Verklevingen eierstokken
vrijdag 18 juni 2021 om 18:43
Heey allemaal!
Ik ben een vrouw van 30 jaar.
Ongeveer 10 jaar geleden is er bij mij PCOS vastgesteld. Ook is er door onderzoek gebleken dat ik in het verleden chlamydia heb gehad en dat het verklevingen veroorzaakt kan hebben. Tot nu heb ik verder niks met het onderzoek gedaan omdat ik toen die tijd nog niet aan kinderen toe was.
Maar goed van chlamydia heb ik gelukkig niks van gemerkt en weet ook niet wanneer ik dit heb opgelopen. Maar helaas moet ik daarvoor nu op de blaren zitten, want hea ik ben op een leeftijd nu dan wil je graag een gezin als het je is gegund. Ik heb nooit aan de anticonceptie gezeten en ergens ging er de laatste jaren wel een belletje rinkelen van hea ook met pcos moet je zwanger kunnen raken. Maar na 6 jaar nog steeds niet. Dus er is meer aan de hand. Mijn vriend heeft ook onderzoek gehad en gelukkig is er niks mis met zijn zwemmers
Ik ben eigenlijk opzoek naar mensen die dit ook hebben of hebben meegemaakt.
Hebben jullie een onderzoek voor verklevingen gedaab of ze laten verwijderen? En heeft het positief uitgepakt? Ik vind het spannend allemaal en weet niet wat ik kan verwachten.
Want hee ik wil mijn eierstokken wel houden hoor
Ik ben een vrouw van 30 jaar.
Ongeveer 10 jaar geleden is er bij mij PCOS vastgesteld. Ook is er door onderzoek gebleken dat ik in het verleden chlamydia heb gehad en dat het verklevingen veroorzaakt kan hebben. Tot nu heb ik verder niks met het onderzoek gedaan omdat ik toen die tijd nog niet aan kinderen toe was.
Maar goed van chlamydia heb ik gelukkig niks van gemerkt en weet ook niet wanneer ik dit heb opgelopen. Maar helaas moet ik daarvoor nu op de blaren zitten, want hea ik ben op een leeftijd nu dan wil je graag een gezin als het je is gegund. Ik heb nooit aan de anticonceptie gezeten en ergens ging er de laatste jaren wel een belletje rinkelen van hea ook met pcos moet je zwanger kunnen raken. Maar na 6 jaar nog steeds niet. Dus er is meer aan de hand. Mijn vriend heeft ook onderzoek gehad en gelukkig is er niks mis met zijn zwemmers

Ik ben eigenlijk opzoek naar mensen die dit ook hebben of hebben meegemaakt.
Hebben jullie een onderzoek voor verklevingen gedaab of ze laten verwijderen? En heeft het positief uitgepakt? Ik vind het spannend allemaal en weet niet wat ik kan verwachten.
Want hee ik wil mijn eierstokken wel houden hoor

Alles gebeurd met een reden

vrijdag 18 juni 2021 om 18:51
vrijdag 18 juni 2021 om 18:54
vrijdag 18 juni 2021 om 19:42
Hi TO,
Mijn eileiders zijn ook verkleefd en ik ben direct doorgestuurd voor IVF. Dit was na een hysteroscopie waarbij bleek dat ze beiden niet doorgankelijk waren. Met IVF 3 kinderen gekregen.
Gezien jouw voorgeschiedenis verwacht dat ze jouw cyclus zullen monitoren en de hysteroscopie doen, en waarschijnlijk dan snel doorsturen voor een passende behandeling
Mijn eileiders zijn ook verkleefd en ik ben direct doorgestuurd voor IVF. Dit was na een hysteroscopie waarbij bleek dat ze beiden niet doorgankelijk waren. Met IVF 3 kinderen gekregen.
Gezien jouw voorgeschiedenis verwacht dat ze jouw cyclus zullen monitoren en de hysteroscopie doen, en waarschijnlijk dan snel doorsturen voor een passende behandeling
vrijdag 18 juni 2021 om 20:11
Ja 6 jaar al. Ik hou mijn cyclus via een app altijd goed bij. Er zit enige regelmaat in. Tussen de 30/35 dagen. 1x in de zoveel tijd een uitschieten van 50/60 dagenGibbon schreef: ↑18-06-2021 18:51Wat vervelend dat het niet vanzelf gaat.
Ben je al 6 jaar aan het proberen zwanger te worden? Heb je een cyclus?
Ik heb ook pcos maar geen verklevingen. Volgende stap is huisarts, die verwijst je door naar de gynaecoloog en daar wordt dan verder onderzocht wat er gedaan moet/kan worden.

vrijdag 18 juni 2021 om 20:36
Pas na 6 jaar proberen ga je actie ondernemen? Je mocht na 1 jaar proberen al naar de dokter gaan. Ik snap ook niet dat nu pas het belletje gaat rinkelen bij je over die verwaarloosde chlamydia van 10 jaar terug. Dat kan zeker gevolgen hebben van verkleefde eierstokken. Ik zou niet meer wachten nu met actie ondernemen.

vrijdag 18 juni 2021 om 20:44
jasmijn91 schreef: ↑18-06-2021 20:36Pas na 6 jaar proberen ga je actie ondernemen? Je mocht na 1 jaar proberen al naar de dokter gaan. Ik snap ook niet dat nu pas het belletje gaat rinkelen bij je over die verwaarloosde chlamydia van 10 jaar terug. Dat kan zeker gevolgen hebben van verkleefde eierstokken. Ik zou niet meer wachten nu met actie ondernemen.
Dat gaat jou niks aan.
Wat is dat toch met dat gehak op de keuzes die mensen maken? Andere forummers vinden ook van alles van mijn medische keuzes, dat zijn heel persoonlijke keuzes.
vrijdag 18 juni 2021 om 20:53
Ze vraagt toch om advies?
Lijkt mij dat ze naar de dokter moet gaan, en dat beter 5 jaar eerder had kunnen doen. Tuurlijk is dat heel persoonlijk verder. Maar het is ook een heel persoonlijk onderwerp natuurlijk, en dan kun je ook een persoonlijke reactie verwachten..
vrijdag 18 juni 2021 om 21:07
Najh als je huisarts letterlijk tegen je zegt kom maar terug als je kinderen wil doe ik dat. Ik heb al eerder onderzoeken gehad zoals je kunt lezen dus verwaarlozing wil ik het niet noemenjasmijn91 schreef: ↑18-06-2021 20:36Pas na 6 jaar proberen ga je actie ondernemen? Je mocht na 1 jaar proberen al naar de dokter gaan. Ik snap ook niet dat nu pas het belletje gaat rinkelen bij je over die verwaarloosde chlamydia van 10 jaar terug. Dat kan zeker gevolgen hebben van verkleefde eierstokken. Ik zou niet meer wachten nu met actie ondernemen.
vrijdag 18 juni 2021 om 21:11
Ik ben dat soort reacties wil gewend inderdaad en nornaal reageer ik er ook niet op. Maar als mensen beginnwn over verwaarlozing wel. Mijn huisarts heeft letterlijk gezegd tegen mij van als je kinderen wil kom je maar weer langs. Want dan kon ik clomid krijgen
vrijdag 18 juni 2021 om 21:12
jasmijn91 schreef: ↑18-06-2021 20:36Pas na 6 jaar proberen ga je actie ondernemen? Je mocht na 1 jaar proberen al naar de dokter gaan. Ik snap ook niet dat nu pas het belletje gaat rinkelen bij je over die verwaarloosde chlamydia van 10 jaar terug. Dat kan zeker gevolgen hebben van verkleefde eierstokken. Ik zou niet meer wachten nu met actie ondernemen.
Volgens mij wil TO nu pas echt kinderen.

vrijdag 18 juni 2021 om 22:40
Ok, dus je bent niet al 6 jaar aan het proberen zwanger te worden? Want dat schrijf je wel.
Hoe dan ook, hup naar de huisarts.
Clomid heb je misschien niet eens nodig als je een cyclus hebt, clomid is namelijk bedoeld om een eisprong op te wekken.
vrijdag 18 juni 2021 om 23:51
Denk dat het belangrijk is om eerst te onderzoeken of de eileiders niet dicht zitten.
Let’s go Brandon!
zaterdag 19 juni 2021 om 10:24
Die insteek had ik ook. Dan weet ik waar we aan toe zijnhavermout1 schreef: ↑18-06-2021 23:51Denk dat het belangrijk is om eerst te onderzoeken of de eileiders niet dicht zitten.