Zwanger worden vanaf november 2020

24-10-2020 19:15 1248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen vanaf november graag voor een eerste kindje gaan! Super spannend! En daarom lijkt het mij erg fijn om de ervaringen te delen. Ik ben zelf 32 en mijn vriend 33. We zijn bijna twee jaar samen.

Ik zal een tabel maken en deze bij houden voor wie er mee willen doen met daarin leeftijden, hoeveelste kindje en NOD.

Wie schrijft er gezellig mee?!

NaamLeeftijdenHoeveelste kindjeNOD
Soepmyn34/391e16-3
Besss30/302e

Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeBevallenUitgerekende datum💗 of 💙
Pinguin29/312e16 juli16 juli 2021💙
Plukje8336/372e23 juli 2021💙
Lampje27932/331e4 augustus27 juli 2021💗
Followthesun9030/331e2 augustus25 augustus 2021💗
Pebblesflintstone30/332e22 augustus25 augustus 2021💙
Menmo32/323e20 augustus27 augustus 2021💙
Alexandra0331/361e5 oktober 2021
Sunny-in-Perth31/2e14 oktober 2021💙
Sága30/2e 18 december 2021
Vutje34/352e💗
Dinosaus30/352e
lampje279 wijzigde dit bericht op 23-08-2021 13:14
75.41% gewijzigd
Fijn Sunny, dat je je zoveel beter voelt (ondanks het spugen nog..). Flauw van je man dat hij niet even een leuke foto wilde maken.. inmiddels een nieuwe poging gedaan of nog niet?

Ronja, succes met de drukte nog even!

Lampje wat zijn jullie inderdaad al ver! Wat mij betreft schrijven we inderdaad hier door zolang dat kan. Misschien 1 dag ofzo vantevoren wel vast overstappen, anders missen we misschien berichten en bevallingsupdates :P

Pinguïn, hoe is het met jou? Baby nog hoog en droog?

Ik zeg al een tijdje dat ik het gevoel heb dat ik er doorheen zit, gisteravond was het écht even zover. Dikke tranen in bed. Zoveel last van heupen/bil, geen positie meer kunnen vinden in bed, maagzuur waardoor ik weer ging spugen en dat na al een paar weken dramatisch slapen..
Dochter is ook sneller van slag, is duidelijk toe aan vakantie. Het is toch een vreemd schooljaar geweest met weer een lockdown en nu een juf die ziek is en de rest van het jaar niet meer terug komt. Veel invallers dus ook voor haar veel onrust. En dan zijn de laatste schoolweken altijd al rommelig! Ze telt inmiddels ook de nachtjes af tot we naar “Bollo’s huis” gaan!
vandaag niets op de planning, behalve telefonische intake van de kraamzorg zojuist. Aangezien het de 3e keer is, niets nieuws onder de zon. Alleen de reminder dat ik de kruiken even moet controleren op beschadigingen :)
Zoon is sinds dit weekend over naar zijn nieuwe kamer, dus de babykamer is “vrij”. Bodem van ledikant nog omhoog zetten en spulletjes uitzoeken, maar in principe is daar niets meer nodig. Man gaat komende week de zolder afmaken met een vriend en dan is het echt klaar.
Ik ga deze week met werkgever overleggen of ik toch nog eerder kan stoppen met werken, al is het maar een paar dagen.. Geeft toch weer wat rust. En als iemand de thermostaat van buiten even wat lager kan zetten ben ik helemaal blij maar dat gaat jammer genoeg niet ;-D
Herkenbaar Lampje, ik vind het ook echt zwaarder worden. Ik mag morgen naar de fysio :)

Fijn Sunny dat je weer wat meer energie hebt. Wel balen van de mindere eetlust. Hopelijk komt dat snel weer terug. Wel stom van je man, haha.

Ah Menmo, eens met je over de thermostaat buiten haha. Als het goed is daalt het weer nu toch? Balen dat je je rot voelt! Hopelijk luchtte het even op? En eerder stoppen lijkt me verstandig!

Hier veel harde buiken. Vanmiddag bij de controle weer een stijgende bloeddruk, waardoor ze me nu toch hebben doorgestuurd voor een consult in het ziekenhuis. Mijn man mocht mee, dus we hebben even geoefend met mijn moeder bellen om op zoontje te passen haha. Duurde voor mn gevoel wel lang tot ze er was, maar was blij dat ik toch niet alleen ben gegaan want we hebben er ruim 2 uur gezeten. Ik moest bloed prikken, urine inleveren, aan de ctg en bloeddrukmeter. Conclusie: alles is in principe goed, behalve de bloeddruk. Nadat ik een tijdje in bed lag daalde hij wel, maar zodra ik ook maar weer iets inspande (van bed naar de wachtkamer naar de spreekkamer) zat de onderdruk alweer op 100. Mijn lever en nieren werken nog goed en de baby zit ook op een goede groei, dus geen reden om hem eerder te halen. Wel heb ik nu medicijnen gekregen, om het toch wat onder controle te krijgen (ook voor de toekomst, want uit onderzoek is gebleken dat vrouwen met een hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap op latere leeftijd eerder last hebben van hart- en vaatziekten). Dit betekent echter ook dat ik volledig ben overgedragen aan het ziekenhuis, wat ik eigenlijk toch wel heel jammer vind. Maar goed, het is niet anders. Ik mag de komende dagen ook nog even niet rijden, omdat ik suf kan worden van de medicijnen, dus ik ben wel heel beperkt nu.
Hoi!

Menmo, ik hoop dat je een beetje hebt kunnen uitrusten inmiddels. Is het nog gelukt met eerder stoppen met werken? En de thermostaat is inmiddels wat naar beneden, dus ik hoop dat je daar ook wat minder last van hebt van de warmte

Pinguïn en lampje bij jullie ook beter uit te houden inmiddels? De vermoeidheid begin ik ook te merken inmiddels.

Ziekenhuis bezoek was vrijdag eigenlijk wel prima, gyn gaf aan dat ze volgens haar eigen lijntje doorgroeit en ik hoef ook pas over 2 week weer terug te komen. Zijn ook geen indicaties dat ze te weinig voeding krijgt momenteel, gelukkig. Dus we mochten ook op vakantie naar Zuid Limburg (iemand anders was ook naar zuid Limburg deze week, ik weet niet meer wie, maar wij zaten niet in de centerparcs).

We hebben opvallend mooi weer gehad, veel mooier dan voorspeld. De laatste 2 dagen wat koeler en grauwer, maar overdag nauwelijks neerslag gehad dus we zijn er veel op uit geweest. Ik voel me verder ook best goed, wel snel moe en kast van bekken, dus doe rustig aan. Daarnaast begin ik maandag aan mijn nieuwe baan. Ben niet zenuwachtig, heb er veel zin in, maar ‘droom’ er wel over. Houdt me dus toch wel meer bezig dan ik verwacht.

Ik merk dat ik wel wat ‘gevoeliger’ aan het worden ben voor nieuws. Dingen over klimaat raken me erg momenteel, omdat dat een onomkeerbaar proces lijkt dat je op microniveau niet kan veranderen (of iig niet echt), maar ook zo moeilijk te overzien lijkt. En tegelijkertijd zet ik wel een kind op deze aarde neer dat ik hiermee bewust confronteer. Ik vind dat extreem ingewikkeld (en maakte de domme keuze om het topic ‘we gaan er allemaal aan’ te openen), en ben ook wel ‘bang’ voor de wereld waarin onze meid gaat opgroeien. Hebben jullie hier ook wel eens last van? En hoe gaan jullie hiermee om?
Follow, ik heb deze gevoelens/ angsten ook gehad de eerste zwangerschap. Sowieso ben ik gevoelig ook voor existentiële angsten zeg maar. Bij mij is het enige wat helpt om er niet over na te gaan denken. Hoe ik dat doe is op het nu richten. Mijn kind groeit op in een omgeving waar hij veilig is, geliefd is en mensen heeft waar hij op kan bouwen. Daar heb ik invloed op. Verder leven wij ook vrij bewust/ duurzaam, maar houd ik me niet meer bezig met teveel over de toekomst nadenken want het toekomstscenario is gewoon k*t. En in de zwangerschap ben ik veel gevoeliger (nu ook weer), ik lees heel selectief nieuws en kijk/ lees geen dingen die ik spannend vind/ negatieve energie geven.

Als je overigens echt veel last van deze gedachten krijgt zou ik wel proberen er op een constructieve manier over te praten met iemand om te kijken of je er iets mee kan..

Fijn dat de groei nu goed is!!

Wat balen Pinguïn! Kan je niet poliklinisch met je vk bevallen? Dat het ziekenhuis alleen ctg monitort of wat ze ook maar willen monitoren? Heb je er verder ook last van?

Menmo, is het gelukt met je werk? En geeft het je wat rust/ ruimte? Hoe gaat het nu?

Hier sinds dinsdag vakantie! Soort van dan, nog ongeveer 8 uur per week werk. Ik heb mega koppijn al de hele dag, zal wel door de plotseling geen druk meer komen. Zo’n poos zeven dagen per week bezig geweest. Gister lunchte ik met m’n zoontje en realiseerde ik me dat het echt lang geleden was dat ik er echt in het moment was, in plaats van bij alles wat ik nog moest doen. Deze week ook hartje geluisterd bij vk en weer over vorige bevalling gehad. Ik heb een keizersnee gehad en dus risico (2 op 1000 is de kans) op een uterusruptuur, maar overweeg toch thuis te bevallen. Ik heb vooral na de bevalling op de kraamafdeling denk ik toch een licht trauma opgelopen, vk dacht dat ook. Ga kijken of ik wellicht nog iets aan traumaverwerking kan doen de komende maanden. En verder besloten wel de 20 weken echo te doen. Dan weet ik iig dat bepaalde dingen uitgesloten zijn voor als ik thuis wil bevallen.

Wij zijn verder lekker in huis bezig nu, ga onze slaapkamer opknappen (nog hetzelfde als toen we hier kwamen wonen), woonkamer herindelen etc. Nu ik weer tijd heb zie ik opeens overal klusjes ;)

Ik heb even alleen op deze pagina gereageerd, zit op telefoon.

Ps, zijn er nog mensen die nog niet in de Fb groep zitten en dat wel willen?
Ronja ‘fijn’ om je herkenning te lezen. Ik heb het niet extreem, maar het speelt nu wel meer dan voor mijn zwangerschap. Het houdt me meer bezig. Vooral als ik moe ben. Vooral omdat het zo groot is en geopolitiek, dat het het ook ongrijpbaar maakt. Wij leven redelijk duurzaam, maar uiteindelijk is het een druppel op een gloeiende plaat en zet ik een kind op de wereld waarvan ik weet dat ze in een andere wereld gaat opgroeien dan wij, met meer schaarste en onveiligheid. Daarnaast zijn kinderen natuurlijk grote vervuilers, dus dat maakt het allemaal wat minder duurzaam ook.

Mijn vriend is wel een goede gesprekspartner hierin: hij ‘ziet’ hetzelfde als ik, dat de mensheid alleen maar meer wil en het probleem dus blijft bestaan, maar tegelijkertijd ziet hij ook nog kansen voor innovatie en oplossingen juist door mensen aangedragen. En ook hij ziet het geopolitieke hierin. En tegelijkertijd ook dat onze ouders ook niet wisten in wat voor wereld we zouden opgroeien, met het gat in de ozonlaag, de koude oorlog etc. Je weet niet hoe de toekomst gaat verlopen, dat is altijd onzeker.

Mocht ik hier echt meer last van krijgen, ga ik zeker met iemand professioneel praten. Nu is het meer een opleving zo nu en dan, en helpt het ook om jullie ervaringen te lezen.

Wat fijn dat je vakantie hebt!! Hopelijk kan je even bijtanken nu! Hoelang ben je vrij? En wel goed dat je merkt dat je zin hebt om dingen aan te pakken. Fijn dat gesprekken met verloskundige lopen, al kan ik met jouw achtergrond wel begrijpen dat het allemaal spannend is. Waaruit zou traumaverwerking kunnen bestaan?
Ik herken dat ook Follow die gedachten. Ik had dat eerst al erg in januari toen die rellen iedere avond waren rondom die avondklok. Toen dacht ik ook: in wat voor wereld breng ik een kind. Maar toen sprak ik met een collega die zei dat ze zwanger was tijdens de 9-11 aanslagen en toen dacht zij hetzelfde. En toen dacht ik ook van er is altijd wel iets op de wereld. En je bent wat gevoeliger/emotioneler tijdens de zwangerschap waardoor het je nog meer raakt. En daarnaast denk ik ook: ik kan wel geen kind op de wereld zetten, omdat het misschien voor hetere vuren komt te staan dan ik heb gestaan, maar dan leef je zelf ook niet echt voor mijn gevoel. Dan zou iedereen die een kind krijgt egoïstisch zijn. En je kunt niet meer doen dan zelf het beste bieden aan je kind en een goed voorbeeld zijn.
En ik probeer ook vooral te leven in het hier en nu en inderdaad nieuws dat mij te heftig raakt maar even niet te lezen.
En erover praten helpt mij ook.

Fijn dat je wat meer rust hebt Ronja! En tijd hebt om een beetje te beginnen aan alles.

Pinguin wat heftig al die onderzoeken en vervelend dat je nu helemaal aan het ziekenhuis bent overgedragen. Maar het duurt vast niet lang meer! Ik heb me al een paar keer afgevraagd of je al aan het bevallen zou zijn!

Menmo ook heftig zeg als ik je zo hoor. Heb je helemaal goed dat je kijkt of je wat eerder kunt stoppen. Ook voor je kinderen wat meer rust misschien. En kun je nog terugvallen op opa’s/oma’s zodat je lichamelijk ook meer rust kunt pakken?
@followthesun ik ben wel emotioneler tijdens de zwangerschap maar ik herken "gelukkig" niet wat jij zegt over de wereld.
Ik heb heel veel gereisd en de wereld is zo mooi, daarnaast heb ik ruim een jaar alleen gebackpackt en zelfs alleen als vrouw zijnde heb ik mij nooit onveilig gevoeld. En wanneer je zeker hier in west Australië uren kunt rond reizen door ongerepte natuur dan heb je helemaal niet het gevoel dat de wereld "vol" is.
Daarbij vind ik deze tijd qua technology ook heel mooi :) dat ik met mijn grootouders van ruim in de 80 kan facetimen wanneer ik maar wil. Ik besef mij heel goed dat dat 20 jaar geleden nog niet had gekund.

Zo benieuwd inderdaad wanneer de eerste babies geboren gaan worden :)
Pinguin hoe is het nu? Merk je effect van de medicijnen?

Follow goed dat de controle goed was en baby gewoon haar eigen lijn volgt. Je angstgevoelens herken ik wel, en dan zetten wij nu niet eens de eerste maar derde op de wereld.. Ik richt me wel zoveel mogelijk op hetgeen wat we zelf kunnen uitoefenen: we hebben weliswaar een auto maar doen zoveel mogelijk op de fiets, ik eet vegetarisch, de rest van het gezin flexitarisch, we vliegen eigenlijk nooit, scheiden afval zoveel mogelijk en hebben een eigen biobak en regenton + pomp uit de sloot voor tuinbewatering. Is allemaal weliswaar heel klein, maar toch iets. Zo leren we onze kinderen wel dat het niet zomaar een gegeven is en je zuinig moet zijn op de wereld.
En verder werd het eerder al gezegd hier: toen wij op de wereld werden gezet waren er ook problemen. Elke generatie heeft wel met het nodige te maken, ik bedenk dan maar dat we in onze generatie veel tools hebben om e.e.a. aan te pakken, zij het op microniveau..

Fijn Ronja, dat je nu wat rust hebt! M.b.t. de kraamafdeling: kun je geen gesprek krijgen in het ziekenhuis met de afdeling? Je verwachtingen etc. uitspreken mocht je er toch belanden? Kan me voorstellen dat dat misschien wat rust geeft?

Ik stop uiteindelijk "maar" 1.5 dag eerder met werk. Op zich kon eerder ook wel maar dan voel ik me de hele laatste week opgejaagd omdat ik toch alles goed wil afronden en overdragen. Daar gebruik ik nu de laatste 1.5 dag voor (1 hele dag voor werkzaamheden zelf, dan de ochtend erna overdracht aan 2 collega's), dan nog 2 dagen vrij voor we een weekje op vakantie gaan. Het lijkt niet veel, maar geeft mij echt heel veel rust. Mijn vervanger start komende week dus die kan ik gaan inwerken en zo ook al werk overdragen. Ik heb afgelopen vrijdag een "to do lijst" gemaakt van wat ik nog zelf doe de laatste week, daar blijft het bij. Dat heb ik ook zo met werkgever nu afgesproken en dat zorgt er ook voor dat er niet onverwacht nog veel werk bij komt.
Man is -as we speak- de zolder aan het afmaken qua vloer, dus komende week kan ook de rommel in huis gestructureerd worden. Proefdruk van geboortekaartje binnen, echt onwijs leuk geworden! Alleen qua uitlijning dingen iets anders, maar de kaart zelf is eigenlijk gewoon af!
Alles begint een beetje op zijn plek te vallen dus. Zal je dus net zien dat zoon een buikgriep lijkt te hebben.. Spuugt de hele boel onder en is ontzettend zielig. Gelukkig heeft hij ook een hele lieve grote zus die het liefst de hele dag nu zijn handje vast houdt. :flirting: Hopelijk wordt de band met de 3e ook zo sterk, het is zo mooi om te zien!
Ik merk dat ik ook echt uit kijk naar de geboorte, zo benieuwd wat voor kindje er in de maak is. :heart:

Dinsdag intake bij de anesthesist, week erna weer naar de gyn en dan ook de datum prikken. Ik ben nu officieel geheel medisch, afgelopen week was de laatste check bij verloskundige en die zie ik nu in principe pas weer na de geboorte. Zo zijn die maanden toch eigenlijk wel heel erg omgevlogen!
Hoi allemaal,

Wel weer meegelezen en neem nu even de moeite om weer eens te reageren.

Menmo, wanneer begint je verlof? Het lijkt wel goed geregeld zo! Ik zou ook denken inderdaad liever even alles goed afronden dan de laatste weken in de stress te zitten om iets eerder met verlof te starten.
Hoe gaat het nu met je zoon? Hoop dat hij zich alweer wat beter voelt. Wel heel schattig zo met grote zus ja!
Ik was al even kwijt dat jullie ook de zolder aan het doen zijn, wij dus ook. Ik hoop dat de vloer er hier binnen 2 weken in kan. Dan kan het logeerbed naar zolder en kunnen wij eindelijk eens meubels e.d. gaan kopen voor de nieuwe baby. We hebben nu niet echt plek daarvoor (of we moeten het in de woonkamer zetten). Garage en berging op zolder zijn al helemaal vol, echt erg.
Nog even een vraagje aan jou. Hoeveel schelen jouw dochter en zoon? Ik dacht ook iets van 2 jaar toch? Onze dochter is nu 21 maanden en ik vraag me af of het nut zou hebben om haar mee te nemen naar de verloskundige. Dat ze de hartslag van haart broertje kan horen en zo wat meer snapt dat er een baby aankomt. Ze zegt wel vaak ‘baby’ maar ik denk dat ze nog iets te jong is om het echt te snappen.

Follow ik ben ook wel gevoeliger voor bepaalde onderwerpen ja. Maar dat is al wel sinds de bevalling van de eerste, haha.
Heel erg fijn dat de groei nu goed gaat en dat je een fijne vakantie hebt gehad!

Ronja wat heerlijk dat je voor nu even klaar bent! Lekker met het huis bezig dus!
Kans is inderdaad wel erg klein, ik denk dat je een thuisbevalling prima kunt overwegen. Woon je ver van het ziekenhuis? Dat zou bij mij ook wel meewegen in de beslissing.

Lampje wat lekker dat je alles al klaar hebt! Lekker genieten van je verlof en rustig aan doen. Ik ben ook al allemaal dingen aan het bedenken om te doen in m’n verlof. Is wel anders omdat ik al een kleine heb rondrennen maar de dagen dat ze naar de opvang gaat wil ik lekker aan het opruimen/schoonmaken in huis en wat netflixen haha.

Pinguin ik snap dat je het vervelend vindt dat je bent overgedragen aan het ziekenhuis. Hoe gaat het nu met de medicatie? Maar je hoeft niet ingeleid te worden of zo toch? Jouw datum komt wel heel dichtbij!

Ik ben van het weekend verrast met een babyshower, zo lief! Hartstikke verwend met lekker eten en cadeaus.

En verder zijn we nu bijna uit de naam. De naam die we al een tijdje in gedachten hadden maar die ik niet wilde i.v.m. dat mensen het ongetwijfeld verkeerd uit gaan spreken (buitenlandse naam). Maarrrr omdat we hem toch wel leuker dan alle andere namen vinden gaan we er waarschijnlijk wel voor. Lichte twijfel nog.

Zwangerschapsyoga vind ik ook erg fijn, krijg echt goeie tips. En verder heerlijk rustgevend.

Ik leef nu echt naar mijn verlof toe, nog 3 weken werken. De weken gaan wel heel snel voorbij dus dat is fijn.
PebblesFlintstone schreef:
05-07-2021 11:25
Menmo, wanneer begint je verlof? Het lijkt wel goed geregeld zo! Ik zou ook denken inderdaad liever even alles goed afronden dan de laatste weken in de stress te zitten om iets eerder met verlof te starten.
Hoe gaat het nu met je zoon? Hoop dat hij zich alweer wat beter voelt. Wel heel schattig zo met grote zus ja!
Ik was al even kwijt dat jullie ook de zolder aan het doen zijn, wij dus ook. Ik hoop dat de vloer er hier binnen 2 weken in kan. Dan kan het logeerbed naar zolder en kunnen wij eindelijk eens meubels e.d. gaan kopen voor de nieuwe baby. We hebben nu niet echt plek daarvoor (of we moeten het in de woonkamer zetten). Garage en berging op zolder zijn al helemaal vol, echt erg.
Nog even een vraagje aan jou. Hoeveel schelen jouw dochter en zoon? Ik dacht ook iets van 2 jaar toch? Onze dochter is nu 21 maanden en ik vraag me af of het nut zou hebben om haar mee te nemen naar de verloskundige. Dat ze de hartslag van haart broertje kan horen en zo wat meer snapt dat er een baby aankomt. Ze zegt wel vaak ‘baby’ maar ik denk dat ze nog iets te jong is om het echt te snappen.
Er zit tussen mijn oudste 2 net iets meer dan 3 jaar (3 jaar en 2 weken welgeteld haha), tussen de 2e en 3e zit straks net iets minder dan 3 jaar. Dochter (5 jr) had graag meegegaan naar de verloskundige, maar dat mocht alleen de laatste controle eigenlijk pas en dat ging qua planning niet. Vanaf nu alleen maar controles in het ziekenhuis en daar is het beleid nog "alleen partner". Zoon (2.5 jr) had er niet veel van begrepen denk ik. Die is wel bezig met de baby, scheelt dat hij een neefje heeft van net een paar maanden en dus het hele begrip "baby" al echt heeft meegekregen zeg maar. Vandaag heb ik de box vast neergezet (is tenminste iets dat ik zelf nog kan haha) terwijl zoon lag te slapen en die begon meteen zodra hij de box zag al spulletjes te verzamelen voor de baby (vooral speelgoed wat totaal niet geschikt is maar toch heel lief ;-))
Menmo, heel suf maar nooit aan gedacht om naar de kraamafdeling te gaan tijdens deze zwangerschap. Woon nu in een andere stad, dus ander ziekenhuis. Bedankt voor de tip.

Follow, traumaverwerking kan bijvoorbeeld door gesprekken of heel gericht met EMDR. Ik ken toevallig een verloskundige die EMDR doet (gz-psycholoog geweest), dus ik overweeg daar naartoe te gaan.
Fijn dat je er goed met je partner over kan praten!
Ik heb vakantie tot september, alleen acht uur per week werken :)

Menmo, fijn dat het qua huis straks klaar is! En geboortekaartje, dat is ook fijn om af te ronden hè! Mijn zoontje had ook buikgriep! Was bij hem diarree. Echt niet normaal. Ik vind het ook snel gegaan, dat de eerste baby’s al komen. Super leuk :)

Pebbles, moet je veel weer kopen voor de baby qua meubels? Of meer voor de leuk? Jullie dus ook nog aan het verbouwen! Haha zo typisch eigenlijk, bijna altijd hoor ik dat zwangeren van alles verbouwen. Wij moeten zelf vooral verven en meubels aanschaffen, want het ziet er hier nog steeds wat uit alsof we er net zijn komen wonen 🤭

Wij wonen heel dichtbij een ziekenhuis, 20 minuten fietsen/ 10 minuten auto. Het is geen academisch ziekenhuis, vraag me af wat de aanrijtijd is van bv anesthesist. We zullen wel tijdens de zwangerschap in gesprek gaan met het ziekenhuis om kennis te maken, mochten we daar terecht komen. Ik denk dat ik thuis veel ontspannener en thuis ben en dat is belangrijk voor een ‘goede’ bevalling.

Wat naam betreft, hier een paar ‘moeilijke’ namen in de omgeving, maar dat gaat heel snel goed is mijn ervaring. Gewonere namen worden ook vaak genoeg verkeerd uitgesproken (bv klemtoon anders).
Wij kiezen met de naam heel bewust voor een naam die in het Engels en Nederlands hetzelfde wordt uitgesproken.

Zelf heb ik in Nederland een super populaire naam "Sanne" prima naam en heb dit nooit als vervelend ervaren.
Echter in Australië (en overal buiten Nederland) is de naam Sanne onmogelijk om goed uit te spreken.
Zelf spreek ik het uit als Sanny en vaak wordt er dan nog Sunny of Sonny van gemaakt.
Ik heb mijn moeder (die ook veel gereisd heeft) wel eens gevraagd waarom ze mij geen internationale naam heeft gegeven maar een echte Hollandse naam :) tja.. je weet nooit waar je kinderen terecht komen.

@menmo tussen mijn kinderen komt ook 3 jaar en 1 week (zoiets) fijn dat jij dit als een fijn leeftijdsverschil ervaart en dat je kinderen goede vriendjes zijn :)
Ik vraag mij wel af hoe ziekenhuizen verwachten dat je geen kinderen mee mag nemen?
Zonder familie die kan oppassen en mijn man werkt gewoon, ik zou niet weten waar ik mijn kind zou moeten laten wanneer hij niet mee zou mogen, je kan moeilijk een 2 jarige alleen thuis laten.....

Overigens hebben we donderdag wel een kennismaking ochtend op het kinderdagverblijf :) ik mag er dan bijblijven en verwacht wel dat het goed zal gaan :)
Hoi lieve (bijna) mama’s!
Heel onverwachts en heel bijzonder, door de pil heen, had ik vanmorgen een positieve test in handen………

Uhm wow. Ik dacht dat de vermoeidheid, duizeligheid, vlagen misselijk en gevoelige borsten bij de hormoonverandering hoorde van de pil. Mijn man stond er op om een test te doen. Totaal niet verwacht, wel gewenst maar niet de perfecte timing.

Ik weet ook niet hoelang en we mogen vrijdag langskomen voor een echo. Ik moest wel per direct stoppen met de pil en weer starten met foliumzuur o_o
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
Wauw Roosie! Toch gefeliciteerd, ondanks de timing. Hoe gaat het met je? En met je partner?
Wouw Roosie, gefeliciteerd! Ik ben heel benieuwd hoe ver je bent. Blijf je meegeschrijven?

Menmo, dan had ik het niet helemaal goed onthouden. Maar inderdaad denk ik dat dochter het ook niet zo goed gaat snappen. Ze zou wel mee mogen weer maar dat is inderdaad in het ziekenhuis anders.
Superschattig van je zoontje!

Wel heel dichtbij dus Ronja. Misschien toch thuis doen dan. Ik denk dat je gevoel erbij heek belangrijk is en als jij en je verloskundige denken sat jij je thuis meer relaxed voelt.. Zeer begrijpelijk gezien je ervaring. Is die 10 minuten acceptabel mocht er toch een uterusruptuur ontstaan?
Heel typisch ja, ik hoor het ook vaak. Tijdens mijn eersre zwangerschap ook een flinke verbouwing gehad, daar is dit niks bij. De zolder wordt aangepakt, maar hij hoeft gekukkig niet perfect afgewerkt te zijn voordat de baby komt. Er moet nu nog wat sloopwerk gebeuren en dan een vloer erin. Dan kunnen we de logeerkamer al naar zolder verhuizen en is de babykamer leeg. We willen de babykamer 1 muurtje behangen en voor de rest moeten we even een ledikant en commode kopen.
Ook herkenbaar wat jij zegt, wij wonen hier nu 2 jaar en op sommige stopcontacten zit nog steeds geen frame (of hoe heet dat). Als je er eenmaal woont er de boel functioneert dan heb je er vaak allemaal niet zo'n haast mee.

Qua naam tsja, ik twijfel toch wel. Het is een hele veelvoorkomende naam in Spaanstalige landen. Ik denk dat jonge mensen hem wel goed uit zullen spreken. Maar ik zit er ook een beetje mee dat het zo exotisch klinkt. De naam van onze dochter is echt perfect omdat hij in het Nederlands, Engels en Spaans goed uit te spreken is.
Ik snap ook dat dat voor jou heel vervelend is Sunny. Over het algemeen gaat het in Nederland redelijk goed met Engelse namen. Andersom (nl naam in Engelstalig land) is wel een ander verhaal ja. Heb ik ook met mijn naam.
Sorry, weer een tijdje niet gereageerd. Ik had niet elke keer zin om te reageren en op een gegeven moment werd het wat veel haha. Heb nu de laptop erbij, dus dat is makkelijker.

Roosie: ondanks de timing wel super leuk! Gefeliciteerd! Hoe gaat het, hoe voel je je? Ik ben ook benieuwd hoe ver je bent nu

Ronja: Ik heb gelukkig verder geen last van de hoge bloeddruk en mijn lichaam en de baby reageerden er ook niet echt op (gemiddelde groei i.p.v. achterstand en leverwaardes en nieren waren goed). Ze willen nu echt de bevalling zelf doen helaas.
Wat fijn dat je vakantie hebt! Ik herken het wel dat je na een drukke tijd hoofdpijn hebt, is dat inmiddels weer wat afgezakt? Fijn dat je thuis mag bevallen voor nu! :) Ik zou het zeker doen als je denkt dat je dan zelf meer ontspannen bent.

Follow: Vervelend die gedachtes. Ik merk zelf wel dat ik emotioneler ben, maar ik herken niet helemaal wat jij zegt. Wel heel fijn dat je er met je vriend goed over kan praten, dat scheelt enorm. Dan kun je in ieder geval even je ei kwijt.

Menmo: Wat fijn dat bij jou het verlof in zicht is! En wat lief van je dochter! Ook superlief van je zoontje, dat hij spulletjes verzamelt voor de baby. Ik ben ook zo benieuwd hoe het gaat als mijn zoontje zijn broertje ziet. De tijd is inderdaad heel snel gegaan.

Pebbles: Ik hoef inderdaad niet ingeleid te worden, in ieder geval tot nu toe niet, omdat het goed gaat met de baby en met mij. Ze willen dat zoveel mogelijk vermijden omdat inleiden vaak leidt tot meer ingrijpen – en daar ben ik het helemaal mee eens. Het komt inderdaad echt dichtbij, morgen alweer 39 weken zwanger! Echt heel gek om te realiseren dat ik dat deze keer gewoon heb gehaald. Mijn zoontje was op dit moment gewoon al bijna 3 weken oud (ik moet bijna zeggen: oudste zoontje haha).
Super leuk dat je een babyshower hebt gehad! Qua naam denk ik dat het wel goed komt, zeker als je gewoon in het begin aangeeft hoe je het uitspreekt. Straks zijn mensen niet anders gewend.
Ergens twijfel ik stiekem ook nog een beetje over de naam, maar we weten ook geen betere. De twijfel zit meer in ‘wat andere mensen denken’ en dat mag ik niet meer doen van mijn man, haha. En daar heeft hij ook wel gelijk in. Dat die van jullie exotisch klinkt is niet heel erg toch?
Voor jou komt het verlof ook al dichtbij, wat fijn!

Sunny: Ergens vond ik dat ook wel belangrijk, dat de naam in het buitenland ook goed uitgesproken kan worden. Mijn man vond dat niet, maar uiteindelijk komt dat goed, zowel bij de naam van zoontje als bij de naam die de baby krijgt. Snap dat jouw naam lastig is in het buitenland. Leuk dat je bij het kinderdagverblijf mag kijken en dat je er ook bij mag blijven. Lijkt me heel leuk om te zien, al zal dat wel net iets anders lopen als er een mama bij is denk ik haha.

Nog even een update vanuit mij:
Ik moest vorige week donderdag weer naar het ziekenhuis voor controle. De medicijnen werken heel goed. Maandag had ik een bloeddruk rond 140/100, donderdag was het 128/78. Ik werd er wel super slaperig van. Aan de ene kant fijn, want ik slaap nu (nog steeds) ’s nachts vaster (maar als ik dan moet plassen moet ik wel heeeel nodig en dus heel snel), maar ik had ook dat ik overdag zomaar ineens in slaap viel. Dat ik het ene moment merkte: oh ik ben best moe, en volgende moment was het een uur/anderhalf uur/twee uur later. Het overdag in slaap vallen is nu redelijk weggetrokken, al ben ik nog wel veel moe. Heb wel hele zware armen en benen, volgens mij komt dat ook door de medicijnen, maar dat weet ik niet zeker.
Heb daarnaast nog veel last van mijn rug/bil/been. Eigenlijk doet alles zeer; staan, lopen, zitten. De fysio heeft het vorige week flink los gemasseerd, maar het lopen doet alweer veel pijn. Heb morgen een afspraak staan voor dry needling, dat durfde ik nog niet zo goed aan vorige week, maar omdat ik zoveel last heb wil ik het toch proberen. Dit is wel heel lastig met ’s nachts snel naar de wc moeten trouwens :P

En dinsdag dacht ik dat het zover was. Ik had vanaf kwart voor 12 weeën, die eerst om de 20 minuten kwamen, toen 15 minuten, toen 10 minuten.. Het duurde alleen wel lang, rond half 5 zaten ze rond de 10 minuten – en bij een tweede moet je dan bellen naar het ziekenhuis. Ik vond het alleen lang zo heftig niet als de vorige keer, maar ja toen zat ik in een weeënstorm en nu kon ik tussendoor op adem komen. Eenmaal in het ziekenhuis werd ik aangesloten op de ctg etc., alleen daar zakten de weeën helaas af. Na een uur ofzo kwam de verloskundige (van het ziekenhuis) en heeft ze inwendig onderzoek gedaan. Ik zat op 2-3 cm ontsluiting en i.c.m. de weeën die nu onregelmatig kwamen mocht ik kiezen: of daar blijven of toch weer naar huis (we wonen dichtbij) en afwachten. Gekozen voor het laatste en nu helaas nog steeds niks. Wel gister de hele dag vaak ‘pijn’ gehad, maar het deed allemaal niet pijn genoeg, het was nog wel te doen. Ik wil zo graag dat het doorzet, want hier word ik best wel moe van. Soort spierpijn gevoel in mijn armen en benen (had dinsdag ook beenweeën) en natuurlijk die rug nog steeds. Heb aan de ene kant wel het idee dat er van alles aan de hand is, maar ja.. voor hetzelfde geld duurt dit nog heel lang. Vond de vorige bevalling vrij heftig, maar dat ging tenminste nog snel, haha. Al heb ik het idee dat ik toen die hele eerste fase van de bevalling niet écht heb gevoeld, omdat ik veel mobieler was en nog van alles deed dus afleiding had. Heb nog wel getwijfeld om mijn verloskundige te bellen om even te checken, ondanks dat ik nu ben overgedragen aan het ziekenhuis, maar heb het toch maar niet gedaan. Vind het wel lastiger nu, omdat de verloskundige normaal gewoon even bij je thuis komt om te kijken en nu moet je de boel pakken en naar het ziekenhuis etc. en dan weet je het daar pas. Toch wat laagdrempeliger als de verloskundige het zelf doet.

Straks weer controle, dus ik ga dan nog wel even vragen of ze weer even wil kijken – als dat kan.

De vrijdagen vind ik nu écht heel pittig, dat is normaal de dag dat ik vrij ben en mijn man werkt. Mijn man heeft nu gelukkig morgen vrij genomen, zodat hij de zorg voor zoontje kan doen. Hij werkt sowieso thuis en naar bed brengen en verschonen deed hij al, maar heel fijn dat hij nu de rest ook kan doen.
Wauw Roosiex gefeliciteerd! Veel plezier bij de echo morgen! Laat je even weten hoe het ging?

Wat spannend Pinguin dat het dinsdag leek te beginnen. Ik ben benieuwd of je bij de controle nog steeds wat ontsluiting had en het al door begint te zetten!
Heb je helemaal goed dat je morgen niet meer alleen gaat doen en zorgen voor je zoontje. Neem maar goed rust, energie besparen 😉

Sunny, hoe was de kennismaking bij het kinderdagverblijf?

Ik wil wel op iedereen reageren maar val bijna in slaap dus dat volgt later! 😇
Hm ja ze wilde geen inwendig onderzoek doen ‘want dat zou toch niks uitmaken’, ook al zat ik dinsdag al op 2-3cm. Zou alleen voor irritatie zorgen, maar ik ben toch wel benieuwd. Ik hou wel van cijfertjes en meten etc. haha. Nouja, we wachten het wel af.
Kennismaking op het kinderdagverblijf was heel goed gegaan, mijn zoon is er ook echt klaar voor dus maakte mij hier totaal geen zorgen om.
Wel hebben we besloten dat hij gelijk bij de grotere kinderen gaat starten (3+) en hij heeft komende maandag een nieuwe kennismaking ochtend in deze groep.
Mijn zoon praat heel goed, is al lang zindelijk en doet al heel lang geen middag slaapje meer, daarin ligt hij iets voor op de meeste toddlers.
Ik denk dan ook dat hij meer aansluiting vindt bij iets oudere kinderen en zo hoef ik mij er ook geen zorgen over te maken dat hij over een paar maanden in een nieuwe groep zou moeten wanneer ook zijn broertje net is geboren.

Mij to do lijstje voordat de baby komt word al lekker klein :)
Deze week hebben we alle financiën eens goed bekeken, spaardoelen aangepast en verzekeringen veranderd gericht op de komt van de baby.
(O.a. levensverzekering iets opgehoogd, geeft mij meer rust want moet er niet aan denken dat ik er ooit alleen voor kom te staan met 2 kinderen in het buitenland).
Hoi allemaal!

+- 4 weken zwanger, heel pril nog dus. We zagen ook nog geen hartje, die vormt zich pas na 5 weken?
Uitgerekende datum rond 17 maart, (mijn zoon Nolan is 15 maart jarig).
Mijn man hadden het er vorige week nog over dat we deze maand maar 1 keer seks hadden gehad, libido is erg laag bij mijn man op het moment. Bizar dit hoor. Vandaag nog een goede clear blue test gedaan (durfde niet meer te testen). Als herinnering, die van mijn zoon heb ik ook nog bewaard :love:

Dus uuuuhmm, i’m back :hyper:
Jee wat fijn Roosie! Gefeliciteerd!! En wat grappig dat je uitgerekende datum dichtbij de verjaardag van je zoon is (wat een leuke naam trouwens)
Prachtig nieuws Roosiex! Met die omstandigheden ga je bijna in het lot geloven ;) Gefeliciteerd!
Bess, ik was toen 24 maart uitgerekend. Stomme is, we hadden toen een nestje kittens, omdat zelf zwanger worden niet lukte (beetje baby en afleiding). We hebben nu 4 jaar later een tweede nestje kittens, als afleiding. Meer lot kun je niet krijgen. :hyper:

Pinguin: haha, ja dankje! Nolan- op zijn hollands. Die naam hadden we na de eerste echo bedacht en tot nu nog geen moment spijt gehad!

Sunny, Nolan is wel een leuke jongens naam! (Gekheid, maar mag wel! Het is een prachtige naam natuurlijk! :heart:

Hebben we al vervanging voor viva in deze groep?
Gefeliciteerd Roosiex! En wat bijzonder inderdaad met het nestje katjes!
We hebben een besloten facebook gemaakt waar we straks verder schrijven. Als je daar in wil mag je Ronja een privé berichtje sturen.

Wat fijn Sunny dat je het babylijstje ook bijna hebt afgewerkt! Geeft toch rust hè.

Pinguin hoe gaat het bij jou? Alles nog rustig?

Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan en weeg ineens 2 kilo minder dan vorige week. Weet niet hoe dat ineens kan. En heb het gevoel dat er weer een blaasontsteking begint, balen! Ik drink al 2,5 liter per dag en neem elke dag extra vitamine C in. Iemand nog tips? 😄
Oh en maagzuur ‘s avonds als ik wil slapen ook zo fijn. Laatste loodjes denk ik dan maar hè 😊
Helaas nog wel rustig hier ja.. ben wel ongeduldig maar blijf maar afwachten haha.

Vervelend van de blaasontsteking, helpt het drinken van cranberrysap niet daar tegen? Of van die pillen met cranberry (die gebruikt een vriendin van mij wel eens)?

De baby zit bij mij heel diep, maar ook heel hoog. Dus tegen m’n maag aan maar ook op m’n blaas. Vind t steeds lastiger lopen haha, maar de dry needling heeft wel geholpen voor de ischias! Vond het heel spannend maar zou het toch aanraden voor degene die er last van heeft/krijgt. Wat een verademing.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven