zitten er veel in het centrum, echt rondom de haven, maar ook links van de haven, Geor. Averhof. Daar is het ook leuk/gezellig bij Filarakia overdag.
Ja die fiets zal wel handig zijn! Thanx vr de tips!
Je zit net op de hoek van de grote all inclusive hotels beginnen.
Maar als je richting Kos stad gaat zitten er genoeg tavernas.
Je hoeft daar echt niet te verhongeren.
Naar Kos stad is wel fijn op de fiets van waar jij vandaan komt. Maar er loopt een fietspad langs die grote weg. En anders binnendoor, daar rijdt nauwelijks verkeer. Dat is Xenia op de kaart. De weg daar parallel aan daar zitten restaurants, supermarktjes en fietsverhuur.
Globe83 schreef:
17-06-2021 21:24
Ja die fiets zal wel handig zijn! Thanx vr de tips!
Ethelonton Palaion Polemiston Ko. nemen. Als je dat uit fietst dan kom je, via Kanari, in de oude haven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven