Hoeveel kost een stacaravan?
zaterdag 17 juli 2021 om 21:40
Hoeveel kost een stacaravan voor 5 personen voor 2 weken in bijv Italië of Croatie? Het gaat om twee volwassenen en 2 pubers en een lagere schoolkind.
Wij willen iets luxer kamperen met eigen douche en wc ipv eigen caravan met bijzet tentje.
Omdat het seizoen al begonnen is kan ik niet goed bekijken/opzoeken hoeveel een stacaravan kost, omdat ik meteen een melding krijg dat er niets meer beschikbaar is.
Hebben jullie ervaring met hoeveel zoiets kost?
Wij willen iets luxer kamperen met eigen douche en wc ipv eigen caravan met bijzet tentje.
Omdat het seizoen al begonnen is kan ik niet goed bekijken/opzoeken hoeveel een stacaravan kost, omdat ik meteen een melding krijg dat er niets meer beschikbaar is.
Hebben jullie ervaring met hoeveel zoiets kost?
zaterdag 17 juli 2021 om 21:46
Als je met vijf mensen bent, en geen ukkies, en je wil een klein beetje luxe en een normale eigen douche, dan zou ik niet in een stacaravan gaan zitten maar in een huisje of een chalet.
De prijs varieert natuurlijk enorm, afhankelijk van voorzieningen en locatie, daar kun je zo niks van zeggen.
De prijs varieert natuurlijk enorm, afhankelijk van voorzieningen en locatie, daar kun je zo niks van zeggen.
impala wijzigde dit bericht op 17-07-2021 21:48
23.59% gewijzigd
.
zaterdag 17 juli 2021 om 21:47

zaterdag 17 juli 2021 om 21:53
Dan wil je dus een stacaravan met 3 slaapkamers. Dan ben je in het hoogseizoen op een camping met faciliteiten (dus niet een natuurcamping of ergens bij de bier ofzo) toch echt wel minstens 1000 euro per week kwijt, vaak nog meer. Dat is tenminste mijn ervaring en dat is voor ons ook wel reden geweest om zelf een tent te kopen, dat scheelt zo enorm veel geld.
zaterdag 17 juli 2021 om 21:54
Dit vind ik ook wel acceptabel eigenlijk!JessMariano_1986 schreef: ↑17-07-2021 21:47Wil je in het hoogseizoen? In een toeristische omgeving? Rechtstreeks aan zee? Aan een meer? Veel faciliteiten op de camping?
Hoogseizoen Kroatië aan zee voor vier personen kostte ons de laatste keer €950,-- per week en dat was nog vrij acceptabel te noemen.
Ik dacht aan ongeveer 2300 tot 2500 euro voor 2 weken voor een stacaravan of appartementje voor 5 personen. Leeftijd kinderen is 16, 14 en 8 jaar, dus sowieso hoogseizoen.
En dan idd wel op een plek waar wat te beleven valt. Italië of Kroatië oid
zaterdag 17 juli 2021 om 21:55
Ja en is dat automatisch dan 3000 voor 2 weken? Dat vind ik dan wel weer heftig.....Kussensloop schreef: ↑17-07-2021 21:51Omdat het seizoen al begonnen is kan ik niet goed bekijken/opzoeken hoeveel een stacaravan kost, omdat ik meteen een melding krijg dat er niets meer beschikbaar is.
Even google en het eerste resultaat in kroatie geeft aan 1100-1500 euro voor een week in augustus

zaterdag 17 juli 2021 om 21:59
Ik denk dat vanwege corona de prijzen ook daar omhoog zijn gegaan.
Ik vind dat ook aardig prijzig. En als je al aangeeft dat je geen prijzen ziet omdat er niets beschikbaar is... Dan maar de vraag of je uberhaupt nog iets leuks vindt
zaterdag 17 juli 2021 om 22:00
Klopt, wij hebben een eigen caravan en bijEt tentje voor de oudste twee en dat scheelt idd veel geld! Maar....je doet er veel langer over om op bestemming te komen met een caravan achter je auto, meer werk met inpakken, caravan schoonmaken, eenmaal op de camping alles opzetten, steeds naar sanitair huisje voor afwas, chemische toilet legen, douchen, dus een douchetas maken etc.Lente19251003 schreef: ↑17-07-2021 21:53Dan wil je dus een stacaravan met 3 slaapkamers. Dan ben je in het hoogseizoen op een camping met faciliteiten (dus niet een natuurcamping of ergens bij de bier ofzo) toch echt wel minstens 1000 euro per week kwijt, vaak nog meer. Dat is tenminste mijn ervaring en dat is voor ons ook wel reden geweest om zelf een tent te kopen, dat scheelt zo enorm veel geld.
Dit jaar staan we in een gehuurde tent met harde vloeren, kamers met deuren, normale bedden en een eigen badkamer en ik merk dat dit veel meer rust en vakantie gevoel geeft. Dit is in Tsjechië, dus daar vallen de prijzen mee, maar hoe is dat bijv in Italië of Kroatië?
Naar Italië of Kroatië wil mijn man niet eens met de caravan, want dan doe je er veel te lang over en mijn man vind dat niet prettig rijden.
zaterdag 17 juli 2021 om 22:03
Ook wel eens te maken gehad met flinke onweer op de camping, en dan vind ik het een heel naar gevoel dat onze pubers apart in zo'n klein tentje liggen....al met al vind ik het nu gewoon op veel vlakken veel fijner om iets ter plekke te huren, maar ik wil ook geen spijt krijgen van het verkopen van onze caravan...

zaterdag 17 juli 2021 om 22:27
Ik zie deze 3 slpk stacaravan op Village Fabulous bij Rome voor 1939,= voor 2 weken:
31-7 tm 14-8
https://www.vacansoleil.nl/zoek/?arriva ... SAFARITENT
Staan ook nog enkele andere campings bij rond de 2200,= á 2400,=
31-7 tm 14-8
https://www.vacansoleil.nl/zoek/?arriva ... SAFARITENT
Staan ook nog enkele andere campings bij rond de 2200,= á 2400,=
zaterdag 17 juli 2021 om 22:46
Wij gaan elk jaar 2 weken naar Italië met 3 pubers. Het grootste veracjil zit hem jn de groote vam de camping, een hoop te doen voor pubers of niet en het aantal slaapkamers. Wij hebben vaak 3 slaapkamers maar ook wel eens uit nood 2 slaapkamers gehad en dan gjng de oudste op de slaapbank. Die prijs lag echt veel lager.
Wij zijn meestal tussen de 2500 en 2700 euro kwijt voor 2 weken. We hebben dan wel vaak een gave grote camping waar genoeg te doen is voor de pubers want als zij het leuk hebben, hebben, hebben wij het ook. We reizen ook in 2 delen dus hotelkosten komen er ook nog bij op de heen em terugweg.
Wij zijn meestal tussen de 2500 en 2700 euro kwijt voor 2 weken. We hebben dan wel vaak een gave grote camping waar genoeg te doen is voor de pubers want als zij het leuk hebben, hebben, hebben wij het ook. We reizen ook in 2 delen dus hotelkosten komen er ook nog bij op de heen em terugweg.

zondag 18 juli 2021 om 08:38
Houden wij ook van, van die luxere campings. Ik ben niet zo van die kleine campings, of kamperen bij de boer. Voor grotere kinderen cq pubers moet er vertier zijn.Nanouk schreef: ↑17-07-2021 22:46Wij gaan elk jaar 2 weken naar Italië met 3 pubers. Het grootste veracjil zit hem jn de groote vam de camping, een hoop te doen voor pubers of niet en het aantal slaapkamers. Wij hebben vaak 3 slaapkamers maar ook wel eens uit nood 2 slaapkamers gehad en dan gjng de oudste op de slaapbank. Die prijs lag echt veel lager.
Camping Fabulous lijkt ook wel die categorie. Is dus echt wel een goeie prijs denk ik voor ónder de 2.000,= ! Is weliswaar een aanbieding maar niet verkeerd!
Ik denk dat je inderdaad jouw prijzen wel verder kunt aanhouden als richtlijn.
zondag 18 juli 2021 om 10:58
Ik heb inmiddels verder gezocht en zie ook vakantiehuizen in Kroatië en Italië inclusief airco, wasmachine ed voor rond de 2000 euro voor 2 weken!
Je hebt dan niet de camping, maar daar waar ik vroeger de jongeren opzocht en echt niet bij mijn ouders wilde zitten s avonds, blijven onze kinderen steeds bij ons.....elk jaar!! Ze hebben geen zin om met andere jongeren te hangen, ze willen wel veel zwemmen, actieve dingen doen, zoals rodelen, kanoën, mountainbike ed.
Dit kan natuurlijk ook vanuit een vakantiehuis!
Je hebt dan niet de camping, maar daar waar ik vroeger de jongeren opzocht en echt niet bij mijn ouders wilde zitten s avonds, blijven onze kinderen steeds bij ons.....elk jaar!! Ze hebben geen zin om met andere jongeren te hangen, ze willen wel veel zwemmen, actieve dingen doen, zoals rodelen, kanoën, mountainbike ed.
Dit kan natuurlijk ook vanuit een vakantiehuis!
zondag 18 juli 2021 om 12:27
zondag 18 juli 2021 om 16:05
Wij zitten nu in kroatie en hebben een luxe grote stacaravan met airco vaatwasser drie slaapkamers en een loungebank op het terras. Week 1 en 2 van de zomervakantie. Ik was 2850 euro kwijt. Camping ligt aan zee en heeft drie zwembaden. Normaal doen we nooit zo luxe maar vorig jaar niet geweest dus kon het dit jaar wat duurder. Het kan goedkoper dus nog wel iets goedkoper als je een simpeler stacaravan zou boeken.
zondag 18 juli 2021 om 17:02
Kijk eens op de site van Roan. Die hebben de prijzen van volgende zomer erop staan. Ze hebben goede caravans en goede service.Cocosbeer schreef: ↑17-07-2021 22:00Klopt, wij hebben een eigen caravan en bijEt tentje voor de oudste twee en dat scheelt idd veel geld! Maar....je doet er veel langer over om op bestemming te komen met een caravan achter je auto, meer werk met inpakken, caravan schoonmaken, eenmaal op de camping alles opzetten, steeds naar sanitair huisje voor afwas, chemische toilet legen, douchen, dus een douchetas maken etc.
Dit jaar staan we in een gehuurde tent met harde vloeren, kamers met deuren, normale bedden en een eigen badkamer en ik merk dat dit veel meer rust en vakantie gevoel geeft. Dit is in Tsjechië, dus daar vallen de prijzen mee, maar hoe is dat bijv in Italië of Kroatië?
Naar Italië of Kroatië wil mijn man niet eens met de caravan, want dan doe je er veel te lang over en mijn man vind dat niet prettig rijden.