Voel me verward en gebruikt door mn ex

30-06-2021 08:20 122 berichten
Lieve lezers,

Sinds vorige week woensdag is mn relatie plots over. Bijna 4 jaar samen gwst. Mijn vriend was angstig voor de toekomst. Wij onder 1 dak ooit. Hij gaf als reden dat hij zich met regelmaat aan me stoorde. Ik wist dit niet, heeft hij nooit gezegd. Hoe kon ik er dan iets mee doen?? Hij is geen prater...
Maar ik snapte er niets van, want ik heb er niks van gemerkt! Intimiteit en seks was ook altijd goed. Het voelde alsof hij van me hield. Maar wellicht kan dat samen bestaan. Hii gaf aan dat hij toch al wat afstand van me had genomen(in zn hoofd blijkbaar) en dat onze laatste ontmoetingen op 5 en 11 juni van hem al van minder waarde waren geweest..
17 juni apte hij mij dat we moesten praten want hij kon niet verder zoals het ging.
Telefonisch contact was alleen mogelijk in 1e instantie. We hebben erover gesproken en afgesprokej dat we face to face verder zouden praten over hoe nu verder. We zouden paar dagen afstand houden en beide nadenken.
De 23e elkaar getroffen, gewandeld in het bos. Echter tijdens het gesprek bleek dat hij bleef vasthouden aan zijn overtuiging dat het ongetwijfeld fout zo lopen, wij ruzie zouden krijgen en met ruzie uit elkaar wilde hii niet. Ik heb hem gevraagd of hij wilde onderzoeken waarom hij die angst had en wat hii nodig zou hebben. Wat ik ook zei, stond totaal nergens voor open. Ik weet dat er vanuit zijn verleden issues zijn ontstaan. Praten kon thuis nooit als kind. Hij was vrij eenzaam in zijn jeugd. Weinig zelfvertrouwen. Trekt zich snel iets aan.
Maar hulp zoeken hierbij wil hij niet, maar KAN hij wsl niet. Te confronterend.
Dus kapt hij maar met mij. Dat is het makkelijkste. Voelt zooo unfair! Hoeveel zijn gad ons gesprek dan nog.
Het rare is ook nog dat we tijdens dit gesprek ook nog hebben geknuffeld, elkaar nog gekust ,beide gehuild hebben. Het ging gepaard met volop emotie. Op de terugweg pakte hij mijn hand heeeel stevig vast de hele tijd. Hij zei ook dat hij mij wel graag in zn leven wil houden. Over 2 mnd even horen hoe het gaat afgesproken.
Bii de auto gaf hij aan dat er mss in de toekomst nog een opening zou zijn.
Feit is: het is over. Ik ben er kapot van😭
En wat het ergste is, hij heeft al een ander ook nu.....Wellicht als pleister, zodat hij ons zsm kan vergeten. Of kan vergeten dat hij zich niet netjes heeft gedragen. Hij niet bij die pijn hoeft te zijn. Iets anders kan voelen.
Maar ik voel me gebruikt!! Want ja wel seks tot op het laatste met mij hè. 11 juni. 17 juni de bom, 23 juni uit en 28 juni de volgende al.
Ik vraag me nu af: wie was ik eigenlijk voor hem??? Bijna 4 jr lang?

Bii t eindgesprek heeft hij me nog gezegd dat ik de moeite waard ben, een kanjer en dat het niet zo was dat hij me niet meer lief vond. Ga ervan uit dat hij niet voor niks zoveel emotie toonde.

Heb zoveeeel verdriet en pijn. Zou willen dat ik een knopje had om om te zetten zodat dat weg gaat.

Hoe kan ik dit z.s.m. achter me laten?
Alle reacties Link kopieren
Dan kan hij toch nooit binnen die 5 dagen gelijk een ander hebben? Moet hij toch op een bepaalde manier app/chat contact hebben gehad om zo snel gelijk weer een relatie te hebben. Het is niet dat hij haar 23 juni heeft leren kennen nadat het uit was met jou en dan gelijk de 28ste een relatie heeft lijkt me. Nee, vind het niet eerlijk naar jou toe klinken om eerlijk te zijn.
iones schreef:
30-06-2021 21:26
Waarom je gebruikt voelen?
Ik denk dat hij niet meer genoeg gevoel voor jou had. Niet genoeg voor een toekomst met jou samen, maar wel genoeg om vol te beseffen dat hij jou daarmee verdriet doet en dat hij dat heel erg vindt.

Daar ben ik ook ooit geweest. Gewoon accepteren dat het over is en dat het niet meer goed komt. Je moet verder.
Dankjewel voor je bericht. Heb inmiddels idd wel beseft dat er heus nog wel gevoelens kunnen zijn, ondanks dat de beslissing valt uit elkaar te gaan.

Dus niet meer voldoende draagvlak voor de toekomst. Maar nog wel om de persoon geven.
Paardje4paardje schreef:
30-06-2021 22:24
Dan kan hij toch nooit binnen die 5 dagen gelijk een ander hebben? Moet hij toch op een bepaalde manier app/chat contact hebben gehad om zo snel gelijk weer een relatie te hebben. Het is niet dat hij haar 23 juni heeft leren kennen nadat het uit was met jou en dan gelijk de 28ste een relatie heeft lijkt me. Nee, vind het niet eerlijk naar jou toe klinken om eerlijk te zijn.
Relatie is mss voor nu ook een groot woord. Dat zal ook opgebouwd moeten worden.
Jij schreef de volgende al in je topic verwardheid en misbruikt gevoel.
Dan zal het allemaal wel mee vallen als nog snel maar als jij er nog om geeft zoals tekst hierboven prima.
Paardje4paardje schreef:
30-06-2021 22:37
Jij schreef de volgende al in je topic verwardheid en misbruikt gevoel.
Dan zal het allemaal wel mee vallen als nog snel maar als jij er nog om geeft zoals tekst hierboven prima.
Door het van me af te schrijven en de reacties ben ik nu wel meer berustend idd.

Wil het ook graag loslaten.
Rapunzel schreef:
30-06-2021 22:28
Relatie is mss voor nu ook een groot woord. Dat zal ook opgebouwd moeten worden.
Euh, ik denk dat hij al wel wat langer aan het bouwen is geweest.
emmalou schreef:
30-06-2021 23:12
Euh, ik denk dat hij al wel wat langer aan het bouwen is geweest.
Dat vermoeden heb ik ook. Ik heb zelf ook moeten leren (mede dankzij dit forum) dat de basale fout wat betreft vreemdgaan e.d. niet ligt bij het fysieke contact maar bij het emotionele vreemdgaan. Dat punt ligt veel eerder in de tijd.
Rapunzel schreef:
30-06-2021 08:46
Vermoed idd dat zij al op de achtergrond was.
Ik had hem overigens ook de vraag gesteld of er mss een andere vrouw was die hem prikkelde. In het kader van een open en eerlijk gesprek. Liever de pijn vd waarheid dan van een leugen of het verzwijgen. Hij kwam oprecht over toen hij zei dat dit niet zo was. En mss was dat ook nog niet zo op t moment vh gesprek. Maar wel diezelfde avond online uemand getroffen ofzo.

Had hij maar gewoon eerlijk gezegd dat hij wel graag een ander zou willen ontmoeten. Dat helpt juist bij het verwerken denk ik
:facepalm:
Ben jij echt 50+?
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
01-07-2021 12:20
:facepalm:
Ben jij echt 50+?
Ongelooflijk naïef. Dan alsnog denken dat hij wellicht de waarheid sprak op het moment van het gesprek. En dat hij nu nog moet beginnen aan het bouwen van z’n nieuwe relatie. Die fundamenten liggen er al lang en breed.

Ik weet niet of die man heeft geprobeerd te praten, maar TO hoort alleen wat ze horen wil en ziet dingen niet onder ogen.

Ik ben totaal niet cynisch in de liefde, maar dit is toch wel het andere uiterste.
emmalou schreef:
01-07-2021 12:37
Ongelooflijk naïef. Dan alsnog denken dat hij wellicht de waarheid sprak op het moment van het gesprek. En dat hij nu nog moet beginnen aan het bouwen van z’n nieuwe relatie. Die fundamenten liggen er al lang en breed.

Ik weet niet of die man heeft geprobeerd te praten, maar TO hoort alleen wat ze horen wil en ziet dingen niet onder ogen.

Ik ben totaal niet cynisch in de liefde, maar dit is toch wel het andere uiterste.
En dan dat analyserende gezever.
Hij wil gewoon niet (meer) en de signalen waren er al heeeeeel lang
Frankly my dear, I don"t give a damn
emmalou schreef:
01-07-2021 12:37

Beetje naïef om te denken dat jij, vanaf de zijlijn, op basis van wat je leest, zonder gevoel deze situatie hetzelfde beoordeelt als rapunzel zelf die er midden in zit met alle emoties erbij.

Door middel van dit topic krijgt ze hopelijk zelf alles weer goed op een rijtje.
calvijn1 schreef:
01-07-2021 13:30
En dan dat analyserende gezever.
Hij wil gewoon niet (meer) en de signalen waren er al heeeeeel lang
Precies dat analyseren is nodig om alles op een rijtje te krijgen.
Dat lukt vaak niet als je er zelf midden in zit
Esmeralda9 schreef:
01-07-2021 16:42
Beetje naïef om te denken dat jij, vanaf de zijlijn, op basis van wat je leest, zonder gevoel deze situatie hetzelfde beoordeelt als rapunzel zelf die er midden in zit met alle emoties erbij.

Door middel van dit topic krijgt ze hopelijk zelf alles weer goed op een rijtje.
Dankjewel , dit waardeer ik erg.
Zo is het inderdaad. 😊
Esmeralda9 schreef:
01-07-2021 16:43
Precies dat analyseren is nodig om alles op een rijtje te krijgen.
Dat lukt vaak niet als je er zelf midden in zit
Dank je! Denk dat Calvijn zelf nog weinig heeft meegemaakt. En weinig empatisch vermogen heeft.
De waarheid kan soms te hard zijn en daarom is het menselijk er een tijdje mee te 'spelen' . Dat kan naïef lijken maar het is een normaal proces in het verwerken.
Het zal vast niet voor iedereen gelden maar na een beëindiging van een relatie komt de gedumpte in een soort van rouwperiode.
Esmeralda9 schreef:
01-07-2021 16:42

Ja, dat hoop ik ook voor haar. Ik baseer me vooral op hoe ze hier op bepaalde opmerkingen reageert. Dan trekt ze precies een andere conclusie dan ik zou doen. Maar goed, misschien is het inderdaad omdat ze er middenin zit dat ze de zaken niet helder ziet. Sterkte gewenst TO.
Rapunzel schreef:
01-07-2021 20:04
Dank je! Denk dat Calvijn zelf nog weinig heeft meegemaakt. En weinig empatisch vermogen heeft.
Dit is dus precies wat ik bedoel. Een hele vreemde conclusie. Je vindt de opmerking vervelend en probeert die te plaatsen door er een eigen invulling en beredenering aan toe te voegen. Die hoogstwaarschijnlijk niet klopt.

Je praat het als het ware een beetje goed door te veronderstellen, die Calvijn weet niet beter, die heeft dit niet meegemaakt. Omdat jij zelf niet zo zou reageren. Maar dat verzin je er echt zelf bij. Niet heel anders dan je met het onderwerp van het topic lijkt te doen.

Oprecht veel kracht en inzicht gewenst.
Rapunzel schreef:
01-07-2021 20:04
Inderdaad, dit hoeft nu ook weer niet.

Maar veel sterkte gewenst.
Geef t tijd, en ik heb niet alles gelezen maar ik zou helemaal kappen met deze man, die toch al met een ander bezig is
Dus geen gesprekken of iets dergelijks meer. Spullen ophalen en klaar en met jezelf bezig zijn !
Esmeralda9 schreef:
01-07-2021 21:09

Geef t tijd, en ik heb niet alles gelezen maar ik zou helemaal kappen met deze man, die toch al met een ander bezig is
Dus geen gesprekken of iets dergelijks meer. Spullen ophalen en klaar en met jezelf bezig zijn !
Goed advies.
emmalou schreef:
01-07-2021 21:11
Goed advies.
Dankje
Esmeralda9 schreef:
01-07-2021 21:09

Je hebt gelijk, had ook weer niet gehoeven. Maar voelde de opmerking of ik echt 50+ was wel wat neerbuigend.

Dankjewel, spullen heb ik al. En ga me idd focussen op mezelf!
Henk-and-Roelie schreef:
01-07-2021 20:19
De waarheid kan soms te hard zijn en daarom is het menselijk er een tijdje mee te 'spelen' . Dat kan naïef lijken maar het is een normaal proces in het verwerken.
Het zal vast niet voor iedereen gelden maar na een beëindiging van een relatie komt de gedumpte in een soort van rouwperiode.
Ja, dat is het denk ik. Ben een mens die niet opeens een knop om kan zetten.

Het relativeren komt wel....maar dat heeft tijd nodig. Gaat steeds al een stukje beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven