Is liefde alleen echt genoeg???
zaterdag 3 juli 2021 om 01:16
Ik heb een relatie van 1,5 jaar, mijn partner is lief, wel een paar karakter eigenschappen die ik niet zo vind. Maar.......hij heeft geen werk, geld, auto. Ik merk dat ik er van begin te balen, ik hou van dingen ondernemen, reizen etentjes etc , hoeft echt niet altijd geld te kosten, maar nooit iets kunnen doen, daar ga ik niet gelukkig van worden, is dit oppervlakkig?
zaterdag 3 juli 2021 om 01:31
Na 1.5 à 2 jaar is meestal de roze verliefde bril afgevallen.
Niet erg gek dus dat je nu over toekomst en dergelijke begint na te denken.
Waarbij het niet verboden is het uit te maken als je die toekomst toch niet met hem ziet zitten.
Niet erg gek dus dat je nu over toekomst en dergelijke begint na te denken.
Waarbij het niet verboden is het uit te maken als je die toekomst toch niet met hem ziet zitten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 3 juli 2021 om 01:35
zaterdag 3 juli 2021 om 01:40
Auto is zeker geen eerste levensbehoefte, maar als je mij vraagt na een bezoekje bij mij je naar huis te brengen omdat het regent, dan wordt het wel een ding. Geen werk tsja hij is 50 en tot nu toe max 2 jaar banen kunnen houden, en geld zeker voor je vaste lasten, maar ook ruimte kunnen creëeren voor iets leuks, het maakt voor mij de relatie heel gespannen
zaterdag 3 juli 2021 om 01:44
Oh wat klinkt dat onaantrekkelijk zeker voor een 50 jarige. Doet hij zijn best om werk te vinden? Waardoor behoudt hij niet langer dan 2 jaar zijn baan? Ik zou hier ook echt niet vrolijk van worden en begrijp je wel TO, hij klinkt ambitie loos en of lui..
anoniem_645dedd9e40ab wijzigde dit bericht op 03-07-2021 01:47
7.56% gewijzigd
zaterdag 3 juli 2021 om 01:44
zaterdag 3 juli 2021 om 01:46
Hier je (eigen) antwoord.....kendra74 schreef: ↑03-07-2021 01:40Auto is zeker geen eerste levensbehoefte, maar als je mij vraagt na een bezoekje bij mij je naar huis te brengen omdat het regent, dan wordt het wel een ding. Geen werk tsja hij is 50 en tot nu toe max 2 jaar banen kunnen houden, en geld zeker voor je vaste lasten, maar ook ruimte kunnen creëeren voor iets leuks, het maakt voor mij de relatie heel gespannen
Nee het is niet genoeg....
zaterdag 3 juli 2021 om 01:49
Natuurlijk is dat niet oppervlakkig. Dit gaat toch niet om status? Het is gewoon super irritant als TO altijd alles moet betalen of er kan niks omdat vriend geen geld heeft. En er is natuurlijk ook een reden dat hij geen geld heeft en niet werkt. (Die auto op zich vind ik inderdaad wat minder belangrijk.) Wat doet hij de hele dag? Is hij op zoek naar werk of ligt hij de hele dag te gamen?
zaterdag 3 juli 2021 om 01:50
Zeker over gesproken, en tuurlijk wilt hij het veranderen, maar het is ook een combinatie van gebrek aan initiatief want anders had hij al een baan maakt niet uit wat, het zou mijn keus niet zijn om nooit geld te hebben. Maar ik denk dan weer straks laat ik deze vindt ik 1 die wel in zn levensbehoeften kan voorzien en een hork is dus niet lief
zaterdag 3 juli 2021 om 01:56
Kun je hem niet stimuleren, motiveren, helpen met werk zoeken? Aangezien hij wel lief voor je is...kendra74 schreef: ↑03-07-2021 01:50Zeker over gesproken, en tuurlijk wilt hij het veranderen, maar het is ook een combinatie van gebrek aan initiatief want anders had hij al een baan maakt niet uit wat, het zou mijn keus niet zijn om nooit geld te hebben. Maar ik denk dan weer straks laat ik deze vindt ik 1 die wel in zn levensbehoeften kan voorzien en een hork is dus niet lief
zaterdag 3 juli 2021 om 02:00
Dat kan echt erg teleurstellend en frustrerend zijn, geen werk kunnen vinden terwijl je wel zoekt. Ik heb het zelf in het verleden ervaren en had ook soms echt wel aanmoediging van anderen nodig omdat ik de hoop een beetje had opgegeven na al die afwijzingen.
zaterdag 3 juli 2021 om 02:00
Maar moet "iets leuks doen" altijd geld kosten?Koffieverkeerd schreef: ↑03-07-2021 01:59Als jij het niet erg vindt om altijd alles te betalen en om nooit iets leuks te doen is het prima. Hij is lief dus meer heb je niet nodig of toch wel?
Laat hem zelf eens met ideeën komen én uitvoeren die geen / nauwelijks geld kosten.
Al ga je desnoods samen wandelen of picknicken in 't park.
Ben je ook weg en samen iets aan 't doen.
En of je nu thuis eet of in 't park ... eten moet je toch.
En tja ... Een 50-jarige met 20 kort-durende baantjes op zijn CV wordt nu éénmaal niet overal aangenomen.
Of weer voor tijdelijke jobs.
Is dit nu later?