Moet ik hem nog een keer uitnodigen?
maandag 19 juli 2021 om 16:54
Hoi allemaal,
Ik date nu met een man in scheiding, een paar maandjes. Of eigenlijk ‘datete’, in verleden tijd.
Het is allemaal een beetje rommelig omdat hij dus wel bezig is met de scheiding (ze wonen al apart) maar de papieren nog niet getekend zijn en de verdeling van de zorg voor de kinderen ook niet.
Maar in ieder geval heb ik er een tijdje terug een punt achter gezet omdat ik merkte dat hij er nog niet echt aan toe was om te daten. ALs we samen waren was het hartstikke leuk, maar tussendoor was er weinig initiatief en contact van zijn kant. Eens per week wel een appje bijvoorbeeld, maar daar volgde niet echt gesprekken op waarin we elkaar goed leerden kennen. Wel heeft hij gevoelens voor mij zei hij. En dat hij vaak aan me denkt, echt gek op mij is en het graag een kans wil geven maar gewoon wat tijd nodig heeft voor de afwikkeling en los moet raken van zijn ex. Hij zei dat hij het wel jammer vond dat ik het nu afkapte, maar dat het inderdaad ook wel erg complex is nu. Ik zei toen dat hij maar even de tijd moet nemen en dan aan moet kloppen als alles geregeld is. Sindsdien hebben we geen contact meer gehad.
We zijn nu een paar weken verder en ik heb wel spijt. Ik merk dat ik hem mis, maar dat ik misschien iets geduldiger had kunnen zijn. Nu heb ik in mijn gedachten om hem mee te vragen op een leuk uitje binnenkort. Maar dan dus zonder verdere verwachtingen. Gewoon elkaar zien op een leuke manier en zodat ik ook kan laten merken dat ik hem nog steeds leuk vindt en die vonk weer even over te laten spinnen. En ook een beetje om ‘goed te maken’ dat ik hem gedumpt heb. Vanaf daar misschien verder kijken wat er gebeurt en dat ik hem wat meer ruimte geef en iets meer geduld en minder verwachtingen heb. Is dat een goed idee of kom ik dan wanhopig over?
Ik date nu met een man in scheiding, een paar maandjes. Of eigenlijk ‘datete’, in verleden tijd.
Het is allemaal een beetje rommelig omdat hij dus wel bezig is met de scheiding (ze wonen al apart) maar de papieren nog niet getekend zijn en de verdeling van de zorg voor de kinderen ook niet.
Maar in ieder geval heb ik er een tijdje terug een punt achter gezet omdat ik merkte dat hij er nog niet echt aan toe was om te daten. ALs we samen waren was het hartstikke leuk, maar tussendoor was er weinig initiatief en contact van zijn kant. Eens per week wel een appje bijvoorbeeld, maar daar volgde niet echt gesprekken op waarin we elkaar goed leerden kennen. Wel heeft hij gevoelens voor mij zei hij. En dat hij vaak aan me denkt, echt gek op mij is en het graag een kans wil geven maar gewoon wat tijd nodig heeft voor de afwikkeling en los moet raken van zijn ex. Hij zei dat hij het wel jammer vond dat ik het nu afkapte, maar dat het inderdaad ook wel erg complex is nu. Ik zei toen dat hij maar even de tijd moet nemen en dan aan moet kloppen als alles geregeld is. Sindsdien hebben we geen contact meer gehad.
We zijn nu een paar weken verder en ik heb wel spijt. Ik merk dat ik hem mis, maar dat ik misschien iets geduldiger had kunnen zijn. Nu heb ik in mijn gedachten om hem mee te vragen op een leuk uitje binnenkort. Maar dan dus zonder verdere verwachtingen. Gewoon elkaar zien op een leuke manier en zodat ik ook kan laten merken dat ik hem nog steeds leuk vindt en die vonk weer even over te laten spinnen. En ook een beetje om ‘goed te maken’ dat ik hem gedumpt heb. Vanaf daar misschien verder kijken wat er gebeurt en dat ik hem wat meer ruimte geef en iets meer geduld en minder verwachtingen heb. Is dat een goed idee of kom ik dan wanhopig over?
maandag 19 juli 2021 om 18:41
Oh jawel, dat kun je gemakkelijk doen vanuit een soort wensdroom, een filter om doorheen te kunnen kijken, in het bijzonder als je huidige situatie niet bepaald rooskleurig is.Daraknakat schreef: ↑19-07-2021 18:21ja klopt, maar dan vraag ik me dus af: kan hij nu uberhaupt wel verliefd worden als hij midden in een scheiding zit? en hij heeft me dus echt wel meerdere keren emojis gestuurd met hartjes erin, twee keer echt alleen een hart, een keer een soort liefdesbrief met daarin uitwerking over hoe fijn hij het met me vindt. Dat doe jetoch ook niet als je niet oprecht iets voor iemand voelt lijkt me
maandag 19 juli 2021 om 18:41
Ik vind het niet wanhopig overkomen om hem uit te vragen, maar aangezien het je zo hoog zit dat je dit topic er over opent lijkt het me niet heel verstandig voor jezelf. Ik vermoed dat je toch nog teveel hoop hebt om zonder verwachtingen met hem af te kunnen spreken en de kans is heel klein dat hij in die paar weken van zn ex is losgeweekt of jou opeens leuk genoeg vind.
maandag 19 juli 2021 om 18:44
Jazeker waren we jaar verder Zou ik er vol voor gaan, maar nu zijn mijn kids prioriteit nr 1.Daraknakat schreef: ↑19-07-2021 18:19wat heftig Sandy. hoe ga jij daarmee om? heb je het deze man ook laten weten? en wil je het een nieuwe kans geven als de stress minder is?
Ik ben echt verliefd, vind m het einde, maar kan nu echt NOG niet,
maandag 19 juli 2021 om 18:45
maandag 19 juli 2021 om 18:49
Ik zocht m niet op, zat letterlijk te huilen om ex, toen kaboem ineens hij voor me stond.
Vond de aandacht/afleiding leuk, had niet gepland verliefd te worden, en hij zeker niet, ik ben niet de hoofdprijs, in scheiding met 2 pubers ,
maandag 19 juli 2021 om 19:15
Ik zocht m niet op, zat letterlijk te huilen om ex, toen kaboem ineens hij voor me stond.
Vond de aandacht/afleiding leuk, had niet gepland verliefd te worden, en hij zeker niet, ik ben niet de hoofdprijs, in scheiding met 2 pubers ,
maandag 19 juli 2021 om 20:08
Je hebt al enkele weken niks van hem gehoord toch? Dan is ie niet verliefd denk ik.Daraknakat schreef: ↑19-07-2021 18:17nee juist niet dus.. hij heeft eigenlijk in misschien wel 70% van de gevallen het initiatief getoond in appen en voorstellen voor afspreken.
Maar; ik was door mijn kritische houding tov thuissituatie soms misschien een zeur? (althans, dat is wat ik zelf denk. ik merk dat ik mezelf de schuld geef van het feit dat het niet echt uitbloeide tot een relatie terwijl hij dus wel duidelijk heeft gemaakt dat hij supergek op me is. Hij vindt me fysiek aantrekkelijk en heeft gevoelens voor me. Maar of hij echt verliefd is weet ik dus niet. )
Iemand die kneiterhoteldebotel is doet alle moeite om - zie jouw eigen OP - elkaar te leren kennen, toont initiatief, wil diepere gesprekken om elkaar écht te doorgronden.
Ik heb zelf nog nooit een scheiding meegemaakt maar iets in mij zegt dat dit niet in een paar weekjes gefixt is. Dus omdat hij nog geen contact met jou opgenomen heeft, denk ik dat hij nog druk is met de afwikkeling van zijn scheiding.
Je wil graag afspreken zonder verwachtingen maar je hoopt stiekem wel dat ie verliefd is, toch? Dan spreek je jezelf wel tegen.
Bedenk eerst zelf eerlijk wat je wil, dan kun je daar naar handelen. Als jij hem namelijk supergraag weer wil zien én hoopt dat de liefde weer opbloeit en dat je daar zelf sterk in staat, dan moet het niet uitmaken of iemand je wanhopig vindt.
Succes

maandag 19 juli 2021 om 20:32
Al zou hij je gedichten sturen of foto’s van hem, naakt poserend in een veld vol zonnebloemen, het doet er niet toe. Als hij daarna dagen niks van zich laat horen is hij niet verliefd. Je moet kijken naar hoe iemand zich gedraagt en niet wat voor emoticon hij stuurt. Zo makkelijk ben je toch niet te manipuleren?Daraknakat schreef: ↑19-07-2021 18:21ja klopt, maar dan vraag ik me dus af: kan hij nu uberhaupt wel verliefd worden als hij midden in een scheiding zit? en hij heeft me dus echt wel meerdere keren emojis gestuurd met hartjes erin, twee keer echt alleen een hart, een keer een soort liefdesbrief met daarin uitwerking over hoe fijn hij het met me vindt. Dat doe jetoch ook niet als je niet oprecht iets voor iemand voelt lijkt me
Iedere dag is gehaktdag

maandag 19 juli 2021 om 20:47
maandag 19 juli 2021 om 20:51
En, toen was hij ook zo inconsequent in de communicatie in de begin maanden?MissAnnemarije schreef: ↑19-07-2021 20:47Mijn vriend (nu al 6 jaar samen) lag ook in scheiding toen wij elkaar leerde kennen. Hij had geen kinderen, dat scheelt wel natuurlijk. In het begin was het wel een gekke situatie toen ik op een gegeven moment zijn ouders etcetera leerde kennen maar dat het wel kan werken bewijst het.
maandag 19 juli 2021 om 21:48
bedankt voor alle reacties totnu toe trouwens! Wat ik vooral lastig vindt is dat ik niet goed snap wat hij nou precies voelt omdat het zo tegenstrijdig is. Ik ben degene die het nu gestopt heeft. Hij vindt dat jammer maar lijkt er oké mee. Hij zei ook dat hij het snapt dat ik er "voor nu" even stop.
Maar hij zei ook zo vaak dat hij het spannend vindt om me te zoenen, dat hij het spannend vindt om met me te daten. En vaak zenuwachtig is. Hij trilde vaak als we elkaar zoenden. En dan al zijn complimenten, de lieve woorden, de kleine lieve dingen die hij deed als we elkaar zagen.
Maar dan aan de andere kant het gevoel dat hij emotioneelniet beschikbaar is. Niet met zijn hele hart erin stond.
Maar hij zei ook zo vaak dat hij het spannend vindt om me te zoenen, dat hij het spannend vindt om met me te daten. En vaak zenuwachtig is. Hij trilde vaak als we elkaar zoenden. En dan al zijn complimenten, de lieve woorden, de kleine lieve dingen die hij deed als we elkaar zagen.
Maar dan aan de andere kant het gevoel dat hij emotioneelniet beschikbaar is. Niet met zijn hele hart erin stond.
maandag 19 juli 2021 om 22:01
Is dit dezelfde man als waar je in juni een topic over geopend hebt?koekie1980 schreef: ↑19-07-2021 20:08Je hebt al enkele weken niks van hem gehoord toch? Dan is ie niet verliefd denk ik.
Iemand die kneiterhoteldebotel is doet alle moeite om - zie jouw eigen OP - elkaar te leren kennen, toont initiatief, wil diepere gesprekken om elkaar écht te doorgronden.
Ik heb zelf nog nooit een scheiding meegemaakt maar iets in mij zegt dat dit niet in een paar weekjes gefixt is. Dus omdat hij nog geen contact met jou opgenomen heeft, denk ik dat hij nog druk is met de afwikkeling van zijn scheiding.
Je wil graag afspreken zonder verwachtingen maar je hoopt stiekem wel dat ie verliefd is, toch? Dan spreek je jezelf wel tegen.
Bedenk eerst zelf eerlijk wat je wil, dan kun je daar naar handelen. Als jij hem namelijk supergraag weer wil zien én hoopt dat de liefde weer opbloeit en dat je daar zelf sterk in staat, dan moet het niet uitmaken of iemand je wanhopig vindt.
Succes![]()
Date gebruikt drugs... bla bla... 2 kinderen?
Want dan neem ik mijn bovenstaande advies direct terug en zeg ik Run forest Run....

maandag 19 juli 2021 om 22:29

maandag 19 juli 2021 om 23:48
Had hier overheen gelezen. Hij zal je best wel leuk vinden hoor, en sowieso geen is alles na een lange relatie weer extra opwindend. Dus achter trillen, zenuwen en emojis met hartjes zou ik zelf niet zoveel zoeken.Daraknakat schreef: ↑19-07-2021 21:48bedankt voor alle reacties totnu toe trouwens! Wat ik vooral lastig vindt is dat ik niet goed snap wat hij nou precies voelt omdat het zo tegenstrijdig is. Ik ben degene die het nu gestopt heeft. Hij vindt dat jammer maar lijkt er oké mee. Hij zei ook dat hij het snapt dat ik er "voor nu" even stop.
Maar veel mensen kunnen zich er prima bij neerleggen als de situatie er gewoon niet naar is. Voor zover jij het toeliet is hij er voor gegaan. Nu heb je terecht aangegeven dat de timing niet goed is en dat ziet hij ook wel. Nou, dan over tot de orde van de dag.
Alleen als je écht, écht halsoverkop verliefd bent, gelden timing en andere praktische zaken niet. Maar dat is nou eenmaal niet zo vaak.
Als een man bij mij aangaf niet meer verder te willen liet ik het er ook altijd bij. Dan ga ik niet opeens nog proberen iemand te veroveren. Iemand wil niet. Punt. Dan ga ik ook geen contact meer opnemen. Er komt wel weer een ander voorbij. Ik snap eigenlijk ook niet waarom je nu opeens wel weer zo graag wil.
zaterdag 24 juli 2021 om 11:33
Mijn man lag ook nog in scheiding toen ik hem (opnieuw) leerde kennen (10 jaar geen contact gehad). Scheiding heeft nog 4 maanden geduurd voor het rond was. Inmiddels zijn we bijna 11 jaar samen en 7 jaar getrouwd. Verschil is dat hij wél vaak appte en we intensief contact hadden. Als een man je écht leuk vindt, is mijn ervaring dat hij wel appt (ook als dat niet per se zijn ding is). Al is het alleen maar om te weten dat je aan elkaar denkt.

zaterdag 24 juli 2021 om 13:45
Oei.koekie1980 schreef: ↑19-07-2021 22:01Is dit dezelfde man als waar je in juni een topic over geopend hebt?
Date gebruikt drugs... bla bla... 2 kinderen?
Want dan neem ik mijn bovenstaande advies direct terug en zeg ik Run forest Run....
![]()