Verleiding om ex uit te schelden.
woensdag 7 juli 2021 om 14:22
Zoals ik al aangeef... ik voel de behoefte om mijn ex uit te schelden. Er is iets voorgevallen en ik weet dat het beter is om gewoon onze eigen weg te gaan. En toch is er een boos deel in mij dat hem nog even de les wilt lezen en hem uitschelden. Totaal onlogisch, heel kinderachtig en ik bereik er niks mee. Wellicht een tijdelijke opluchting dat ik voor mezelf opkom.
Wie herkent dit? En wat steekt hier toch achter? Waarom zou ik hier genoegdoening uit halen?
Uiteraard ga ik het niet doen, en het nu gewoon voor eens en altijd laten rusten tussen ex en mij. Ik veroordeel mezelf gewoon enorm dat ik hem nu liever nog even een trap nageef dan dat ik gewoon volwassen doe (eindelijk) en mijn eigen weg ga.
Wie herkent dit? En wat steekt hier toch achter? Waarom zou ik hier genoegdoening uit halen?
Uiteraard ga ik het niet doen, en het nu gewoon voor eens en altijd laten rusten tussen ex en mij. Ik veroordeel mezelf gewoon enorm dat ik hem nu liever nog even een trap nageef dan dat ik gewoon volwassen doe (eindelijk) en mijn eigen weg ga.
woensdag 7 juli 2021 om 16:15
Eens! Dat was voor mij ook zo. Alleen ik moest eerst over de boosheid en verdriet heen om de knop te kunnen opzetten. Maar mijn situatie zal waarschijnlijk heel anders dan de jouwe zijn.Perkele schreef: ↑07-07-2021 14:56Ik heb dit vroeger ook wel eens gehad, maar als ik dan dieper bij mezelf ging graven, dan kon ik altijd wel concluderen dat ik een soort van excuus, uitleg oid uit wilde halen. Ik denk dat je voor jezelf de knoop moet doorhakken van dit wil ik niet. Het moet slijten, maar van hem ga je niet krijgen waar je naar verlangt.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
woensdag 7 juli 2021 om 17:08
Ik herken het.
Bij mij loste het zich vanzelf op: mijn ex meende te moeten inbreken op een besloten forum waar ik mijn hart luchtte.
Hij heeft daar een paar dagen exact kunnen lezen wat ik (en anderen) van hem dacht en op welke manier ik mijn leven weer oppakte.
Het was eigenlijk niet de bedoeling om hem zo in mijn kaarten te laten kijken, maar de wetenschap dat hij tandenknarsend heeft kunnen lezen hoe ik NIET in een hoopje ellende veranderde, was echt een zoete troost (en een dikke, virtuele middelvinger).
Bij mij loste het zich vanzelf op: mijn ex meende te moeten inbreken op een besloten forum waar ik mijn hart luchtte.
Hij heeft daar een paar dagen exact kunnen lezen wat ik (en anderen) van hem dacht en op welke manier ik mijn leven weer oppakte.
Het was eigenlijk niet de bedoeling om hem zo in mijn kaarten te laten kijken, maar de wetenschap dat hij tandenknarsend heeft kunnen lezen hoe ik NIET in een hoopje ellende veranderde, was echt een zoete troost (en een dikke, virtuele middelvinger).
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
woensdag 7 juli 2021 om 18:03
Bij mij omdat er kinderen betrokken bij zijnFeeLucifer01 schreef: ↑07-07-2021 14:48Ik snap probleem niet zo, je kan hem ( al dan niet schelden of tierend of rustig ) vertellen wat je wil en daarna lekker alleen verder gaan.
Waarom ben je 'beter' als je alles binnen houdt? Of ben je dan beter in controle ofzo. Lulkoek.
woensdag 7 juli 2021 om 18:51
Ik zit dus in zo'n de situatie met de vader van mijn kind, en dat weerhoud mij om hem de huid vol te schelden. Ik houd mij al jaaaaaren in, vanwege co-ouderschap, alles voor de goede verstandhouding. Maar nu blijkt hij toch niet die goede vader te zijn (ik dacht altijd dat hij zijn kind wel hoog had zitten)en ik moet echt uitkijken want ik heb zin om hem een verbale rotschop te geven. Gelukkig voelt hij het aan want hij heeft mij deze keer zijn zogenaamde opbouwende zo-moet-je-je-gedragen-als-goede-ouder-jammer-dat-jij-alles-fout-doet feedback bespaard. Good for him.
Als ik niet in deze situatie zat, zou ik er alles aan doen om niet meer aan die verschikkelijke vent te hoeven denken. En als het geven van een goede verbale rotschop mij daarbij zou helpen, dan zou ik het zeker niet laten. Die heeft hij dan verdient.

woensdag 7 juli 2021 om 19:22
Kwaadheid is een wezenlijk deel van zo'n verwerkingsproces vind ik: zeker uiten, de kans dat je er last van krijgt als je het onderdrukt is reëel.
Alleen waarschijnlijk niet richting de ander uiten denk ik; andere plaats, wellicht andere vorm dan schreeuwen (alhoewel dat toch ook best een aardige manier is)
Alleen waarschijnlijk niet richting de ander uiten denk ik; andere plaats, wellicht andere vorm dan schreeuwen (alhoewel dat toch ook best een aardige manier is)
woensdag 7 juli 2021 om 19:58
Ik heb 13 jaar na mijn scheiding nog wel eens zin om mijn ex uit te schelden!
Dat doe ik natuurlijk niet.
Voor de verwerking heb ik hem jaren terug wel een hele boze scheldbrief geschreven en ook aan de chick waarmee hij me bedroog. Heb de brief na schrijven verbrand en de as voor zijn deur gestrooid met de woorden ‘ik laat je los.’
Dat hielp, maar het gevoel wat ik had toen ik erachter kwam dat hij me bedroog, zal ik niet snel vergeten. En daarom scheld ik nog op hem. Gewoon in gedachten.

Dat doe ik natuurlijk niet.
Voor de verwerking heb ik hem jaren terug wel een hele boze scheldbrief geschreven en ook aan de chick waarmee hij me bedroog. Heb de brief na schrijven verbrand en de as voor zijn deur gestrooid met de woorden ‘ik laat je los.’
Dat hielp, maar het gevoel wat ik had toen ik erachter kwam dat hij me bedroog, zal ik niet snel vergeten. En daarom scheld ik nog op hem. Gewoon in gedachten.
donderdag 8 juli 2021 om 11:59
Normaal hoor. Zoals de meeste clichés is ook deze waar: de beste wraak is verdergaan met je leven, gelukkig zijn en doen alsof hij nooit heeft bestaan. En binnenshuis je frustraties uitroepen of op een boksbal slaan
Ik had hetzelfde voor met mijn vroegere buurvrouw waarmee een heks in het niets verdwijnt. Ik moest echt op mijn tanden bijten om haar niet de huid vol te schelden. Dat heeft de volgende buur dan maar in mijn plaats gedaan toen ook die het niet meer uithield.
Vroeg of laat lach je met deze gevoelens en dan besef je dat het een omgedraaide bladzijde is.

Ik had hetzelfde voor met mijn vroegere buurvrouw waarmee een heks in het niets verdwijnt. Ik moest echt op mijn tanden bijten om haar niet de huid vol te schelden. Dat heeft de volgende buur dan maar in mijn plaats gedaan toen ook die het niet meer uithield.

Vroeg of laat lach je met deze gevoelens en dan besef je dat het een omgedraaide bladzijde is.