Ervaringen Popal Ebike
zaterdag 3 juli 2021 om 15:09
Ik ben voornemens om een elektrische transportfiets van het merk Popal te kopen, meer specifiek de Popal Daily Dutch Prestige-E F7 (https://www.fietsenwinkel.nl/popal-dail ... 2021-dames). Ik wil de fiets gebruiken voor woon-werkverkeer (12 km enkele reis).
Ik heb deze getest bij fietsenwinkel.nl en hij fietste fijn. Ik kan echter op internet geen reviews over deze fiets vinden. Daarom aan jullie de vraag of jullie ervaringen met deze fiets hebben. Ik ben benieuwd!
Ik heb deze getest bij fietsenwinkel.nl en hij fietste fijn. Ik kan echter op internet geen reviews over deze fiets vinden. Daarom aan jullie de vraag of jullie ervaringen met deze fiets hebben. Ik ben benieuwd!
zaterdag 3 juli 2021 om 15:53
Niet doen.
Niet doen.
En niet doen.
Popal is een paradepaardje van Rijwielhandel Stokebrook en de splinternieuwe stoere Popal-fiets die we daar kochten voor onze zoon rammelde binnen een jaar letterlijk uit elkaar.
Service kennen ze ook niet, en dan kocht je het kreng zelfs nog bij een echte winkel.
Grote kans dat de fietsenboer bij jou in de buurt je internetfiets niet eens wil repareren.
Ga naar een echte fietsenwinkel waar je op verschillende modellen mag proefrijden.
Wij zijn daarvoor naar een Gazelle testcentrum gegaan en elke fiets reed weer anders. Omdat je hier letterlijk alleen kunt testen en niets kopen, krijg je ook niet het gevoel dat je iets aangesmeerd krijgt. Vervolgens de fiets die we het lekkerste vonden fietsen besteld bij een Gazelle-dealer die tussen mijn huis en mijn werk is zodat ik gemakkelijk heen kan als er iets mee is.
Niet doen.
En niet doen.
Popal is een paradepaardje van Rijwielhandel Stokebrook en de splinternieuwe stoere Popal-fiets die we daar kochten voor onze zoon rammelde binnen een jaar letterlijk uit elkaar.
Service kennen ze ook niet, en dan kocht je het kreng zelfs nog bij een echte winkel.
Grote kans dat de fietsenboer bij jou in de buurt je internetfiets niet eens wil repareren.
Ga naar een echte fietsenwinkel waar je op verschillende modellen mag proefrijden.
Wij zijn daarvoor naar een Gazelle testcentrum gegaan en elke fiets reed weer anders. Omdat je hier letterlijk alleen kunt testen en niets kopen, krijg je ook niet het gevoel dat je iets aangesmeerd krijgt. Vervolgens de fiets die we het lekkerste vonden fietsen besteld bij een Gazelle-dealer die tussen mijn huis en mijn werk is zodat ik gemakkelijk heen kan als er iets mee is.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zaterdag 3 juli 2021 om 16:02
De locatie Reitdiephaven in Groningen zijn we binnen geweest en direct weer naar buiten gelopen.
Volgens de verkoper die ons terug naar binnen sleepte, klopten de prijskaartjes niet, er zou nog korting van afgaan. Tyf op, korting bedingen wij zelf wel.
Repareren deden ze hier ook niet, daarvoor moest je naar een andere fietsenwinkel waar ze een contract mee hebben.
Je kunt daar niet even binnen lopen maar moet een afspraak en als je je fiets langer kwijt bent, krijg je geen leenfiets.
Dat vertelt fietsenwinkel.nl je niet, dat hebben we nagevraagd in de betreffende zaak. Aardige mensen in die reparatiezaak. Helaas verkochten ze geen Gazelles, maar hij verwees ons direct door naar zijn kameraad die wel Gazelledealer is en daarmee zijn we tot een mooie (inruil)prijs gekomen.
Praatjes, praatjes, maar koop alsjeblieft bij een échte fietsenwinkel.
Volgens de verkoper die ons terug naar binnen sleepte, klopten de prijskaartjes niet, er zou nog korting van afgaan. Tyf op, korting bedingen wij zelf wel.
Repareren deden ze hier ook niet, daarvoor moest je naar een andere fietsenwinkel waar ze een contract mee hebben.
Je kunt daar niet even binnen lopen maar moet een afspraak en als je je fiets langer kwijt bent, krijg je geen leenfiets.
Dat vertelt fietsenwinkel.nl je niet, dat hebben we nagevraagd in de betreffende zaak. Aardige mensen in die reparatiezaak. Helaas verkochten ze geen Gazelles, maar hij verwees ons direct door naar zijn kameraad die wel Gazelledealer is en daarmee zijn we tot een mooie (inruil)prijs gekomen.
Praatjes, praatjes, maar koop alsjeblieft bij een échte fietsenwinkel.

zaterdag 3 juli 2021 om 16:21
Ik heb goede ervaringen met online fietsen kopen en de fietsenmaker hier wil die fietsen ook gewoon fixen àls er iets is (maar dat was 1 keertje, verder gewoon voor onderhoud daarheen èn een leenfiets mee).
Van Popal hadden we een kinderfiets en dat was gewoon echt goed. Toch zou ik voor een e-bike en dit budget voor een ander merk gaan.
Van Popal hadden we een kinderfiets en dat was gewoon echt goed. Toch zou ik voor een e-bike en dit budget voor een ander merk gaan.
zaterdag 3 juli 2021 om 16:57
Want €1600,- is goedkoop?? Sorry hoor, maar aan de prijs valt hier weinig af te lezen. Mijn Batavus e-bike was ook zoiets qua prijs en dat is een prima fiets.
Neemt niet weg dat ik voor dit geld ook geen popal zou nemen. Daar kan je wel een beter merk voor krijgen.

zaterdag 3 juli 2021 om 16:58
Och popal......nooit aan beginnen. Wij hadden een kinderfiets van popal. Een windvlaag en je onderdelen liggen op straat..
Voor 24 km zou ik toch echt voor een goede fiets gaan. Daar heb je zoveel plezier van. Wij hebben een qwic en dat is wel een hele dure, maar de kwaliteit is top...man heeft er al 10.000 km op gefietst in 3 jaar tijd. Nog geen reparatie nodig gehad.
Voor tiener ook een fiets uit het goedkopere segment gekocht en nu al voor de eerste reparatie.
Voor 24 km zou ik toch echt voor een goede fiets gaan. Daar heb je zoveel plezier van. Wij hebben een qwic en dat is wel een hele dure, maar de kwaliteit is top...man heeft er al 10.000 km op gefietst in 3 jaar tijd. Nog geen reparatie nodig gehad.
Voor tiener ook een fiets uit het goedkopere segment gekocht en nu al voor de eerste reparatie.

zaterdag 3 juli 2021 om 17:20
Nou is prijs natuurlijk ook relatief: ik fiets al 15 jaar op een tweedehands Gazelle, die ik ooit voor 150 euro kocht en i' heb daar minimaal 75000 km (als het niet meer is) op gefietst , zonder ooit de fietsenmaker te hoeven bezoeken (wel uiteraard af en toe een nieuwe buitenband).Polsjef schreef: ↑03-07-2021 16:58Och popal......nooit aan beginnen. Wij hadden een kinderfiets van popal. Een windvlaag en je onderdelen liggen op straat..
Ik zou zelf voor een goede merkfiets gaan, zelf koop ik fietsen altijd tweedehands.
zaterdag 3 juli 2021 om 17:57
Mijn zoon fietst o.a. op zijn vaders Batavus Bato. Zijn vader kreeg die fiets op zijn 12de, de fiets is meer dan 40 jaar oud en is op de kilometerteller de aarde minstens één keer rond geweest (8 jaar lang 60 kilometer per schooldag, plus alle jaren erna).Alecta schreef: ↑03-07-2021 17:20Nou is prijs natuurlijk ook relatief: ik fiets al 15 jaar op een tweedehands Gazelle, die ik ooit voor 150 euro kocht en i' heb daar minimaal 75000 km (als het niet meer is) op gefietst , zonder ooit de fietsenmaker te hoeven bezoeken (wel uiteraard af en toe een nieuwe buitenband).
Ik zou zelf voor een goede merkfiets gaan, zelf koop ik fietsen altijd tweedehands.
De Gazelle Impala die we tot stationsfiets hebben gedegradeerd is zeker 30 jaar oud.
En goede tweedehands fiets is het overwegen waard, bij elektrische fietsen gaat echter de levensduur van de accu meespelen. Een nieuwe accu kan meer kosten dan de tweedehands elektrische fiets zelf.
En voor 1500/1600 euro zijn betere merken te koop dan Popal.
zaterdag 3 juli 2021 om 18:27
Voor dat geld zou ik een Cortina kopen, die hebben hetzelfde model
https://www.cortinafietsen.nl/e-bikes/c ... EFMD57RASM
https://www.cortinafietsen.nl/e-bikes/c ... EFMD57RASM
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 3 juli 2021 om 18:43
Dank voor de reacties. Ik schrik er wel van moet ik zeggen. De versie met drie versnellingen van de fiets die ik op het oog heb, is als beste getest bij de AD fietstest met goede beoordelingen. Lastig!
Ik heb inderdaad ook naar vergelijkbare Cortina fietsen gekeken. Helaas zijn die fietsen over het algemeen pas op z’n vroegst volgend jaar voorjaar weer leverbaar vanwege de sluiting van de Shimano fabrieken tijdens Corona. Ik heb de fiets vanaf september nodig. Datzelfde lijkt te gelden voor veel andere merken.
Ik heb inderdaad ook naar vergelijkbare Cortina fietsen gekeken. Helaas zijn die fietsen over het algemeen pas op z’n vroegst volgend jaar voorjaar weer leverbaar vanwege de sluiting van de Shimano fabrieken tijdens Corona. Ik heb de fiets vanaf september nodig. Datzelfde lijkt te gelden voor veel andere merken.
zaterdag 3 juli 2021 om 19:03
"Het beste getest" in de laagste prijscategorie. Die test stelt weinig voor, een proefritje en dat is het. Je hebt er meer aan om te weten of je fiets een maand of langer leeft.Fleecedekentje-1 schreef: ↑03-07-2021 18:43Dank voor de reacties. Ik schrik er wel van moet ik zeggen. De versie met drie versnellingen van de fiets die ik op het oog heb, is als beste getest bij de AD fietstest met goede beoordelingen. Lastig!
Popal is rijdend schroot met een mooi design. De fietsen zijn absoluut niet lelijk.
Fietsenwinkels hebben gewoon elektrische fietsen staan. Uitzoeken, testrijden, betalen en klaar.
Tenzij je persé kleurtje huppeldepup wilt hebben, dan moet je wachten.
zaterdag 3 juli 2021 om 19:34
Als je niet echt een kleurvoorkeur hebt kun je Cortina bellen met wat de hebben staan in jouw maat met voorwielmotor.Fleecedekentje-1 schreef: ↑03-07-2021 18:43Dank voor de reacties. Ik schrik er wel van moet ik zeggen. De versie met drie versnellingen van de fiets die ik op het oog heb, is als beste getest bij de AD fietstest met goede beoordelingen. Lastig!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 3 juli 2021 om 19:52
Drie versnellingen vind ik voor een elektrische fiets te weinig, fiets niet fijn icm de ondersteuning vind ik.Fleecedekentje-1 schreef: ↑03-07-2021 18:43Dank voor de reacties. Ik schrik er wel van moet ik zeggen. De versie met drie versnellingen van de fiets die ik op het oog heb, is als beste getest bij de AD fietstest met goede beoordelingen. Lastig!
Met name transportfietsen zijn erg populair begreep ik, en inderdaad, lange levertijden op bijna alles.
Soms kun je bij fietsenwinkel.nl het showmodel meekrijgen met een leuke korting, is dat misschien een optie?
zondag 4 juli 2021 om 09:13

donderdag 8 juli 2021 om 09:13
Popal is echt prut met peren.
Die rammelt uit elkaar waar.je bij staat.
Ik zou never nooit een elektrische fiets van dit merk kopen, überhaupt geen enkele fiets.
Ik zou voor een degelijk merk.als Gazelle, Batavus of Koga (maar die laatste errug duur) gaan en als dat niet binnen je budget past is Cortina ook een prima 2e keuze.
Die rammelt uit elkaar waar.je bij staat.
Ik zou never nooit een elektrische fiets van dit merk kopen, überhaupt geen enkele fiets.
Ik zou voor een degelijk merk.als Gazelle, Batavus of Koga (maar die laatste errug duur) gaan en als dat niet binnen je budget past is Cortina ook een prima 2e keuze.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
donderdag 8 juli 2021 om 16:25
Ik had mijn budget al opgehoogd van 1800 naar 2500 en toen begon mijn man erover dat die Koga's óók wel mooi waren.
Néé!!
Ik ging er niet nóg eens minstens 600 bovenop gooien. 2500 betaald, met een ongeziene 26" kinderfiets als inruil.
26" is blijkbaar niet aan te slepen, vanwege alle Aziaten die tegenwoordig in Groningen studeren.
Néé!!
Ik ging er niet nóg eens minstens 600 bovenop gooien. 2500 betaald, met een ongeziene 26" kinderfiets als inruil.
26" is blijkbaar niet aan te slepen, vanwege alle Aziaten die tegenwoordig in Groningen studeren.