Hoeveel geld geef jij uit aan een smartphone?

woensdag 14 juli 2021 om 14:31

Na dik 3 jaar een iPhone 7 te hebben, wordt deze echt wel minder. Hij is traag, opslagruimte is vol waardoor ik foto’s niet meer scherp kan zien ongeacht dat ik mijn apps heb opgeruimd, en daarnaast moet ik mijn batterij 2 keer per dag opladen. Nu zag ik per toeval een mooie deal voor een nieuwe iPhone voor €650. Nu vind ik dit wel een klap geld, en twijfel ik of het dan de moeite waard is om toch mijn batterij te vervangen. Ook al is het wel aantrekkelijk om een nieuwe te kopen. Nu is mijn vraag: hoe lang doen jullie gemiddeld aan een telefoon en hoeveel geven jullie hieraan uit?

woensdag 14 juli 2021 om 14:38

Ik doe gemiddeld 3 jaar met een telefoon en ik koop nooit dure, ik hoef de nieuwste fratsen niet zo, geef niet zoveel om telefoons. Vind 500 euro wel een goeie max, helemaal omdat ik ze ook vreselijk mishandel  (laten vallen, ermee gooien, los in tassen, mee op stal, dat soort dingen).
Ik heb vorig jaar een Samsung S10 Lite voor 490 euro gekocht, daar kan ik wel weer 2 of 3 jaar mee vooruit. Hiervoor had ik een Samsung S6 Edge, die was toen iets vvan 350 euro geloof ik. Heb ik 3 jaar mee gedaan en toen is het scherm in 100 barstjes geëindigd (die ook steeds glassplinters loslieten, dus swipen werd traumatisch). Dáárvoor had ik weer een Samsung S4 Mini, overgekocht van mijn pa voor 100 euro geloof ik, want die had na 3 maanden besloten dat ie een grotere wilde. Toen was ik nog een arme student dus dat vond ik wel prima toen. En dáárvoor had ik de HTC One die al 1 of 2 jaar oud was en gebarsten was, gratis krijgertje van mijn pa die een nieuwe nam, omdat ik wilde weten of een echte smartphone iets voor mij was (had toen nog een net-niet-smartphone van HTC, gekocht als middelbare scholier. Had toen ook een iPod Touch wat ook een smartphone was maar dan zonder bellen en SMS, dus ik nam hem eigenlijk alleen voor de Whatsapp).
                    Ik heb vorig jaar een Samsung S10 Lite voor 490 euro gekocht, daar kan ik wel weer 2 of 3 jaar mee vooruit. Hiervoor had ik een Samsung S6 Edge, die was toen iets vvan 350 euro geloof ik. Heb ik 3 jaar mee gedaan en toen is het scherm in 100 barstjes geëindigd (die ook steeds glassplinters loslieten, dus swipen werd traumatisch). Dáárvoor had ik weer een Samsung S4 Mini, overgekocht van mijn pa voor 100 euro geloof ik, want die had na 3 maanden besloten dat ie een grotere wilde. Toen was ik nog een arme student dus dat vond ik wel prima toen. En dáárvoor had ik de HTC One die al 1 of 2 jaar oud was en gebarsten was, gratis krijgertje van mijn pa die een nieuwe nam, omdat ik wilde weten of een echte smartphone iets voor mij was (had toen nog een net-niet-smartphone van HTC, gekocht als middelbare scholier. Had toen ook een iPod Touch wat ook een smartphone was maar dan zonder bellen en SMS, dus ik nam hem eigenlijk alleen voor de Whatsapp).

woensdag 14 juli 2021 om 14:40

Ik vind het altijd moeilijk om geld uit te geven aan telefoons. Ik vind iPhones de fijnste telefoons dus het is voor mij echt wel altijd even op m’n tanden bijten als ik een nieuwe koop. Ik heb jaren het toestel voor een deel zo betaald en het andere deel in het abonnement. Dat ga ik niet meer doen. Ik heb nu Sim only en als m’n iPhone 8 het zou begeven wil ik er max 900€ aan uitgeven
M’n telefoon nu is bijna 3 jaar oud.

woensdag 14 juli 2021 om 14:41

Ik vind 500 euro behoorlijk wat geld...Ugli schreef: ↑14-07-2021 14:38Ik doe gemiddeld 3 jaar met een telefoon en ik koop nooit dure, ik hoef de nieuwste fratsen niet zo, geef niet zoveel om telefoons. Vind 500 euro wel een goeie max, helemaal omdat ik ze ook vreselijk mishandel (laten vallen, ermee gooien, los in tassen, mee op stal, dat soort dingen).
                                    Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

woensdag 14 juli 2021 om 14:42

Een beetje flagship gaat al snel richting de 1000.

woensdag 14 juli 2021 om 14:43

Ik doe gemiddeld 3 jaar met mijn telefoon,  deze was iets onder de 300, mijn vorige telefoon was wel duurder,  600? 
Eigenlijk werkt deze goedkope ook prima, wel net iets trager, dus ik ben benieuwd hoe lang deze mee zal gaan,
Als ik jou was zou ik wel een nieuwe nemen en niet alleen de batterij vervangen, na een tijdje zijn ze mijn idee gewoon op,
                    Eigenlijk werkt deze goedkope ook prima, wel net iets trager, dus ik ben benieuwd hoe lang deze mee zal gaan,
Als ik jou was zou ik wel een nieuwe nemen en niet alleen de batterij vervangen, na een tijdje zijn ze mijn idee gewoon op,

woensdag 14 juli 2021 om 14:47

Ja dat weet ik, maar als je zegt niet geïnteresseerd te zijn in de nieuwste snufjes en niet zo'n dure wilt denk ik meer aan een Samsung Galaxy A10 voor 150 euro of een Nokia voor rond de 100 euro.
                                    Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

woensdag 14 juli 2021 om 14:47

Ik geef max 200-300 euro uit aan een nieuwe tenzij er een hele goede aanbieding is en de veel betere max 50 euro duurder is.
Vind 600 euro of ruim 1000 euro voor een telefoon echt belachelijk maar ik hoor ook dat sommigen er alles mee doen en amper nog een laptop ofzo gebruiken. Tja dat doe ik dan weer niet.
                    Vind 600 euro of ruim 1000 euro voor een telefoon echt belachelijk maar ik hoor ook dat sommigen er alles mee doen en amper nog een laptop ofzo gebruiken. Tja dat doe ik dan weer niet.

woensdag 14 juli 2021 om 14:51

Volgens mij kom je al snel uit op een telefoon van €500+ als je een redelijk nieuwe wilt. Tegenwoordig worden ze steeds duurder, helaas.

woensdag 14 juli 2021 om 14:51

Ik ook (nou ja, 209 zou nog kunnen).

woensdag 14 juli 2021 om 14:55

Ik hoef niet de nieuwste snufjes maar wil wel een beetje kwaliteit, dus een beetje redelijke camera, een beetje redelijk geheugen, beetje redelijke accu, beetje redelijke software support. More than anything heb ik een gruwelijke hekel aan trage tech, dus 2 GB RAM ga ik niet eens aan beginnen.mevrouwiglesias schreef: ↑14-07-2021 14:47Ja dat weet ik, maar als je zegt niet geïnteresseerd te zijn in de nieuwste snufjes en niet zo'n dure wilt denk ik meer aan een Samsung Galaxy A10 voor 150 euro of een Nokia voor rond de 100 euro.

woensdag 14 juli 2021 om 14:55

Mijn hartslag versnelt ook bij het zien en vasthebben van een IPhone én bij het zien en horen van de prijs. Toch zwicht ik er voor.
Wij zijn een Apple gezin. Bij ons is Apple de hofleverancier.
Ipads, IPhones, IWatches etc.
Het is een bom geld!
Wel doen wij het zo……..partner koopt elk nieuw snufje. Dat is echt zijn speelgoed, zijn makke. Ik neem dan zijn “oude” toestel, en kind neemt mijn “oude” toestel.
Het is dat er geen toestelletjes voor honden bestaan, anders zou die vast ook een IWatch hebben.

Wij zijn een Apple gezin. Bij ons is Apple de hofleverancier.
Ipads, IPhones, IWatches etc.
Het is een bom geld!
Wel doen wij het zo……..partner koopt elk nieuw snufje. Dat is echt zijn speelgoed, zijn makke. Ik neem dan zijn “oude” toestel, en kind neemt mijn “oude” toestel.
Het is dat er geen toestelletjes voor honden bestaan, anders zou die vast ook een IWatch hebben.

woensdag 14 juli 2021 om 14:57

Ik vind het ook altijd even slikken, want €650 voor 3/4 jaar is ontzettend duur. Nu moet ik zeggen dat ik de nieuwe gadgets ed op de nieuwe telefoons ook erg leuk vindt, en dus liever niet voor een oud toestel ga. Dit toestel komt uit 2019 (iPhone 11) dus ga ik er ook op vooruit, maar toch bedenk je redenen waarom je het niet zou moeten doen, haha!marjon1980 schreef: ↑14-07-2021 14:40Ik vind het altijd moeilijk om geld uit te geven aan telefoons. Ik vind iPhones de fijnste telefoons dus het is voor mij echt wel altijd even op m’n tanden bijten als ik een nieuwe koop. Ik heb jaren het toestel voor een deel zo betaald en het andere deel in het abonnement. Dat ga ik niet meer doen. Ik heb nu Sim only en als m’n iPhone 8 het zou begeven wil ik er max 900€ aan uitgeven

woensdag 14 juli 2021 om 14:59

Bovendien doen sommige apps het op een gegeven moment niet meer op een iPhone. Daar loop ik nu tegenaan. Batterij heb ik ook een keer laten doen, 59 euro en ik kon er weer twee jaar tegenaan!Ugli schreef: ↑14-07-2021 14:55Ik hoef niet de nieuwste snufjes maar wil wel een beetje kwaliteit, dus een beetje redelijke camera, een beetje redelijk geheugen, beetje redelijke accu, beetje redelijke software support. More than anything heb ik een gruwelijke hekel aan trage tech, dus 2 GB RAM ga ik niet eens aan beginnen.

woensdag 14 juli 2021 om 15:06

Dat is nog steeds heel veel geld hoor, zeker omdat het ook een stuk goedkoper kan (die hele budget hoef ik ook niet hoor, maar het kan). En dan doe je er nog relatief kort mee vind ik.

woensdag 14 juli 2021 om 15:11

Ik denk dat je het ook een beetje in het straatje moet zien als hoeveel geld je aan entertainment etc. 
Telefoon is tegenwoordig bijna onmisbaar en het is zowel handig voor werk, ontspanning, agenda, camera, sociale contacten etc.
Daar mag best wel wat voor uitgegeven worden toch? Dat gezegd hebbende;
Maar ik ga absoluut niet mee in de Iphone-hype en het feit dat ze zo gesloten zijn en niets willen delen met andere systemen, en dan heb ik het nog niet eens over de prijs.
Toevallig hebben wij jaren geleden de motorola lijn ontdekt. Nog geen 300 euro en daar doen we 2-3 jaar mee.
Als het duurder zou zijn, zou ik het ook doen, maar deze zijn perfect.
                    Telefoon is tegenwoordig bijna onmisbaar en het is zowel handig voor werk, ontspanning, agenda, camera, sociale contacten etc.
Daar mag best wel wat voor uitgegeven worden toch? Dat gezegd hebbende;
Maar ik ga absoluut niet mee in de Iphone-hype en het feit dat ze zo gesloten zijn en niets willen delen met andere systemen, en dan heb ik het nog niet eens over de prijs.
Toevallig hebben wij jaren geleden de motorola lijn ontdekt. Nog geen 300 euro en daar doen we 2-3 jaar mee.
Als het duurder zou zijn, zou ik het ook doen, maar deze zijn perfect.

woensdag 14 juli 2021 om 15:11