Vanaf wanneer man niet meer drinken?
donderdag 8 juli 2021 om 18:44
Ik ben dus zwanger, gister 37 weken. Zaterdag heeft man een verjaardag op een half uurtje rijden. Ik heb hem gevraagd om met de auto te gaan zodat hij niet kan drinken en snel thuis kan zijn indien nodig. Dit wil hij niet, hij wil met OV gaan (dan duurt het 1,5 uur) zodat hij wel kan drinken. Ik ben erg boos en verdrietig en weet niet of ik onredelijk ben.
Wat denken jullie?
Wat denken jullie?
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over

donderdag 8 juli 2021 om 18:46
Meestal, uitzonderingen daargelaten, zijn babies er niet binnen 1,5 uur. Maar hoeveel is hij van plan te drinken? Ik zou niet vrolijk worden van een (half) beschonken man naast mijn bed.
Het is me trouwens niet helemaal duidelijk of het om het drinken of de afstand gaat? Titel, duh.
Het is me trouwens niet helemaal duidelijk of het om het drinken of de afstand gaat? Titel, duh.
eurus wijzigde dit bericht op 08-07-2021 18:48
22.01% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown

donderdag 8 juli 2021 om 18:47
Serieus?parbleumondieu schreef: ↑08-07-2021 18:47Ligt eraan. Heb je hem nodig bij de bevalling of om naar het ziekenhuis te gaan? Dan ben je niet onredelijk.

donderdag 8 juli 2021 om 18:50
Hij zegt max 3 maar ik snap niet dat je voor max 3 per se met OV wil gaan. Ik vind het super kinderachtig. Het gaat mij om het drinken idd, niet om de afstand. Ben van plan om thuis te bevallen maar ik wil geen stinkwalm bij me.Eurus schreef: ↑08-07-2021 18:46Meestal, uitzonderingen daargelaten, zijn babies er niet binnen 1,5 uur. Maar hoeveel is hij van plan te drinken? Ik zou niet vrolijk worden van een (half) beschonken man naast mijn bed.
donderdag 8 juli 2021 om 18:50
donderdag 8 juli 2021 om 18:51
Haha, het is mijn man en de vader van het kind dus op zich wordt zijn aanwezigheid wel gewaardeerdparbleumondieu schreef: ↑08-07-2021 18:47Ligt eraan. Heb je hem nodig bij de bevalling of om naar het ziekenhuis te gaan? Dan ben je niet onredelijk.

donderdag 8 juli 2021 om 18:51
Snap ik helemaal! Klinkt alsof hij van plan is meer te drinken, niet cool.

donderdag 8 juli 2021 om 18:54
I know i know. Soms is het fijn dit gewoon even zwart op wit te lezen.FeeLucifer01 schreef: ↑08-07-2021 18:45Je weet heus wel dat je niet onredelijk bent. Of ben je zo gebrainwashed?
donderdag 8 juli 2021 om 18:56
Dat is jouw ervaring.

Het zou mij niet eens om de walm gaan.
Je wil toch geen vent bij je die mogelijk kacheltje lam is.

donderdag 8 juli 2021 om 18:59
Dan zit je nog steeds met een weggewaaid dakraam dat een avondje zuipen blijkbaar belangrijker vindt dan het welbevinden van zijn hoogzwangere vrouw.
donderdag 8 juli 2021 om 18:59
Tjonge jonge, jij doet al al het werk: zwanger zijn en de hele shit die erbij hoort zoals veel dingen laten staan waaronder rood vlees, alcohol, evt roken en ik weet allemaal niet wat nog meer. Je zult waarschijnlijk ook niet meer je sport kunnen beoefenen, en dadelijk moet je de bevalling doen.
Het enige wat meneertje hoeft te doen, is ervoor te zorgen dat hij er voor de volle 100% bij is mocht je bevallen, om je tenminste tot steun te kunnen zijn. En dan begint hij te zeuren omdat hij niet mag drinken op een feestje.
Geen goed huwelijksmateriaal.
Het enige wat meneertje hoeft te doen, is ervoor te zorgen dat hij er voor de volle 100% bij is mocht je bevallen, om je tenminste tot steun te kunnen zijn. En dan begint hij te zeuren omdat hij niet mag drinken op een feestje.
Geen goed huwelijksmateriaal.

donderdag 8 juli 2021 om 19:00
Ook weer waar natuurlijk.Lady*Voldemort schreef: ↑08-07-2021 18:59Dan zit je nog steeds met een weggewaaid dakraam dat een avondje zuipen blijkbaar belangrijker vindt dan het welbevinden van zijn hoogzwangere vrouw.
donderdag 8 juli 2021 om 19:02
En trouwens, kan je nog zo nuchter zijn door de adrenaline, maar als je alsnog naar het ziekenhuis moet om wat voor reden dan ook; lekker in de auto stappen hoor!Lady*Voldemort schreef: ↑08-07-2021 18:59Dan zit je nog steeds met een weggewaaid dakraam dat een avondje zuipen blijkbaar belangrijker vindt dan het welbevinden van zijn hoogzwangere vrouw.
donderdag 8 juli 2021 om 19:03
Op zich vind ik het wel te prijzen dat je man niet met drank op achter het stuur wil zitten. Dan zou ik m misschien ook wel het voordeel van de twijfel gunnen dat ie niet te veel drinkt nu jij zwanger thuis zit en hij er misschien voor je moet zijn.
Grote kans natuurlijk dat er helemaal niks met je gebeurt in dat tijdvlak. Dan zou ik zeggen: laat m lekker, en spreek af dat ie snel thuis kan zijn als het nodig is (taxi?).
Een beetje rekening met elkaar houden, elkaar iets gunnen, en praktisch blijven nadenken lijkt me. En hou de discussie zuiver (zeg niet dat je wil dat ie met de auto gaat als de werkelijke reden is dat je niet wil dat ie teveel drinkt).
Grote kans natuurlijk dat er helemaal niks met je gebeurt in dat tijdvlak. Dan zou ik zeggen: laat m lekker, en spreek af dat ie snel thuis kan zijn als het nodig is (taxi?).
Een beetje rekening met elkaar houden, elkaar iets gunnen, en praktisch blijven nadenken lijkt me. En hou de discussie zuiver (zeg niet dat je wil dat ie met de auto gaat als de werkelijke reden is dat je niet wil dat ie teveel drinkt).