Napraattopic deel 144, met geklets!

09-06-2021 15:59 5068 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 144!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik ben na beide prikken een dag belabberd geweest.

Maar nu wel
Afbeelding

:cheer2:
AeonOfWinter schreef:
02-07-2021 12:33
Ik blijf het fascinerend vinden hoe veel verschil er in kan zitten. Ik heb zelf nergens last van gehad, bij beide prikken niet.

Blijkbaar zijn jouw witte bloedcellen niet zo snel onder de indruk. :)
RikM schreef:
02-07-2021 12:42
Blijkbaar zijn jouw witte bloedcellen niet zo snel onder de indruk. :)
Ik vraag me af of dat automatisch betekent dat je een betere weerstand hebt.
FeeLucifer01 schreef:
02-07-2021 12:22
Ik was na de eerste na een paar uur ineens ziek, duurde dag of 3. Maar pas na dag 5 weer helemaal oke.

Ik kijk niet uit naar maandag, dan heb ik de 2e. |-)
Hier maandag ook de tweede. Ik hoop dat deze beter gaat voor jou!
Life is short. Eat dessert first.
RikM schreef:
02-07-2021 12:25
Bij mij waren de klachten de tweede keer korter. Waarschijnlijk omdat je immuunsysteem al weet wat het moet doen.
Ik hoop vurig iets te voelen na de tweede. Dan weet ik tenminste dat mijn immuunsysteem iets aan het doen is.
Zinervaa schreef:
02-07-2021 12:44

Ja, dat vroeg ik me ook af. Als ik naar mijn omgeving kijk dan hadden degenen met een zwakker gestel er meer last van dan de sterkeren, maar ik weet niet of je daar een conclusie uit kunt trekken. Zo simpel zal het wel niet zijn.
Zinervaa schreef:
02-07-2021 12:44
En daar krijg ik antwoord op, ooit.

Ik doe mee aan een wetenschappelijk onderzoek waarbij o.a. gekeken wordt naar hoeveel afweerstoffen ik aanmaak. Vriendin van mij doet ook mee en zij is na de tweede prik een paar dagen flink ziek geweest, terwijl ik nergens last van had.

Ik ben dus erg benieuwd of dat iets zegt over hoe goed mijn (of haar) afweer systeem werkt. Voor zover ik tot nu toe begrepen heb zegt het allemaal niks over hoeveel afweerstoffen je aanmaakt.
solomio wijzigde dit bericht op 02-07-2021 12:47
0.16% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
doornroosje9 schreef:
02-07-2021 12:46
Ik hoop vurig iets te voelen na de tweede. Dan weet ik tenminste dat mijn immuunsysteem iets aan het doen is.
Dat hoop ik ook voor je
RikM schreef:
02-07-2021 12:47
Ja, dat vroeg ik me ook af. Als ik naar mijn omgeving kijk dan hadden degenen met een zwakker gestel er meer last van dan de sterkeren, maar ik weet niet of je daar een conclusie uit kunt trekken. Zo simpel zal het wel niet zijn.
Ik denk ook niet dat het zo simpel zal liggen
RikM schreef:
Dat is wel wat ik ook in mijn omgeving zie.

Ik mankeer zelden iets. Als ik bijv lees dat mensen met jonge kinderen elke verkoudheid van het kdv meepikken herken ik dat niet. Ook toen mijn kinderen klein waren nam ik zelden hun ordinaire virusjes over.
Ik denk dus dat ik een fantastisch immuunsysteem heb, dat gewoon alles opruimt zonder dat ik het merk.

David Dunning
RikM schreef:
Hier net andersom. Diegenen die ouder of zwakker zijn zo goed als geen reactie, diegenen die jonger zijn en geen gezondheidsproblemen hebben, sterkere reactie.
Solomio schreef:
En daar krijg ik antwoord op, ooit.

Ik doe mee aan een wetenschappelijk onderzoek waarbij o.a. gekeken wordt naar hoeveel afweerstoffen ik aanmaak. Vriendin van mij doet ook mee en zij is na de tweede prik een paar dagen flink ziek geweest, terwijl ik nergens last van had.

Ik ben dus erg benieuwd of dat iets zegt over hoe goed mijn (of haar) afweer systeem werkt. Voor zover ik tot nu toe begrepen heb zegt het allemaal niks over hoeveel afweerstoffen je aanmaakt.
Dank voor je post, duidelijk.
En wat goed dat je mee doet met onderzoek.

Ben erg benieuwd wat er uiteindelijk uitkomt na dit onderzoek, qua data
Zinervaa schreef:
02-07-2021 12:50
Dank voor je post, duidelijk.
En wat goed dat je mee doet met onderzoek.

Ben erg benieuwd wat er uiteindelijk uitkomt na dit onderzoek, qua data
Ik kreeg daardoor eerder een vaccin, dus er zit zeker ook eigenbelang bij.

David Dunning
doornroosje9 schreef:
Hier net andersom. Diegenen die ouder of zwakker zijn zo goed als geen reactie, diegenen die jonger zijn en geen gezondheidsproblemen hebben, sterkere reactie.

Ja zie, dus het zegt helemaal niets.
AeonOfWinter schreef:
02-07-2021 12:33
Ik blijf het fascinerend vinden hoe veel verschil er in kan zitten. Ik heb zelf nergens last van gehad, bij beide prikken niet. Sommige collega's lagen wel even plat.
en daarbij, niemand weet zeker of zijn/haar klachten echt van de prik komen
ik kreeg 1,5 dag na 2e Pfizer intense hoofdpijn, ik schrijf het toe aan het vaccin, maar het kan ook iets anders zijn geweest
Solomio schreef:
02-07-2021 12:51
Ik kreeg daardoor eerder een vaccin, dus er zit zeker ook eigenbelang bij.
Dan nog, het is fijn dat er mensen zijn die bereid zijn mee te doen met onderzoek, ook al heeft die gene er zelf een voordeel aan gehad.
Ik heb 2 auto immuunziektes en ben een week behoorlijk ziek geweest met spugen, hoge koorts en hoofdpijn. En van de ene op de andere dag was ik weer 'opgeknapt'. Mijn arm heeft wel nog drie weken gevoeld als een blok beton.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Zinervaa schreef:
02-07-2021 12:54
Dan nog, het is fijn dat er mensen zijn die bereid zijn mee te doen met onderzoek, ook al heeft die gene er zelf een voordeel aan gehad.
Ja, ik vind het idd gewoon leuk om mee te doen. Ik had me al aangemeld en werd uitgekozen voor een kleiner sub-onderzoek waarbij ik dan dus eerder gevaccineerd werd.

David Dunning
RikM schreef:
Heb een offday, dus ik trigger snel op dit soort dingen: :roll:

Ik vind mijzelf heel sterk. Ik ben een chronische (zenuw en andere) pijnpatiënt.
Al denk ik dat mijn immunsysteem het dan weer niet zo goed doet daardoor. ;-0
lilalinda schreef:
02-07-2021 12:53
en daarbij, niemand weet zeker of zijn/haar klachten echt van de prik komen
ik kreeg 1,5 dag na 2e Pfizer intense hoofdpijn, ik schrijf het toe aan het vaccin, maar het kan ook iets anders zijn geweest
Ik denk dat ik het bijna wel zeker weet. ;-)
Solomio schreef:
02-07-2021 12:56
Ja, ik vind het idd gewoon leuk om mee te doen. Ik had me al aangemeld en werd uitgekozen voor een kleiner sub-onderzoek waarbij ik dan dus eerder gevaccineerd werd.
Wat leuk, interessant inderdaad.
Oudblond schreef:
Ik heb 2 auto immuunziektes en ben een week behoorlijk ziek geweest met spugen, hoge koorts en hoofdpijn. En van de ene op de andere dag was ik weer 'opgeknapt'. Mijn arm heeft wel nog drie weken gevoeld als een blok beton.
Dat is dan wel een teken dat je immuunsysteem aan het werk gaat. Dan moet je toch bijna zeker antistoffen hebben?

Dat denk ik hè en ik weet ook wel dat als je niets voelt, dat dat niet betekent dat er niets gebeurt in je lichaam. Maar als je wel iets voelt, dan doet het iig iets.
FeeLucifer01 schreef:
02-07-2021 12:58
Heb een offday, dus ik trigger snel op dit soort dingen: :roll:

Ik vind mijzelf heel sterk. Ik ben een chronische (zenuw en andere) pijnpatiënt.
Al denk ik dat mijn immunsysteem het dan weer niet zo goed doet daardoor. ;-0
In dit verband gaat het natuurlijk om iemands fysieke gesteldheid en volgens mij is die bij jou 'zwakker'.

David Dunning
Oudblond schreef:
Ik hoop dat dit een teken is dat het gewerkt heeft en dat je lichaam ermee aan de gang is gegaan.
doornroosje9 schreef:
Dat klopt! Mijn moeder van 81j geen reactie bij de 2 prikken.
Man en ik ook niet.
Zoon daarentegen: die heeft 2 opeenvolgende nachten in't ziekenhuis gelegen na zijn eerste prik!
Ademhalingsmoeilijkheden, verhoogde bloeddruk, veel te hoge hartslag, zich zwaar ziek voelen...

Ik ken ook 2 leeftijdsgenoten van zoon en ook zij zijn in het ziekenhuis beland na hun eerste prik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven