Partner is vreemdgegaan en ik voel.. niks? [Lege OP]

06-07-2021 18:04 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-07-2021 23:33
Reden: Op (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
0.00% gewijzigd
Soms is niets voelen ook een beschermingsmechanisme. Dan komen de gevoelens later pas.

Ben je nog wel echt gek op hem? Geef jezelf dan de tijd om te gaan voelen (en bedenken) wat zijn vreemmdgaan voor je betekent. Dat hoef je niet binnen een paar dagen op de rit te hebben.
Drie keer diep en aandachtig ademhalen en vooral ook goed uitademen. Voel je dan nog steeds niks?
Of heel misschien ontdek je wel van jezelf dat je er echt niet zoveel moeite mee hebt als je dacht. Je stond er sowieso al wat ruimdenkender dan gemiddeld, je had je grens al verlegd en ik krijg niet de indruk dat je daar heel gestrest onder was. Er zijn natuurlijk wel meer vrouwen die ermee kunnen leven dat hun man af en toe een slippertje maakt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
-
grasmat123 wijzigde dit bericht op 07-07-2021 00:01
0.00% gewijzigd
Ik snap je suggestie, ik merk aan mezelf dat ik het vermijd om dit soort dingen te proberen, wat misschien ook wel weer wat zegt..
Maar het hoeft toch helemaal niet dat dit betekent dat je niet gehecht bent aan je relatie? Of dat je eigenlijk stiekem toch niet zo blij was met je relatie? Ik denk helemaal niet dat je jezelf dat moet gaan aanpraten. De meeste vrouwen kunnen er moeilijk mee leven als hun partner vreemdgaat, maar misschien ben jij daar wel gewoon anders in, dat mag toch gewoon? Het is toch heel goed mogelijk dat je daar pas achterkomt nu het je echt overkomt?
Waarom zou je minder gehecht zijn , of minder van hem houden dan je dacht ? Omdat je niet of niet meteen uit je panty flipt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
06-07-2021 18:18
Waarom zou je minder gehecht zijn , of minder van hem houden dan je dacht ? Omdat je niet of niet meteen uit je panty flipt ?
Ja precies.
-
0.00% gewijzigd
@Susan ja dat is ook wel weer een verfrissende blik erop! Misschien vind ik het gewoon niet zo erg en kan ik er eigenlijk wel prima mee leven, dat zegt natuurlijk ook niet persé iets over mijn relatie.
Susan schreef:
06-07-2021 18:18
Maar het hoeft toch helemaal niet dat dit betekent dat je niet gehecht bent aan je relatie? Of dat je eigenlijk stiekem toch niet zo blij was met je relatie? Ik denk helemaal niet dat je jezelf dat moet gaan aanpraten. De meeste vrouwen kunnen er moeilijk mee leven als hun partner vreemdgaat, maar misschien ben jij daar wel gewoon anders in, dat mag toch gewoon? Het is toch heel goed mogelijk dat je daar pas achterkomt nu het je echt overkomt?
Het kan inderdaad dat het to weinig doet en dat de relatie met partner prima is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje vreemd vind dat vriend voor het vreemdgaan al bang was ooit over de schreef te gaan en to dan te kwetsen. Dan ga je niet vreemd, kwets je ook niemand. Het komt op mij over alsof hij een vrijbrief zocht om vreemd te mogen gaan en ik vraag mij af wat er gaat gebeuren als nu blijkt dat vreemdgaan door vriend to weinig doet.
anoniem_403650 wijzigde dit bericht op 06-07-2021 18:26
Reden: Hij ipv jij
0.10% gewijzigd
Kan het zijn dat je er je gewoon al bij neergelegd had dat het vroeg of laat wel een keer zou gebeuren?

En dat zoiets sowieso zelden bij kussen alleen blijft.

Hoe staat hij er overigens tegenover als jij morgen een andere man kust?
wissewis wijzigde dit bericht op 06-07-2021 18:25
18.88% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
.
"Nu is alleen mijn grote probleem; ik voel niets. Geen boosheid, geen verdriet, ik heb er nog geen traan om gelaten"

Je lijkt een soort bevroren nu, vluchten, vechten bevriezen zijn de 3 manieren waarop mensen in een bepaalde situatie reageren.. Je beseft/bevat het voor je gevoel nog niet, je bent te overvallen.. Ik denk echt dat dit jouw overlevingsmechanisme is..

Was je voor dit voorval gelukkig met hem? Vertrouwde je hem?
grasmat123 schreef:
06-07-2021 18:20
@Susan ja dat zou dus ook nog kunnen.. Maar het klinkt me zo vreemd in de oren dat het oké voor me zou zijn. Ik heb wat afgehuild de eerste keren dat hij het onderwerp en de behoefte aan andere vrouwen ter tafel bracht, maar op een gegeven moment lijkt dat wat ‘afgestompt’ te zijn, of misschien ben ik het inderdaad oké gaan vinden. Ik weet het niet goed, en dat frustreert me. Maar het is natuurlijk geen schande om het prima te vinden, alleen ik kan me gewoon zo slecht voorstellen dat ik het prima zou vinden. Ingewikkeld.
Of was je het gezeik gewoon zat?
-
0.00% gewijzigd
Wissewis schreef:
06-07-2021 18:24
Kan het zijn dat je er je gewoon al bij neergelegd had dat het vroeg of laat wel een keer zou gebeuren?

En dat zoiets sowieso zelden bij kussen alleen blijft.

Hoe staat hij er overigens tegenover als jij morgen een andere man kust?
Goede vraag, ben ik ook benieuwd naar. Open relatie is ook een optie.
-
0.00% gewijzigd
Allereerst: sterkte.

Wat betreft het niets voelen: ik heb zelf mede door therapie ontdekt dat 'niks voelen' bij mij een copingsmechanisme en een beschermingsmechanisme is. En soms een gevolg van nog meer dingen. Het betekent in ieder geval niets dat ik niet voel, hoewel mijn gevoel soms compleet afwezig is. Wat ik hiermee probeer te zeggen is denk niet te snel dat het je niets doet of dat je het blijkbaar niet zo erg vind.

Al is je gevoel voor hem verminderd, dan nog zal het niet zo zijn dit je niks doet.
Katjaishier schreef:
06-07-2021 18:29
Haha ja, misschien wel. Ik zag ook niet echt meer andere opties dan maar gewoon wat ruimte geven.
Katjaishier schreef:
06-07-2021 18:29
Ja of dat, die reactie had ik nog niet gelezen over dat hij het al eerder ter spraken heeft gebracht.
-
grasmat123 wijzigde dit bericht op 07-07-2021 00:02
0.00% gewijzigd
Hoe gaan jullie het overigens tegenhouden dat er nu in partner zijn hoofd zit dat "hij toch mag" en dat hij dus bij een volgende keer uitgaan weer iemand bespringt in een zatte bui?

Ik zie het héél erg vanzelf evolueren naar een open relatie.

Als hij nu al geen remmen had van kussen naar seks.
Hoe houdt hij zichzelf volgende keer in toom?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
-
grasmat123 wijzigde dit bericht op 07-07-2021 00:02
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven