Welk strand met kinderen ?
zondag 18 juli 2021 om 20:50
Volgende week gaan wij een paar dagen naar Haarlem en dan willen we op woensdag een dagje naar een strand gaan.
Ik ga eigenlijk nooit naar het strand in Nederland dus geen idee waar het het fijnst is.
Welk strand raden jullie aan met kinderen ?
Of nog leuke tips of ideeën ?
Even ter toevoeging :
Leuke ideeën voor strandtenten met kinderen zijn ook heel welkom.
Ik ga eigenlijk nooit naar het strand in Nederland dus geen idee waar het het fijnst is.
Welk strand raden jullie aan met kinderen ?
Of nog leuke tips of ideeën ?
Even ter toevoeging :
welcomehome wijzigde dit bericht op 18-07-2021 20:54
14.20% gewijzigd

zondag 18 juli 2021 om 21:01
Haarlem zelf heeft helemaal geen echt strand. Of je moet stadstrand bedoelen, dat is een aangelegd ding in Haarlem en ale helemaal niet achter een bos.
Of het strandje bij de Veerplas, is ook aangelegd. En niet een echt strand. Wel kindvriendelijk en leuke eettent erbij TO.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 18-07-2021 21:07
19.56% gewijzigd

zondag 18 juli 2021 om 21:02
https://www.haarlemcityblog.nl/kinderen ... andtenten/welcomehome schreef: ↑18-07-2021 20:56Bedankt voor de reacties tot nu toe
Als iemand aanraders heeft voor leuke strandtenten met kinderen da zijn die ook heel welkom![]()
zondag 18 juli 2021 om 21:20
Rapa nui is heel leuk en relaxt met kinderen. Ligt officieel in Zandvoort maar is eigenlijk al Bloemendaal. Je kunt er ook heerlijk eten.welcomehome schreef: ↑18-07-2021 20:50
Am Yisrael Chai!
zondag 18 juli 2021 om 21:22
Ze zal Bloemendaal aan zee wel bedoelen, het strand is een kwartiertje fietsen vanuit Haarlem. Door het bos

For whom the bell tolls

zondag 18 juli 2021 om 21:27
Dat is het Bloemendaalse strand. Wist niet dat het zo heette.

zondag 18 juli 2021 om 21:28
Yep!Tutjebelletje schreef: ↑18-07-2021 21:22Ze zal Bloemendaal aan zee wel bedoelen, het strand is een kwartiertje fietsen vanuit Haarlem. Door het bos![]()
Ik ben ZuidHollandse dus niet zo eigen met die buurt.

zondag 18 juli 2021 om 21:49
Hoe bedoel je dat? Zandvoort/Bloemendaal is vanuit Haarlem toch veel logischer en ook een echt strand/zee?
"I love not Man the less, but Nature more..."
zondag 18 juli 2021 om 22:02
Nou ja, wel iets meer dan een kwartier vanuit centrum Haarlem hoor.Tutjebelletje schreef: ↑18-07-2021 21:22Ze zal Bloemendaal aan zee wel bedoelen, het strand is een kwartiertje fietsen vanuit Haarlem. Door het bos![]()
TO, vooral of gaan fietsen, of met de trein naar Zandvoort. Op mooie dagen (en dat lijkt het woensdag te worden + vakantie) is het vaak overvol met auto's bij het strand en staat er regelmatig een flinke file. Als je toch met de auto wil, dan vooral heel vroeg gaan. Leuke tenten zijn Rapa Nui of Vooges. Een rustiger strand (maar wel verder rijden en ik weet niet hoe rustig in vakantietijd) zijn Wijk aan Zee of Langervelderslag.
Niet het strand, maar wel leuke meertjes met strandje: 't wed (op het pad erheen leuk speeltuintje waar je ook wat kan drinken, veerplas (leuke 'strandtent' erbij), westbroekerplas (met 'strandtent'). Wel even checken of er geen blauwalg is!
zondag 18 juli 2021 om 22:03
He? Waarom? Vanuit Haarlem ga je toch gewoon naar Bloemendaal of Zandvoort? Dat kan je zelfs nog lopen als het moet.
Am Yisrael Chai!
zondag 18 juli 2021 om 22:34
Bij de veerplas zit over het algemeen bij de eerste zonnestralen al blauwalg. Als je met de kinderen het water in wil dan zou ik niet naar de veerplas gaan maar naar de molenplas. Daar zit ook een Grand café (maar het is niet te vergelijken met een strandtent)FeeLucifer01 schreef: ↑18-07-2021 21:01Haarlem zelf heeft helemaal geen echt strand. Of je moet stadstrand bedoelen, dat is een aangelegd ding in Haarlem en ale helemaal niet achter een bos.
Of het strandje bij de Veerplas, is ook aangelegd. En niet een echt strand. Wel kindvriendelijk en leuke eettent erbij TO.
Het "natuurspeeleiland" bij de veerplas schijnt wel leuk te zijn voor kinderen.
zondag 18 juli 2021 om 22:37
Ik bedoelde dat Spaarnewoude niet echt een strand met zee is. En ja, zandvoort is inderdaad dichterbij - maar voor kinderen vind ik, ik dus mijn persoonlijke smaak, Castricum en Egmond leuker.
vgm1980 wijzigde dit bericht op 18-07-2021 22:40
0.27% gewijzigd
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zondag 18 juli 2021 om 22:50
Hier een Haarlemse, met kinderen. Toen de kinderen kleiner waren, gingen we graag naar Parnassia (Bloemendaal). Vanaf het terras daar kunnen die kleintjes niet zomaar weg, zeker nu het omheind is.
Thalassa (Zandvoort) is leuk, met glijbaan / klimtoestel. Als je wat verder het strand afgaat richting Zandvoort, is het een stuk rustiger. Wij hebben laatst heerlijk op het terras van strandtent Tijn (Zandvoort) gezeten. Opvallend rustig.
Wat ook heel leuk is, zeker met kinderen is 'gestrand', het restaurant van camping de lakens in Bloemendaal. Net achter de duinen met een mooie zand / speeltuin, met schommels, glijbaan, waterspeelding etc.
Thalassa (Zandvoort) is leuk, met glijbaan / klimtoestel. Als je wat verder het strand afgaat richting Zandvoort, is het een stuk rustiger. Wij hebben laatst heerlijk op het terras van strandtent Tijn (Zandvoort) gezeten. Opvallend rustig.
Wat ook heel leuk is, zeker met kinderen is 'gestrand', het restaurant van camping de lakens in Bloemendaal. Net achter de duinen met een mooie zand / speeltuin, met schommels, glijbaan, waterspeelding etc.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.