Napraattopic deel 144, met geklets!
woensdag 9 juni 2021 om 15:59
Beste forummers,
Welkom in napraat 144!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 144!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 2 juli 2021 om 13:18
Zat ik me ook af te vragen!
Als iemand in Limburg de griep heeft, krijgt mijn man (N-H) het geheid ook. Het menselijk lichaam is wonderlijk.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
vrijdag 2 juli 2021 om 13:21
Ik had na beide prikken even een 'blauwe plek' gevoel en dat was het wel.
Er valt geen pijl op te trekken.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

vrijdag 2 juli 2021 om 13:22
Zeker waar, er is gewoon niks van te zeggen hoe een lichaam reageert.AeonOfWinter schreef: ↑02-07-2021 13:18Zat ik me ook af te vragen!
Als iemand in Limburg de griep heeft, krijgt mijn man (N-H) het geheid ook. Het menselijk lichaam is wonderlijk.

vrijdag 2 juli 2021 om 13:23
Ja blauweplek gevoel had ik ook. Eventjes voor een uurtje ofzo.AeonOfWinter schreef: ↑02-07-2021 13:21Ik had na beide prikken even een 'blauwe plek' gevoel en dat was het wel.
Er valt geen pijl op te trekken.
vrijdag 2 juli 2021 om 13:28
Ik voel me oud nudoornroosje9 schreef: ↑02-07-2021 12:50Hier net andersom. Diegenen die ouder of zwakker zijn zo goed als geen reactie, diegenen die jonger zijn en geen gezondheidsproblemen hebben, sterkere reactie.

vrijdag 2 juli 2021 om 13:29
Dat duurde bij mij dus 24 uur. Kon er een nacht niet op liggen. En zo snel als het kwam was het ook weer weg.
Ik hoop trouwens niet dat we jaarlijks een onderhoudsdosis moeten, want hoewel het best meeviel zit ik daar toch niet zo op te wachten...

vrijdag 2 juli 2021 om 13:31
Hoop ik ook niet, maar eerlijk gezegd ben ik bang dat het misschien wel gaat gebeuren dat we ieder jaar een vaccin moeten halen.
vrijdag 2 juli 2021 om 13:39
ik haal al jaren ieder jaar een griepprik, dat is echt zo gepiept hoor.
Ooit was ik heel ziek van een "gewone" griep, met wat longschade etc. Sindsdien haal ik met liefde de griepprik

vrijdag 2 juli 2021 om 13:39
Eentje helpt al heel best wel goed heb ik begrepen. Geeft toch een geruststelling, vind ik

vrijdag 2 juli 2021 om 13:40
Ik ook, maar als de hele bevolking ieder jaar moet vaccineren is dat best een onderneming. Denk ik

vrijdag 2 juli 2021 om 13:42
Ik begreep gisteren dat beleid nu bedacht zou zijn dat de griepprik groep het elk jaar aangeboden krijgt en de rest maar 1 per 2 jaar.
Heb familie en een vriendin die werken bij de GGD.
Maar kan nog altijd veranderen als andere inzichten en onderzoeken rond zijn.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 02-07-2021 14:53
0.23% gewijzigd

vrijdag 2 juli 2021 om 13:44
Dank je voor de infoFeeLucifer01 schreef: ↑02-07-2021 13:42Ik begreep gisteren dat beleid nu bedacht zou zijn dat de griepprik groep hel elk jaar aangeboden krijgt en de rest maar 1 per 2 jaar.
Heb familie en een vriendin die werken bij de GGD.
Maar kan nog altijd veranderen als andere inzichten en onderzoeken rond zijn.

vrijdag 2 juli 2021 om 14:33
1e prik na een uurtje of 10 nare bijwerking(en)
Volgende dag weer aardig ok
2e prik alleen beetje last van prikplek maar verder nergens last van
Nouja, doodmoe maar...dat ben ik gewoon altijd
Beide prikken ook geregistreerd zag ik net in de app. Kan ik weer alle kanten op
Alsof ik dat zou willen/kunnen
Volgende dag weer aardig ok
2e prik alleen beetje last van prikplek maar verder nergens last van
Nouja, doodmoe maar...dat ben ik gewoon altijd

Beide prikken ook geregistreerd zag ik net in de app. Kan ik weer alle kanten op

Alsof ik dat zou willen/kunnen

vrijdag 2 juli 2021 om 14:50

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

vrijdag 2 juli 2021 om 14:54
vrijdag 2 juli 2021 om 14:56
Het grote verschil is dat dat bij de huisarts kan... Dat is met deze vaccinaties toch anders.
vrijdag 2 juli 2021 om 15:05
Maar het duurt wel 2 a 3 weken eer die bescherming er is. Mss nuttig om haar dat te vertellen mocht ze dat nog niet weten.
vrijdag 2 juli 2021 om 15:07
misschien kan dat ook wel met de Corona-griepprikvivapimpelmees schreef: ↑02-07-2021 14:56Het grote verschil is dat dat bij de huisarts kan... Dat is met deze vaccinaties toch anders.
vrijdag 2 juli 2021 om 15:11
Ik denk het echt niet. Uit laatste onderzoeken blijkt dat er waarschijnlijk jarenlange immuniteit optreedt.
Mss ouderen en risicogroepen een booster, maar verder denk ik dat het zo goed als klaar is.
Life is short. Eat dessert first.

vrijdag 2 juli 2021 om 15:12
Dat zou heel mooi zijn.doornroosje9 schreef: ↑02-07-2021 15:11Ik denk het echt niet. Uit laatste onderzoeken blijkt dat er waarschijnlijk jarenlange immuniteit optreedt.
Mss ouderen en risicogroepen een booster, maar verder denk ik dat het zo goed als klaar is.