Droomparken?

13-07-2021 18:42 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij huren regelmatig een vakantiehuis in Nederland. Steeds andere regio's en provincies. Altijd buiten de schoolvakanties. Vanaf half september zijn de prijzen weer veel lager, dus dan weer goede aanbiedingen. Heeft iemand ervaring met "Droomparken"? Online staan recensies, bij Booking en Zoover wel goed. Bij andere sites weer minder. Ik kende ze niet en dacht dat het een soort gribus oude chalet parken waren. Maar ze blijken veel te bouwen? Bij Veronica Inside zag ik plots nieuwe ruim en luxe uitziende wat blokkendoos achtige witte huizen?

http://droomparken.nl

Slechte website vind ik, traag, geen goede zoekfunctie. En we kunnen geen plattegronden van de huisjes en ook geen oppervlaktes vinden. Op een foto oogt zo'n huisje al snel groter dan het is. Zouden ze iets te verbergen hebben? Ook weinig foto's, dus of je bijvoorbeeld kunt parkeren bij een huisje, geen idee.

De meeste locaties van Droomparken liggen in en rond de Veluwe, met een handvol er buiten. Maar misschien komen er nog nieuwe parken bij? Is iemand al in zo'n nieuw park of in die nieuwe huisjes geweest? Viel het mee of tegen?
Ik ben in de Zanding geweest (op visite want ik woon op de Veluwe) en het zijn echt hele mooie parken en huisjes. Of je bij het huisje kan parkeren weet ik eigenlijk niet want ik was op de fiets.[/s]

Never mind het andere park, ik ben in de war met topparken :facepalm:
madamecannibale wijzigde dit bericht op 13-07-2021 18:55
24.18% gewijzigd
Droomplek De Zanding in Otterlo is echt een heel mooi park, zeker de nieuwe huisjes zijn echt heel luxe. Prachtige plek ook. Andere parken van die keten ken ik niet.

De website is inderdaad hemeltergend traag.
madamecannibale schreef:
13-07-2021 18:51
Ik ben in de Zanding en een ander park waarvan ik de naam ben vergeten geweest (op visite want ik woon op de Veluwe) en het zijn echt hele mooie parken en huisjes. Of je bij het huisje kan parkeren weet ik eigenlijk niet want ik was op de fiets.
Yep, bij de Zanding kan er één auto bij het huisje. De rest moet op een centrale parkeerplaats.
Ik heb een keer een paar weken in zo’n huisje gezeten voordat ik in mijn nieuwe koophuis kon. Was wel midden in de winter, dus het park was niet erg boeiend op dat moment. Er was ook niet veel open, snackbar twee dagen per week en restaurant alleen tot half zeven of zo. Ik zou dus nu wel even goed kijken hoe geregeld is, ook ivm Corona. Verder was het wel prima, mijn huisje was keurig, zoals de omschrijving. Niet super luxe, maar ik had ook de goedkoopste variant.

Ik kon trouwens parkeren bij het huisje, maar weet niet of dat overal zo is.
Volgens mij neemt Oostappen vaak parken over van Droomparken.
Hier zit een Droompark die heeft al vier keer of meer een nieuwe eigenaar gehad met nieuwe naam en uiterlijk.
En gooi het adres van vakantiepark door googel om te kijken of het veel nieuwe eigenaren heeft gehad.
Ik ga volgende week naar 1 van de droomparken, ben ook erg benieuwd. Wij kenden het helemaal nog niet maar de huisjes lijken er heel mooi uit te zien. Wij zitten vlakbij de Veluwe dus veel zullen we niet in het huisje zijn denk ik ;)
-Nienke- schreef:
Droomplek De Zanding in Otterlo is echt een heel mooi park, zeker de nieuwe huisjes zijn echt heel luxe. Prachtige plek ook. Andere parken van die keten ken ik niet.

De website is inderdaad hemeltergend traag.

Dat is volgens mij waar VI nu zit, en waarvandaan ze hun uitzendingen doen!

http://youtube.com/watch?v=w5Zr8T7EK-4& ... nicaInside

Alles oogt erg nieuw daar. (Zoals is te merken worden ze gesponsord door "Droomparken")
madamecannibale schreef:
Ik ben in de Zanding geweest (op visite want ik woon op de Veluwe) en het zijn echt hele mooie parken en huisjes. Of je bij het huisje kan parkeren weet ik eigenlijk niet want ik was op de fiets.[/s]

Never mind het andere park, ik ben in de war met topparken :facepalm:

Wij zijn ook een beetje op ons hoede, huren vaak via Landal, soms Roompot, maar het is soms een wat schimmige business. Ik dacht dat er misschien dezelfde eigenaar achter zat, maar dit is de eigenaar van Topparken:

http://quotenet.nl/zakelijk/a217253/top ... je-217253/

Reality figuur Peter Gillis is eigenaar van Oostappen:

http://oostappengroep.nl/zakelijk/onze_ ... __eigenaar

(Maar die staan heel slecht bekend)
Wij wonnen drie jaar geleden een weekendje via de postcodeloterij.

Plus: het huisje, de ruimte en de luxe (prima koelkast, combimagnetron, matrassen en douche waren meer dan prima). Er lag een haardroger, meer dan voldoende pannen en een uurtje na aankomt kwam er iemand langs om te vragen of we nog iets misten (een schaar) en dat werd binnen een uur nog geregeld. Buiten stond een tuinset en we hadden een eigen parkeerplekje.

Min: de prijs. Als ik me goed herinner was het rond de 300 euro voor het huisje zelf (laagseizoen!!), en nog eens zo'n bedrag voor 'hotelservice' en eindreiniging. Ik geloof niet dat we dat eruit konden laten. Het ging om beddengoed, handdoeken, een doosje met mini schoonmaakspul en een doosje met mini douchespul, zoals je dat ook kent van hotels.
En dan graag voordat je vertrekt alles schoon en droog, afwas gedaan en linnengoed bij de deur.

Het zwembad was alleen tijdens bepaalde uren open (maar we waren er niet tijdens het hoogseizoen) en de sauna was tegen betaling.

Kortom: even goed op de prijzen letten, want dat kan dus een tikje tegenvallen. Ik was er met mijn dochter, de totaalprijs was tegen de 600 euro en voor dat geld had ik net zo goed drie nachtjes in een hotel kunnen slapen, met luxe ontbijt, niks zelf hoeven opruimen, evengoed handdoeken en douchespul en geld over om in de stad ergens lekker te eten. Ik vind dat dus sowieso te duur. Maar goed, voor een gezin met kinderen is dat toch anders.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Met dat hotelservice, krijg je dan handdoeken voor de hele week? Of is dit voor 1 dag en dat je de rest erbij moet boeken? Ik bedoel de handdoeken om te douchen ;)
Zo te zien is de Zanding al heel lang een droompark
Blauwetrui schreef:
13-07-2021 20:05
Met dat hotelservice, krijg je dan handdoeken voor de hele week? Of is dit voor 1 dag en dat je de rest erbij moet boeken? Ik bedoel de handdoeken om te douchen ;)

Het is alweer even geleden, maar er lag best een behoorlijke stapel. Ik moet wel erbij zeggen: we hadden de prijs gewonnen voor vier personen en we waren uiteindelijk maar met z'n tweetjes, omdat het alleen in het laagseizoen mocht. Maar in principe per persoon een grote badhanddoek en een kleinere. Hoe dat gaat als je er langere tijd blijft weet ik niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
VanilleThee schreef:
13-07-2021 19:53
Wij zijn ook een beetje op ons hoede, huren vaak via Landal, soms Roompot, maar het is soms een wat schimmige business. Ik dacht dat er misschien dezelfde eigenaar achter zat, maar dit is de eigenaar van Topparken:

http://quotenet.nl/zakelijk/a217253/top ... je-217253/

Reality figuur Peter Gillis is eigenaar van Oostappen:

http://oostappengroep.nl/zakelijk/onze_ ... __eigenaar

(Maar die staan heel slecht bekend)
Dankje, dat wist ik niet.

Grappig want dat artikel in de quote gaat dus ook over het vakantiepark waar ik ben geweest (waarbij ik dacht dat het van Droomparken was). De Scheleberg in Lunteren, in het artikeltje staat dat dat hun showpark is, het zag er inderdaad ook erg mooi uit.
Ceylon schreef:
13-07-2021 20:11
Het is alweer even geleden, maar er lag best een behoorlijke stapel. Ik moet wel erbij zeggen: we hadden de prijs gewonnen voor vier personen en we waren uiteindelijk maar met z'n tweetjes, omdat het alleen in het laagseizoen mocht. Maar in principe per persoon een grote badhanddoek en een kleinere. Hoe dat gaat als je er langere tijd blijft weet ik niet.
Ah oké. Wij gaan een midweek. Ik neem voor de zekerheid wat handdoeken mee.
Je krijgt vrijwel nergens elke dag nieuwe handdoeken, dus als je dat wilt, moet je zelf wel wat meenemen ja.
Ceylon schreef:
13-07-2021 19:58
Wij wonnen drie jaar geleden een weekendje via de postcodeloterij.

Plus: het huisje, de ruimte en de luxe (prima koelkast, combimagnetron, matrassen en douche waren meer dan prima). Er lag een haardroger, meer dan voldoende pannen en een uurtje na aankomt kwam er iemand langs om te vragen of we nog iets misten (een schaar) en dat werd binnen een uur nog geregeld. Buiten stond een tuinset en we hadden een eigen parkeerplekje.

Min: de prijs. Als ik me goed herinner was het rond de 300 euro voor het huisje zelf (laagseizoen!!), en nog eens zo'n bedrag voor 'hotelservice' en eindreiniging. Ik geloof niet dat we dat eruit konden laten. Het ging om beddengoed, handdoeken, een doosje met mini schoonmaakspul en een doosje met mini douchespul, zoals je dat ook kent van hotels.
En dan graag voordat je vertrekt alles schoon en droog, afwas gedaan en linnengoed bij de deur.

Het zwembad was alleen tijdens bepaalde uren open (maar we waren er niet tijdens het hoogseizoen) en de sauna was tegen betaling.

Kortom: even goed op de prijzen letten, want dat kan dus een tikje tegenvallen. Ik was er met mijn dochter, de totaalprijs was tegen de 600 euro en voor dat geld had ik net zo goed drie nachtjes in een hotel kunnen slapen, met luxe ontbijt, niks zelf hoeven opruimen, evengoed handdoeken en douchespul en geld over om in de stad ergens lekker te eten. Ik vind dat dus sowieso te duur. Maar goed, voor een gezin met kinderen is dat toch anders.

Dank voor de informatie!

Maar wat u schrijft over de postcodeloterij, dat is ook een reden waarom ik Droomparken nog niet vertrouw:

http://voetbalprimeur.nl/nieuws/887558/ ... oord-.html

Als ik goed tel heeft Droomparken maar 15 vakantieparken. En betaalt via die schimmige Postcode loterij constructie vijf miljoen euro per jaar aan Feyenoord.
Ik dacht dus dat Droomparken een soort malafide pseudo verhuurder was, die alleen maar wordt gebruikt door Boudewijn Poelmann zodat hij postcode loterijgeld naar Feyenoord kan doorsluizen.

Een serieuze verhuurder doet toch niet mee aan zulke foute constructies zou je denken (tenzij ze zelf ook flink wat poen opstrijken dankzij de postcode loterij?)

Daarom keek ik eerst niet op de site van Droomparken, omdat ik dacht dat het een soort oplichting was. Tot ik zag dat ze inderdaad ook echte vakantiehuizen aanboden.
Droomparken heeft inderdaad 15 parken, waarvan er een aantal rond de Veluwe zitten.
Ik ken Droompark bij Bad Hoophuizen op de Veluwe. Heel groot en allerlei soorten huisjes van rechthoekige simpele container huizen tot villa's aan het water. Die afwisseling zou mij niet kunnen bekoren (al helemaal niet als eigenaar) maar het is er altijd druk met gasten. Ziet er verder netjes uit.

Waar gaan jullie heen? Ik heb wel het idee dat de vakantieparken het vooral van hele hoge prijzen in de zomer moeten hebben. Wat een enorme bedragen.
De prijzen van Centerparks/Landal vind ik nog prijziger!

Ik vind wat wij voor een midweek uitgeven nog een redelijke prijs, al vond vriend het alsnog aan de hoge kant. Maar ja, hoogseizoen ;)
@blauwetrui: landal is inmiddels roompot. Ik had bij Roompot altijd gedachtes aan lelijke afstandse parken maar ook dat schijnt alweer achterhaald te zijn. Huren jullie vaak bij Landal etc? Wat kost een midweek nou in het hoogseizoen en wat krijg je dan?
Ik ben ook op de Zanding geweest. Net huisje en veel keus uit verschillende soorten huisjes. Park was netjes. Verder was er op het park zelf niet zo heel veel te doen maar misschien is dat in het hoogseizoen anders.
dikkerdjedap schreef:
14-07-2021 14:32
@blauwetrui: landal is inmiddels roompot. Ik had bij Roompot altijd gedachtes aan lelijke afstandse parken maar ook dat schijnt alweer achterhaald te zijn. Huren jullie vaak bij Landal etc? Wat kost een midweek nou in het hoogseizoen en wat krijg je dan?
Landal ben ik vaak zat geweest toen ik nog kind was haha, geen idee wat we toen betaalden :P

Wij gaan volgende week dus een midweek naar een droompark en daar betalen wij voor 2 personen 619 euro.

Ik had voor de gein nog gekeken wat je bij een centerparks betaald maar daar zit je dus al snel aan de 1000 euro :O Dus dan vind ik 619 euro nog meevallen :P
En vorig jaar zijn we niet op vakantie geweest dus we wilden onszelf wat gunnen.
Ben echt benieuwd hoe de huisjes zijn, als ik zo de recensies lees schijnen de huisjes wel prima te zijn.
mooiedromen schreef:
14-07-2021 14:33
Ik ben ook op de Zanding geweest. Net huisje en veel keus uit verschillende soorten huisjes. Park was netjes. Verder was er op het park zelf niet zo heel veel te doen maar misschien is dat in het hoogseizoen anders.
Grappig dat zo veel mensen op de Zanding zijn geweest. Ikzelf ook. Vond het een mooi, net park (geen campingsfeer zoals op sommige vakantieparken, met alle respect).
Maar ze zijn enorm aan het uitbreiden en hebben een heel klein rechttoe- rechtaan zwembad, dus zonder iets voor kinderen ook. Daar kun/ kon je in Coronatijd ook maar 1x per week een uurtje reserveren. Dus zwembad stelt echt niets voor voor zo'n groot park.
Verder ging in het restaurant en bij de receptie ook steeds vanalles mis, de service was nogal chaotisch.
Maar ik vond het strandje met speeltoestellen wel leuk voor kinderen, er stond ook nog een hele tijd een soort waterspel in de meivakantie.
Ook andere parken bezocht en wel tot de conclusie gekomen dat de Zanding mogelijk best nog voor herhaling vatbaar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven