Weekend met dochter op pad

13-07-2021 09:32 25 berichten
Ik wil graag een weekendje wat leuks doen met mijn dochter van net 10 jaar. Ze vindt allerlei dingen leuk, maar het is van korte duur. Ik wil er zelf natuurlijk ook van genieten dus heb geen zin om alleen kinderdingen te doen. We willen wel in Nederland blijven. Wie heeft er tips?
Alle reacties Link kopieren
Wat is je budget? Welke regio? Een dag, of ook een overnachting? Waar houdt je dochter van? Waar hou jij van? Welke interesses delen jullie?

Ik kan hier wel keihard een paardrijtocht door de duinen aanraden, maar als jullie allebei bang zijn voor paarden schiet dat niet op.

Overigens, met 10 jaar kan je toch al wel gezamenlijk dingen doen zonder dat je " kinderdingen" aan het doen bent?
Wat vind je dochter leuk? Ik ben met mijn nichtjes wel eens naar Corpus in Leiden geweest of naar Naturalis en daarna nog naar het strand of de bioscoop. Of als je wat actievers wil doen naar een klimbos of een roeibootje huren. Dan moet ze dat wel net leuke activiteiten vinden natuurlijk
Den Haag/Scheveningen, lekker shoppen, boulevard op voor een drankje, tiki bad in Wassenaar, naar de bioscoop, binnenhof bekijken, genoeg musea! Omniversum zit er ook
bowlen, midgetgolf, rondvaartboot

ijsje eten

En in de avond samen tom en jerry kijken op youtube die is voor alle leeftijden leuk
Toen mijn dochter die leeftijd had, heb ik een weekendje Den Haag met haar gedaan. Zaterdag kinderrondleiding op het Binnenhof, daarna met de tram naar Scheveningen, over het strand gewandeld en gegeten in strandtent. Zondag de stad bekeken en gewinkeld.

Eerder ook weekendje Amsterdam gedaan: Nemo, rondvaart en winkelen.

Dit jaar stond Parijs op het programma, helaas zat dat er niet in.
Dagje Amsterdam
Nemo
Rondvaartboot
Pluk de dag...
Als ze heel erg van dieren houdt is het de moeite waard om naar Paira Daiza te rijden in Belgie. Daar kun je overnachten en dan mag je na sluitingstijd nog in bepaalde delen van het park. Park is overigens echt prachtig en zeer exotisch vergeleken met de dierenparken in NL.
Sherry750106 schreef:
13-07-2021 09:59

En in de avond samen tom en jerry kijken op youtube die is voor alle leeftijden leuk
dat heb ik op geen enkele leeftijd leuk gevonden, en ik heb al veel leeftijden doorlopen
:)
Ik ben vorige maand met mijn tienjarige dochter een weekendje naar Utrecht geweest. Hotelletje in de binnenstad. Lekker terrasjes, shoppen, uit eten, Catharijneconvent, nog meer geshopt. Was echt super leuk!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Vorig jaar met dochter van 7 (nu 8) een nachtje naar de Bonte Wever (Assen) geweest, en gaan we deze zomer weer doen. Overdag en 'savonds zwemmen, bowlen, uit eten..
Ze vond het vorig jaar zo leuk dat we nu weer gaan.
als jullie van creatieve dingen houden, is een workshop ook heel leuk. Mozaïek, pottenbakken, noem maar op. Het duurt nooit mega lang, misschien twee uurtjes, en je mag vervolgens houden wat je hebt gemaakt. Is dat wat voor haar?
Dagje Rotterdam:

- rondvaart in de watertaxi
- fietstocht
- lunchen bij Hotel NY
- Euromast en dan wat drinken bij de pop-up rooftop bar
- Natuurhistorisch museum
Efteling, Groot zwembad, Boswandeling, Dagje Amsterdam, musea, met de boot naar Texel. Veel plezier!
Leuk zo'n moeder-dochterweekend. Moeder-zoonweekend trouwens ook ;)
Ik heb zelf in elk geval heel mooie en bijzondere herinneringen aan dit soort uitjes met mijn moeder. Gewoon het feit dat je samen bent en iets deelt is al heel erg leuk.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Ik doe elk jaar een nachtje weg met mijn dochter, dingen die wij gedaan hebben:

Slapen in een jungle cabana bij Center Parcs Heijderbos en daar dan ook zwemmen en bowlen en uit eten. Echt superleuk!

Dagje Efteling en slapen in een hotel vlakbij.

Dagje shoppen in Den Bosch met hotelovernachting.

Workshop snoeppot versieren.

Nachtje naar Zeeland en daar lekker naar het strand.

Dit najaar gaan we naar de musical Aladdin in Scheveningen.
Ik heb ook allerlei uitstapjes met 1 of enkele overnachtingen gedaan:

Bergen aan Zee
Groningen
Haarlem
Utrecht (icm Mama Mia)
Amsterdam (icm Ed Sheeran)
Oostende
Schiermonnikoog
Luxemburg
Alicante
Lissabon

Zoveel leuks te zien en te doen
Ik vond het als kind altijd erg leuk als we een dagje gingen shoppen in een andere (grotere) stad en dan daarna gezellig ergens gingen eten. Dingen zoals een ijsje tussendoor waren voor ons niet vanzelfsprekend dus kenmerkend voor zo'n gezellig uitje.
Je kan natuurlijk ook kijken of er een leuk museum in de buurt zit, naar een bioscoop of theatervoorstelling gaan, picknicken met een zelfgemaakte high tea etc.
Als ze al interesse voor make-up enzo heeft: misschien is een manicure bij zo'n nagellaksalon leuk? Of gezichtsbehandeling ergens in een salon of zelf etc.
Taarten maken nav youtubefilmpjes, met fondant enzo is ook erg leuk.
Genoeg ideeën dus! Ben heel erg benieuwd wat je gaat doen.
glitglam schreef:
13-07-2021 10:58
Vorig jaar met dochter van 7 (nu 8) een nachtje naar de Bonte Wever (Assen) geweest, en gaan we deze zomer weer doen. Overdag en 'savonds zwemmen, bowlen, uit eten..
Ze vond het vorig jaar zo leuk dat we nu weer gaan.
Dit heb ik dit jaar met dochter van 9 gedaan, was erg leuk!
Toevallig ga ik binnenkort met mijn 10-jarige ook op stap, ik denk naar Rotterdam. Ze houdt heel erg van shoppen, dus dat gaan we doen, lekker terrasje pakken en sushi eten en misschien nog een brunch of high tea bij de Euromast.

Leuk om al die ideeën te lezen!
Mijn 9-jarige vindt de markthal in Rotterdam ook superleuk!
Oh ja, die moet ook op de sightseeing lijst :thumbsup:
Wij kiezen vaak een stad, bezoeken een museum, gaan lunchen en shoppen.
Bedankt voor alle tips, er zitten leuke dingen tussen. Mijn dochter en ik zijn helemaal enthousiast geworden van al jullie ideetjes.
Weekendje Center Parcs? Als je een mystery park boekt heb je ook nog eens ontzettend veel voorpret (en het is goedkoper). Op alle parken is genoeg te doen voor je dochter. En anders is er vast een stad in de buurt of kun je lekker de natuur in.
https://www.centerparcs.nl/nl-nl/myster ... ngalows_ms

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven