Niet zwanger en niet ongesteld

03-07-2021 17:01 8 berichten
Goedemiddag!

Na lang twijfelen hier toch even een topic over. Ik mis namelijk herkenbaarheid.. iemand die in hetzelfde schuitje zit.

Het is namelijk zo dat na ons zoontje van inmiddels 3 jaar, we een grote wens hebben voor nog een kindje. Deze wens is ruim anderhalf jaar op pauze gezet, doordat mijn man een hele pittige opleiding deed, waarbij zwanger worden eigenlijk niet kon. Sinds 3 maanden is deze opleiding afgerond, dus vanaf november hebben we de pil overboord gegooid en zijn we ervoor gegaan. Bij ons zoontje was ik direct zwanger. Ik had op de een of andere manier al het voorgevoel dat het deze keer niet zo snel zou gaan. Tot op heden nog niet zwanger, opzich niet gek want we zijn nog niet mega lang bezig, nu 8 maanden. Maar als de wens er is, voelt alles te lang..
Wat wel gek was, is dat ik vanaf februari uit het niets, niet meer ongesteld werd.
Naar de gynaecoloog gegaan en daar loop ik nu een aantal weken. Veel echo's gehad. Bijna alles ziet er normaal uit, alleen is er tot op heden nog geen eisprong gezien. Wellicht ligt daar het probleem, wat betreft het niet zwanger worden.

Toevallig 5 dagen terug weer ongesteld geworden. Wat was ik blij, na ruim 5 maanden weer ongesteld (nooit gedacht dat ik daar zo blij van kon worden😅).

Ik ben benieuwd of er hier meiden zijn die iets soort gelijks hebben, ook lang niet ongesteld zijn geweest en het fijn vinden om hier samen over te kletsen.

Liefs,
Sunny
Alle reacties Link kopieren
Hoi wat vervelend zeg! Ik heb dat ook gehad en kreeg clomid voorgeschreven! Eerst deed het niks en is de dosis opgeschroefd en nu zijn onze meiden alweer 16! Kans op meerlingen is wel aanwezig!
Hier ook net 5 week gestopt met de pil en ook nog niet ongesteld. Nu weet ik dat dit nog een tijdje kan duren. Maar inderdaad als je een wens hebt gaat alles sloom. We proberen nu voor een eerste kindje te gaan.
Hoi Sunny,

Wat vervelend voor je! Ik heb dit ook gehad, ik ben na de geboorte van mijn dochter (2,5 jaar geleden) nooit ongesteld geweest. Heb jij ook bloedonderzoek gehad? Bij mij bleek een prolactinoom de oorzaak, dat is een goedaardige tumor in je hypofyse en dat zagen ze aan het prolactine gehalte in m'n bloed. Daar is gelukkig medicatie voor, het duurde wel heel lang (9 maanden) voordat ik weer een cyclus had. Maar wel meteen met succes, al de eerste eisprong raak! Dus inmiddels ben ik nog steeds niet ongesteld geweest maar wel zwanger! Zo snel kan het dus ineens ook gaan.

Ik hoop dat ze bij jou ook snel de oorzaak vinden en dat je snel zwanger mag worden, want het wachten (en de onzekerheid) is super naar!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
gioia82 schreef:
03-07-2021 22:15
Hoi Sunny,

Wat vervelend voor je! Ik heb dit ook gehad, ik ben na de geboorte van mijn dochter (2,5 jaar geleden) nooit ongesteld geweest. Heb jij ook bloedonderzoek gehad? Bij mij bleek een prolactinoom de oorzaak, dat is een goedaardige tumor in je hypofyse en dat zagen ze aan het prolactine gehalte in m'n bloed. Daar is gelukkig medicatie voor, het duurde wel heel lang (9 maanden) voordat ik weer een cyclus had. Maar wel meteen met succes, al de eerste eisprong raak! Dus inmiddels ben ik nog steeds niet ongesteld geweest maar wel zwanger! Zo snel kan het dus ineens ook gaan.

Ik hoop dat ze bij jou ook snel de oorzaak vinden en dat je snel zwanger mag worden, want het wachten (en de onzekerheid) is super naar!
Hi Gioia82,

Wat fijn om jou herkenbare verhaal te lezen. En super dat je ze zwanger bent!!

De gynaecoloog heeft me in het begin veel vragen gesteld en een echo gemaakt. Omdat alles er normaal uit zag en er een eitje zat die naar haar idee elk moment kon springen, moesten we daarna aan het werk en 2 weken afwachten, toen kijken of ik ongesteld werd of zwanger was. Beide niet. Daarna elke 3 dagen een echo om te kijken, hoe het er toen voor stond. Daar is weinig uitgekomen. Ze wilde bloed prikken op de 3e dag van m'n ongesteldheid, maarja die kwam steeds niet. Nu dat ik wel weer ongesteld heb, meteen bloed geprikt. Morgen eens bellen of die uitslag er is. De gynaecoloog zei eerder dat ze zou prikken op hormonen en schildklier. Was dat bij jou ook? Of is waarop jij geprikt was, wat anders?

Ik hoop ook zo dat het binnenkort gaat lukken. M'n zoontje is nu drie, zou het zo leuk vinden als er niet teveel tijd tussen zit.
hopeful schreef:
03-07-2021 17:29
Hoi wat vervelend zeg! Ik heb dat ook gehad en kreeg clomid voorgeschreven! Eerst deed het niks en is de dosis opgeschroefd en nu zijn onze meiden alweer 16! Kans op meerlingen is wel aanwezig!
Hi hopeful,

Clomid is om de eisprong te bevorderen toch? Ik zou net medicatie voorgeschreven krijgen om de ongesteldheid te bevorderen en toen kwam het vanzelf. Toch wel blij om. Nu weer afwachten, wat ze gaan zien op de echo's, het is er fijn dat ze nu een duidelijke richtlijn hebben nu ik weer ongesteld ben geworden en ze dan weten waar ik zit in de cyclus.
Wat vervelend voor je! Gelukkig ben je weer ongesteld geworden. Hopelijk krijg je dan ook weer normaal een eisprong.
Ik ben 11 maanden niet ongesteld geworden en nu pas bij gynaecoloog.. (schildklier waarden waren prima, wel pcos vermoeden ivm vele eitjes en overbeharing en geen menstruatie) Moet komende 3 weken afwachten tot wanneer ik spotting krijg en dan mag ik bellen voor pilletjes om de menstruatie door te zetten. Ik hoop wel dat ik dan ook iets krijg om een ovulatie op gang te brengen anders kan ik misschien weer maanden wachten!
Bo92 schreef:
04-07-2021 16:35
Wat vervelend voor je! Gelukkig ben je weer ongesteld geworden. Hopelijk krijg je dan ook weer normaal een eisprong.
Ik ben 11 maanden niet ongesteld geworden en nu pas bij gynaecoloog.. (schildklier waarden waren prima, wel pcos vermoeden ivm vele eitjes en overbeharing en geen menstruatie) Moet komende 3 weken afwachten tot wanneer ik spotting krijg en dan mag ik bellen voor pilletjes om de menstruatie door te zetten. Ik hoop wel dat ik dan ook iets krijg om een ovulatie op gang te brengen anders kan ik misschien weer maanden wachten!
Hi Bo92,

Nog veel langer niet ongesteld geworden, wat vervelend zeg. Heb jij ook nog voor getwijfeld of je zwanger zou zijn? Ik heb in de tussentijd zoveel zwangerschapstesten gedaan, omdat ik steeds weer ging twijfelen of ik dan toch zwanger zou zijn.. zo frustrerend.

Hopelijk komt er snel spotting en gaat de medicatie je helpen ongesteld te worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven