Date en overlijden
dinsdag 29 juni 2021 om 09:36
Ik wist niet goed een andere topic titel te bedenken.
Sinds een week of 3 ben ik aan het daten met een man.
We hebben elkaar zo'n 4x gezien, en veel app contact, waarin hij overduidelijk laat blijken dat hij mij wel ziet zitten.
Ik kreeg gisteren een bericht van hem dat ik komende dagen wat minder van hem zal horen.
Zijn zus is nl snachts overleden.
Dat is verschrikkelijk natuurlijk.
Deze man is een gevoelige man, en ik kan mij voorstellen dat zijn aandacht niet bij mij is.
Toch zou ik hem wel willen steunen, alleen al door een kort lief bericht te sturen oid.
Ik weet verder niet hoe en wat er gebeurd is, heb wel gezegd als hij behoefte heeft om te bellen dat dat altijd kan.
Wat is nu gepast om te doen?
Ik heb gisteravond een bericht gestuurd dat ik hoop dat hij een beetje kan slapen.
Daar heeft hij kort op gereageerd.
Moet ik hem nu verder met rust laten?
Kan ik hem soms een bericht sturen om te vragen hoe het met hem gaat?
Of dat ik aan hem denk?
En dan niet perse elke dag.
Ik weet niet goed wat ik nu moet doen..en of hij het waardeert.
Sinds een week of 3 ben ik aan het daten met een man.
We hebben elkaar zo'n 4x gezien, en veel app contact, waarin hij overduidelijk laat blijken dat hij mij wel ziet zitten.
Ik kreeg gisteren een bericht van hem dat ik komende dagen wat minder van hem zal horen.
Zijn zus is nl snachts overleden.
Dat is verschrikkelijk natuurlijk.
Deze man is een gevoelige man, en ik kan mij voorstellen dat zijn aandacht niet bij mij is.
Toch zou ik hem wel willen steunen, alleen al door een kort lief bericht te sturen oid.
Ik weet verder niet hoe en wat er gebeurd is, heb wel gezegd als hij behoefte heeft om te bellen dat dat altijd kan.
Wat is nu gepast om te doen?
Ik heb gisteravond een bericht gestuurd dat ik hoop dat hij een beetje kan slapen.
Daar heeft hij kort op gereageerd.
Moet ik hem nu verder met rust laten?
Kan ik hem soms een bericht sturen om te vragen hoe het met hem gaat?
Of dat ik aan hem denk?
En dan niet perse elke dag.
Ik weet niet goed wat ik nu moet doen..en of hij het waardeert.
dinsdag 29 juni 2021 om 09:42
dinsdag 29 juni 2021 om 09:53
dinsdag 29 juni 2021 om 09:56
Ik wil hem zeker nu niet overvoeren met apps, dat zou ik ook niet waarderen.
Maar iets van mij laten horen zou ik wel willen..maar dan wel gepaste afstand houden.
dinsdag 29 juni 2021 om 10:05
pepernootje0 schreef: ↑29-06-2021 09:56Ik wil hem zeker nu niet overvoeren met apps, dat zou ik ook niet waarderen.
Maar iets van mij laten horen zou ik wel willen..maar dan wel gepaste afstand houden.
Probeer niet teveel voor een ander in te vullen. Sommige mensen zouden contact/afleiding/steun juist wel weer fijn vinden. Er is niks mis mee met aangeven dat je het lastig vind hoe er het beste voor hem te zijn in deze situatie zonder dat als een probleem bij hem neer te leggen. gewoon laten weten dat je er voor hem bent indien nodig, en dat je hem even ruimte geeft. Dan kan hij ook aangeven als hij dat anders ziet.
'Gepaste afstand' is echt niet voor iedereen wenselijk en kan ook worden ervaren als vermijden wat soms heel lastig is voor mensen in zo'n verdrietige situatie. Ben gewoon open over je ongemak zonder het bij hem te leggen.

dinsdag 29 juni 2021 om 10:11
Ze hebben pas 4 dates gehad, de eerste dagen na een overlijden is er al genoeg te doen, hij heeft al aangegeven dat het wat stil kan worden.Patatje15 schreef: ↑29-06-2021 10:05Probeer niet teveel voor een ander in te vullen. Sommige mensen zouden contact/afleiding/steun juist wel weer fijn vinden. Er is niks mis mee met aangeven dat je het lastig vind hoe er het beste voor hem te zijn in deze situatie zonder dat als een probleem bij hem neer te leggen. gewoon laten weten dat je er voor hem bent indien nodig, en dat je hem even ruimte geeft. Dan kan hij ook aangeven als hij dat anders ziet.
'Gepaste afstand' is echt niet voor iedereen wenselijk en kan ook worden ervaren als vermijden wat soms heel lastig is voor mensen in zo'n verdrietige situatie. Ben gewoon open over je ongemak zonder het bij hem te leggen.

dinsdag 29 juni 2021 om 10:18
Met rust laten. Ik had al geen eens tijd of energie voor de mensen die ik écht goed kende. Hij heeft feitelijk zelf al aangegeven nu even geen tijd voor jou te hebben.
Bij appen, ook zonder vraag, hebben mensen al snel toch het gevoel te moeten antwoorden.
Bij appen, ook zonder vraag, hebben mensen al snel toch het gevoel te moeten antwoorden.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 29-06-2021 10:19
21.13% gewijzigd
dinsdag 29 juni 2021 om 10:19

dinsdag 29 juni 2021 om 10:19
Dit dus. En ga ook niet vragen hoe het met hem gaat. Dat is een open deur en dan verwacht je een reactie terug. Stuur iets in de trant van, "ik denk aan je" en op de dag van de uitvaart een bericht dat je hem en zijn familie veel sterkte wenst.
Een week of wat na de uitvaart kun je eens vragen hoe het met hem gaat en of je iets voor hem kunt betekenen.

dinsdag 29 juni 2021 om 10:20
dit
ik denk aan je sterkte
en dan met rust laten
kijk wat hij doet en daar bij aansluiten

Het is toch aandacht die je vraagt, ook al denk je aandacht te geven.

dinsdag 29 juni 2021 om 10:22
Nou ja, ik vind apps sowieso al vaak aandacht vragen.
Maar goed, ieder moet doen wat hen het beste lijkt, ik zou het zelf echt even laten.