Vanaf wanneer man niet meer drinken?
donderdag 8 juli 2021 om 18:44
Ik ben dus zwanger, gister 37 weken. Zaterdag heeft man een verjaardag op een half uurtje rijden. Ik heb hem gevraagd om met de auto te gaan zodat hij niet kan drinken en snel thuis kan zijn indien nodig. Dit wil hij niet, hij wil met OV gaan (dan duurt het 1,5 uur) zodat hij wel kan drinken. Ik ben erg boos en verdrietig en weet niet of ik onredelijk ben.
Wat denken jullie?
Wat denken jullie?
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
donderdag 8 juli 2021 om 19:43
donderdag 8 juli 2021 om 19:44
Precies dit.FeeLucifer01 schreef: ↑08-07-2021 19:33Nee hoor, helemaal niet.
Dan zou hij gewoon niet drinken en zorgen voor minder reistijd zo ver in de zwangerschap, gewoon uit zichzelf. Dat is normaal en verantwoordelijk.
God, wat leggen sommige mensen de lat laag.
Mijn kerel maakt gelukkig zelf goede keuzes. Die hoef ik niks te 'verbieden' of op te leggen. (Dat zou ik ook vervelend vinden namelijk).
donderdag 8 juli 2021 om 19:48
Dit zegt het allemaal wel zo’n beetje. Maar goed, de lat ligt laag voor mannen en ze weten dat meestal zelf ook, helaas.
donderdag 8 juli 2021 om 19:48
Mijn weggewaaide dakraam en ik hebben net gegeten en discussie gehad. Hij gaat met de auto en dus niet drinken (die combi is bij ons vanzelfsprekend). Hij vindt het wel alsnog erg onredelijk en stom maar is tot de conclusie gekomen dat ik deze weken onredelijk en stom mag zijn.
aviendha wijzigde dit bericht op 08-07-2021 19:49
0.00% gewijzigd
donderdag 8 juli 2021 om 19:49
Ik ben 38 weken zwanger en zou hier wel een ruzie voor over hebben. Wat een gezeur en huiliehuilie, omdat hij hooguit 1 maand niet zoveel kan drinken. Helemaal eens met LV.
Ik ben normaal heel relaxt en laat mijn vriend heel vrij, maar ik zou nu op mijn strepen gaan staan. Echt onder geen beding dat ik hiermee in zou stemmen. En dan vind ik mezelf echt niet onredelijk.
Een bevalling kan lang duren, maar ik weet ook dat het snel kan gaan, dus je kunt nergens op rekenen.
Ik ben normaal heel relaxt en laat mijn vriend heel vrij, maar ik zou nu op mijn strepen gaan staan. Echt onder geen beding dat ik hiermee in zou stemmen. En dan vind ik mezelf echt niet onredelijk.
Een bevalling kan lang duren, maar ik weet ook dat het snel kan gaan, dus je kunt nergens op rekenen.
donderdag 8 juli 2021 om 19:51
Aviendha schreef: ↑08-07-2021 19:48Mijn weggewaaide dakraam en ik hebben net gegeten en discussie gehad. Hij gaat met de auto en dus niet drinken (die combi is bij ons vanzelfsprekend). Hij vindt het wel alsnog erg onredelijk en stom maar is tot de conclusie gekomen dat ik deze weken onredelijk en stom mag zijn.
Ai. Sterkte alvast.
donderdag 8 juli 2021 om 19:51
Heel goed! Fijn dat het is opgelost!Aviendha schreef: ↑08-07-2021 19:48Mijn weggewaaide dakraam en ik hebben net gegeten en discussie gehad. Hij gaat met de auto en dus niet drinken (die combi is bij ons vanzelfsprekend). Hij vindt het wel alsnog erg onredelijk en stom maar is tot de conclusie gekomen dat ik deze weken onredelijk en stom mag zijn.
Succes met de laatste loodjes

donderdag 8 juli 2021 om 19:52
En hoe stom eigenlijk ook om te zeuren over niet drinken tegen je vrouw die al bijna 9 MAAND geen druppel alcohol heeft aangeraakt en die misschien ook weleens snakt naar een lekker wijntje maar dat natuurlijk ook niet neemt. Ongelofelijk kleuterachtig eigenlijk. Het is ook maar goed dat mannen niet degenen zijn die kinderen op de wereld zetten.
donderdag 8 juli 2021 om 19:53
Aviendha schreef: ↑08-07-2021 19:48Mijn weggewaaide dakraam en ik hebben net gegeten en discussie gehad. Hij gaat met de auto en dus niet drinken (die combi is bij ons vanzelfsprekend). Hij vindt het wel alsnog erg onredelijk en stom maar is tot de conclusie gekomen dat ik deze weken onredelijk en stom mag zijn.

donderdag 8 juli 2021 om 19:56
donderdag 8 juli 2021 om 19:58
Sterkte met de grote baby.Aviendha schreef: ↑08-07-2021 19:48Mijn weggewaaide dakraam en ik hebben net gegeten en discussie gehad. Hij gaat met de auto en dus niet drinken (die combi is bij ons vanzelfsprekend). Hij vindt het wel alsnog erg onredelijk en stom maar is tot de conclusie gekomen dat ik deze weken onredelijk en stom mag zijn.

donderdag 8 juli 2021 om 20:00
Zo klein is die kans niet hoor. Ik ben met 37 weken + 5 dagen bevallen. Totaal tegen mijn verwachting in. Mijn vliezen waren ‘s nachts gebroken. De ochtend daarna had ik een reservering voor baantjes zwemmen, de dag daarna voor een gezichtsbehandeling en de dag daarna voor een zwangerschapsmassage. En nog een dag daarna had ik een ééndaagse zwangerschapscursus op de planning. Je kunt dus wel stellen dat ik nog NIET op een bevalling had gerekend. Ik was ook pas met 36 weken met verlof gegaan.

donderdag 8 juli 2021 om 20:00
Ja, de uitnodiging vond plaats op een groepsapp en toen man thuiskwam uit werk vroeg ik wat hij ging doen. Ruzie, ik boos naar boven en topic geplaatst, later natuurlijk wel weer naar beneden gekomen om te eten (en gepraat).
aviendha wijzigde dit bericht op 08-07-2021 20:02
2.10% gewijzigd
donderdag 8 juli 2021 om 20:02
@ man van Aviendha:
Als jij 9 maand niet mag drinken, geen lekkere dingen mag eten (biefstuk ed), 3 maanden kotsend boven het toilet hebt gehangen, een pijnlijke rug of bekken hebt gehad en binnenkort een voetbal uit mag poepen, waarna je een week niet kunt zitten, dan mag jij ook onredelijk, venijnig en stom doen
Als jij 9 maand niet mag drinken, geen lekkere dingen mag eten (biefstuk ed), 3 maanden kotsend boven het toilet hebt gehangen, een pijnlijke rug of bekken hebt gehad en binnenkort een voetbal uit mag poepen, waarna je een week niet kunt zitten, dan mag jij ook onredelijk, venijnig en stom doen

donderdag 8 juli 2021 om 20:05
Oei, ik zou hier echt zo giftig van worden.Aviendha schreef: ↑08-07-2021 19:48Mijn weggewaaide dakraam en ik hebben net gegeten en discussie gehad. Hij gaat met de auto en dus niet drinken (die combi is bij ons vanzelfsprekend). Hij vindt het wel alsnog erg onredelijk en stom maar is tot de conclusie gekomen dat ik deze weken onredelijk en stom mag zijn.

donderdag 8 juli 2021 om 20:06
Ik bén zeer neurotisch, maar zelfs ik ben er dus te makkelijk mee omgegaan. Ik had namelijk echt verwacht dat ik na de 40 weken pas zou gaan bevallen. Niet dus. De klossen stonden wel klaar, maar nog niet onder het bed zoals de bedoeling was. En ik had de dag ervoor een grote schoonmaak gedaan, maar toen ik m’n bed verschoonde vergeten dat anti lek materiaal op mijn matras te leggen. En toen dacht ik dus echt: oh, dat komt volgende week wel bij de volgende grote schoonmaak. Die is nooit meer van de grond gekomen. En ja hoor: mijn vliezen braken de volgende nacht dus in bed.

donderdag 8 juli 2021 om 20:06
Ze is helemaal niet onredelijk.lenthe_ schreef: ↑08-07-2021 20:02@ man van Aviendha:
Als jij 9 maand niet mag drinken, geen lekkere dingen mag eten (biefstuk ed), 3 maanden kotsend boven het toilet hebt gehangen, een pijnlijke rug of bekken hebt gehad en binnenkort een voetbal uit mag poepen, waarna je een week niet kunt zitten, dan mag jij ook onredelijk, venijnig en stom doen![]()

donderdag 8 juli 2021 om 20:07
Voor mij zou het liggen aan de overige omstandigheden. Is dit voor een iets dat zeldzaam is en niet ingehaald kan worden of iets dat er vaker gebeurd en hoeveel wil hij gaan drinken? 3 a 4 drankjes op de bruiloft van een vriend omdat je samen wil kunnen proosten vind ik anders dan dronken worden op een bbq met vrienden dat makkelijk ook een andere keer kan of kan zonder/met minder drank.
Mijn partner was een paar dagen weg voor werk toen ik 37 weken zwanger was, dag na na terugkomst begon de bevalling. Hij zat op iet meer dan 5 uur afstand en ik zou dat met een 2e kind niet meer gewild hebben omdat ik het echt heel naar had gevonden als de bevalling al was begonnen en hij nog zo lang zou moeten rijden. Een dronken en naar drank ruikende man had ik ook niet leuk gevonden naast mijn bed.
Mijn partner was een paar dagen weg voor werk toen ik 37 weken zwanger was, dag na na terugkomst begon de bevalling. Hij zat op iet meer dan 5 uur afstand en ik zou dat met een 2e kind niet meer gewild hebben omdat ik het echt heel naar had gevonden als de bevalling al was begonnen en hij nog zo lang zou moeten rijden. Een dronken en naar drank ruikende man had ik ook niet leuk gevonden naast mijn bed.
donderdag 8 juli 2021 om 20:07