Date en overlijden

29-06-2021 09:36 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet goed een andere topic titel te bedenken.

Sinds een week of 3 ben ik aan het daten met een man.
We hebben elkaar zo'n 4x gezien, en veel app contact, waarin hij overduidelijk laat blijken dat hij mij wel ziet zitten.

Ik kreeg gisteren een bericht van hem dat ik komende dagen wat minder van hem zal horen.
Zijn zus is nl snachts overleden.
Dat is verschrikkelijk natuurlijk.

Deze man is een gevoelige man, en ik kan mij voorstellen dat zijn aandacht niet bij mij is.
Toch zou ik hem wel willen steunen, alleen al door een kort lief bericht te sturen oid.

Ik weet verder niet hoe en wat er gebeurd is, heb wel gezegd als hij behoefte heeft om te bellen dat dat altijd kan.

Wat is nu gepast om te doen?
Ik heb gisteravond een bericht gestuurd dat ik hoop dat hij een beetje kan slapen.
Daar heeft hij kort op gereageerd.
Moet ik hem nu verder met rust laten?
Kan ik hem soms een bericht sturen om te vragen hoe het met hem gaat?
Of dat ik aan hem denk?
En dan niet perse elke dag.
Ik weet niet goed wat ik nu moet doen..en of hij het waardeert.
Ik zou bellen. Een appje sturen met dat als er iets is wat je kunt doen dat je er voor hem bent... Net als de rest. Een kaart sturen... Leg maar bovenop de stapel bij de anderen. Grote kans dat jouw stem hem een fijne afleiding geeft, ookal is het maar heel kort. Waarom zou ie het in vredesnaam afkeuren dat je belt? Het is maar een telefoontje, niks geks aan hoor.
Daley71 schreef:
01-07-2021 15:10
Ik zou bellen. Een appje sturen met dat als er iets is wat je kunt doen dat je er voor hem bent... Net als de rest. Een kaart sturen... Leg maar bovenop de stapel bij de anderen. Grote kans dat jouw stem hem een fijne afleiding geeft, ookal is het maar heel kort. Waarom zou ie het in vredesnaam afkeuren dat je belt? Het is maar een telefoontje, niks geks aan hoor.
Misschien bang om te opdringerig zijn.
Mede omdat we elkaar nog maar zo weinig hebben gezien.
Maar ik kan hem appen en vragen of hij het fijn zou vinden als ik hem even bel?
Kaartje sturen, sowieso. Als ie je leuk vindt belandt die echt niet op de grote hoop. Maar je had het eigenlijk wel meteen moeten doen.
Such fun!1
kaartje sturen is een goed idee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kaart is al gestuurd..
Of ik dat meteen had moeten doen..misschien wel..ik vond en vind het gewoon lastig..
Als iemand tegen mij zegt de komende tijd weinig van zich laat horen, wat terecht is, wil die persoon even afstand omdat hij/zij in een nare periode zit.
Dan vraag ik mij af of hij het wel op prijst stelt om iets van mij te horen, dan hou ik afstand wat ik natuurlijk niet wil.
Maar het gaat om hem, en niet om mij.
Ik heb wel korte berichtjes gestuurd, en naar mijn idee heb ik dat op gepaste wijze gedaan.

Iig, er zijn berichtjes gestuurd, kaart gestuurd, ik wacht zijn reactie daarop af.
T bericht zegt niet dat hij afstand wil, t zegt alleen dat hij zelf niet veel van zich laat horen
Esmeralda9 schreef:
01-07-2021 21:11
T bericht zegt niet dat hij afstand wil, t zegt alleen dat hij zelf niet veel van zich laat horen
Dat is zeker waar..
Tot op heden geen nadere info gehad, dus ik weet niet wanneer de uitvaart is, en ik weet ook niet of ik daar naar kan vragen.
Natuurlijk wil ik weten hoe het met hem gaat, maar om dat nu te doen blijft lastig.
Hoewel ik dat best in een bericht kan zeggen natuurlijk.
Dat ik niet goed weet of ik hem kan/mag benaderen, of hij dat op prijst stelt, en vragen hoe het met hem gaat lijkt ongepast.
Het houdt mij wel bezig..
pepernootje0 schreef:
01-07-2021 20:52
Kaart is al gestuurd..

Ik heb wel korte berichtjes gestuurd, en naar mijn idee heb ik dat op gepaste wijze gedaan.

Iig, er zijn berichtjes gestuurd, kaart gestuurd, ik wacht zijn reactie daarop af.
lijkt mij genoeg , wacht nu maar af
clivia52 schreef:
02-07-2021 09:08
lijkt mij genoeg , wacht nu maar af
Dat ga ik ook doen..
Maar wist niet dat ik hierin zo onzeker kan zijn om te beslissen wat wel/niet te doen..
Ik vind t best schokkend hoe men hiet omgaat met het overlijden van iemand.
Hoe zo geen vragen stellen en niet gepast gedrag

Lijkt me vreselijk als er een van mijn dierbaren overlijdt en mensen mssr gaan wachten tot ik iets zeg

Gelukkig heb ik mensen die wel vragen stellen belangstelling tonen en niet zo spastisch doen over de dood, kom op hey
Er is contact.
Ik heb hem een bericht gestuurd..
En hij vindt dat fijn.
Esmeralda9 schreef:
02-07-2021 17:49

Lijkt me vreselijk als er een van mijn dierbaren overlijdt en mensen mssr gaan wachten tot ik iets zeg

Gelukkig heb ik mensen die wel vragen stellen belangstelling tonen en niet zo spastisch doen over de dood, kom op hey
Mensen zijn zo bang om iets fouts te zeggen, dat ze nog liever helemaal niets laten horen. En dan zichzelf wijs maken dat het goed is dat ze iemand ‘de ruimte’ geven. Mensen in rouw willen geen ruimte, die willen steun, gezien en gehoord worden. En daar niet om hoeven vragen. Dus zeg niet ‘laat maar weten wat ik kan doen’, maar zoek contact en doe een beetje moeite om zelf te achterhalen wat iemand nodig heeft.
Esmeralda9 schreef:
02-07-2021 17:49

Ik ben het hiermee helemaal eens
Als je aan het daten bent en je je zo moet afvragen of je wel een berichtje zou ‘mogen’ sturen, zelfs in deze omstandigheden, is er iets niet goed. Gebruik gewoon je verstand. Dagelijks eens vragen hoe het gaat, zeggen dat je er bent wanneer hij behoefte heeft om te bellen, vragen wanneer de uitvaart is,... zijn de normaalste dingen als je’t mij vraagt.
Attraverso schreef:
03-07-2021 15:09
Ik ben het hiermee helemaal eens
Als je aan het daten bent en je je zo moet afvragen of je wel een berichtje zou ‘mogen’ sturen, zelfs in deze omstandigheden, is er iets niet goed. Gebruik gewoon je verstand. Dagelijks eens vragen hoe het gaat, zeggen dat je er bent wanneer hij behoefte heeft om te bellen, vragen wanneer de uitvaart is,... zijn de normaalste dingen als je’t mij vraagt.
Ik ben het hier ook mee eens net als met de berichten daarvoor. Ik krijg steeds meer het gevoel dat dit een standaard "hoeveel contact met date is normaal, en alleen reageren als hij reageert-topic" aan het worden is. Terwijl het antwoord op je openingsvraag allang gegeven is ; ben er voor hem, informeer actief en laat van je horen.

Je kunt beter veel van je laten horen en als hij merkt dat het hem niet past of als jij je toch niet leuk genoeg vindt, dan is dat zo. Lijkt me een betere afwijzing dan dat het niks wordt omdat jij te passief was.
Er us weer contact..ik ben oo de hoogte van het eea.
Het is best heel heftig.
Naar hem toe gaan doe ik nog niet.
Eerst de uitvaart maar achter de rug.
Misschien dat ik komende week kan voorstellen om af te spreken.
De kaart vond hij erg mooi en raakte hem.
Blij dat ik het toch vanuit mijzelf heb gedaan.
En dank voor jullie feedback.
Sterkte
Je kan vragen of hij het fijn zou vinden als je naar de uitvaart komt. Zo raar, dat krampachtig mensen "met rust laten".
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Hexopbezemsteel schreef:
04-07-2021 09:24
Je kan vragen of hij het fijn zou vinden als je naar de uitvaart komt. Zo raar, dat krampachtig mensen "met rust laten".
Zou je dat echt doen? Ze hebben elkaar vier keer gezien! En dan zoiets dramatisch als het onverwachte overlijden van een jonge vrouw. Nee, dat zou ik zelf echt nooit voorstellen.
Hexopbezemsteel schreef:
Ik zou daar helemaal geen behoefte aan hebben.
Dat bedoelde ik nu met 'je verstand gebruiken'. Naar die uitvaart gaan is als je't mij vraagt helemaal niet aan de orde.
Hexopbezemsteel schreef:
Sorry, maar naar een uitvaart komen vind ik in een situatie als deze totaal niet gepast.

Ik kende mijn vriend 6 weken toen mijn vader stierf. Op de uitvaart was echt geen plek voor hem. Het idee alleen al. Dat mijn moeder zou vragen: “Wie is dat?” “Oh een man die ik een paar weken geleden heb leren kennen.” Hoe respectloos.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 04-07-2021 10:05
29.79% gewijzigd
Zeer ongepast. Om je date die je amper kent mee te nemen.
Ik zou af en toe contact opnemen en dan merk je vanzelf of zijn hoofd ernaar staat
kindrebel schreef:
04-07-2021 10:01
Sorry, maar naar een uitvaart komen vind ik in een situatie als deze totaal niet gepast.

Ik kende mijn vriend 6 weken toen mijn vader stierf. Op de uitvaart was echt geen plek voor hem. Het idee alleen al. Dat mijn moeder zou vragen: “Wie is dat?” “Oh een man die ik een paar weken geleden heb leren kennen.” Hoe respectloos.
Mijn vriendin was erg teleurgesteld toen haar nieuwe liefde niet kwam nadat haar moeder overleden was.

Je kan het vragen, vind ik. Ik zou het waarderen als het mij gevraagd werd. En ik zou het fijn vinden als iemand zijn neus liet zien. Je hoeft niet op de eerste rij bij de familie te zitten he.

Je kan de vraag gewoon stellen, hij is boven de 7 he, en kan gewoon antwoorden. Wij weten niet wat hij wel of niet fijn vindt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Hexopbezemsteel schreef:
04-07-2021 15:49
Mijn vriendin was erg teleurgesteld toen haar nieuwe liefde niet kwam nadat haar moeder overleden was.

Je kan het vragen, vind ik. Ik zou het waarderen als het mij gevraagd werd. En ik zou het fijn vinden als iemand zijn neus liet zien. Je hoeft niet op de eerste rij bij de familie te zitten he.

Je kan de vraag gewoon stellen, hij is boven de 7 he, en kan gewoon antwoorden. Wij weten niet wat hij wel of niet fijn vindt.
Het is geen nieuwe liefde, ze hebben elkaar 4 keer gezien. Je kan nog niet eens spreken van verkering.
Ik zou het in TO haar plaats helemaal niet willen, geen haar op mijn hoofd zou het zelfs overwegen, waarom dan vragen?
Ik vind nog een verschil tussen je nieuwe date meenemen of achterin de zaal een plekje zoeken en jezelf verder niet introduceren aan de familie. Juist als het wel iets wordt kan het fijn zijn om hier later een keer samen over te praten.
Hexopbezemsteel schreef:
04-07-2021 15:49

Ik vind het van knap weinig inlevingsvermogen getuigen als je iemand waar je 4x mee hebt afgesproken, gaat vragen of je naar de uitvaart zal komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven