Lijf & Lijn alle pijlers

Help, hoe val ik af??

29-05-2009 01:14 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem, en hoop dat iemand me hiermee kan helpen:

Ik ben 22 jaar oud, ben 1,68 lang en weeg 61 kilo.. en ik zou heel graag zo'n 5 kilo af willen vallen. Ik weet dat veel mensen vinden dat dat helemaal niet nodig is en dat is me ook vaak genoeg verteld, maar het blijft iets wat ik ontzettend, wanhopig graag wil. Ik heb er genoeg van om te balen van wat ik in de spiegel zie, echt, soms zijn de 'vetrollen' het enige wat ik zie.. en daar wordt ik niet bepaald vrolijker van... Dus: het moet eraf!!

De oplossing: gezond eten en veel bewegen.. maar.. dat doe ik al!

Even een indicatie van wat ik eet:

Gisteren:

Ontbijt: 1 geroosterde boterham jam, schaaltje aarbeien,

Lunch: Special K met magere melk

Avondeten: Sla met tomaat en komkommer, magere vinaigrette, 2 vissticks

Sport: 1 spinningles, daarna 45 min gejogd.

Vandaag:

Ontbijt/Lunch: Special K met magere melk

Tussendoor: 1 glas rode wijn

Avondeten: 2 wraps met sla, tomaat, komkommer en plakjes kipfilet, dun laagje tzaziki.

Sport: 1 uur spinning.

Dit is wel een goede afspiegeling van wat ik normaal eet.. In het weekend zal het wat meer zijn.. maar niet uitbundig. Verder sport ik zo'n 5 keer in de week.. en ja: ook krachttraning (2x)..

Volgens mij ben ik goed bezig, maar afvallen doe ik niet.

Wat doe ik verkeerd!!!????

Liefs,

Yfske
Yfske, het woordje "wanhopig" valt me op. Denk je zelf ook niet dat je een probleem hebt?
[quote]DesperateHousewive schreef op 29 mei 2009 @ 09:43:

nu ben ik (PANIEK!!! ) wel 1 kilo aangekomen en daar maak ik me net zo hard druk om

[/quote]

1 kilo valt niet echt te meten he, dat verschilt per dag/periode van de maand. Very helpful...
Nou ik ben er weer. Ik heb vanacht ook al gezegt dat je waarschijnlijk een eetstoornis hebt, en misschien wil je dat niet horen, en denk je: wat zeiken die mensen hier allemaal? En misschien ben je allang afgehaakt.

Wat ik nog wil toevoegen aan wat er allemaal al is gezegd zijn de volgende dingen, ik hoop dat je het nog meekrijgt.

- als je een eetstoornis hebt dan hoef je niet per sé moeite te hebben met eten, dan kun je het nog steeds 'leuk' vinden om te eten. Maar je hebt problemen met de hoeveelheid die je eet, het is heel dwangmatig, dat wijst toch op een eetstoornis.

- daarnaast heeft spinnen niks met je buikspieren te maken, dus ik snap niet dat je het zo raar vind dat je buik 'vet' blijft.

Dus ga gezond eten en ga buikdansen, hoelahoepen, buikspieroefeningen enz. enz. Maar eet dan wel wat beter, want zonder goeie voeding kun je geen spieren opbouwen.
'Verder denk ik echt dat je een serieus moet gaan kijken naar hoe realistisch je hier bent. Waarschijnlijk ga je er toch niet uitzien als een foto- of catwalkmodel, dat zit er gewoon niet in. Laat het los. Het zou zonde zijn als je over 10 jaar terugkijkt en denkt, tsja was ik maar tevreden geweest, had ik veel meer kunnen genieten van die mooie jaren' Runner84

Ja, dat klopt.. Maar als het niet lukt er tevreden mee te zijn met wat je nu hebt.. dan is het ook stom om er ontevreden mee te blijven terwijl je er ook wat aan kunt doen, toch? Ik denk dat ik een stuk tevredener zou zijn met die paar kilo's eraf.. Om je gewoon in je bikini over het strand te lopen zonder dat je je ongemakkelijk voelt.

Maar goed, Vandaag net, om 11 uur, 2 geroosterde boterhammen met kipfilet en komkommer en tomaat gegeten. Straks nog 2 kiwi's om 12 uur. Heb van 12 tot 3 college dus is lastig lunchen. Vanavond een pastasalade met veel geroerbakte groenten.. wat strokbrook en dan de kroeg in.. waarschijnlijk zo'n 3 wijntjes.

Misschien kom ik niet aan de 2000 kcal maar dit klinkt me zelf niet ongezond in de oren.. mocht het dan toch zo zijn dan heb ik misschien inderdaad wel angst om meer te eten ja, dat geef ik toe.

Eigenlijk eet ik alleen vis (voornamelijk zalm) en kip (de rest vind ik nog smerig.. botjes, vetjes, harde stukjes.. bleh!) soms tartaar (hoewel ik daar ook niet bij na moet gaan denken) Zal toch proberen als avondeten meer groente te eten.. maar vooral als je weinig tijd hebt is het zo makkelijk om even een salade in elkaar te draaien.

Zo.. geen tijd meer om nog verder te schrijven. Zal later vandaag zeker nog even de rest van de reacties lezen!
quote:yfske schreef op 29 mei 2009 @ 11:18:

Maar als het niet lukt er tevreden mee te zijn met wat je nu hebt.. dan is het ook stom om er ontevreden mee te blijven terwijl je er ook wat aan kunt doen, toch? Dan ligt het er maar aan wáár je wat aan gaat doen. Met een BMI van 21,61 zit je aan een volkomen normaal gewicht, en als iedereen je hier al heeft verteld dat je te weinig eet om je stofwisseling goed op peil te houden, dan moeten er toch alarmbelletjes gaan rinkelen.

Je lichaam is OK, dus dan zou ik die ontevredenheid aanpakken. Hoe? Door eens te gaan praten met een deskundige: je huisarts, een psycholoog, een dietiste.
Inderdaad, denk dat je eerder wat aan het ontevreden gevoel moet doen. Want waarom zou een lichaam dat goed qua gewicht is meewerken aan een afvalpoging?

En sorry hoor, maar met een BMI van 21,61 je ongemakkelijk voelen op het strand? Dat zit het écht tussen de oren hoor!
je compenseert, je zegt dat het lastig is om te lunchen, omdat je van 12-15 college hebt, dat betekent dat je eerder moet ontbijten en volgens mij kun je best tijdens je college een broodje eten.. college begint ook altijd een kwartier later en volgens mij heb je tussendoor ook nog een kwartier pauze.

oftewel het is onzin dat je niet kan lunchen!
Iemand met maar één arm zal ook moeten leren van zijn lichaam te houden, want die ene arm komt er nooit meer aan.

Als bij jou die 5 kilo er nooit meer af gaat (en ik hoef niet meer in te gaan op alle argumenten waarom je er voor zou moeten kiezen die 5 kilo er inderdaad gewoon aan te laten), wordt het misschien tijd om je lichaam te (leren) accepteren. Kijk eens naar de mensen om je heen, wees inderdaad (ook al eerder gezegd) realistisch en en... DOE NIET ZO BELACHELIJK!! (sorry, dat kon ik niet in me houden na alls hier gelezen te hebben....).

Ok, dat is niet zo constructief, maar alsjeblieft, alsjeblieft, maak je zelf niet kapot met deze onrealistische en ongezonde gedachte!!

ik begrijp je helemaal, maar na jaren geklooi met mijn gewicht kan ik alleen maar zeggen dat iedereen die hier roept dat je meer moet eten gelijk heeft.

En als je het niet aandurft zoek dan svp hulp, je lichaam gaat die patroon niet nog 50 jaar volhouden.
quote:Tammetuk schreef op 29 mei 2009 @ 12:19:

Iemand met maar één arm zal ook moeten leren van zijn lichaam te houden, want die ene arm komt er nooit meer aan.

Als bij jou die 5 kilo er nooit meer af gaat (en ik hoef niet meer in te gaan op alle argumenten waarom je er voor zou moeten kiezen die 5 kilo er inderdaad gewoon aan te laten), wordt het misschien tijd om je lichaam te (leren) accepteren. Kijk eens naar de mensen om je heen, wees inderdaad (ook al eerder gezegd) realistisch en en... DOE NIET ZO BELACHELIJK!! (sorry, dat kon ik niet in me houden na alls hier gelezen te hebben....).

Ok, dat is niet zo constructief, maar alsjeblieft, alsjeblieft, maak je zelf niet kapot met deze onrealistische en ongezonde gedachte!!

tammetuk, ik vind het idd niet constructief, ze heeft een probleem, of ze dat nou wil zien of niet, maar als er geroepen gaat worden dat ze belachelijk doet, kan ik me voorstellen dat ze zich absoluut niet serieus genomen voelt!
quote:yfske schreef op 29 mei 2009 @ 11:18:

'Verder denk ik echt dat je een serieus moet gaan kijken naar hoe realistisch je hier bent. Waarschijnlijk ga je er toch niet uitzien als een foto- of catwalkmodel, dat zit er gewoon niet in. Laat het los. Het zou zonde zijn als je over 10 jaar terugkijkt en denkt, tsja was ik maar tevreden geweest, had ik veel meer kunnen genieten van die mooie jaren' Runner84

Ja, dat klopt.. Maar als het niet lukt er tevreden mee te zijn met wat je nu hebt.. dan is het ook stom om er ontevreden mee te blijven terwijl je er ook wat aan kunt doen, toch?

Als je niet tevreden bent met iets wat vaststaat (je natuurlijke, gezonde gewicht) dan kan je proberen er iets aan te doen door te dieten, maar je weet nu toch dat dat niet werkt? 95% van de mensen die dieet weegt na 1 tot 2 jaar meer dan voor het dieet, dat is het reboundeffect. Je lichaam wil een gezond gewicht vasthouden. Jij bent daar niet tevreden mee, en daar kan je hulp voor krijgen.

Ik denk dat ik een stuk tevredener zou zijn met die paar kilo's eraf.. Om je gewoon in je bikini over het strand te lopen zonder dat je je ongemakkelijk voelt.

Je hebt een normaal gewicht, er is niks om je voor te schamen, denk je nu echt dat je met die schamele 5 kilo minder een heel stuk zelfvertrouwen wint? Nee hoor, als je vijf kilo minder weegt ben je nog net zo onzeker/ ongelukkig als nu, en wat dan? weer vijf kilo eraf? of 10?

Maar goed, Vandaag net, om 11 uur, 2 geroosterde boterhammen met kipfilet en komkommer en tomaat gegeten. Straks nog 2 kiwi's om 12 uur.

Wat heb je voor ontbijt gehad?

Heb van 12 tot 3 college dus is lastig lunchen. Vanavond een pastasalade met veel geroerbakte groenten.. wat strokbrook en dan de kroeg in.. waarschijnlijk zo'n 3 wijntjes.

wat voor proteine ga je eten?

Misschien kom ik niet aan de 2000 kcal maar dit klinkt me zelf niet ongezond in de oren.. mocht het dan toch zo zijn dan heb ik misschien inderdaad wel angst om meer te eten ja, dat geef ik toe.

Ik mis wederom zuivel, ik constateer te weinig koolhydraten (maar twee broodjes en wat pasta) weinig vetten en te weinig proteine. Drie wijntjes is echt teveel, als je vrouw bent, en klein, en weinig eet, maar wel drink solliciteer je stevig naar levercirrose.

Eigenlijk eet ik alleen vis (voornamelijk zalm) en kip (de rest vind ik nog smerig.. botjes, vetjes, harde stukjes.. bleh!) soms tartaar (hoewel ik daar ook niet bij na moet gaan denken)

Veel dingen vies vinden of bijna fobisch zijn voor voedsel is ook heel erg een kenmerk van een eetstoornis

Zal toch proberen als avondeten meer groente te eten.. maar vooral als je weinig tijd hebt is het zo makkelijk om even een salade in elkaar te draaien.

Meer groente is niet het probleem, je moet koolhydraten en vetten gaan eten en regelmatig (minimaal drie maaltijden per dag) en ook wat eten na het sporten om je glycogeenvoorraad aan te vullen. Als ik jou in de sportschool zag en ik wist dat je op een dag maar 700 calo's had gegeten, mocht je bij mij de les niet in.

Zo.. geen tijd meer om nog verder te schrijven. Zal later vandaag zeker nog even de rest van de reacties lezen!
Je hebt een normaal gewicht, er is niks om je voor te schamen, denk je nu echt dat je met die schamele 5 kilo minder een heel stuk zelfvertrouwen wint? Nee hoor, als je vijf kilo minder weegt ben je nog net zo onzeker/ ongelukkig als nu, en wat dan? weer vijf kilo eraf? of 10?

Ten eerste, ik ben niet ongelukkig. Ik heb, al zeg ik het zelf, een heel leuk leven. Een hele gezellige vriendengroep, een schat van een vriend (die bovenstaande ook absoluut niet nodig vindt, maar wel inziet dat ik er zelf soms stevig van baal), bijna klaar met mijn studie rechten die ik netjes in 4 jaar heb afgerond.. Dus ongelukkig? Nee. Onzeker? Misschien, hoewel ik niet onzeker ben over hoe mensen over me denken, ik zie wel in dat er niet achter mijn rug om wordt gezegd: ‘zo, die is mollig’.. Ik ben niet zozeer onzeker, eerder ontevreden. Misschien heb ik iets te veel discipline, perfectionisme, dat is me vaker verteld ivm studie bijvoorbeeld.

Ik denk echt dat ik met een paar kilo tevreden zal zijn, althans, dat hoop ik. Het zou erg vervelend zijn te ontdekken dat ik nu al deze moeite doe en er vervolgens hetzelfde gevoel aan over houd.

Overigens heb ik ook een stel hele lieve ouders, en vooral mijn moeder vindt mijn nieuwe doel nogal onzin. Zij is zelf volslank/mollig en vindt dat ik me niet zo moet aanstellen want het is ‘nergens voor nodig’. Vandaar dus dit topic maar helaas krijg ik vaak dezelfde reactie. Doorslaan, sommige mensen zeggen dat dat zal gebeuren, zal dus niet gaan want ik word aan mijn oren naar de frietkraam gesleept.. Dus wat betreft de angst dat ik mij onbegrepen voel, dat is al zo.. Snap trouwens best dat deze adviesen allemaal goed bedoeld zijn.

Iemand gaf als optie de dietiste.. maar ik ben juist bang dat ik daar niet begrepen zal worden. Ik heb het idee dat daar alleen mensen komen met een enorm overgewicht en wanneer je er komt met een gezond BMI (die met een paar kilo eraf nog steeds gezond is), je verhaal wordt afgedaan als onzin.

Wat heb je voor ontbijt gehad?

Dat was mijn ontbijt, ik ben om half 11 opgestaan, heb toen die broodjes gegeten, voordat ik vertrok die kiwi’s mee gegraaid, op de metro gestapt, naar college gegaan, vervolgens weer terug. Heb net om half 4 mijn lunch gehad: 1 banaan, een grote schaal yoghurt met veel aardbeien (de hele supermarkt-bak vol, niet maar een handje)

wat voor proteine ga je eten?

Tja, afgezien van die kipfilet van vanmorgen.. geen. Ik eet wel vaker geen vlees bij het avondeten. Ongeveer zo’n 3x per week vlees (bijna altijd kip of tartaar). Ongeveer 2x per week vis, dus dan blijft er 2x vegetarisch over.

Drie wijntjes is echt teveel, als je vrouw bent, en klein, en weinig eet, maar wel drink solliciteer je stevig naar levercirrose.

Hmm. Dan heeft de grote meerderheid van de studenten toch echt een probleem. Drie wijntjes is in mijn omgeving eigenlijk best heel redelijk. Ik wissel het heel verantwoord af met glaasjes water, maar aan 3 stuks kom ik toch echt.. vooral als je bedenkt dat je om ongeveer 9 uur van huis vertrekt en dan ongeveer om 3 uur weer thuis bent.

Als ik jou in de sportschool zag en ik wist dat je op een dag maar 700 calo's had gegeten, mocht je bij mij de les niet in.

Volgens mij heb je er best veel verstand van? Begrijp ik het goed dat je fitnessinstructrice bent? Zoals je al eerder schreef, bouw ik mijn spieren juist af. Zou je dus kunnen zeggen dat ik beter licht aan de cardio kan gaan ipv krachttraining? Mij is verteld dat als ik af wil vallen (Waar ze op de sportschool trouwens helemaal niet raar van opkeken) ik ook aan krachttraining moet doen omdat spieren meer kcal verbranden. Vandaar dat ik me er twee keer per week toe zet, pff.. wat saai.

En, is het beter om te eten voor of na het sporten? En dan heb ik het over de avondmaaltijd.
quote:yfske schreef op 29 mei 2009 @ 16:21:

Ten eerste, ik ben niet ongelukkig. Ik heb, al zeg ik het zelf, een heel leuk leven. Een hele gezellige vriendengroep, een schat van een vriend (die bovenstaande ook absoluut niet nodig vindt, maar wel inziet dat ik er zelf soms stevig van baal), bijna klaar met mijn studie rechten die ik netjes in 4 jaar heb afgerond.. Dus ongelukkig? Nee. Onzeker? Misschien, hoewel ik niet onzeker ben over hoe mensen over me denken, ik zie wel in dat er niet achter mijn rug om wordt gezegd: �zo, die is mollig�..

Kan jij gedachtenlezen? Hoe weet je nou wat mensen achter je rug om zeggen over je figuur? Met een BMI van 21 ben je beslist niet dik dus is het niet reeel om te denken dat mensen praten over je figuur.

Ik ben niet zozeer onzeker, eerder ontevreden. Misschien heb ik iets te veel discipline, perfectionisme, dat is me vaker verteld ivm studie bijvoorbeeld.

Perfectionisme gaat vaak hand in hand met eetstoornissen

Ik denk echt dat ik met een paar kilo tevreden zal zijn, althans, dat hoop ik. Het zou erg vervelend zijn te ontdekken dat ik nu al deze moeite doe en er vervolgens hetzelfde gevoel aan over houd.

Ik kan je garanderen dat je niet gelukkig wordt van 5 kilo afvallen. Je zegt namelijk dat het je om je figuur te doen is. Je figuur wordt niet beter van 5 kilo afvallen. Je figuur wordt wel beter van een goede stofwisseling en meer spiermassa. En dat zou maar zo kunnen betekenen 5 kilo erbij.

Overigens heb ik ook een stel hele lieve ouders, en vooral mijn moeder vindt mijn nieuwe doel nogal onzin. Zij is zelf volslank/mollig en vindt dat ik me niet zo moet aanstellen want het is �nergens voor nodig�.

Dat zal ze niet voor niets zeggen of is je moeder minder toerekeningsvatbaar omdat ze volslank is? Wat doet het er trouwens toe dat ze volslank is? Ze zegt dat jij goed bent zoals je bent, het gaat over jouw figuur niet over het hare

Vandaar dus dit topic maar helaas krijg ik vaak dezelfde reactie. Doorslaan, sommige mensen zeggen dat dat zal gebeuren, zal dus niet gaan want ik word aan mijn oren naar de frietkraam gesleept..

JE BENT AL DOORGESLAGEN. Je hebt een volslagen idioot en niet toereikend eetpatroon, je hebt een verkeerd beeld over je figuur en je hebt angst en dwanggevoelens mbt eten.

Dus wat betreft de angst dat ik mij onbegrepen voel, dat is al zo.. Snap trouwens best dat deze adviesen allemaal goed bedoeld zijn.

Iemand gaf als optie de dietiste.. maar ik ben juist bang dat ik daar niet begrepen zal worden. Ik heb het idee dat daar alleen mensen komen met een enorm overgewicht en wanneer je er komt met een gezond BMI (die met een paar kilo eraf nog steeds gezond is), je verhaal wordt afgedaan als onzin.

Dietisten kunnen ook adviseren om je voedingspatroon weer normaal te krijgen. Maar jij bent blijkbaar heel bang dat mensen vinden dat je normaal bent en niet af hoeft te vallen, hoe zou dat komen denk je? Is de wereld gek? of zit het misschien tussen jouw oren?

Dat was mijn ontbijt, ik ben om half 11 opgestaan, heb toen die broodjes gegeten, voordat ik vertrok die kiwi�s mee gegraaid, op de metro gestapt, naar college gegaan, vervolgens weer terug. Heb net om half 4 mijn lunch gehad: 1 banaan, een grote schaal yoghurt met veel aardbeien (de hele supermarkt-bak vol, niet maar een handje)

Dat is GEEN lunch dat is hooguit een desert. Jouw "lunch" bevat amper 200 calorieen, een goede lunch bevat ongeveer 500/ 600 calorieen, dat is meer dan het dubbele

Tja, afgezien van die kipfilet van vanmorgen.. geen. Ik eet wel vaker geen vlees bij het avondeten. Ongeveer zo�n 3x per week vlees (bijna altijd kip of tartaar). Ongeveer 2x per week vis, dus dan blijft er 2x vegetarisch over.

Geen? wat is je avondeten dan?

Hmm. Dan heeft de grote meerderheid van de studenten toch echt een probleem.

Denk jij dat de meerderheid van de studenten leeft op 700 calorieën per dag?

Drie wijntjes is in mijn omgeving eigenlijk best heel redelijk. Ik wissel het heel verantwoord af met glaasjes water, maar aan 3 stuks kom ik toch echt.. vooral als je bedenkt dat je om ongeveer 9 uur van huis vertrekt en dan ongeveer om 3 uur weer thuis bent.

Volgens mij heb je er best veel verstand van? Begrijp ik het goed dat je fitnessinstructrice bent?

Nee niet primair ik ben krachtsporter en vervang wel eens een instructeur.

Zoals je al eerder schreef, bouw ik mijn spieren juist af.

Je bouwt helemaal niks af, je BREEKT je lijf af.

Zou je dus kunnen zeggen dat ik beter licht aan de cardio kan gaan ipv krachttraining?

Nee ik vind dat je helemaal niet moet sporten als je zo weinig eet. wat je ook doet het gaat ten koste van je spiermassa en je hart is ook een spier. Bij 700 calorieen zou ik zeggen, blijf op de bank liggen

Mij is verteld dat als ik af wil vallen (Waar ze op de sportschool trouwens helemaal niet raar van opkeken) ik ook aan krachttraining moet doen omdat spieren meer kcal verbranden.

Klopt, maar je krijgt pas spieren als je eet. Het creeren van spiermassa kost ongeveer 500 calorieen per dag extra bovenop die 2000 die je nodig hebt. De mensen in jouw sportschool zal het een zorg zijn hoeveel je eet, dat kunnen ze aan de buitenkant niet zien

Vandaar dat ik me er twee keer per week toe zet, pff.. wat saai.

En, is het beter om te eten voor of na het sporten? En dan heb ik het over de avondmaaltijd.Je moet altijd wat eten voor het sporten en erna. Koolhydraten en eiwitten. Dus aardappels vlees en groente, of pasta met vis, of brood met kaas/ ei.

Ik heb enorm het gevoel dat het op geen enkele wijze tot je doordringt dat je gevaarlijk bezig bent
@ meds:

Sorry dat ik inbreek in dit topic, maar ik heb een vraagje.

Ik hoef niet af te vallen hoor, maar ik sport elke dag 1 uur of meer, in de vorm van met gewichtjes en buikspieren en cardio en skaten als het mooi weer is...

Niet echt krachttraining hoor, gewoon thuis een schema'tje.

Dit ivm met mijn te hoge cholesterol, sporten en bewegen is goed dan gaat mijn goede cholesterol stijgen.

Alle kleine beetjes helpen.

Alleen, mijn eetpatroon is erg eenzijdig, dit omdat ik een tarwe allergie heb, dus ik ontbijt met cornflakes en halfvolle melk, tussendoor fruit, als lunch, cornflakes of wasa knackerbrod met kaas, tussendoor fruit of ontbijtkoek, savond gewoon aardappelen/rijst, vlees en groente, en als toetje vla/yoghurt/ijs..

Aangezien ik dus mager moet eten voor mijn cholesterol, en omdat ik geen tarwe eet....is het redelijk weinig?

Eieren mag ik ook niet te veel eten.

Mijn vraag...is het slecht voor mijn spieren? om dan zoveel te sporten, wil niet dat mijn spieren "afbreken".

Nogmaals ik hoef niet af te vallen, wil gewoon lekker sporten, alleen is mijn eetpatroon erg weinig denk ik, om aan die 2000 cal. te komen...

Heb je tips?

Of zal ik gewoon naar een dietiste moeten?

Vos
quote:vos24 schreef op 30 mei 2009 @ 09:02:

@ meds:

Sorry dat ik inbreek in dit topic, maar ik heb een vraagje.

Ik hoef niet af te vallen hoor, maar ik sport elke dag 1 uur of meer, in de vorm van met gewichtjes en buikspieren en cardio en skaten als het mooi weer is...

Niet echt krachttraining hoor, gewoon thuis een schema'tje.

Dit ivm met mijn te hoge cholesterol, sporten en bewegen is goed dan gaat mijn goede cholesterol stijgen.

Alle kleine beetjes helpen.

Alleen, mijn eetpatroon is erg eenzijdig, dit omdat ik een tarwe allergie heb, dus ik ontbijt met cornflakes en halfvolle melk, tussendoor fruit, als lunch, cornflakes of wasa knackerbrod met kaas, tussendoor fruit of ontbijtkoek, savond gewoon aardappelen/rijst, vlees en groente, en als toetje vla/yoghurt/ijs..

Aangezien ik dus mager moet eten voor mijn cholesterol, en omdat ik geen tarwe eet....is het redelijk weinig?

Eieren mag ik ook niet te veel eten.

Mijn vraag...is het slecht voor mijn spieren? om dan zoveel te sporten, wil niet dat mijn spieren "afbreken".

Nogmaals ik hoef niet af te vallen, wil gewoon lekker sporten, alleen is mijn eetpatroon erg weinig denk ik, om aan die 2000 cal. te komen...

Heb je tips?

Of zal ik gewoon naar een dietiste moeten?

Vos

hoi Vos, je kan prima tarwe vervangen door andere granen, maar ik zie dat je gewoon tarwe eet, want dat zit natuurlijk ook in knackbrot en ontbijtkoek en cornflakes. Een tarwe-allergie heet coeliakie, en dan kan je deze producten niet eten zonder doodziek te worden. Dus ben je wel allergisch? Of denk je dat?

Verder is het prima om thuis te trainen als je maar afwisselt
Dank je wel Meds, maar ik heb wel een tarwe allergie, speciale knackerbrot van wasa waar geen tarwe in zit en cornflakes van de euroshopper, waar alleen mais in zit.

Ontbijtkoek is idd met rogge, en dan moet ik nog zoeken of er geen tarwe in zit.

Dit is door een allergie test eruit gekomen, even als een pinda allergie.

Het is geen coeliakie, dat is een gluten intolerantie.

Als ik tarwe binnenkrijg, krijg ik diaree, buikpijn, opgezet gezicht en het erg benauwd.

Hiervoor ook medicijnen gekregen, mocht het weer eens mis gaan.

Thuis trainen, doe ik afwisselend, 1 dag rust na de gewichtjes

wel elke dag cardio enzo...

Dank je wel voor je reactie!

toevoeging: Ga volgende week een verwijzing vragen voor een dietiste, is misschien wel slim om aan de 2000 cal. te komen.
anoniem_61242 wijzigde dit bericht op 30-05-2009 16:12
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Yfske,

Ik heb je topic gelezen en vind je eetpatroon erg zorgwekkend.

Ook je motieven zijn zorgelijk.

Ik heb zelf een langdurige eetstoornis (weet er ook best veel over) en herken toch een aantal punten die mogelijk kunnen wijzen op een verstoorde lichaamsbeleving en het daarop voortkomende eetgedrag.

Ik wil graag op een ander tijdstip wat uitgebreider reageren.

Voor nu,

het lijkt mij verstandig dat je zelf een na gaat waar nu de echte knelpunten zitten.

Hoe komt het dat je zo ontevreden bent over jezelf?

Wellicht ook een bezoekje aan je huisarts?

dieetsiste kan een eerst goede stap zijn,maar ik denk dat je ook gespecialiseerde hulp kan gebruiken.

Wees wat liever voor je lijf!!
Vos, lijkt me ook goed. Tarwe is belangrijk omdat het een koolhydraat is maar het is prima te vervangen door andere granen, rogge, boekweit, mais etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven