7 dagen na Pfizer-wanneer?

03-07-2021 14:07 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit voelt als een beetje stomme vraag maar we komen er met zoeken op site rivm enzo niet uit. Mijn man krijgt op zondag 18 juli zijn 2e Pfizer vaccin. Wij gaan naar Slovenië die je als volledig gevaccineerd zien 7 dagen na vaccinatie. Is een week later, zondag 25 juli dan ok of juist een dag te vroeg? Vanwege de tijd van de directe vlucht vlieg ik liever op zondag dan op maandag tenzij dit betekend dat zowel man als kind (die is enkel vrijgesteld als beide ouders niet hoeven testen of in quarantaine hoeven) moeten testen en mogelijk ook nog een dag in quarantaine moeten. Luchtvaartmaatschappij kon me hier ook geen eenduidig antwoord op geven.
7 dagen na de 18e is de 25e
Zondag is dan de zevende dag. Lijkt me prima.
Als zondag 25e de 7e dag is en je een groen vinkje krijgt NA 7 dagen (=op de 8e dag) dan kwam ik erop uit dat zondag 25 dus 1 dag te vroeg is, maar misschien denk ik te ingewikkeld en is dat niet wat er bedoeld wordt.
Kun je niet kortsluiten met Slovenië zelf? Ambassade daar zou het moeten weten lijkt me. Of het vliegveld waar je landt.

Ik zou denken: 7 dagen ná de vaccinatie, zou zondag zijn. Maar het is inderdaad een grensgeval. De prik omzetten naar de 17de, is dat nog een optie?
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
03-07-2021 14:15
Kun je niet kortsluiten met Slovenië zelf? Ambassade daar zou het moeten weten lijkt me. Of het vliegveld waar je landt.

Ik zou denken: 7 dagen ná de vaccinatie, zou zondag zijn. Maar het is inderdaad een grensgeval. De prik omzetten naar de 17de, is dat nog een optie?
Ambassade ga ik van de week proberen, goed punt. Vaccinatie omzetten hebben we geprobeerd maar lukte niet, volgens de dame aan de telefoon was alles overal vol.
Je zou eens kunnen navragen op de vaccinatielocatie zelf, misschien hebben zij een optie voor je of kan je op de reservelijst komen.
Ik zou op de 16de of de 17de gewoon naar de locatie gaan. Ik hoor zo vaak dat er een hoop mensen zijn die simpelweg niet komen opdagen, lijkt me dat je daar best tussen kunt.

Maar goed, ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat op die grote locaties gaat, ik kreeg hem van de huisarts. Maar ik kreeg hem omdat mijn man op de lijst stond en ik werd daar meteen maar bijgeschoven (was qua leeftijd nog niet aan de beurt).

Mijn moeder én stiefvader kregen bij hun huisarts de prik omdat er zoveel mensen hadden afgebeld dat, toen ze er toevallig waren voor iets anders, ze hem aangeboden kregen.

Ik kan me echt niet voorstellen dat er geen opties zijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
03-07-2021 14:28
Ik zou op de 16de of de 17de gewoon naar de locatie gaan. Ik hoor zo vaak dat er een hoop mensen zijn die simpelweg niet komen opdagen, lijkt me dat je daar best tussen kunt.

Maar goed, ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat op die grote locaties gaat, ik kreeg hem van de huisarts. Maar ik kreeg hem omdat mijn man op de lijst stond en ik werd daar meteen maar bijgeschoven (was qua leeftijd nog niet aan de beurt).

Mijn moeder én stiefvader kregen bij hun huisarts de prik omdat er zoveel mensen hadden afgebeld dat, toen ze er toevallig waren voor iets anders, ze hem aangeboden kregen.

Ik kan me echt niet voorstellen dat er geen opties zijn.
Er zit een grote lokatie hier vlak in de buurt, valt te proberen om gewoon een dag eerder te gaan inderdaad en te kijken of dat lukt, dan is de hele op de 7e of op de 8e dag discussie opgelost.
Ik zou ook gewoon een dag (of twee.....) eerder naar zo'n locatie gaan. Niet geschoten ;)

Tevens vind ik zondag ook de zevende dag. Maandag is namelijk de eerste dag (na de prik) dus zondag de 7e.
Gewoon bellen met GGD dat je afspraak wilt verzetten. Geen toelichting geven, is nergens voor nodig.
Heb je al geprobeerd om de vaccinatie een dag (of 2) te verzetten? Alle Janssen ontvangers hebben hun "gewone" afspraak laten vervallen, dus misschien dat er extra tijdslots beschikbaar zijn.
Irish_Wasser_Woman schreef:
03-07-2021 14:35
Ik zou ook gewoon een dag (of twee.....) eerder naar zo'n locatie gaan. Niet geschoten ;)

Tevens vind ik zondag ook de zevende dag. Maandag is namelijk de eerste dag (na de prik) dus zondag de 7e.
Vraag is alleen of die 7e dag helemaal om moet zijn of niet. Zo ja, dan is het dus pas maandag oke.
Ik zou ook proberen die vaccinatie te verzetten.
Als de 2e vaccinatie precies 5 weken na de eerste is, geef ik hem weinig kans als hij eerder wil.
En ‘oh oepsie ik ben een dag te vroeg’ naar een locatie gaan, vind ik raar.
Ik woon in dorp in the middle of nowhere en heb minstens 6 priklocaties binnen 3 kwartier rijden. Dus check ook andere woonplaatsen voor 1 of 2 dagen eerder.
Hoe snel gaat het verwerken van de registraties van vaccinaties op het moment? Eerder duurde dat soms ook best lang, en zou dat eerder de beperking kunnen zijn dan die 7 of 8 dagen vraag.

Bij mij staat er een verkeerde datum geregistreerd bij een prik. Hopelijk is dat zeldzaam, maar dat kan dus ook nog.
Agen schreef:
03-07-2021 17:30
Hoe snel gaat het verwerken van de registraties van vaccinaties op het moment?
Bij mij stond het dezelfde dag al op de app.
Ik vind het een beetje een non-discussie. Gewoon voor de gratis PCR test gaan en dan kun je gewoon het vliegtuig in en genieten van je vakantie.
Ik heb zelf gisteren mijn 2e prik gehad en het staat nu al in de app, dat lijkt is geen beperkende factor.

Heb een mail naar de ambassade gestuurd, nog dank voor die tip, ben benieuwd of er gereageerd gaat worden.

En of het wel of geen issue is mogen we natuurlijk zelf weten, als mijn man niet als “volledig gevaccineerd” gezien wordt heeft dat ook als gevolg dat ons kind ook getest moet worden. Dus evt 1 dag later vliegen om dat gedoe te vermijden vind ik prima.
Je schrijft: Mijn man krijgt op zondag 18 juli zijn 2e Pfizer vaccin. Wij gaan naar Slovenië die je als volledig gevaccineerd zien 7 dagen na vaccinatie.

1 dag na vaccinatie is 19 juli
2 dg na vaccinatie is 20 juli
3 dg na vaccinatie is 21 juli
4 dg na vaccinatie is 22 juli
5 dg na vaccinatie is 23 juli
6 dg na vaccinatie is 24 juli
7 dg na vaccinatie is 25 juli
syrinxx schreef:
03-07-2021 21:33
Je schrijft: Mijn man krijgt op zondag 18 juli zijn 2e Pfizer vaccin. Wij gaan naar Slovenië die je als volledig gevaccineerd zien 7 dagen na vaccinatie.

1 dag na vaccinatie is 19 juli
2 dg na vaccinatie is 20 juli
3 dg na vaccinatie is 21 juli
4 dg na vaccinatie is 22 juli
5 dg na vaccinatie is 23 juli
6 dg na vaccinatie is 24 juli
7 dg na vaccinatie is 25 juli
En jij weet zeker dat Slovenië niet verwacht dat die 7e dag helemaal om is en ze dus pas vanaf de 26e vinden dat het akkoord is?
Adelaar81 schreef:
03-07-2021 21:30
Ik heb zelf gisteren mijn 2e prik gehad en het staat nu al in de app, dat lijkt is geen beperkende factor.

Heb een mail naar de ambassade gestuurd, nog dank voor die tip, ben benieuwd of er gereageerd gaat worden.

En of het wel of geen issue is mogen we natuurlijk zelf weten, als mijn man niet als “volledig gevaccineerd” gezien wordt heeft dat ook als gevolg dat ons kind ook getest moet worden. Dus evt 1 dag later vliegen om dat gedoe te vermijden vind ik prima.
Ik ook en bij mij staat hij er nog niet in.
Wij gaan ook naar Slovenië. Wij moeten sowieso testen.

Maar waar lees je dat je kind moet testen ? Ik neem aan, dat ze onder de 15 is. Hoe ik het lees, mag ze dan naar binnen met ouders, die ook naar binnen mogen (en of die ouders dan naar binnen mogen vanwege test of vaccinatie, maakt hoe ik het lees niet uit).
Wij hadden min of meer hetzelfde probleem. Maar dan wanneer is het 14 dagen na vaccinatie. Dit blijkt ook echt een groot vraagstuk te zijn.
Stel: vaccinatie is op 7 juli. Op (vlieg)vakantie op 21 juli. Is dit ok of moet er dan nog getest worden?

Ik heb t voorgelegd aan meerdere instanties en ze geven geen eenduidig antwoord.
ANWB: alleen vaccineren moet geen probleem opleveren.
Reisoperator: zou voor de zekerheid een test de dag ervoor inplannen. Je zal maar net een douanier hebben die een slechte dag heeft.
Janssen: geen idee, bel RIVM.
RIVM: Van de 7de naar de 21ste is feitelijk de 15de dag, dus alleen vaccineren volstaat.

Kortom .... er is nog veel werk ad winkel om alle instanties dezelfde voorlichting te geven.
Wij gaan nu maar uit van het advies van het RIVM en de ANWB.
Bij mij staat de tweede vaccinatie nu in de app, na vier dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven