Is liefde alleen echt genoeg???

03-07-2021 01:16 153 berichten
Ik heb een relatie van 1,5 jaar, mijn partner is lief, wel een paar karakter eigenschappen die ik niet zo vind. Maar.......hij heeft geen werk, geld, auto. Ik merk dat ik er van begin te balen, ik hou van dingen ondernemen, reizen etentjes etc , hoeft echt niet altijd geld te kosten, maar nooit iets kunnen doen, daar ga ik niet gelukkig van worden, is dit oppervlakkig?
Alle reacties Link kopieren
Na 1.5 à 2 jaar is meestal de roze verliefde bril afgevallen.

Niet erg gek dus dat je nu over toekomst en dergelijke begint na te denken.
Waarbij het niet verboden is het uit te maken als je die toekomst toch niet met hem ziet zitten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Nee, hoor zou ik op ten duur ook onaantrekkelijk vinden. Kan hij het allemaal niet of wil hij het niet?
auto is , als je er over nadenkt niet echt een eerste levensbehoefte (wel makkelijk) Geen werk. Waarom niet? Geen zin of wat anders, Een relatie zonder auto kan, maar geld is toch wel nodig, niet alleen voor de uitjes , ook voor de vaste lasten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Tja... ik zou dat ook niet aantrekkelijk vinden en zou er geen relatie mee willen,, echt niet!
Ja, dit is oppervlakkig.
En neen, jullie matchen niet.
Auto is zeker geen eerste levensbehoefte, maar als je mij vraagt na een bezoekje bij mij je naar huis te brengen omdat het regent, dan wordt het wel een ding. Geen werk tsja hij is 50 en tot nu toe max 2 jaar banen kunnen houden, en geld zeker voor je vaste lasten, maar ook ruimte kunnen creëeren voor iets leuks, het maakt voor mij de relatie heel gespannen
Moirmel schreef:
03-07-2021 01:36
Ja, dit is oppervlakkig.
Waarom vindt je het oppervlakkig?
Oh wat klinkt dat onaantrekkelijk zeker voor een 50 jarige. Doet hij zijn best om werk te vinden? Waardoor behoudt hij niet langer dan 2 jaar zijn baan? Ik zou hier ook echt niet vrolijk van worden en begrijp je wel TO, hij klinkt ambitie loos en of lui..
anoniem_645dedd9e40ab wijzigde dit bericht op 03-07-2021 01:47
7.56% gewijzigd
Hoe ziet hij het zelf overigens?
Heb je het al eens uitgesproken?
Komt hij zelf met alternatieven die weinig kosten?

Ik zou zelf niet afknappen op geen geld of geen auto.
Wel op hoe hij ermee omgaat.
Is dit nu later?
kendra74 schreef:
03-07-2021 01:40
Auto is zeker geen eerste levensbehoefte, maar als je mij vraagt na een bezoekje bij mij je naar huis te brengen omdat het regent, dan wordt het wel een ding. Geen werk tsja hij is 50 en tot nu toe max 2 jaar banen kunnen houden, en geld zeker voor je vaste lasten, maar ook ruimte kunnen creëeren voor iets leuks, het maakt voor mij de relatie heel gespannen
Hier je (eigen) antwoord.....
Nee het is niet genoeg....
Wissewis schreef:
03-07-2021 01:44
Hoe ziet hij het zelf overigens?
Heb je het al eens uitgesproken?
Komt hij zelf met alternatieven die weinig kosten?

Ik zou zelf niet afknappen op geen geld of geen auto.
Wel op hoe hij ermee omgaat.
Precies..
Moirmel schreef:
03-07-2021 01:36
Ja, dit is oppervlakkig.
Natuurlijk is dat niet oppervlakkig. Dit gaat toch niet om status? Het is gewoon super irritant als TO altijd alles moet betalen of er kan niks omdat vriend geen geld heeft. En er is natuurlijk ook een reden dat hij geen geld heeft en niet werkt. (Die auto op zich vind ik inderdaad wat minder belangrijk.) Wat doet hij de hele dag? Is hij op zoek naar werk of ligt hij de hele dag te gamen?
Zeker over gesproken, en tuurlijk wilt hij het veranderen, maar het is ook een combinatie van gebrek aan initiatief want anders had hij al een baan maakt niet uit wat, het zou mijn keus niet zijn om nooit geld te hebben. Maar ik denk dan weer straks laat ik deze vindt ik 1 die wel in zn levensbehoeften kan voorzien en een hork is dus niet lief
Nee hij zoekt wel, maar goed gaat dus niet makkelijk, maar maak mij meer zorgen dat hij zijn banen dus ook niet kan behouden, dus weer een probleem
kendra74 schreef:
03-07-2021 01:50
Zeker over gesproken, en tuurlijk wilt hij het veranderen, maar het is ook een combinatie van gebrek aan initiatief want anders had hij al een baan maakt niet uit wat, het zou mijn keus niet zijn om nooit geld te hebben. Maar ik denk dan weer straks laat ik deze vindt ik 1 die wel in zn levensbehoeften kan voorzien en een hork is dus niet lief
Kun je hem niet stimuleren, motiveren, helpen met werk zoeken? Aangezien hij wel lief voor je is...
Als jij er niet gelukkig van wordt is dat een goede reden om te stoppen. Denk je dat dit ooit gaat veranderen want hij werkt niet graag?
Als jij het niet erg vindt om altijd alles te betalen en om nooit iets leuks te doen is het prima. Hij is lief dus meer heb je niet nodig of toch wel?
kendra74 schreef:
03-07-2021 01:53
Nee hij zoekt wel, maar goed gaat dus niet makkelijk, maar maak mij meer zorgen dat hij zijn banen dus ook niet kan behouden, dus weer een probleem
Dat kan echt erg teleurstellend en frustrerend zijn, geen werk kunnen vinden terwijl je wel zoekt. Ik heb het zelf in het verleden ervaren en had ook soms echt wel aanmoediging van anderen nodig omdat ik de hoop een beetje had opgegeven na al die afwijzingen.
Koffieverkeerd schreef:
03-07-2021 01:59
Als jij het niet erg vindt om altijd alles te betalen en om nooit iets leuks te doen is het prima. Hij is lief dus meer heb je niet nodig of toch wel?
Maar moet "iets leuks doen" altijd geld kosten?
Laat hem zelf eens met ideeën komen én uitvoeren die geen / nauwelijks geld kosten.

Al ga je desnoods samen wandelen of picknicken in 't park.
Ben je ook weg en samen iets aan 't doen.
En of je nu thuis eet of in 't park ... eten moet je toch.

En tja ... Een 50-jarige met 20 kort-durende baantjes op zijn CV wordt nu éénmaal niet overal aangenomen.
Of weer voor tijdelijke jobs.
Is dit nu later?
Nee hoeft niet altijd geld te kosten maar als er eens betaald moet worden zal zij het moeten doen. Is veel fijner als je allebei kan betalen.
En daarom dus ook de vraag is liefde alleen genoeg. De andere kant ken ik ook wel geld nooit tijd, maar heel eerlijk dit past mij ook niet. Dus je kan bijna zeggen niks is goed. Heb hem zeker aangemoedigd en nog steeds maar goed ook dat houdt een keer op
Kan hij wel zijn huur betalen dan? Aanmoedigen? Is dat omdat hij niet graag wil werken?
Is er iets met hem denk je? Vanwege korte baantjes?
Aanmoedigen als in, dat hij de moed na de afwijzingen niet verliest. Er is niks met hem behalve dat hij de mentaliteit nieuwe bezems vegen schoon heeft en daar is niet iedereen van gediend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven