Lonely planet, waarom is bol zo goedkoop?

15-07-2021 22:27 53 berichten
Uit principe bestel ik niet bij bol.com....
Maar waarom kunnen zij de lp zo veel goedkoper aanbieden?
Het scheelt 6-7 euro op een boek van 24 euro.....
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
15-07-2021 23:51
Het geld groeit me niet op de rug, dus ik koop bij de goedkoopste en die het snelst kan leveren.

Zonder dat het uit China moet komen.

Ik vind dit echt zo'n lame excuus, sorry, maar zo armlastig ben je niet.
Such fun!1
redbulletje schreef:
15-07-2021 22:35
Is het een tweedehandsje?

Bol vind ik juist helemaal niet zo goedkoop, Amazon is vaak goedkoper.
Als TO niet bij Bol.com wil kopen dan wil ze al helemaal niet bij Amazon kopen. Dat is pas een naar bedrijf.
Dat snap je zogenaamd echt niet? :facepalm:
De vaste boekprijs geldt alleen op Nederlandstalige boeken. Bol zal die Lonely Planets wel anders inkopen dan je plaatselijke boekhandel die vaak via het Centraal Boekhuis inkoopt.

Ik koop daarom boeken die oorspronkelijk in het Engels geschreven zijn, meestal in het Engels. Dat scheelt soms echt de helft.
MarindaH schreef:
16-07-2021 09:25
Ik vind dit echt zo'n lame excuus, sorry, maar zo armlastig ben je niet.
Armlastig of niet, ik vind dat mensen zelf mogen bepalen hoe en waar ze hun geld aan uitgeven. Ik koop ook graag bij Bol als het op boeken aankomt. Zeker Ebooks. En soms de nieuwste van Jack Reacher. Omdat ik niet eens een boekhandel in de buurt heb, en online de levertijd langer is.

Geld en de tijd wat ik ' overhoud' door bepaalde zaken goedkoper op Bol of Amazon te kopen ipv lokaal besteed ik dan weer aan plantjes voor in het natuurgebied. Vier euro per boek is toch weer een fijn nieuw plantje van de kwekerij.

Ik vind dus dat mensen geen enkel excuus nodig hebben, of verantwoording moeten afleggen over hoeveel, hoe en waar ze hun geld besteden.
BuzzieBee schreef:
16-07-2021 09:57
Armlastig of niet, ik vind dat mensen zelf mogen bepalen hoe en waar ze hun geld aan uitgeven. Ik koop ook graag bij Bol als het op boeken aankomt. Zeker Ebooks. En soms de nieuwste van Jack Reacher. Omdat ik niet eens een boekhandel in de buurt heb, en online de levertijd langer is.

Geld en de tijd wat ik ' overhoud' door bepaalde zaken goedkoper op Bol of Amazon te kopen ipv lokaal besteed ik dan weer aan plantjes voor in het natuurgebied. Vier euro per boek is toch weer een fijn nieuw plantje van de kwekerij.

Ik vind dus dat mensen geen enkel excuus nodig hebben, of verantwoording moeten afleggen over hoeveel, hoe en waar ze hun geld besteden.
Nee, als je weet hoe Amazon omgaat met hun overgebleven goederen en hun personeel en je blijft dit soort onzin verkopen dan hoef je inderdaad je niet te verantwoorden, dan heb je gewoon schijt aan alles.
BuzzieBee schreef:
16-07-2021 09:57

Dat moet idd iedereen lekker zelf weten.

Ik doe het niet uit principe, we hebben een heel fijne (kinder) boekhandel. Ik gun het mijn kind dus om zelf een boek uit te kunnen zoeken voor bv de vakantie.
Dat is toch anders online. En omdat ik dat belangrijk vind maar ook wel snap dat ze van 1 boek voor de zomervakantie niet kunnen leven koop ik ook dit soort boeken er graag.
Ze kunnen idd niet binnen 24 uur leveren. Hier is het 1x per week extra leveringen van boeken die ze niet op voorraad hebben. Daar kan ik prima op wachten.

Maar ook ik kan mijn geld maar 1x uitgeven, dus dat betekend dat ik dan keuzes maak.
En iedereen maakt andere keuzes.
Het was ook niet mijn bedoeling om tips te krijgen waar het dan nog goedkoper kon (amazon).
Maar gewoon mijn verbazing ventileren.
Ik bestel heel vaak bij bol. Waarom? Ze zijn snel, meestal goede prijs, achteraf betalen vind ik prettig. En de lokale boekhandel hier is een Bruna. Dus of ik nou die spek of bol maakt volgens mij ook niet uit. Buiten nog het feit dat Bruna vaak niet heeft wat ik zoek.
Het is voor een kleine boekhandel niet te doen om alle titels op voorraad te hebben . Ze kunnen wel alles van het Centraal Boekhuis de volgende werkdag hebben. Een dan kun je het afhalen of sturen ze het op. Je moet dus via die route en dag extra rekenen voor als wat niet op voorraad is. Persoonlijk heb ik zelden op stel en sprong een boek nodig en die ik het dus wanneer mogelijk via de boekhandel. Ik hou van boekwinkels en doe het dus met liefde op deze manier om ze te steunen.

Tijdens de lockdowns kwamen veel lokale boekhandels de boeken op de fiets brengen als je vanuit de buurt bestelde.
retrostar schreef:
16-07-2021 06:12
voortbestaan van midden- en kleinbedrijf is best belangrijk maar dan verlang ik wel dat ze tegemoetkomen in dat wat ik belangrijk vind. Het komt best vaak voor dat ze het zelf, zodra de order binnen is, geen enkele prioriteit meer vinden om een artikel binnen 24 uur te bezorgen. Terwijl dit best mogelijk was geweest als ze maar hun best hadden gedaan.

Ik vind het toch zulk idioot en verwend gedrag om dit te eisen.
S-Groot schreef:
16-07-2021 19:57
Ik vind het toch zulk idioot en verwend gedrag om dit te eisen.
Je kunt het idioot vinden, maar vrijwel alle webwinkels kunnen dit wel waardoor consumenten deze verwachting hebben gekregen. Ik ben een enorme fan van boekwinkels, maar ze zullen uiteindelijk echt met hun tijd mee moeten gaannoif een ander USP moeten vinden. Van medewerkers die je het perfecte boek kunnen aanraden moeten de brunas het tenslotte ook al niet hebben.
montblanc schreef:
16-07-2021 20:08
Je kunt het idioot vinden, maar vrijwel alle webwinkels kunnen dit wel waardoor consumenten deze verwachting hebben gekregen. Ik ben een enorme fan van boekwinkels, maar ze zullen uiteindelijk echt met hun tijd mee moeten gaannoif een ander USP moeten vinden. Van medewerkers die je het perfecte boek kunnen aanraden moeten de brunas het tenslotte ook al niet hebben.

En dat vind ik dus nog steeds idioot en verwend gedrag. Ook de webwinkels die dat doen lukt het niet altijd en dan krijg je ook dat verwende gezeik, dat het toch echt 'beloofd' is dat het binnen 24u bezorgd zou worden.
montblanc schreef:
16-07-2021 20:08
Ik hoor in een heel aantal winkels overigens tegenwoordig iets te vaak "hebben we niet in huis, bestel maar op de site".

Tja, als ik het dan 5 euro goedkoper kan hebben bij pakweg Bol, dan bestel ik inderdaad op de site.
Maar niet persé op die van hen.

(Dan loop je door de stad en wil je bij hen kopen ... Maken ze hun eigen job zelf overbodig.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
S-Groot schreef:
16-07-2021 20:10
En dat vind ik dus nog steeds idioot en verwend gedrag. Ook de webwinkels die dat doen lukt het niet altijd en dan krijg je ook dat verwende gezeik, dat het toch echt 'beloofd' is dat het binnen 24u bezorgd zou worden.
Ach, vroegah vonden ze wasmachines ook verwend, ik geloof niet dat we deze verwachtingen nog terug kunnen draaien.
Foechoer schreef:
16-07-2021 12:22
Het is voor een kleine boekhandel niet te doen om alle titels op voorraad te hebben . Ze kunnen wel alles van het Centraal Boekhuis de volgende werkdag hebben. Een dan kun je het afhalen of sturen ze het op. Je moet dus via die route en dag extra rekenen voor als wat niet op voorraad is. Persoonlijk heb ik zelden op stel en sprong een boek nodig en die ik het dus wanneer mogelijk via de boekhandel. Ik hou van boekwinkels en doe het dus met liefde op deze manier om ze te steunen.

Tijdens de lockdowns kwamen veel lokale boekhandels de boeken op de fiets brengen als je vanuit de buurt bestelde.
Ja, onze boekhandel kwam ook aan de deur, prachtig initiatief.
Titatoverbal schreef:
15-07-2021 22:35
Nee gewoon nieuw en de nieuwste editie
Voor zover ik heb begrepen hebben alleen Nederlandse boeken een vaste prijs (dus daarvoor maakt het voor de prijs niet uit of je ze koopt bij een boekhandel of bij Bol). Voor buitenlandse boeken mogen verkopers het zelf bepalen.
Maar waarom het zo goedkoop is weet ik niet. Er stond op de Noordermarkt in Amsterdam ook altijd een man die ze voor zo'n €7 goedkoper te koop had, nieuwste edities. Misschien dat Bol genoeg heeft aan een winstmarge van €0,50 in de hoop dat de koper vanzelf nog meer spullen gaat kopen op Bol. Je krijgt immers altijd weer allerlei suggesties voor je neus, of gratis verzendkosten als je voor meer geld iets koopt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
FeeLucifer01 schreef:
16-07-2021 11:00
Nee, als je weet hoe Amazon omgaat met hun overgebleven goederen en hun personeel en je blijft dit soort onzin verkopen dan hoef je inderdaad je niet te verantwoorden, dan heb je gewoon schijt aan alles.
Niet aan alles hoor. Ik vind bijvoorbeeld dingen belangrijk zoals natuur waar ik zeker 20% van mijn inkomen aan uit geef wat een ander niet doen. Dus ‘schijt aan alles’ is zoals gewoonlijk op het forum weer schromelijk overdreven maar het schrijft zo lekker makkelijk. Ook eet ik weinig vlees en als dan altijd biologisch. Maar als iedereen met werkelijk alles rekening zou houden zou wellicht maar een paar procent van de mensen financieel kunnen rondkomen. Maar hey, ik heb drie keer iets bij amazon gekocht dus heb ik ‘schijt aan…werkelijk alles’ beetje overdreven niet?
Wat mij betreft mogen ze van veel winkelpanden huizen maken. Ik bestel lekker online. There. I said it.
Ik koop de LP op de website van lonely planet zelf. Als je je aanmeld voor de nieuwsbrief krijg je heel regelmatig goede acties in je mail. Tweede gratis, gratis verzending, of 25% korting etc.

Verzending duurt wel wat langer.
BuzzieBee schreef:
16-07-2021 21:38
Niet aan alles hoor. Ik vind bijvoorbeeld dingen belangrijk zoals natuur waar ik zeker 20% van mijn inkomen aan uit geef wat een ander niet doen. Dus ‘schijt aan alles’ is zoals gewoonlijk op het forum weer schromelijk overdreven maar het schrijft zo lekker makkelijk. Ook eet ik weinig vlees en als dan altijd biologisch. Maar als iedereen met werkelijk alles rekening zou houden zou wellicht maar een paar procent van de mensen financieel kunnen rondkomen. Maar hey, ik heb drie keer iets bij amazon gekocht dus heb ik ‘schijt aan…werkelijk alles’ beetje overdreven niet?

Je vergeet dat het allemaal met elkaar samenhangt. De natuur die jij zo liefhebt, wordt tenietgedaan door Amazon. Nog steeds brengen ze de cijfers van hun plastic afval niet naar buiten, las ik gister bij de Plastic Soup Foundation.
https://www.theverge.com/2020/12/15/221 ... ion-oceana
Such fun!1
Je mist mijn punt een beetje. Maar dat maakt niet uit verder. Ieder heeft recht op zijn of haar eigen mening.
Tuurlijk. Maar dat betekent niet dat die mening hout snijdt.
Such fun!1
Bol is een van de allerduurste webwinkels die er zijn, dus ik vermoed dat die lonely planet gidsen drukfoutjes bevatten en dat ze daarom zo voordelig zijn?
Idem voor de kranten die mensen gratis bij een McDonalds mee kunnen krijgen.
VanilleThee schreef:
17-07-2021 12:26
Bol is een van de allerduurste webwinkels die er zijn, dus ik vermoed dat die lonely planet gidsen drukfoutjes bevatten en dat ze daarom zo voordelig zijn?
Idem voor de kranten die mensen gratis bij een McDonalds mee kunnen krijgen.
Nog nooit van gehoord dat dat gebeurt. En kan me ook niet voorstellen dat het zo is, dan moet het erbij staan.
Wissewis schreef:
15-07-2021 23:08
Lonely Planet is volgens mij ook gewoon maar een bedrijf.
De Eenzame Planeet is gewoon een concept dat zogenaamde onafhankelijke toeristen tóch naar dezelfde plekken loodst.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
17-07-2021 22:34
De Eenzame Planeet is gewoon een concept dat zogenaamde onafhankelijke toeristen tóch naar dezelfde plekken loodst.
:lol: Totaal niet origineel iig. 30 jaar geleden misschien nog, nu zeker niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven