Aangifte doen tegen je vader

17-07-2021 20:53 48 berichten
Hallo allemaal

Ik en mijn siblings zijn jarenlang , eigenlijk heel ons jeugd bijna dagelijks fysiek en emotioneel mishandeld. Denk aan slaan tot bloedneuzen to. En vaak ook tot laat in de avond/nacht buiten moeten blijven, zonder eten naar bed, opgesloten worden in de kelder, niet naar school mogen enz..
We hebben allemaal therapie.

Wij willen nu allemaal aangifte tegen hem doen omdat we vinden dat hij hier niet zomaar mee weg kan komen en doen alsof er nooit iets gebeurd is.
Hij ontkent alles...

Wat zouden jullie aanraden?

En neemt de politie dit nog serieus na zoveel jaar ?
Weeg af wat het je waard is. Het is zijn woord tegen die van jullie. Voor dit soort dingen krijgen daders, bij bewezen schuld, vaak een voorwaardelijke straf of een taakstraf.

Dat wat je echt wilt, erkenning voor het leed dat je is aangedaan, zul je niet krijgen, omdat hij ontkent.

Ik zou mijn energie inzetten om aan mezelf te werken en los van hem te komen.

Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het weinig nut heeft.
Zijn woord tegen die van jullie.
Heb je bewijs?
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
17-07-2021 21:21
Heb je bewijs?
Hoe kan je hier bewijs van hebben?

Heb je dit besproken met je therapeut/ hulpverleners?
Ik zou dit gewoon bespreken met de politie. Die kunnen het verhaal aanhoren en aangeven of er nog iets te vervolgen is. En dat is vaak meer dan je denkt. Dan kan je aangifte doen en gaat het naar het OM om te beoordelen.

Ik zou verder niet afgaan op wat forummers denken te vinden van dit soort zaken.
Is er geen verjaringstermijn bij zulke dingen?

Ik denk dat het meer pijn gaat doen om de aangifte te doen, alles weer op te rakelen dan dat het oplevert. Als het al tot een veroordeling komt, komt hij er misschien vanaf met een waarschuwing of een taakstraf. Of er is niet voldoende bewijs.
Zou dat voor jullie voldoende zijn?

Sterkte.
himalaya wijzigde dit bericht op 17-07-2021 21:27
1.50% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
calvijn1 schreef:
17-07-2021 21:21
Heb je bewijs?
Zoals dit soort reacties.

Maak een afspraak met de politie en ga met z'n drieen er heen.
Het gaat niet om erkenning willen en het is ook neit erg om alles op te rakelen. We willen een signaal afgeven dat je niet zomaar mensen zoveel leed kan aanbrengen en er zo makkelijk vanaf komen.
Happpie31 schreef:
17-07-2021 21:42
Het gaat niet om erkenning willen en het is ook neit erg om alles op te rakelen. We willen een signaal afgeven dat je niet zomaar mensen zoveel leed kan aanbrengen en er zo makkelijk vanaf komen.
Doen, nee heb je nu. En ja kan je krijgen, gewoon maandag bellen naar de politie in jullie buurt en overleg met hen.
In dat geval doen. Het kan voor jullie een belangrijk onderdeel zijn bij de verwerking.
Wat ontzettend naar wat jullie hebben meegemaakt.

Hebben jullie hulp om het zelf een plek te geven en ermee te leren leven?
Hoe lang geleden heeft dit plaats gevonden? De verjaringstermijn voor mishandeling begint op de dag nadat de mishandeling heeft plaatsgevonden en de verjaringstermijn is 6 jaar. Dus alles wat langer dan 6jaar geleden heeft plaatsgevonden qua mishandeling is verjaard. Daarnaast is er om tot een veroordeling te komen, wettig en overtuigend bewijs nodig, zijn er bewijzen van de dingen die hij heeft gedaan?
Wat erg TO, heb je hulp hierbij?

Verjaringstermijn voor zware mishandeling (huiselijk geweld) is twaalf jaar trouwens, niet zes jaar.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Sterkte. mag ik vragen of er ook een moeder in beeld was?
Wat erg zeg, ben gewoon boos op je vader vanaf de bank hier.
Ik snap het heel goed.
Of het zin heeft weet ik ook niet, maar inderdaad ga voor een gesprek naar de politie met zijn allen. Ik hoop dat er nog iets mogelijk is want ben het er zeer zeker mee eens dat zo iemand dit nooit ongestraft zou moeten kunnen doen.
Walgelijk.

Heel veel succes en sterkte!
FeeLucifer01 schreef:
17-07-2021 21:27
Ik zou dit gewoon bespreken met de politie. Die kunnen het verhaal aanhoren en aangeven of er nog iets te vervolgen is. En dat is vaak meer dan je denkt. Dan kan je aangifte doen en gaat het naar het OM om te beoordelen.

Ik zou verder niet afgaan op wat forummers denken te vinden van dit soort zaken.
Dit lijkt mij een goed plan
Brokkel schreef:
17-07-2021 21:00
Weeg af wat het je waard is. Het is zijn woord tegen die van jullie. Voor dit soort dingen krijgen daders, bij bewezen schuld, vaak een voorwaardelijke straf of een taakstraf.

Dat wat je echt wilt, erkenning voor het leed dat je is aangedaan, zul je niet krijgen, omdat hij ontkent.

Ik zou mijn energie inzetten om aan mezelf te werken en los van hem te komen.

Sterkte :hug:
Jullie is meervoud, betekent dat als de één werd mishandelt de ander getuige was. To, ik zou je afraden om eerst te praten met de politie. De politie is overwerkt en je aangifte komt op de grote stapel. Ga praten bij slachtofferhulp samen met je broer/zus. Bepaal daar een strategie, dan wordt je tenmiste niet weggestuurd of afgescheept.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
17-07-2021 22:23
Jullie is meervoud, betekent dat als de één werd mishandelt de ander getuige was. To, ik zou je afraden om eerst te praten met de politie. De politie is overwerkt en je aangifte komt op de grote stapel. Ga praten bij slachtofferhulp samen met je broer/zus. Bepaal daar een strategie, dan wordt je tenmiste niet weggestuurd of afgescheept.
Wat een rare dingen beweer jij toch overal steeds.
Ik zou niet op wonderen rekenen. Maar ik zou het, als ik het aan kon, wel doen.
Want door hem aan te geven vecht je terug.

En toen je kleiner was kon je dat niet.

Als er ook een moeder in het verhaal is, dan lijkt me dat moeilijk. Jullie zijn te belangrijk. Nu mag je voor jezelf op komen.

Loopt het dan dood bij de politie dan heb je in ieder geval iets gedaan.
Gizmoreturns schreef:
17-07-2021 21:24

Geen idee, foto's? Of getuigen?

Mss idd bespreken met de politie.

Sterkte!
Frankly my dear, I don"t give a damn
FeeLucifer01 schreef:
17-07-2021 22:28
Wat een rare dingen beweer jij toch overal steeds.
Niets raars aan. Zijn gewoon feiten.
Gizmoreturns schreef:
17-07-2021 21:24

Als ze regelmatig niet naar school mochten bestaan er misschien nog oude schooldossiers waarin genoteerd staat hoe vaak ze afwezig waren.

Medische dossiers van letsel wat toen werd afgedaan met kind is gevallen.

Maar het zal heel moeilijk worden want zonder bewijs iemand veroordelen kan niet.
viva-amber schreef:
17-07-2021 22:23
Het gaat niet om een gejatte fiets he
Een aangifte is een officiëel ding.
Hij kan vast ontkennen.
Het hangt er vanaf wat je er mee wilt bereiken.

Wil je alleen aangifte doen als je vooraf 100% garantie hebt dat hij veroordeeld wordt?

Of wil je een signaal sturen dat jullie er klaar mee zijn en dat officiëel geregistreerd staat dat meerdere mensen hem een kindermishandelaar vinden (ook al ontkent hij het zelf) ?

Als het (2) is, dan zéker doen.
Als je (1) wilt dan heb je met meerder broers/zussen zeker een kans. Zeker als omdat jullie met meer zijn en jullie verhalen elkaar bevestigen.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Happpie31 schreef:
17-07-2021 21:42
Heb jullie het er over gehad tijdens de therapie.?
Sterkte TO, verschrikkelijk wat jullie door hem is aangedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven