Tips omgeving Ommen
dinsdag 20 juli 2021 om 09:05
Geïnspireerd door een ander topic.
Ik ga met mijn kinderen, dochter 13 zoon 10, 1,5 week naar camping de Roos. In Beerze, bij Ommen.
We hopen op 28+ graden zodat we veel kunnen zwemmen.
Wie weet in die omgeving leuke adressen.
Voor te eten, sup of kano huren, uitjes, leuke terassen, leuke stad/dorp enz.
Ik ga met mijn kinderen, dochter 13 zoon 10, 1,5 week naar camping de Roos. In Beerze, bij Ommen.
We hopen op 28+ graden zodat we veel kunnen zwemmen.
Wie weet in die omgeving leuke adressen.
Voor te eten, sup of kano huren, uitjes, leuke terassen, leuke stad/dorp enz.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

dinsdag 20 juli 2021 om 09:20
dinsdag 20 juli 2021 om 09:22
Zoon is gek op kaas en allebei gek op dieren dus ook leuke tip.apestaartje30 schreef: ↑20-07-2021 09:20Misschien echt helemaal niet in jullie straatje, maar toen ik met dochter bij Ommen op een camping stond, zijn we naar een kaasmakerij gegaan. Rondleiding en kaas proeven. Dochter is gek van kaas en ze vond het geweldig. Hij moet daar ergens in de buurt liggen.

dinsdag 20 juli 2021 om 09:29
Er is in Hardenberg zelf een kleine bioscoop en monkeytown, misschien handig voor de regenachtige dagen. Je zit vlakbij Slagharen en in Hardenberg zit ook een lekkere ijssalon. Wij hebben toen via de camping een kanotocht gemaakt. Vonden de kinderen ontzettend leuk, vooral ook het wachten in de sluis.
Ik zie net dat je ook bij de Koppel (natuuractiviteiten centrum in Harderberg) kunt kanoën.
Ik zie net dat je ook bij de Koppel (natuuractiviteiten centrum in Harderberg) kunt kanoën.
dinsdag 20 juli 2021 om 09:33
Dat wil ik nou ook nog wel eens doen. Wij zijn ook in die buurt deze vakantie dus leek me leuk. Maar is het toevallig Heileuver Kaasboerderij? Die doen nu geen rondleidingen staat op hun website, helaas.apestaartje30 schreef: ↑20-07-2021 09:20Misschien echt helemaal niet in jullie straatje, maar toen ik met dochter bij Ommen op een camping stond, zijn we naar een kaasmakerij gegaan. Rondleiding en kaas proeven.
dinsdag 20 juli 2021 om 09:38
Holterberg, heerlijk zitten lunchen/dineren bij het Losse Hoes. Mochten jullie het interessant vinden, de militaire begraafplaats op de Holterberg en het Memory museum Nijverdal. Heerlijk zitten en eten bij de Oale Ste in Nijverdal.
Avonturenpark Hellendoorn is dichtbij, maar moet ook maar een interesse zijn.
Avonturenpark Hellendoorn is dichtbij, maar moet ook maar een interesse zijn.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 20-07-2021 09:45
19.31% gewijzigd
dinsdag 20 juli 2021 om 09:39
Vanaf Ommen is het nog minimaal 45 minuten, maar ik denk wel langer rijden naar Giethoorn. Maakt je dit niet zoveel uit, dan kun je ook iets noordelijker naar de Weerribben of de Wieden. Deze zijn iets minder toeristisch (minder buitenlandse in ieder geval).
Langs de vecht en de Regge kun je overal bootjes huren. De Sallandse heuvelrug is ook mooi. Er is bij het bezoekerscentrum in Nijverdal een leuk speelbos en vanuit hier kun je mooie routes lopen over de heide en het bos. In Hellendoorn zit een klein bakkerij en ijsmuseum. En natuurlijk het Avonturenpark Hellendoorn met Aquapark.
Langs de vecht en de Regge kun je overal bootjes huren. De Sallandse heuvelrug is ook mooi. Er is bij het bezoekerscentrum in Nijverdal een leuk speelbos en vanuit hier kun je mooie routes lopen over de heide en het bos. In Hellendoorn zit een klein bakkerij en ijsmuseum. En natuurlijk het Avonturenpark Hellendoorn met Aquapark.
dinsdag 20 juli 2021 om 09:44
Attractiepark Slagharen.
Bij Outdoor Ommen kun je kano's huren.
Een heleboel te doen rondom Hardenberg:
https://www.visithardenberg.nl/wp-conte ... t-2021.pdf
dinsdag 20 juli 2021 om 10:10
mamaonbekend schreef: ↑20-07-2021 09:33Dat wil ik nou ook nog wel eens doen. Wij zijn ook in die buurt deze vakantie dus leek me leuk. Maar is het toevallig Heileuver Kaasboerderij? Die doen nu geen rondleidingen staat op hun website, helaas.
Ja dat zag ik ook inderdaad. Misschien niet meer. Het was dan ook al lang geleden. Ik denk zo'n 5-6 jaar. Jammer, dochter heeft het er nog steeds over en sindsdien houdt ze van oude kaas.
dinsdag 20 juli 2021 om 10:30
Mijn kinderen ook, vooral dat zwemmen. Maar ik hoop ze toch soms mee te krijgen.
dinsdag 20 juli 2021 om 10:31
die vakantiekrant is handig.groenebroek schreef: ↑20-07-2021 09:44Attractiepark Slagharen.
dinsdag 20 juli 2021 om 11:26
Koe-safari in Ariën
Wandelen op de Lemelerberg
Actief Ommen in Hellendoorn voor oa quad rijden/Escaperoom etc.
Ijsje eten bij Ekkelenkamp (bij de brug in Ommen)
Attractieparken Hellendoorn en Slagharen
En ik zou vooral zo veel mogelijk uit Ommen zelf wegblijven, want het wemelt hier al van de toeristen
Wandelen op de Lemelerberg
Actief Ommen in Hellendoorn voor oa quad rijden/Escaperoom etc.
Ijsje eten bij Ekkelenkamp (bij de brug in Ommen)
Attractieparken Hellendoorn en Slagharen
En ik zou vooral zo veel mogelijk uit Ommen zelf wegblijven, want het wemelt hier al van de toeristen

dinsdag 20 juli 2021 om 15:20
Als je van goed eten en gezellige sfeer houdt, zoek je heil dan niet bij 1 van de Italianen in Ommen, dwz de Italiaan aan de Markt. Is gebaseerd op zeker 4 slechte eigen ervaringen (waarom blijf je dan toch gaan denk je: omdat ik uit Ommen kom en mijn ouders dan perse heel graag wilden en ik me weer over liet halen). Die ervaring op de laatste avond heeft mijn vakantie vorig jaar echt een beetje verpest.
Verder is het meeste hier al genoemd. Ik vind overigens een pony huren voor een buitenrit ook leuk, kon altijd bij manege Laarbrug, weet niet hoe dat nu zit met Corona.
Verder is het meeste hier al genoemd. Ik vind overigens een pony huren voor een buitenrit ook leuk, kon altijd bij manege Laarbrug, weet niet hoe dat nu zit met Corona.
woensdag 21 juli 2021 om 08:57
Hattem is een erg leuk stadje met leuke boetiekjes en een bakker museum. Suppen door de grachten van Zwolle. High tea of lunch bij de kas van kaat in Zwolle of mooi Rivier in Dalfsen. Iets actiefs met Hiawatha in en rond Dalfsen.
Avonturenpark, de Sahara, lemelerberg, sallandse heuvelrug, whytemerplas, giethoorn. Veel plezier!
Avonturenpark, de Sahara, lemelerberg, sallandse heuvelrug, whytemerplas, giethoorn. Veel plezier!