Vanaf wanneer man niet meer drinken?
donderdag 8 juli 2021 om 18:44
Ik ben dus zwanger, gister 37 weken. Zaterdag heeft man een verjaardag op een half uurtje rijden. Ik heb hem gevraagd om met de auto te gaan zodat hij niet kan drinken en snel thuis kan zijn indien nodig. Dit wil hij niet, hij wil met OV gaan (dan duurt het 1,5 uur) zodat hij wel kan drinken. Ik ben erg boos en verdrietig en weet niet of ik onredelijk ben.
Wat denken jullie?
Wat denken jullie?
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
donderdag 8 juli 2021 om 21:39
Vrouwtjes zijn nog weleens in de war met wat ze nou echt willen, denken en voelen.FeeLucifer01 schreef: ↑08-07-2021 21:36Nee, gewoon meteen normaal nadenken is wel te veel gevraagd.
Man gaat dus eerst in verzet en dan afwachten of ze er nog een keer op terugkomt en er echt een punt van maakt.
Zoniet, dan is er niks aan de hand.
Sorry, even flauw, maar sommige mannen zijn echt wel zo helaas.
donderdag 8 juli 2021 om 21:40
Nou, ik verbaas me er ook over. Ook dat niemand hier verder iets over zegt. Zeker met de huidige besmettingen, juist tijdens feestjes......Pergamon schreef: ↑08-07-2021 19:43Even los van het willen drinken en met het OV willen (zou ik niet van gecharmeerd zijn), in deze tijd al dat extra risico op een covid-besmetting zou ik ook niet helemaal jofel vinden. Je zit ook met een verantwoordelijkheid naar de mensen die jouw straks gaan helpen.

donderdag 8 juli 2021 om 21:40
Helemaal door de hormoontjes natuurlijk.justagirly schreef: ↑08-07-2021 21:39Vrouwtjes zijn nog weleens in de war met wat ze nou echt willen, denken en voelen.
Man gaat dus eerst in verzet en dan afwachten of ze er nog een keer op terugkomt en er echt een punt van maakt.
Echt hoor, word zo moe van dit soort geleuter en dan gaan mensen dat ook nog zitten te verdedigen en normaliseren.

donderdag 8 juli 2021 om 21:54
Amenjustagirly schreef: ↑08-07-2021 21:39Vrouwtjes zijn nog weleens in de war met wat ze nou echt willen, denken en voelen.
vrijdag 9 juli 2021 om 06:39
Alleen OP gelezen: ik zou niet willen zeggen dat je onredelijk bent. Je voelt het zo, dus het zou fijn zijn als je partner daar rekening mee kan houden
Vraag is wel of het noodzakelijk is. Mijn vriend zou nog 3 dagen gaan beesten en feesten dit najaar in het nabije buitenland (6 uur rijden). Staat al heel lang gepland, telkens uitgesteld door Corona.
En nu gooit onze baby roet in het eten want ik ben tegen die tijd 37,5 week zwanger hahaha.
Ik heb hem gezegd dat ie lekker moet gaan. Want hoe groot is de kans nou dat ik precies dan beval.
Dat is dus ook een overweging en ook prettig voor partner
Vraag is wel of het noodzakelijk is. Mijn vriend zou nog 3 dagen gaan beesten en feesten dit najaar in het nabije buitenland (6 uur rijden). Staat al heel lang gepland, telkens uitgesteld door Corona.
En nu gooit onze baby roet in het eten want ik ben tegen die tijd 37,5 week zwanger hahaha.
Ik heb hem gezegd dat ie lekker moet gaan. Want hoe groot is de kans nou dat ik precies dan beval.
Dat is dus ook een overweging en ook prettig voor partner
vrijdag 9 juli 2021 om 06:46
Toch jammer dat hij je onredelijk en stom vindtAviendha schreef: ↑08-07-2021 19:48Mijn weggewaaide dakraam en ik hebben net gegeten en discussie gehad. Hij gaat met de auto en dus niet drinken (die combi is bij ons vanzelfsprekend). Hij vindt het wel alsnog erg onredelijk en stom maar is tot de conclusie gekomen dat ik deze weken onredelijk en stom mag zijn.
En dat hij een feestje gaat vieren op een manier die hij eigenlijk niet wil
Als ik kijk hoe het bij ons gaat thuis zou ik niet blij zijn als dit de gevoelens achter de oplossing zouden zijn

vrijdag 9 juli 2021 om 07:01
Ik waardeer mijn vriend door dit forum altijd meer en meer.
Wat zitten er toch simpele zielen tussen.
Sorry hoor, maar 3 uur reizen voor 3 biertjes. Dan ben je in mijn eigen echt wel hopeloos. Drink er gewoon 2 en pak die auto. Daarnaast als je niet even zonder je drankje kan een aantal dagen/weken.
En dan de vrouwen die roepen dat we onze mannen moeten loslaten. Kom op hé.. De verantwoordelijkheid wordt zovaak bij de vrouwen neergegooid. Wij moeten alles maar voor lief nemen. Ik heb eens in zo'n relatie gezeten, nooit meer.
Je bent samen in een relatie, niet alleen. Heerlijk hoor als mijn vriend weg is, maar ik zou het zeker niet waarderen als ik hoogzwanger ben en de kans is er dat hij met een stinkwalm mijn handje beethoudt. Als die nog op tijd is..
En als we een man met stickers moeten behandelen, stuur hem dan maar gewoon naar de opvoed school. Je hebt echt zoveel van die pubers nog. Ik vind het verrassend hoeveel vrouwen nog roepen dat we niet zo kinderachtig moeten doen en de vrijheid van de man niet moeten ontnemen. Want boehoe hij heeft maanden niet kunnen feesten. Echt doe even normaal zeg. Lijkt wel of de kleuterklas losbarst en iedereen als een kip zonder kop los moet gaan.

vrijdag 9 juli 2021 om 07:02
Ik heb de gevolgen van dichtbij gezien bij een baby met covid in de baarmoeder. Vroeggeboren en kans op overlijden. Gelukkig gezond nu.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑08-07-2021 21:40Nou, ik verbaas me er ook over. Ook dat niemand hier verder iets over zegt. Zeker met de huidige besmettingen, juist tijdens feestjes......

vrijdag 9 juli 2021 om 12:29
Zo mee eens!Ikkuz schreef: ↑09-07-2021 07:01Ik waardeer mijn vriend door dit forum altijd meer en meer.
Sorry hoor, maar 3 uur reizen voor 3 biertjes. Dan ben je in mijn eigen echt wel hopeloos. Drink er gewoon 2 en pak die auto. Daarnaast als je niet even zonder je drankje kan een aantal dagen/weken.
En dan de vrouwen die roepen dat we onze mannen moeten loslaten. Kom op hé.. De verantwoordelijkheid wordt zovaak bij de vrouwen neergegooid. Wij moeten alles maar voor lief nemen. Ik heb eens in zo'n relatie gezeten, nooit meer.
Je bent samen in een relatie, niet alleen. Heerlijk hoor als mijn vriend weg is, maar ik zou het zeker niet waarderen als ik hoogzwanger ben en de kans is er dat hij met een stinkwalm mijn handje beethoudt. Als die nog op tijd is..
En als we een man met stickers moeten behandelen, stuur hem dan maar gewoon naar de opvoed school. Je hebt echt zoveel van die pubers nog. Ik vind het verrassend hoeveel vrouwen nog roepen dat we niet zo kinderachtig moeten doen en de vrijheid van de man niet moeten ontnemen. Want boehoe hij heeft maanden niet kunnen feesten. Echt doe even normaal zeg. Lijkt wel of de kleuterklas losbarst en iedereen als een kip zonder kop los moet gaan.
Want hè die arme mannen toch, eerst moet je ze gunnen te stappen en doorzakken tot de dag van de bevalling want “nu kan het nog!” En binnen een paar weken na de bevalling begint de ellende weer opnieuw, want “nu mag het eindelijk wel weer een keer hoor!” Terwijl je als vrouw thuis braaf op je man wacht terwijl hij zich vol laat lopen, met je misselijkheid, je dikke buik, (hopend dat hij niet dronken Of brak is als de bevalling begint) uitgescheurde onderkant, een piepkleine baby, want papa moet zo nodig. De mijne was zelfs toen ik nog in het ziekenhuis lag met onze baby aan het vieren dat hij een kind had gekregen en had de volgende ochtend zo’n kater dat hij in slaap viel op mijn ziekenhuisbed terwijl ik naar de wc was en onze baby naast hem in het bedje huilde. En nee, dat mag je hem niet verbieden, want dan ben je een loeder. Je moet elkaar ten slotte wel wat gunnen, ahum, je man wat gunnen.
vrijdag 9 juli 2021 om 13:35

vrijdag 9 juli 2021 om 13:46
Ja en wanneer ik het mocht/kon vieren op die manier is me tot op de dag vandaag een raadsel!justagirly schreef: ↑09-07-2021 13:35Ohja herkenbaar.
Krijg je een filmpje terwijl hij naar huis is gegaan om te slapen en jij met baby in het ziekenhuis ligt, hij met vrienden aan de whiskey en volgende dag eerst te laat komen en daarna inderdaad slapend in de stoel naast je bed. Bah.
Maar het moest toch echt even gevierd worden hé.
vrijdag 9 juli 2021 om 13:46
Haha ja, zou je dat doen, dan is het huis te klein.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑09-07-2021 13:46Ja en wanneer ik het mocht/kon vieren op die manier is me tot op de dag vandaag een raadsel!

vrijdag 9 juli 2021 om 13:51
Ja, want dan had ik hem opgescheept met de kinderen, hij was zooo moe en hij werkte al zo hard! Hij had echt meer ontspanning nodig dan ik duh, want ik werkte 6-8 uur per week minder. Dus ik had zát tijd om te ontspannen (want verzorging van de kinderen en het complete huishouden kost geen tijd blijkbaar) En zwangerschapsverlof waagde hij eens een “betaalde vakantie” te noemen. Eigenlijk was het geen weggewaaid dakraam maar een door houtworm aangetast dakraam dat door en door verrot was. Nooit meer zo’n man.
vrijdag 9 juli 2021 om 14:21
Ja. Eens.Ikkuz schreef: ↑09-07-2021 07:01Ik waardeer mijn vriend door dit forum altijd meer en meer.
En ik ben absoluut voor vrijheid, maar wel nadat alle verantwoordelijkheden genomen zijn en uiteraard werkt dat ook twee kanten op

En ik ben zijn moeder niet, dus als we op het niveau toestemming vragen en stickerkaarten aanbelanden, dan mag hij een ander zoeken.
vrijdag 9 juli 2021 om 20:37
En dat anno 2021. Een vriendin van mij is een half jaar geleden bevallen en moest daarna meteen een pittige operatie ondergaan met veel bloedverlies. 3x raden wie er vanaf dag 1 elke nacht uit is gegaan. Ik snap 2 dingen niet. 1, hoe je als man zo egoïstisch kan zijn (en met welke verwachtingen begin je dan aan kinderen??) en 2 dat je als vrouw het leven blijkbaar echt leuker vindt met zo'n lapzwans om je heen.
Ik heb geen kinderwens, maar als ik die wel zou hebben zou ik geloof ik nog liever bewust alleenstaand moeder worden.

zaterdag 10 juli 2021 om 10:03
Ze is hopelijk nu wel weg bij hem? Wat een horken zitten er tussen zeg.Timetraveler schreef: ↑09-07-2021 20:37En dat anno 2021. Een vriendin van mij is een half jaar geleden bevallen en moest daarna meteen een pittige operatie ondergaan met veel bloedverlies. 3x raden wie er vanaf dag 1 elke nacht uit is gegaan. Ik snap 2 dingen niet. 1, hoe je als man zo egoïstisch kan zijn (en met welke verwachtingen begin je dan aan kinderen??) en 2 dat je als vrouw het leven blijkbaar echt leuker vindt met zo'n lapzwans om je heen.
Ik heb geen kinderwens, maar als ik die wel zou hebben zou ik geloof ik nog liever bewust alleenstaand moeder worden.
Er zitten gelukkig ook een hoop goede mannen bij. Ik kom uit een mannenfamilie en ontdekte later pas dat mannen ook een horkenkant konden hebben. Mijn familie is daarin heel plichtsgetrouw en ik heb dit gelukkig niet voorbij zien komen. Mijn vriend zie ik dit ook niet doen. Maar door iedereen wordt dan ook wel benoemd dat ik echt een bijzondere vriend heb. Dus blijkbaar is dit weer uitzonderlijk..

zaterdag 10 juli 2021 om 10:03
Ze is hopelijk nu wel weg bij hem? Wat een horken zitten er tussen zeg.Timetraveler schreef: ↑09-07-2021 20:37En dat anno 2021. Een vriendin van mij is een half jaar geleden bevallen en moest daarna meteen een pittige operatie ondergaan met veel bloedverlies. 3x raden wie er vanaf dag 1 elke nacht uit is gegaan. Ik snap 2 dingen niet. 1, hoe je als man zo egoïstisch kan zijn (en met welke verwachtingen begin je dan aan kinderen??) en 2 dat je als vrouw het leven blijkbaar echt leuker vindt met zo'n lapzwans om je heen.
Er zitten gelukkig ook een hoop goede mannen bij. Ik kom uit een mannenfamilie en ontdekte later pas dat mannen ook een horkenkant konden hebben. Mijn familie is daarin heel plichtsgetrouw en ik heb dit gelukkig niet voorbij zien komen. Mijn vriend zie ik dit ook niet doen. Maar door iedereen wordt dan ook wel benoemd dat ik echt een bijzondere vriend heb. Dus blijkbaar is dit weer uitzonderlijk..
zaterdag 10 juli 2021 om 19:10
Als ik vader was geworden ipv moeder, zou ik mogelijk wél kinderen hebben gewild. Vaderschap is kennelijk niet zo veeleisend en je behoudt nog een groot deel van je vrijheid. Zelfs je vrouw steunen in haar zwangerschap hoef je kennelijk niet eens.Timetraveler schreef: ↑09-07-2021 20:37
zaterdag 10 juli 2021 om 19:14
Dan neemt hij toch gewoon een taxi? Ik heb twee zwangerschappen doorstaan zonder dit soort vreemde eisen van vrouwskant.Groenecomputermuis schreef: ↑08-07-2021 18:46Ik vind het zelf niet heel onredelijk.
Hier destijds ook met ongeveer 37 weken afgestemd dat man niet meer zou drinken zodat hij meteen thuis kon komen mocht het nodig zijn.
Natuurlijk ga je je niet bezatten in de kroeg, maar helemaal niet drinken? Foei.
zaterdag 10 juli 2021 om 19:17
Op de één of andere manier heeft die dame het toch goed geacht om kinderen te maken met dit exemplaar. Dat is op z’n minst even verontrustend. Zowel mannen als vrouwen hebben soms vreemde prioriteiten in het leven.Ikkuz schreef: ↑10-07-2021 10:03Ze is hopelijk nu wel weg bij hem? Wat een horken zitten er tussen zeg.

zaterdag 10 juli 2021 om 19:51
Dit soort dingen komen altijd pas naar boven als je al lang en breed zwanger bent of al bevallen. Afspraken die je maakt voor de zwangerschap zijn niet meer relevant. Ik zie onwijs veel topics voorbij komen over mannen die de (afgesproken) taakverdeling niet nakomen, tijdens of na de zwangerschap. Of ineens mededelen dat ze toch 5 dagen blijven werken, zodat de vrouw moet schikken, terwijl ieder 4 dagen de afspraak was. En je gaat niet eeuwig over alles ruzie maken, dat maakt niks gezelliger, dus je schikt je als vrouw (zoals ik de eerste 10 jaar) of gaat scheiden. (Zoals ik de laatste paar jaar)
Ik zou idd ook liever vader willen dan moeder in dat opzicht, blijkbaar is dat minder verantwoordelijkheid.
zaterdag 10 juli 2021 om 21:03
Momenteel is er een topic aan de gang "op welk moment wist je dat je relatie over was", en daar staan me toch een paar schrijnende verhalen tussen over hoe een man bij een bevalling zijn vrouw jammerlijk in de steek liet. Echt, daar lusten de honden geen brood van!Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑10-07-2021 19:51Dit soort dingen komen altijd pas naar boven als je al lang en breed zwanger bent of al bevallen. Afspraken die je maakt voor de zwangerschap zijn niet meer relevant. Ik zie onwijs veel topics voorbij komen over mannen die de (afgesproken) taakverdeling niet nakomen, tijdens of na de zwangerschap. Of ineens mededelen dat ze toch 5 dagen blijven werken, zodat de vrouw moet schikken, terwijl ieder 4 dagen de afspraak was. En je gaat niet eeuwig over alles ruzie maken, dat maakt niks gezelliger, dus je schikt je als vrouw (zoals ik de eerste 10 jaar) of gaat scheiden. (Zoals ik de laatste paar jaar)
Ik zou idd ook liever vader willen dan moeder in dat opzicht, blijkbaar is dat minder verantwoordelijkheid.
zaterdag 10 juli 2021 om 21:36
Ik snap dat dit soort topics extreme verhalen oproepen. Dat had ik ook kunnen weten toen ik het ging plaatsen. Maar zoals ik al zei was ik boos/verdrietig, stormde naar boven en heb dit topic geplaatst, (man was intussen gaan koken) en later hebben we normaal gepraat. Ik wil toch even noemen dat mijn man niet een of andere lapzwans is die de kantjes ervan af loopt. Zo heb ik bijv. al maanden geen stofzuiger aangeraakt of gekookt (maar is het hier geen varkensstal
). Ik word enorm ontzien wat dat betreft. En nu is hij naar de verjaardag, gewoon met de auto, en hij drinkt helemaal niet. Wij zijn allebei geen helden in de auto en durven überhaupt niks te drinken als we nog gaan rijden. En dat vond hij uiteindelijk ook gewoon prima, er zijn geen sneren gevallen vandaag oid.

Forget about what I said; the lights are gone and the party's over