Foto's/recensies/ booking.com/airbnb

23-06-2021 08:33 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ben rond aan het kijken voor een leuk appartementje (buitenland) voor mij en kids in de zomervakantie.
Hoe serieus kan ik de geplaatste foto's en recensies nemen?
Contact leggen met de host is niet altijd mogelijk of je moet lang wachten op een reactie.
Bovendien heb ik het idee dat alles dan mooier wordt voorgesteld dan het is.
Als ik recensies zie, dan zie ik ook vooral veel lovende woorden. Nauwelijks een puntje van kritiek. Ik kan het moeilijk geloven.
Hoe kan ik geen miskoop (of mishuur in de geval) doen?

Bedankt alvast!

Toegevoegd: het is voor mij de allereerste keer dat ik een appartement in het buitenland ga boeken. Tips zijn zeker welkom!
mabido wijzigde dit bericht op 23-06-2021 09:28
10.31% gewijzigd
Mabido schreef:
23-06-2021 10:20
Bedankt voor het delen.
Ik heb geen creditcard.

Kun je een voorbeeld geven van te goed om waar te zijn?
Midden in het centrum/super locatie voor een spotprijs.
Super luxe accomodatie voor spotprijs

AirBNB is soms goedkoper dan hotel maar als het echt bizar veel scheelt klopt het niet
Ik boek altijd via Booking en soms vakantiehuizen via een bekende aanbieder/tussenpersoon die is aangesloten bij een garantiefonds (Sykes Cottages, Owners Direct). AirBNB heb ik nooit aangedurfd. Ik ken wel mensen die daar slechte ervaringen hadden, maar dan ook echt van het kaliber midden in de nacht in Bombay staan zonder accommodatie. En altijd met credit card, want als het dan mis gaat kun je altijd je betaling betwisten.
Het hotel waar ik deze zomer heen hoop te gaan, krijgt lovende reacties van bijna iedereen. Alle matig/slecht zijn van Fransen, dus ik ben heel benieuwd wat daar dan gebeurd is. Overigens zoek ik reviews op allerlei plekken, de site van de tussenpersoon, Zoover, Tripadvisor, Trivago e.d.
Ik heb via booking.com en hotels.com wel eens rare dingen gehad zoals hotel dat dicht was(gelukkig thuis al gezien) of met ontbijt boeken en hotel beweerd van niet etc. Maar dat is altijd goed opgelost. 1x ergens gestaan waar de boeking niet doorgekomen was maar dat was gelukkig in Nederland en toen zelf iets anders geboekt.

Ik heb nu ook voor het eerst iets via booking.com bij een particulier geboekt. Ik vond airbnb toch ook te spannend. Ik heb wel ooit een villa direct bij de eigenaar geboekt en dit is gelukkig wel goedgekomen. Maar deze stond ook goed bekend op diverse facebookgroepen.
Doe ik nu iets raars?
Heb me aangemeld op airbnb, contact gelegd met de host, wat korte vragen gesteld en ik stel voor om kort te bellen want dat praat makkelijker. Ik stelde voor om de host dan vanavond of uiterlijk morgen terug te bellen
Dus ik vraag het nummer, maar hij zegt alleen; tot morgen, ik hoop maar voor je dat het appartement op jouw datum nog vrij is..

Ik krijg bij de laatste zin een vreemd gevoel.

Is het ongebruikelijk om even kort te bellen?
Mabido schreef:
23-06-2021 11:45
Doe ik nu iets raars?
Heb me aangemeld op airbnb, contact gelegd met de host, wat korte vragen gesteld en ik stel voor om kort te bellen want dat praat makkelijker. Ik stelde voor om de host dan vanavond of uiterlijk morgen terug te bellen
Dus ik vraag het nummer, maar hij zegt alleen; tot morgen, ik hoop maar voor je dat het appartement op jouw datum nog vrij is..

Nou om eerlijk te zijn is dat bellen wel ongebruikelijk denk ik, dat zou je toch bij een boeking van een landal huisje of hotel ook niet doen?

Die zin van “ik hoop maar dat het beschikbaar is” oid vind ik ook niet prettig. Wordt ook door autoverkopers gebruikt en dan ben ik er altijd vrij snel klaar mee.

Heb je zulke specifieke wensen dat je intensief contact zoekt? Ik heb namelijk het gevoel dat je het groter maakt dan nodig, maar wellicht mis is ik dan wat.
Ik heb weleens via e-mail contact gezocht met verhuurders toen ik nog een kinderbedje nodig had (als zij zeiden dat je dan contact op moest nemen), maar voor de rest nooit.
Je maakt je erg druk en ik denk drukker dan nodig. Ik heb al heel veel via booking.com geboekt en dramatische dingen heb ik nooit meegemaakt. Booking.com wil dat ook helemaal niet, dus als er wel gedoe is, zullen zij ook de verhuurder aanspreken.
Mabido schreef:
Doe ik nu iets raars?

Ja, bellen is ongebruikelijk. Zoals al gezegd, normaal gesproken krijg je de directe contactgegevens pas na het boeken.
Waarom stel je je vragen niet via de site/app? Je hebt nu toch contact?

Die laatste opmerking is wat gek. Misschien heeft hij meer geinteresseerden. Maar wie weet vindt hij jouw verzoek om te bellen ook wat gek.
Als je zo twijfelt over Airbnb, kijk dan of dezelfde accommodatie ook op een andere site, bv Booking.com staat. Dat is nl regelmatig het geval.
Ik doe dit voor het eerst en voel me net een kleuter zeg!
😅
Mijn kind komt zo thuis. Ik ga vanmiddag weer verder.
Tips en adviezen blijven welkom!!
Ik heb twee keer bij Airbnb geboekt en allebei de keren een slechte ervaring. Eerste appartement was echt niet schoon en het tweede lag in een gure buurt. Dus nu boek ik altijd bij Booking en kies dan accommodaties met veel reviews die gemiddeld een 8,5 of hoger hebben en dat is mij nog nooit tegengevallen.
TO als ik jou reacties lees zou ik ook voor Booking gaan dat voelt voor jou denk ik toch echt een stuk relaxter.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
23-06-2021 12:11
Ik heb twee keer bij Airbnb geboekt en allebei de keren een slechte ervaring. Eerste appartement was echt niet schoon en het tweede lag in een gure buurt. Dus nu boek ik altijd bij Booking en kies dan accommodaties met veel reviews die gemiddeld een 8,5 of hoger hebben en dat is mij nog nooit tegengevallen.
TO als ik jou reacties lees zou ik ook voor Booking gaan dat voelt voor jou denk ik toch echt een stuk relaxter.
Ja ik neig nu ook meer naar Booking. Op de een of andere manier voelt dat meer betrouwbaar.
Mabido schreef:
23-06-2021 12:05
Ik doe dit voor het eerst en voel me net een kleuter zeg!
😅
Relax. Er kan ook niet echt iets fout gaan. Volgens mij houdt AirBNB de betaling ook aan tot na het verblijf. Indien dat niet zo is, zou ik echt kijken naar de mogelijkheden voor een credit card. In ieder geval niet volledig vooraf betalen als er geen betrouwbare organisatie boven hangt.
Mocht de accommodatie er niet zijn, dan kun je via de Booking app binnen vijf minuten iets anders vinden (en dat is er altijd).
En meestal gaat het gewoon goed.
Mabido schreef:
Doe ik nu iets raars?

Via Airbnb is het gebruikelijk om alleen via de website te communiceren, zo kan airbnb ook alles controleren. Er wordt eigenlijk nooit gebeld of nummer uitgewisseld en wanneer jij je directe nummer geeft in een conversatie via airbnb dan wordt dit nummer meestal geblocked. Airbnb is namelijk als de dood dat je het onder hands regelt en ook de betaling en dan lopen zij hun gage mis en de host is dan niet verzekerd..

Daarnaast kan het ook zijn dat de host dit niet wil, omdat er veel scams zijn via whatsapp via airbnb, dus ja je doet wat raars, maar je doet het niet expres. Deze host wil dus geen contact via telefoon.

Ik zou met kinderen ea nooit via airbnb regelen, veel te onzeker en dit soort gezeik.
viva-amber wijzigde dit bericht op 23-06-2021 12:32
7.15% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zit eigenlijk liever via een reisorganisatie in een appartement of zo maar hebben via Booking.com ook wel eens een villa met vrienden geboekt. Was verder prima maar wat ik dus behoorlijk irritant vond was dat de eigenaar behoorlijk aan het pushen was voor een positieve recensie en toen ik naar mijn mening een best aardige eerlijke recensie had geschreven ( 7,5 oid) heeft hij reacties op Booking.com over mij gezet dat we vervelende gasten waren etc. En het duurde tijden voor de borg terug was. Maar dan wel blijven appen of we weer wilden boeken. Idioot dus geblokt.
Geef mij dan maar liever een organisatie.
dolfje schreef:
23-06-2021 12:17
Ik zit eigenlijk liever via een reisorganisatie in een appartement of zo maar hebben via Booking.com ook wel eens een villa met vrienden geboekt. Was verder prima maar wat ik dus behoorlijk irritant vond was dat de eigenaar behoorlijk aan het pushen was voor een positieve recensie en toen ik naar mijn mening een best aardige eerlijke recensie had geschreven ( 7,5 oid) heeft hij reacties op Booking.com over mij gezet dat we vervelende gasten waren etc. En het duurde tijden voor de borg terug was. Maar dan wel blijven appen of we weer wilden boeken. Idioot dus geblokt.

Bizar dat dat kan. Dat vind ik fijn aan Airbnb, dat je dus niet meer je recensie kan maken of aanpassen nadat je die van de ander hebt gelezen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je een superhost via airbnb boekt kan het eigenlijk niet mis gaan is mijn ervaring!
Mabido schreef:
23-06-2021 12:13
Ja ik neig nu ook meer naar Booking. Op de een of andere manier voelt dat meer betrouwbaar.

Vooral doen, als iets anders je zoveel stress en angst geeft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dolfje schreef:
23-06-2021 12:17
Dat hebben wij eens gehad met een hotel in Brugge. Hadden we ook een 7,5 gegeven of zo, dus best OK, was meneer echt laaiend. Waarom we hadden gezegd dat het niet luxe was (maar wel goed prijs/kwaliteit), we hadden toch gratis welkomstdrankjes gehad en een ei bij het ontbijt :) Bij een hotel in Duitsland hadden wij een 7 gegeven, dat was echt niet best, maar verder hadden ze alleen maar tienen. Dan vraag je je wel af hoe dat zit. Omgekeerd trouwens ook wel eens gehad, dat wij laaiend enthousiast waren terwijl het gemiddelde een 8 was of zo.
Rosalind schreef:
23-06-2021 12:03
Als je zo twijfelt over Airbnb, kijk dan of dezelfde accommodatie ook op een andere site, bv Booking.com staat. Dat is nl regelmatig het geval.
Dit! Kun je ook gelijk zien of desbetreffende accommodatie beschikbaar is of niet. Vaak kun je accommodaties op meerdere sites vinden.

Ik denk dat Airbnb niets voor jou is, als ik het zo lees. Je komt wat stresserig over. Voor nu zou ik je aanraden iets via Booking.com te zoeken. Of via een andere tussenorganisatie.

Via Belvilla kun je naast vakantiehuizen ook appartementen huren, voor een normale prijs (vind ik, maar ik kan niet in jouw portemonne kijken).
Je zou op booking.com ook nog iets kunnen boeken dat je kunt annuleren.
En dan al je vragen stellen.

Heb ik nog nooit gedaan, ik annuleer eigenlijk bijna nooit iets.
En zeker bij een particulier zou ik liever niet willen annuleren.

Maar het huisje wat ik nu heb geboekt heb ik nog wel na boeking een paar dingen over gevraagd omdat dit niet eerder kon.
Mabido schreef:
23-06-2021 12:13
Besef wel dat er op Booking ook particuliere accommodaties staan. Daar kun je tegen dezelfde dingen aanlopen natuurlijk.
Flashy schreef:
23-06-2021 12:28
Je zou op booking.com ook nog iets kunnen boeken dat je kunt annuleren.
En dan al je vragen stellen.

Heb ik nog nooit gedaan, ik annuleer eigenlijk bijna nooit iets.
En zeker bij een particulier zou ik liever niet willen annuleren.

Maar het huisje wat ik nu heb geboekt heb ik nog wel na boeking een paar dingen over gevraagd omdat dit niet eerder kon.
Ik heb een keer geannuleerd bij Booking. Dat was een appartement in Kroatië en al direct na het boeken had ik twijfels over de prijs (heel goedkoop). Uiteindelijk besloten we dat we toch liever op een resort wilden, dus geannuleerd. Werd ik vervolgens gebeld (niet opgenomen), gesmst, gemaild, of ik niet toch wilde boeken en dan met 10% korting. Het was al bizar goedkoop, € 550 voor tien dagen :rofl:
Rosalind schreef:
23-06-2021 12:34
Besef wel dat er op Booking ook particuliere accommodaties staan. Daar kun je tegen dezelfde dingen aanlopen natuurlijk.
Ja maar daarvan is wel het adres bekend en je mag ze ook rechtstreeks benaderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
23-06-2021 12:36
Ja maar daarvan is wel het adres bekend en je mag ze ook rechtstreeks benaderen.
Ja dat is een voordeel inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven