Derde prik
woensdag 14 juli 2021 om 20:00
Ik heb 2 Astra Zenica vaccinaties gehad. De laatste is bijna 4 weken geleden. Vanwege de lagere beschermingsgraad zou ik graag nog een derde prik willen hebben en dan het liefst met Pfizer. Ik zou zelf de kosten van de derde prik willen dragen.
Heeft iemand enig idee waar ik hiervoor zou moeten zijn? De huisarts prikt niet met Pfizer volgens mij. Ik weet ook niet of het uberhaupt toegestaan wordt.
Zijn er meer mensen die dit zouden willen?
Mijn schoondochter is zwanger en wil pas na de bevalling gevaccineerd worden. Alleen al voor haar zou ik die Pfizer prik willen hebben.
Heeft iemand enig idee waar ik hiervoor zou moeten zijn? De huisarts prikt niet met Pfizer volgens mij. Ik weet ook niet of het uberhaupt toegestaan wordt.
Zijn er meer mensen die dit zouden willen?
Mijn schoondochter is zwanger en wil pas na de bevalling gevaccineerd worden. Alleen al voor haar zou ik die Pfizer prik willen hebben.
woensdag 14 juli 2021 om 20:59
Helemaal mee eens!viva-amber schreef: ↑14-07-2021 20:03Er is geen menu waar je uit kunt kiezen. Je kunt niet met geld wapperend vooraan in de rij gaan staan, omdat jij vindt dat je recht hebt op een 3de prik, terwijl sommige mensen prik 1 nog niet eens hebben gehad.
Schoondochter kan zich zwanger vaccineren, er bestaan geen contraindicaties voor haar.
woensdag 14 juli 2021 om 20:59
veensteker schreef: ↑14-07-2021 20:58Ik denk dat ik contact ga opnemen met de GGD hierover. Kan heel goed zijn dat ze hierover (nog geen) beslissing mogen nemen.
Ik was wel benieuwd of er meer mensen waren die die 3e prik ook zouden willen en of er misschien al iemand is die hier al navraag over gedaan heeft.
Dat heeft echt geen zin, daarvoor moet eerst van hogerhand het beleid aangepast worden.
woensdag 14 juli 2021 om 21:05
Ja, en zolang alle mensen van of boven de 12 jaar geen volledige vaccinatie hebben gehad, lijkt het me vrij zinloos om derde coronaprikveensteker schreef: ↑14-07-2021 20:48
Inmiddels komen/zijn er genoeg vaccins om iedereen te vaccineren op dit moment. Er is momenteel geen tekort aan vaccinaties. De leveringen van Pfizer en Moderna verlopen momenteel goed.
te willen krijgen.

woensdag 14 juli 2021 om 21:24
Bedankt, dan ga ik ze er niet voor lastig vallen. Ik hoop dat het later dit jaar wel mogelijk is, dan zou ik meteen een afspraak maken.

woensdag 14 juli 2021 om 21:28
Waarom denk je dat jij zo bijzonder bent dat de GGD je iets anders gaat vertellen dan iedereen hier zegt?veensteker schreef: ↑14-07-2021 20:58Ik denk dat ik contact ga opnemen met de GGD hierover. Kan heel goed zijn dat ze hierover (nog geen) beslissing mogen nemen.
Ik was wel benieuwd of er meer mensen waren die die 3e prik ook zouden willen en of er misschien al iemand is die hier al navraag over gedaan heeft.
Er zijn mensen met ernstige immuunstoornissen die veel harder een 3e vaccinatie nodig hebben en hem ook niet krijgen.
woensdag 14 juli 2021 om 21:30
Ja.... dit is het onderzoek.. iedereen die meedoet aan het experimentele onderzoek, genoemd ''corona-vaccin''. December 2023 is het eerste moment waarop deze 3-jarige onderzoeken kunnen worden afgerond. Daarna volgen natuurlijk nog de langetermijneffecten.
Dat zoveel mensen meedoen aan experimenteel onderzoek vind ik heel heel bijzonder. Normaal zouden ze er minimaal een mooi bedrag voor willen ontvangen en nu staan ze vooraan in de rij om mee te doen.

Zo'n massaal experiment vind ik belachelijk extreem.

woensdag 14 juli 2021 om 21:30
Hè, maar wat zoek je hier dan. Dit zijn toch ook meningen?veensteker schreef: ↑14-07-2021 20:55Hij zal er zeker iets over mogen zeggen maar dan is dat zijn mening, al dan niet gebaseerd op de onderzoeken.
Er wordt wel al gepraat over een 3e vaccinatie. Niet alleen voor mensen met het Astra Zenica vaccin. Je blijkt dan veel langer beschermd tegen Corona.
woensdag 14 juli 2021 om 21:34
Pbveensteker schreef: ↑14-07-2021 21:24Bedankt, dan ga ik ze er niet voor lastig vallen. Ik hoop dat het later dit jaar wel mogelijk is, dan zou ik meteen een afspraak maken.

woensdag 14 juli 2021 om 21:36
De langetermijneffecten van corona zijn anders ook geen pretje.Nokie schreef: ↑14-07-2021 21:30Ja.... dit is het onderzoek.. iedereen die meedoet aan het experimentele onderzoek, genoemd ''corona-vaccin''. December 2023 is het eerste moment waarop deze 3-jarige onderzoeken kunnen worden afgerond. Daarna volgen natuurlijk nog de langetermijneffecten.
Dat zoveel mensen meedoen aan experimenteel onderzoek vind ik heel heel bijzonder. Normaal zouden ze er minimaal een mooi bedrag voor willen ontvangen en nu staan ze vooraan in de rij om mee te doen.![]()
woensdag 14 juli 2021 om 21:40
Niet genoeg onderzoeken? Volgens wie?veensteker schreef: ↑14-07-2021 20:48
Mijn schoondochter weet dat ze een vaccinatie kan krijgen maar is er toch niet gerust op. Er zijn inmiddels wel zwangeren geprikt maar er zijn nog niet genoeg onderzoeken naar gedaan.
Waarom denk je dat het voor zwangeren pas later werd goedgekeurd? Omdat er apart onderzoek naar gedaan moest worden.
Dat is dus gewoon gebeurd en het is veilig.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 14 juli 2021 om 21:41
Nokie schreef: ↑14-07-2021 21:30Ja.... dit is het onderzoek.. iedereen die meedoet aan het experimentele onderzoek, genoemd ''corona-vaccin''. December 2023 is het eerste moment waarop deze 3-jarige onderzoeken kunnen worden afgerond. Daarna volgen natuurlijk nog de langetermijneffecten.
Dat zoveel mensen meedoen aan experimenteel onderzoek vind ik heel heel bijzonder. Normaal zouden ze er minimaal een mooi bedrag voor willen ontvangen en nu staan ze vooraan in de rij om mee te doen.![]()

David Dunning
David Dunning
woensdag 14 juli 2021 om 21:44
Dus je wilt evt wel een 3e prik, waar nog maar weinig onderzoek naar is gedaan.veensteker schreef: ↑14-07-2021 20:58Ik denk dat ik contact ga opnemen met de GGD hierover. Kan heel goed zijn dat ze hierover (nog geen) beslissing mogen nemen.
Maar je schoondochter wil geen prik, omdat zij (of jij?) vindt dat daar niet genoeg onderzoek naar is gedaan, terwijl dat onderzoek juist wel is gedaan.
David Dunning
David Dunning
woensdag 14 juli 2021 om 22:28
Natuurlijk?Nokie schreef: ↑14-07-2021 21:30Ja.... dit is het onderzoek.. iedereen die meedoet aan het experimentele onderzoek, genoemd ''corona-vaccin''. December 2023 is het eerste moment waarop deze 3-jarige onderzoeken kunnen worden afgerond. Daarna volgen natuurlijk nog de langetermijneffecten.

woensdag 14 juli 2021 om 22:51
Er komen steeds meer prikdage waar je zonder afspraak heen kan. Zoals deze:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/288692/g ... kse-bazaar
Maar ook in Utrecht zag ik al een groot bord met een aangekondigde Pfizer prikdag.
Maar ook in Utrecht zag ik al een groot bord met een aangekondigde Pfizer prikdag.

woensdag 14 juli 2021 om 22:57
Parella schreef: ↑14-07-2021 22:51Er komen steeds meer prikdage waar je zonder afspraak heen kan. Zoals deze:
Dat je geen afspraak hoeft te maken vantevoren wil niet zeggen dat je je niet hoeft te legitimeren, zou mooi zijn zeg.

donderdag 15 juli 2021 om 07:32
Mooi, stuur maar naar Afrika dan als wij allemaal onze eerste (2) gehad hebben.veensteker schreef: ↑14-07-2021 20:48Ik schrijf ook nergens dat ik met geld wil wapperen om mijn zin te krijgen en dat ik recht heb op een 3e prik. Ik zou hem alleen wel graag willen. Ik zeg ook niet dat ik even met voorrang een prik wil hebben. Jij leest altijd hele andere dingen dan er geschreven wordt. Ik zou het toch wel leuk vinden om eens een meer genuanceerde reactie van jou te lezen waarin je er niet opeens dingen bij haalt die er helemaal niet staan.
Mijn schoondochter weet dat ze een vaccinatie kan krijgen maar is er toch niet gerust op. Er zijn inmiddels wel zwangeren geprikt maar er zijn nog niet genoeg onderzoeken naar gedaan.
Ik zou ook nooit naar Dubai vliegen voor een 3e vaccinatie. Ik ben voor ziekenhuisopname met de Astra Zenica goed beschermd. Ik zou alleen ook graag voor ruim 90% beschermd willen zijn tegen Corona.
Inmiddels komen/zijn er genoeg vaccins om iedereen te vaccineren op dit moment. Er is momenteel geen tekort aan vaccinaties. De leveringen van Pfizer en Moderna verlopen momenteel goed.
Honey, you should see me in a crown