Doerak of Waterland (boot)

25-06-2021 21:19 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen een bootje kopen, meter of zes, minstens een twee persoonsbed. Om weekendjes mee weg te gaan en een week of drie op vakantie in de zomer.
We loeren naar een Waterland of een Doerak.
Grootste verschillen zijn vooral cosmetisch hebben we de indruk: Doerak moet je bed “bouwen”, Waterland is vast in punt.
Doerak bed is groter maar van heb je geen zitje meer.
Het Luik van de Wterland: super leuk!
De buiten ruimte: we moeten gaan kijken om te zien wie meeste ruimte buiten heeft.

Tips?
Een doerak ❤️
Ja leuk hè. Maar dat Luik in Waterland vind ik ook echt gaaf
Doerak zijn populaire bootjes, makkelijk te varen en vaak ruim en praktisch van binnen.
Vind het zelf niet heel prettig om in de punt te slapen (vaak schuin liggen en bovenkant laag) .

Zou wel letten op het gangboord. Vervelend met aanmeren zonder gangboord en je enkel via luik in de kajuit op de punt kan.
Als je op mp kijkt ligt er in Hilversum een leuke Doerak te koop en die heeft een achterkajuit met slaapplaats!
Peertjes schreef:
26-06-2021 13:59
Doerak zijn populaire bootjes, makkelijk te varen en vaak ruim en praktisch van binnen.
Vind het zelf niet heel prettig om in de punt te slapen (vaak schuin liggen en bovenkant laag) .

Zou wel letten op het gangboord. Vervelend met aanmeren zonder gangboord en je enkel via luik in de kajuit op de punt kan.
Dat laatste dus. Ik vind een boot zonder gangboord niet erg prettig. Gewoon lastig als je niet langszij kunt lopen.
Fizz schreef:
26-06-2021 15:54
Dat laatste dus. Ik vind een boot zonder gangboord niet erg prettig. Gewoon lastig als je niet langszij kunt lopen.
Enorm lastig. Met alles eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven