Voel me verward en gebruikt door mn ex

30-06-2021 08:20 122 berichten
Lieve lezers,

Sinds vorige week woensdag is mn relatie plots over. Bijna 4 jaar samen gwst. Mijn vriend was angstig voor de toekomst. Wij onder 1 dak ooit. Hij gaf als reden dat hij zich met regelmaat aan me stoorde. Ik wist dit niet, heeft hij nooit gezegd. Hoe kon ik er dan iets mee doen?? Hij is geen prater...
Maar ik snapte er niets van, want ik heb er niks van gemerkt! Intimiteit en seks was ook altijd goed. Het voelde alsof hij van me hield. Maar wellicht kan dat samen bestaan. Hii gaf aan dat hij toch al wat afstand van me had genomen(in zn hoofd blijkbaar) en dat onze laatste ontmoetingen op 5 en 11 juni van hem al van minder waarde waren geweest..
17 juni apte hij mij dat we moesten praten want hij kon niet verder zoals het ging.
Telefonisch contact was alleen mogelijk in 1e instantie. We hebben erover gesproken en afgesprokej dat we face to face verder zouden praten over hoe nu verder. We zouden paar dagen afstand houden en beide nadenken.
De 23e elkaar getroffen, gewandeld in het bos. Echter tijdens het gesprek bleek dat hij bleef vasthouden aan zijn overtuiging dat het ongetwijfeld fout zo lopen, wij ruzie zouden krijgen en met ruzie uit elkaar wilde hii niet. Ik heb hem gevraagd of hij wilde onderzoeken waarom hij die angst had en wat hii nodig zou hebben. Wat ik ook zei, stond totaal nergens voor open. Ik weet dat er vanuit zijn verleden issues zijn ontstaan. Praten kon thuis nooit als kind. Hij was vrij eenzaam in zijn jeugd. Weinig zelfvertrouwen. Trekt zich snel iets aan.
Maar hulp zoeken hierbij wil hij niet, maar KAN hij wsl niet. Te confronterend.
Dus kapt hij maar met mij. Dat is het makkelijkste. Voelt zooo unfair! Hoeveel zijn gad ons gesprek dan nog.
Het rare is ook nog dat we tijdens dit gesprek ook nog hebben geknuffeld, elkaar nog gekust ,beide gehuild hebben. Het ging gepaard met volop emotie. Op de terugweg pakte hij mijn hand heeeel stevig vast de hele tijd. Hij zei ook dat hij mij wel graag in zn leven wil houden. Over 2 mnd even horen hoe het gaat afgesproken.
Bii de auto gaf hij aan dat er mss in de toekomst nog een opening zou zijn.
Feit is: het is over. Ik ben er kapot van😭
En wat het ergste is, hij heeft al een ander ook nu.....Wellicht als pleister, zodat hij ons zsm kan vergeten. Of kan vergeten dat hij zich niet netjes heeft gedragen. Hij niet bij die pijn hoeft te zijn. Iets anders kan voelen.
Maar ik voel me gebruikt!! Want ja wel seks tot op het laatste met mij hè. 11 juni. 17 juni de bom, 23 juni uit en 28 juni de volgende al.
Ik vraag me nu af: wie was ik eigenlijk voor hem??? Bijna 4 jr lang?

Bii t eindgesprek heeft hij me nog gezegd dat ik de moeite waard ben, een kanjer en dat het niet zo was dat hij me niet meer lief vond. Ga ervan uit dat hij niet voor niks zoveel emotie toonde.

Heb zoveeeel verdriet en pijn. Zou willen dat ik een knopje had om om te zetten zodat dat weg gaat.

Hoe kan ik dit z.s.m. achter me laten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel het idee, gezien je vorige topic, dat jij in een totaal andere werkelijkheid leeft dan hij.

Je hebt het maar over hem helpen, terwijl deze man al zo lang uitgecheckt is uit deze relatie en dat is niet omdat hij 'ziek' is of omdat hij een slechte jeugd heeft gehad.

Je bent niet gebruikt. Je hebt veel te lang de signalen genegeerd en zelfs wanneer je ex zei te willen stoppen met de relatie heb je hem daarin niet serieus genomen en doorgedramd. Hij neemt al tijden geen enkele iniatief meer in de relatie tot contact en wanneer je niet zo achter hem aan had gelopen, dan was het maanden geleden al gestrand.

Sorry, maar ik heb een beetje moeite met je zelfmedelijden. Wanneer je om de ander geeft, dan neem je de ander zijn gevoelens toch serieus en blijf je niet een relatie voort zetten alleen omdat jij dat wil.
viva-amber wijzigde dit bericht op 30-06-2021 08:30
78.79% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat is dat toch altijd met dat gebruikt voelen?
NO-seven schreef:
30-06-2021 08:25
Wat is dat toch altijd met dat gebruikt voelen?
Lijkt me vrij simpel, als iemand al uitgecheckt is uit de relatie blijkbaar en toch seks met je heeft terwijl jij dst niet weet en
nog denkt dat je relatie goed is en van daaruit de intimiteit deelt.
Is die ander niet de reden dat het nu uit is?
gizzmo-returns schreef:
30-06-2021 08:30
Goeie
viva-amber schreef:
30-06-2021 08:22
Ik heb wel het idee, gezien je vorige topic, dat jij in een totaal andere werkelijkheid leeft dan hij.

Je hebt het maar over hem helpen, terwijl deze man al zo lang uitgecheckt is uit deze relatie en dat is niet omdat hij 'ziek' is of omdat hij een slechte jeugd heeft gehad.

Je bent niet gebruikt. Je hebt veel te lang de signalen genegeerd en zelfs wanneer je ex zei te willen stoppen met de relatie heb je hem daarin niet serieus genomen en doorgedramd. Hij neemt al tijden geen enkele iniatief meer in de relatie tot contact en wanneer je niet zo achter hem aan had gelopen, dan was het maanden geleden al gestrand.

Sorry, maar ik heb een beetje moeite met je zelfmedelijden. Wanneer je om de ander geeft, dan neem je de ander zijn gevoelens toch serieus en blijf je niet een relatie voort zetten alleen omdat jij dat wil.
Sorry, het lijkt mij als je serieus in een relatie bent met elkaar dat je normaal een gesprek aan gaat en normaal je gevoel bespreekt wat je dwars zit en later ook dat je eigenlijk al afstand hebt genomen. Eerlijk bent!!! Tuurlijk neem ik zijn gevoelens serieus dan.
Jij weet helemaaaaal niet welke intiatieven hij wel nam en wat hij wel tegen me zei. Waardoor het verwarrend is geworden.

En waar baseer jij eigenlijk op dat ik heb doorgedramd??
Rapunzel schreef:
Lijkt me vrij simpel, als iemand al uitgecheckt is uit de relatie blijkbaar en toch seks met je heeft terwijl jij dst niet weet en
nog denkt dat je relatie goed is en van daaruit de intimiteit deelt.
Je bindt geen mannen aan je met seks.

Je wist dondersgoed dat hij uitgecheckt was. Hij nam al weken/maanden niet uit eigen initiatief contact met je op. Wanneer jij geen initiatief nam, dan zou er niet eens een relatie zijn. Hij had al aangeven te willen stoppen, maar dat wilde je niet accepteren, want hij moest en zou zich leren openstellen en dat was de status van je relatie na 4 jaar. Jij die achter hem aanloopt tegen beter weten in.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij was amper gescheiden toen jullie een relatie kregen en nu heeft hij direct eeer een ander, of is zij de reden dat hij de relatie met jou verbrak, dat lijkt me waarschijnlijjer.
Maar jullie relatie was vol problemen, laat het los en ga verder met je leven.
Ik ben gestopt met lezen bij: hij heeft een ander. De hele analyse daarvoor is gepraat om het gepraat: Hij heeft een ander! Wonden likken en accepteren.
Je topic van 18 juni, daar basseer ik het op. Je hele relatie bestaat na 4 jaar uit om het weekend een paar dagen met iemand die je al sinds maart liever ziet gaan dan komen. Je bent het hete hangijzer veel te lang uit de weg gegaan door te doen alsof dit een goede relatie is:

'Lieve lezers,

Echter hij was amper gescheiden toen wij elkaar ontmoeten, nu 3,5 jaar bij elkaar

Door de weeks zien we elkaar niet. En om het weekend een paar dagen. Maar iniatief komt vooral van mij. Ook belt hij niet snel spontaan,
Maar......bij hem is de twijfel over onze toekomst samen toegeslagen. Dat is begin maart naar voren gekomen. Rustig gepraat, daaruit kwam vooral naar voren dat hij niet weet of hij mij voldoende kan bieden. Bijv samenwonen in de toekomst als de kinderen op eigen benen staan.
Hij is bang dat we elkaar snel irriteren, ruzie krijgen en het binnen een maand over is. Onderwerp hebben we laten rusten en bezinken.

Maar gisteravond appte hij me dat hij wilde praten:"
O.a. geeft hij aan momenteel 'iets te missen' waardoor hii erg op zichzelf blijft. Dat verkiest i.p.v. samen in contact te zijn.

Het is fijn een paar dagen samen om het weekend, maar ook is hij blij dat ik weer vertrek dan.. Hij gaf aan gister: ik weet het niet meer, doorgaan met elkaar of niet. Straks zijn we 60, krijgen ruzie en zitten beide alleen. Toen ik hem vroeg wat wil je nu zoals het nu voelt liever, doorgaan of stopen. Antwoord stoppen.
Jullie zijn beide 50+. Het rommelt al langer, hij heeft eerder zijn twijfels uitgesproken. Hij had al een ander, let maar op. Uithuilen, doorgaan en stoppen met ver gezochte psychologische verklaringen. :hug:
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
gizzmo-returns schreef:
Vermoed idd dat zij al op de achtergrond was.
Ik had hem overigens ook de vraag gesteld of er mss een andere vrouw was die hem prikkelde. In het kader van een open en eerlijk gesprek. Liever de pijn vd waarheid dan van een leugen of het verzwijgen. Hij kwam oprecht over toen hij zei dat dit niet zo was. En mss was dat ook nog niet zo op t moment vh gesprek. Maar wel diezelfde avond online uemand getroffen ofzo.

Had hij maar gewoon eerlijk gezegd dat hij wel graag een ander zou willen ontmoeten. Dat helpt juist bij het verwerken denk ik
Hier zeggen ze: Hoe je eraan komt kom je eraf!
Hij was net gescheiden na jaren van huwelijksproblemen. Toen vond hij jou.
Nu is hij net uit elkaar na een tijd van relatieproblemen en vindt hij zijn nieuwe vriendin.

Ik heb het idee dat hij zijn nieuwe schoenen niet weg lijkt te gooien voor hij nieuwe heeft….
Rapunzel schreef:
30-06-2021 08:46
Ik had hem overigens ook de vraag gesteld of er mss een andere vrouw was die hem prikkelde. In het kader van een open en eerlijk gesprek. Liever de pijn vd waarheid dan van een leugen of het verzwijgen. Hij kwam oprecht over toen hij zei dat dit niet zo was. En mss was dat ook nog niet zo op t moment vh gesprek. Maar wel diezelfde avond online uemand getroffen ofzo.

Had hij maar gewoon eerlijk gezegd dat hij wel graag een ander zou willen ontmoeten. Dat helpt juist bij het verwerken denk ik

Je bent te goedgelovig ben ik bang
Rapunzel schreef:

Als ik een euro kreeg voor iedere man of vrouw die zo'n smoes ophangt, dan hoefde ik nu niet aan het werk.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Laat die man los, to.

Iemand die net uit een scheiding komt en die je al 4 jaar maar eens per 2 weken ziet heeft zeeën van tijd om met ander dames af te spreken. Ik denk dat je veel minder van zijn leven weet, dan je zelf denkt.

En dan nog al die smoejes over zich niet kunnen binden en open stellen....wat is daar nou aantrekkelijk aan dat je je daarvoor leent?
viva-amber wijzigde dit bericht op 30-06-2021 08:58
22.61% gewijzigd
Nanouk schreef:
30-06-2021 08:37
Hij was amper gescheiden toen jullie een relatie kregen en nu heeft hij direct eeer een ander, of is zij de reden dat hij de relatie met jou verbrak, dat lijkt me waarschijnlijjer.
Maar jullie relatie was vol problemen, laat het los en ga verder met je leven.
Dat moet ook en dat wil ik ook! En ja, het lijkt dus een terugkerend patroon. Zijn ex was officieel amper de deur uit, 4/5 weken later was hij al met mij. En nu dus al meteen ook weer.
Hoe heb ik zo dom kunnen zijn...? Maar ja, als je goed van vertrouwen bent.
Rapunzel schreef:

Ik wil niet lullig doen, maar geloof je het zelf?
Ik vermoed dat zij vanaf voor begin maart al meer op de voorgrond was (en dus niet de achtergrond) dan jij was. Dat hij je nog minder wilde zien dan al het geval was, en zelfs zei te willen stoppen omdat hij zijn tijd gewoon liever in die andere vrouw stak. Je had alle signalen al, maar die ontkende je voor jezelf. Dus nee, je bent niet gebruikt, je hebt je kop in het zand gestoken. Na vier jaar latten en elkaar eens in de twee weken zien relatietherapie? Welnee, dat is gewoon iets wat niet zo had moeten zijn.
Boehoe slechte jeugd.

Deal with it.
gizzmo-returns schreef:
Ik hen niet geloept. Kennelijk is er al langer een probleem. Maar denk ook dat zijn nieuwe fling de uiteindelijke knoop makkelijk heeft gemaakt. Vermoedelijk was de ander al in beeld.
viva-amber schreef:
30-06-2021 08:50
Laat die man los, to.

Iemand die net uit een scheiding komt en die je al 4 jaar maar eens per 2 weken ziet heeft zeeën van tijd om met ander dames af te spreken. Ik denk dat je veel minder van zijn leven weet, dan je zelf denkt.

En dan nog al die smoejes over zich niet kunnen binden en open stellen....wat is daar nou aantrekkelijk aan dat je je daarvoor leent?
Je hebt gelijk door te zeggen dat ik m los moet laten. En ja, ook weet ik veel minder van hem dan ik dacht.
Andere vrouwen afspreken had gekund, maar dat geloof ik niet. Gezien zijn daginvulling qua werk en kids. Natuurlijk kan hij wel afgedwaald zijn.
En idd, eigenlijk is hij mijn aandacht niet waard.
Maar goed, ieder mens heeft zijn goede kanten. In basis is het een goede vent. Ook in de verbinding met mijn kinderen bijvoorbeeld. En hij heeft ook veel voor me gedaan. Zo oppervlakkig als het in mijn vorige topic leek is het nou ook weer niet.

Met mijn hoofd weet ik het allemaal wel. Maar mijn hart loopt nog achter.

Ben ook maar een mens.
Suusje666 schreef:
30-06-2021 08:54
Ik wil niet lullig doen, maar geloof je het zelf?
Nee, denk dat het contact er al was.
Klinkt alsof hij eerst zeker wilde zijn van die ander voor hij jullie relatie stopte. Je was leuk voor erbij, maar geen relatie-materiaal. Die ander is dus leuker bevonden.

Dat er nog seks en gevoelens waren tot het eind is niet zo raar. Ik zou daar niets diepers achter zoeken. Ik had met alle relaties seks tot het eind.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven