Uitgerekend 1e helft november 2021

zondag 7 maart 2021 om 14:34
Hoi lieve allemaal!
Wie is er ook net achter gekomen zwanger te zijn en schrijft er gezellig mee?
We waren net begonnen in een ander topic, maar gaan hier verder onder een algemeen account. Nieuwe zwangeren zijn van harte welkom om mee te schrijven!
Accentoire
Wie is er ook net achter gekomen zwanger te zijn en schrijft er gezellig mee?
We waren net begonnen in een ander topic, maar gaan hier verder onder een algemeen account. Nieuwe zwangeren zijn van harte welkom om mee te schrijven!
Naam | Leeftijden | Hoeveelste kindje | Volgende echo | ![]() | Uitgerekend | Geslacht |
---|---|---|---|---|---|---|
19Linn87 | 33-37 | 2e | 4 juni | ![]() | 30 oktober | it's a girl! |
Little_bird | 32-36 | 2e | 17 mei | ![]() | 30 oktober | ... |
Merel_10 | 25-25 | 2e | 1 mei (pret) | ![]() | 6 november | It's a boy! |
Badeend123 | 27-32 | 1e | 22 mei (pret) | ![]() | 31 oktober | ... |
Goldfish123 | 32-38 | 1e | 18 juni | ![]() | 11 november | it's a girl! |
Danya123 | 27-33 | 1e | 17 mei | ![]() | 2 november | it's a girl! |
BloemBr7 | 23-26 | 1e | 21 juni | ![]() | 9 november | it's a girl! |
Charlootjes | 24-28 | 2e | 25 maart | … | 5 november | ... |
Pinaco | 30 | 1e | 27 mei | ![]() | 9 november | ... |
Monstertje22 | 30-30 | 1e | ... | … | 15 november | ... |
KamikazeLove | 33-33 | 2e | 16 april | ![]() | 12 november | ... |
Piena01 | 34-39 | 3e | 22 april | ![]() | 10 november | ... |
Bam2be | 31-.. | 1e | 19 mei | ![]() | 14 november | ... |
Gpdmoh | 29-32 | 1e | 12 mei | ![]() | 25 november | ... |
Suuteke34 | ..-.. | 1e | 19 april | ![]() | 27 november | ... |
morange | 33-31 | 2e | .. april | ![]() | 17 november | ... |
Lisa89 | 31-40 | 3e | 15 mei | ![]() | 13 november | ... |
Accentoire

anoniem_646c6219e048c wijzigde dit bericht op 23-05-2021 08:44
42.54% gewijzigd
dinsdag 15 juni 2021 om 15:12
dinsdag 15 juni 2021 om 16:59
Wel echo’s, maar dat is bij een andere praktijk dan de VK. Dus dat is verder niet inhoudelijk behalve in de baarmoeder kijken.
Bizar dat dat dus zo verschilt per praktijk!
dinsdag 15 juni 2021 om 17:00
Phjoe klinkt zeker niet prettig! Kunnen ze iets doen aan de poliep?Lisa89 schreef: ↑15-06-2021 14:04Gpdmoh, wat vervelend zeg, nu weer flauwtje. Je zou af en toe een dextrootje kunnen proberen? Drop niet teveel, wordt afgeraden omdat het bloeddruk verhogend is.
Ik heb mn vk al vaak zat gezien en vandaag ook nog een gyn. Moet het voorlopig rustig aan doen, ik heb een poliep op mn baarmoederhals, die wanneer ik te druk doe, gelijk gaat bloeden. Nu uitslagen afwachten en voorlopig onder toezicht van gyn.
woensdag 16 juni 2021 om 11:08
Nou in principe dacht ik dat ze er nu voorlopig niks aan doen, mits de uitslag van de uitstrijkjes/bloed etc een ander beeld geven.
Maar het is gewoon super vervelend, want zodra het bloedt, mag ik ook niet meer zwemmen, in bad en dat soort dingen. Seks mag ook voorlopig niet.
Ik krijg over 2 weken de uitslagen, dan zal ik gelijk nog wel wat dingetjes vragen, want er is nog een hoop onduidelijk.
Maar het is gewoon super vervelend, want zodra het bloedt, mag ik ook niet meer zwemmen, in bad en dat soort dingen. Seks mag ook voorlopig niet.
Ik krijg over 2 weken de uitslagen, dan zal ik gelijk nog wel wat dingetjes vragen, want er is nog een hoop onduidelijk.

woensdag 16 juni 2021 om 21:39
Lieve allemaal,
Vandaag is het nieuws naar buiten gekomen dat Viva gaat stoppen, zowel het blad als het forum. Eind juli stoppen ze definitief. Ik vind dit echt súper jammer… hartstikke fijn en leuk deze groep. Meer info is te vinden via Google als je er even op zoekt.
@Gpdmoh; Mbt bloeddruk; ik ben 19 weken zwanger nu en heb 3 weken terug een paar dagen in het ziekenhuis gelegen aan het infuus ivm uitdroging met diagnose HG. Heel naar. Het gaat nu af en aan.. soms een wat betere dag maar blijf regelmatig overgeven. Ik was zo verzwakt dat mijn bloeddruk nog maar 87/54 was. Er werd direct een rolstoel gehaald en ook ik kreeg het advies; bouillon, zoute drop, naturel chips en zoutstokjes om vocht vast te gaan houden en even een boost te krijgen. Ik heb dit allemaal in huis gehaald en regelmatig gegeten en bij de eerstvolgende controle was m’n bloeddruk 110. Wie weet heb je hier wat aan..
Groetjes!
Vandaag is het nieuws naar buiten gekomen dat Viva gaat stoppen, zowel het blad als het forum. Eind juli stoppen ze definitief. Ik vind dit echt súper jammer… hartstikke fijn en leuk deze groep. Meer info is te vinden via Google als je er even op zoekt.
@Gpdmoh; Mbt bloeddruk; ik ben 19 weken zwanger nu en heb 3 weken terug een paar dagen in het ziekenhuis gelegen aan het infuus ivm uitdroging met diagnose HG. Heel naar. Het gaat nu af en aan.. soms een wat betere dag maar blijf regelmatig overgeven. Ik was zo verzwakt dat mijn bloeddruk nog maar 87/54 was. Er werd direct een rolstoel gehaald en ook ik kreeg het advies; bouillon, zoute drop, naturel chips en zoutstokjes om vocht vast te gaan houden en even een boost te krijgen. Ik heb dit allemaal in huis gehaald en regelmatig gegeten en bij de eerstvolgende controle was m’n bloeddruk 110. Wie weet heb je hier wat aan..
Groetjes!
woensdag 16 juni 2021 om 21:45
Lisa ja tuurlijk super vervelend!
Goldfish pff da's ook niet niks. Jullie ervaringen helpen me echt om dingen in perspectief te plaatsen en wat meer te genieten van een relatief makkelijke zwangerschap. Dank daarvoor. En alle liefs en sterkte gewenst
Misschien is het dan toch een idee een besloten facebook groep aan te maken, zodat we elkaar kunnen blijven volgen?
Goldfish pff da's ook niet niks. Jullie ervaringen helpen me echt om dingen in perspectief te plaatsen en wat meer te genieten van een relatief makkelijke zwangerschap. Dank daarvoor. En alle liefs en sterkte gewenst

Misschien is het dan toch een idee een besloten facebook groep aan te maken, zodat we elkaar kunnen blijven volgen?
woensdag 16 juni 2021 om 22:54
Ik heb mijn verloskundige nu ook geloof ik wel 4 keer gezien, naast de echo’s en de GUO in het ziekenhuis.
@Lisa dat klinkt wel heel naar zeg, wat super vervelend…
Fijn dat het weer goed gaat met je bloeddruk Goldfish, dat is wel even heftig!
Mocht iemand weten hoe zij zo’n besloten Facebook groep aanmaakt, dan doe ik graag mee. Het was bij mijn eerste dochter echt fijn om af en toe iets in de groep te gooien en om elkaar te volgen naar de bevalling toe en de periode daarna natuurlijk
@Lisa dat klinkt wel heel naar zeg, wat super vervelend…
Fijn dat het weer goed gaat met je bloeddruk Goldfish, dat is wel even heftig!
Mocht iemand weten hoe zij zo’n besloten Facebook groep aanmaakt, dan doe ik graag mee. Het was bij mijn eerste dochter echt fijn om af en toe iets in de groep te gooien en om elkaar te volgen naar de bevalling toe en de periode daarna natuurlijk

donderdag 17 juni 2021 om 07:32
donderdag 17 juni 2021 om 10:43
Gpdmoh Wat gek om met 16 weken pas je eerste echte afspraak te hebben. Ik woon momenteel in België. Hier ben je onder controle van een gynaecoloog en heb ik met 8, 12 en 16 weken al een controle met echo gehad.
Lisa89Wat vervelend van die poliep. Nog even afwachten dus, hopelijk krijg je zo'n positief mogelijke uitslag.
Goldfish123Wat een ellende voor jou zeg, sterkte. Ik hoop dat er toch nog wat verbetering in komt de komende tijd.
Met mijn gaat het gelukkig weer wat beter. Ben nu 18 weken en de misselijkheid is eindelijk afgenomen. Overgeven is gelukkig al 3 weken gestopt. Mijn buik voelt nu wel mega opgeblazen en hard, maar volgens mij komt dat ook mede door de warmte.
Ik zou ook graag aansluiten bij de Facebook groep!
Lisa89Wat vervelend van die poliep. Nog even afwachten dus, hopelijk krijg je zo'n positief mogelijke uitslag.
Goldfish123Wat een ellende voor jou zeg, sterkte. Ik hoop dat er toch nog wat verbetering in komt de komende tijd.
Met mijn gaat het gelukkig weer wat beter. Ben nu 18 weken en de misselijkheid is eindelijk afgenomen. Overgeven is gelukkig al 3 weken gestopt. Mijn buik voelt nu wel mega opgeblazen en hard, maar volgens mij komt dat ook mede door de warmte.
Ik zou ook graag aansluiten bij de Facebook groep!
donderdag 17 juni 2021 om 17:48
Dag dames, ik merk niet erg actief mee te schrijven en nu het Viva forum gaat stoppen en ik een Facebook groep niet zie zitten, ga ik dus afscheid van jullie nemen. Alle goeds voor jullie en jullie kindjes!! En zeker voor degenen met slecht nieuws en moeizame zwangerschap een extra hart onder de riem en een digitale knuffel. Hopelijk halen jullie veel steun uit de Facebook groep straks! Liefs
donderdag 17 juni 2021 om 20:57
Ja dat is gewoon normaal. Hopelijk is het morgen beter, was vandaag aan het einde van de dag wel erg ongemakkelijk.
Ik heb hetzelfde gevoel bij mijn eerste zwangerschap ook gehad, maar wel een paar week later begonnen toen. En dat bleef helaas ook aanwezig.
De gynaecoloog heeft toen van alles gecontroleerd en kon geen oorzaak vinden.
Suuteke Een fijne zwangerschap voor jou!
donderdag 17 juni 2021 om 23:22
vrijdag 18 juni 2021 om 06:46

zaterdag 19 juni 2021 om 06:38
Wij hebben gisteren onze 20-weken echo gehad en deze was ook in orde. Mijn placenta ligt naar achteren wat gunstig bleek te zijn voor de bevalling (ver van de baarmoedermond vandaan waardoor hij deze niet zal blokkeren en de kans op een natuurlijke bevalling groot is). Weer wat geleerd dat dat ermee te maken heeft.
Ik voel sinds een week of 3 lichte schopjes/klopjes en sinds deze week (ruim 19) voel ik dat dagelijks.
Verder heb ik me aangemeld voor de FB groep. Dank voor het aanmaken daarvan @KamikazeLove
Voor het schema; volgende echo is 17 sept.
Ik voel sinds een week of 3 lichte schopjes/klopjes en sinds deze week (ruim 19) voel ik dat dagelijks.
Verder heb ik me aangemeld voor de FB groep. Dank voor het aanmaken daarvan @KamikazeLove
Voor het schema; volgende echo is 17 sept.

zaterdag 19 juni 2021 om 21:27