Allergische reactie bril

zaterdag 26 juni 2021 om 10:31
Ik heb al jaren brillen. Met kunststof montuur. Sinds ruim een week een nieuwe bril met een ander montuur. En nu heb ik sinds gisteren last van een allergische reactie, op mijn neus. Nu reageert mijn huid op veel dingen en in het verleden ook wel eens op mijn andere bril (als het heel warm was meestal). Die reacties krijg ik met protopic zalf wel weg meestal.
Maar nu het nog kan en voor het geval dat......
Zijn er mensen waarvan de huid ook reageert op een kunststof bril? En hoe ga je daarmee om? Zijn er bijv. dingtjes die je op de neusstukjes van de bril kunt plakken? Zonder bril kan ik niet, helaas. Als ik google zie ik wel verhalen over reageren op een metalen bril, maar niets over kunststof.
Maar nu het nog kan en voor het geval dat......
Zijn er mensen waarvan de huid ook reageert op een kunststof bril? En hoe ga je daarmee om? Zijn er bijv. dingtjes die je op de neusstukjes van de bril kunt plakken? Zonder bril kan ik niet, helaas. Als ik google zie ik wel verhalen over reageren op een metalen bril, maar niets over kunststof.

zaterdag 26 juni 2021 om 12:03
Ik heb ooit een onwijze allergische reactie gehad van n kunststof bril. Niet alleen bij dr neus, maar ook bij oren. Uiteindelijk in overleg met de opticien mogen ruilen voor n andere bril. Ik heb meestal kunsstof monturen, weet nog steeds niet waarom ik van de ene wel n reactie krijg en van de ander niet.

zaterdag 26 juni 2021 om 12:09
Gek is dat he.Corzon schreef: ↑26-06-2021 12:03Ik heb ooit een onwijze allergische reactie gehad van n kunststof bril. Niet alleen bij dr neus, maar ook bij oren. Uiteindelijk in overleg met de opticien mogen ruilen voor n andere bril. Ik heb meestal kunsstof monturen, weet nog steeds niet waarom ik van de ene wel n reactie krijg en van de ander niet.
Ik heb hem vandaag toch weer op gedaan en het jeukt nu niet. Hopelijk trekt het weg.

zaterdag 26 juni 2021 om 12:27
Ik maak hem schoon met van die natte doekjes. Maar ik ben sowieso allergisch voor schoonmaakmiddelen, dus dat kan ik ook wel eens uitproberen.

zaterdag 26 juni 2021 om 13:18
De natte doekjes die ik gebruikte waren bij mij het grootste probleem. Ik weet niet meer welk merk ik had destijds, maar switch naar hypoallergeen afwas middel was bij mij de oplossingWoll*Stone schreef: ↑26-06-2021 12:27Ik maak hem schoon met van die natte doekjes. Maar ik ben sowieso allergisch voor schoonmaakmiddelen, dus dat kan ik ook wel eens uitproberen.

zaterdag 26 juni 2021 om 13:20