Foto's/recensies/ booking.com/airbnb

23-06-2021 08:33 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ben rond aan het kijken voor een leuk appartementje (buitenland) voor mij en kids in de zomervakantie.
Hoe serieus kan ik de geplaatste foto's en recensies nemen?
Contact leggen met de host is niet altijd mogelijk of je moet lang wachten op een reactie.
Bovendien heb ik het idee dat alles dan mooier wordt voorgesteld dan het is.
Als ik recensies zie, dan zie ik ook vooral veel lovende woorden. Nauwelijks een puntje van kritiek. Ik kan het moeilijk geloven.
Hoe kan ik geen miskoop (of mishuur in de geval) doen?

Bedankt alvast!

Toegevoegd: het is voor mij de allereerste keer dat ik een appartement in het buitenland ga boeken. Tips zijn zeker welkom!
mabido wijzigde dit bericht op 23-06-2021 09:28
10.31% gewijzigd
viva-amber schreef:
23-06-2021 12:36
Ja maar daarvan is wel het adres bekend en je mag ze ook rechtstreeks benaderen.
Wel pas na het boeken.
Ik kon vooraf geen contact opnemen met de accomodatie.
Flashy schreef:
23-06-2021 12:42
Wel pas na het boeken.
Ja dat vind ik dan weer een enorm nadeel
Flashy schreef:
23-06-2021 12:42
Wel pas na het boeken.
Ja dat vind ik dan weer een enorm nadeel
KamilleT schreef:
23-06-2021 12:23
Dat hebben wij eens gehad met een hotel in Brugge. Hadden we ook een 7,5 gegeven of zo, dus best OK, was meneer echt laaiend. Waarom we hadden gezegd dat het niet luxe was (maar wel goed prijs/kwaliteit), we hadden toch gratis welkomstdrankjes gehad en een ei bij het ontbijt :)
Dat was bij ons ook zo, we hadden toch dit en dat gekregen. Ik heb gewoon eerlijk gezegd dat het een fijn huis was met mooi uitzicht maar dat ik persoonlijk liever wat centraler zat. En ja dat wisten we van te voren en voor sommige mensen zou dit ideaal zijn. Nou ja de vakantie was fijn.
mevrouwiglesias schreef:
23-06-2021 12:11
Ik heb twee keer bij Airbnb geboekt en allebei de keren een slechte ervaring. Eerste appartement was echt niet schoon en het tweede lag in een gure buurt. Dus nu boek ik altijd bij Booking en kies dan accommodaties met veel reviews die gemiddeld een 8,5 of hoger hebben en dat is mij nog nooit tegengevallen.
TO als ik jou reacties lees zou ik ook voor Booking gaan dat voelt voor jou denk ik toch echt een stuk relaxter.

Ik heb juist alleen maar goede ervaringen met Airbnb (een stuk of 6 keer geboekt, wel allemaal in Europa). Zoeken, recensies lezen en wat onderzoek doen en boeken. Makkelijker kan niet.
Isabella98765 schreef:
23-06-2021 12:20
Als je een superhost via airbnb boekt kan het eigenlijk niet mis gaan is mijn ervaring!
Die 2x dat we vlak voor vertrek een annulering kregen, waren ook van superhosts. Beide hadden supergoede reviews, leuk mailcontact gehad, kwamen ook betrouwbaar over.

Kan uiteraard gebeuren en normaal gesproken zouden we dat niet erg vinden. Eén nieuwe slaapplaats is doorgaans snel gevonden, vooral in grote en/of toeristische plekken.

Alleen voor ons was het destijds een beetje zuur, want bij 1 locatie was er in de wijde omtrek niets anders betaalbaars meer te vinden en de andere locatie juist gekozen omdat we laat zouden aankomen (lees: halverwege nacht). 'Gelukkig" werd die 2 dagen van tevoren gecanceld, dus konden we nog iets anders regelen.

Daarnaast denk ik ook wel dat als je alleen (of met zijn tweeën) reist/backpacked buiten hoogseizoen, je ook over het algemeen meer flexibel ingesteld bent, dan als je met een gezin met kinderen, in het hoogseizoen reist.
mevrouwiglesias schreef:
23-06-2021 12:11
Ik heb twee keer bij Airbnb geboekt en allebei de keren een slechte ervaring. Eerste appartement was echt niet schoon en het tweede lag in een gure buurt. Dus nu boek ik altijd bij Booking en kies daar accommodaties met veel reviews die gemiddeld een 8,5 of hoger hebben en dat is mij nog nooit tegengevallen.
TO als ik jou reacties lees zou ik ook voor Booking gaan dat voelt voor jou denk ik toch echt een stuk relaxter.

En de recensies over die accomodaties waren daar allemaal lovend?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij hebben denk ik zo'n 15 keer bij Airbnb geboekt, ook met twee kinderen. Tot nu toe nog nooit problemen gehad. Over het algemeen kloppen de foto's wel. Maar kan het wel zo zijn dat bepaalde kamers niet op de foto staan. Als ik het echt belangrijk vond, heb ik ook wel eens aanvullend een foto gevraagd.
Ik vind het juist leuk dat je soms juist buiten toeristische plekken komt...
himalaya schreef:
23-06-2021 13:11
En de recensies over die accomodaties waren daar allemaal lovend?
Yep, onbegrijpelijk vond ik dat.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Het is gelukt!
Ik heb een appartement via Airbnb gereserveerd. Ook contact met de eigenaar gehad. Hij kan ons zelfs op komen halen (tegen een vergoeding), van de luchthaven!
Ben écht benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven