Koffer kwijt of vertraagd tijdens jouw vlucht?

20-07-2021 12:31 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb jij dit wel eens meegemaakt? En hoe is dat afgelopen? Ik ben benieuwd naar andermans ervaringen.
Zelf heb ik het een aantal jaren geleden meegemaakt. Eerst een uur staan wachten totdat de bagageband leeg was en het lampje ging branden dat alle bagage op de band lag. Die van mij dus niet. Vervolgens een uur in de rij bij 'Lost luggage' waar tot mijn verbazing de dame maar heel gebrekkig Engels sprak. De volgende dag de hele ochtend zo'n beetje bezig geweest om de meest noodzakelijke spullen aan te schaffen. Ik zat wel in een toeristische streek maar ondergoed e.d. vinden bleek een ware uitdaging. Mijn koffer kwam weer een dag later. Gelukkig. Ik heb er wel een tic aan overgehouden trouwens. Als ik na een vlucht bij de bagageband sta heb ik altijd een hartslag van minstens 200 tot mijn koffer op de lopende band verschijnt.
Gekochte spullen zijn trouwens wel allemaal vergoed door de luchtvaartmaatschappij.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Daarom altijd voor twee dagen aan kleding in je handbagage stoppen.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Nee, nog nooit. Veel gereisd, ook binnenlandse vluchten met kleine maatschappijen. Ik stop wel
Altijd 2 schone onderbroeken en een tandenborstel in mijn handbagage (en uiteraard noodzakelijke medicatie etc). Een t-shirt is altijd wel ergens te koop.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
louti schreef:
20-07-2021 12:38
Daarom altijd voor twee dagen aan kleding in je handbagage stoppen.
Sindsdien heb ik dat dus ook. Een verschoontje, noodzakelijke toiletspullen en mijn medicijnen.
Ja bij thuiskomst stond koffer nog op luchthaven van overstap. Ik had met heeeeel hard rennen die vlucht gehaald, maar de koffer niet.
Volgende dag is koffer netjes thuisbezorgd. Ik woon op 2u rijden vanaf Schiphol.

Dus: Belangrijke spullen in je handbagage doen.
himalaya schreef:
20-07-2021 12:39
Nee, nog nooit. Veel gereisd, ook binnenlandse vluchten met kleine maatschappijen. Ik stop wel
Altijd 2 schone onderbroeken en een tandenborstel in mijn handbagage (en uiteraard noodzakelijke medicatie etc). Een t-shirt is altijd wel ergens te koop.
Nog nooit? Ik mijn familie al personen die het twee keer is overkomen. Ook iemand die op rondreis in Cuba ging dus meteen na de landing 200 km verder sliep en de volgende dag weer kilometers verder. Bovendien in een omgeving sliep waar nauwelijks iets te koop was en er ook weinig tijd was om iets te kopen. Dus 's avonds met een stukje hotelzeep haar ondergoed en haar shirt waste zodat ze dit de volgende dag enigszins fris weer aan kon.
mevrouwiglesias schreef:
20-07-2021 12:41
Sindsdien heb ik dat dus ook. Een verschoontje, noodzakelijke toiletspullen en mijn medicijnen.
Je medicijnen niet bij je is wel echt ontzettend dom.
Ja, na drie kwartier blijven staren naar de bagageband geen koffers. Inderdaad melden, daar een wachtrij van heb ik jou daar( er ging die dag blijkbaar wel meer niet goed) ze konden ook niet garanderen dat de dag erna de koffers zouden komen .Dus eerst inchecken en meteen daarna van alles aangeschaft. Kan me nog herinneren dat ik me zo vies en bezweet voelde. Dag erna werden koffers afgeleverd bij het hotel. Voortaan reizen wij ook met “ 1e en 2e dag benodigdheden in onze handbagage. En die hartslag bij de bagageband herken ik! Hahahah
mevrouwiglesias schreef:
20-07-2021 12:44
Nog nooit? Ik mijn familie al personen die het twee keer is overkomen. Ook iemand die op rondreis in Cuba ging dus meteen na de landing 200 km verder sliep en de volgende dag weer kilometers verder. Bovendien in een omgeving sliep waar nauwelijks iets te koop was en er ook weinig tijd was om iets te kopen. Dus 's avonds met een stukje hotelzeep haar ondergoed en haar shirt waste zodat ze dit de volgende dag enigszins fris weer aan kon.

Dat schreef ik toch? :)

Als je samen met iemand reist is het ook handig om wat spullen te verdelen, mocht er 1 van de 2 koffers weg raken.
En als je een georganiseerde rondreis doet is er toch wel een mogelijkheid om wat spullen van een medereiziger te lenen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, maar gelukkig alleen op de terugweg, dus dat was niet zo erg.
Werd een paar dagen later netjes op kantoor afgeleverd, we konden kiezen of thuis of op het werk handiger was.
Ja, zo’n 10 jaar terug toen er rond kerstmis overal in Europa heel veel sneeuw was gevallen er er heel veel bagage overal op de verkeerde plek was gestrand (op Schiphol waren er helemaal speciale ruimtes voor al die bagage ingericht waar je langs kon gaan). Ik woonde in het buitenland en kwam voor kerst 14 dagen over. Heeft 11 dagen geduurd voordat ik mijn koffer (met alle kerstkadootjes) weer terughad. Gelukkig had ik in NL nog wel wat oude kleding liggen, maar echt leuk was anders om bij het kerstdiner te zitten in een verwassen, vaal shirt. Maar ergens was ik allang blij dat ik überhaupt was aangekomen, en niet op de tussenstop gestrand (zoals vele anderen wel was overkomen).
Ik heb het twee keer gehad. En in sommige Aziatische landen is het best een uitdaging om mijn maat te vinden. Net als op een eiland dat weinig meer heeft dan een resort.
ludwina schreef:
20-07-2021 12:57
Ik heb het twee keer gehad. En in sommige Aziatische landen is het best een uitdaging om mijn maat te vinden. Net als op een eiland dat weinig meer heeft dan een resort.
Ja klopt, ik heb naar aanleiding van mijn koffer kwijt verhaal wel eens de opmerking gekregen: 'maar alles is toch te koop'? Nou dat valt in sommige landen vies tegen. Nog los van de tijd die het kost.
Oh, al meerdere malen ja. Wel altijd weer opgedoken, meestal 1-2 dagen later. Op de heenweg inderdaad vervelender, omdat je dan geen spullen hebt, wat zeker na een reis van 20 uur en aankomst in een tropische omgeving met bijbehorende luchtvochtigheid niet zo leuk is. Maar ook weer niet het einde van de wereld.
Op de terugweg soms zelfs wel handig, dan bezorgden ze het thuis in plaats van dat ik het met drie treinen zelf naar huis moest slepen.
Wij verdelen onze kleding etc. over 2 koffers. Als we op de plek van bestemming aangekomen zijn wisselen we weer uit.
Ja, mijn man toen hij naar Nederland immigreerde. Het heeft een week geduurd voordat zijn koffer op bestemming was. Het ergste was dat een familielid op het vliegveld van vertrek zijn koffer gezocht en gevonden heeft. Ze konden de koffer "niet vinden" (lees wilde deze graag achterover drukken). Gelukkig zijn alle kosten vergoed, ondanks dat deze hoger waren dan het bedrag wat ze normaal gesproken standaard vergoeden.
himalaya schreef:
20-07-2021 12:39
Dat valt op sommige bestemmingen heel vies tegen :)
Wij hebben een keer een "overstap" gemist door een vertraagd vliegtuig. Moesten we overnachten op het vliegveld in Moskou want er was maar 1 vlucht per dag. We mochten zonder visum niet van het vliegveld af, en onze koffers werden ergens vastgehouden voor onze volgende vlucht dus we zaten daar ook nog eens in onze vieze, gedragen kleren. Gelukkig was de rest van de vakantie wel leuk.
Ik vlieg weinig en meestal alleen met handbagage maar ik heb dit een jaar of tien geleden meegemaakt in Barcelona. Koffer was naar Wenen gestuurd ofzo.. Voelt echt suf als je als laatste nog naar de bagageband staat te turen. Had gelukkig de belangrijkste spullen wel bij me en vond het ook wel een goede reden om te gaan shoppen ;-) De volgende dag werd de koffer netjes bij het hotel bezorgd.
sprankeltje80 wijzigde dit bericht op 20-07-2021 13:30
7.36% gewijzigd
Tijdens mijn wereldreis heel lang terug… koffers zouden we in Nieuw-Zeeland meepakken richting Australië.
Koffers gingen vanuit Amsterdam meteen door, wisten we niet of vergeten.
Ja, dan kun je dus lang zoeken.
Heel vriendelijk persoon heeft ons toen geholpen en verder op weg geholpen op het vliegveld aldaar.
Verschillende keren meegemaakt. Naar huis is niet zo erg, want dan wordt het gewoon thuisbezorgd (helaas wel zonder smokkelwaar).

En een keer op de tropische bestemming was het wel heel grappig, want we zaten in een nogal afgelegen resort, en al het personeel leefde met ons mee. Man had snel snel een zwemshort gekocht die eigenlijk net niet pastte, maar meer opties waren er niet. Elke keer als we voorbij liepen en man die broek aan had, riep iedereen ons meewarig toe “still no luggage, man?!”, van het kamermeisje tot de barman en van de tuinman tot de mensen van de receptie… echt iedereen! En toen kwam de dag dat de koffer eindelijk nabezorgd werd, en we vanaf het strand onderweg naar de kamer wel een keer of 15 heel enthousiast “hey man, you’re luggage is delivered, it’s in your room!” hoorden. En eenmaal in eigen kleding waren ook de enthousiaste commentaren nog niet van de lucht.
:heart: NummerZoveel

Ik ben een paar keer zonder bagage aangekomen op bestemming. Die keer dat het een “odd size” stuk bagage was (geen koffer / rugzak, maar echt afwijkend) en ik mocht gaan uitleggen wat het exact was nog wel lollig en item werd al snel nabezorgd. De keer dat ik op slippers de openingsreceptie van een congres bijwoonde (mijn hakken zaten net niet in mijn handbagage en mijn enkels zwollen nogal op door de hitte) was wel echt irritant. Voelde me best opgelaten tussen alle netgeklede mensen, maar het was een verplichte activiteit dus kon niet skippen. Daar kwam mijn koffer pas na twee volle dagen aan, als een van de laatsten van een stuk of 6 vermiste koffers van dezelfde vlucht.

Kennis had eens verse haringen meegenomen op een korte vlucht (op ijs in een koeltas in de koffer). Alleen arriveerde haar koffer pas een week later na een tussenstop aan de andere kant van de wereld (per ongeluk op de verkeerde vlucht geladen) :hihi:
Man en ik vliegen beide veel ( samen en apart) en man heeft het 1 x gehad, was ook een logisch verhaal. Hij vloog naar Azie met tussenstop in Dubai > vlucht naar Dubai was vreselijk vertraagd en met hulp van Emirates (via aparte routes op de luchthaven) kon hij nog net zijn vervolg vlucht halen, zijn koffer echter niet. Die kwam keurig op de volgende vlucht mee en werd iets van 6 uur na aankomst in zijn hotel afgeleverd.

Dat is vaak het punt, heb je een vakantie charter die 2 x per week gaat naar die bestemming, dan moet je vaak een paar dagen wachten. Wij gaan gelukkig meestal naar bestemmingen waar ieder dag in ieder geval 1 of meer vluchten heen gaan en dan kan het snel gaan.
Ja 1x, terugvlucht naar huis.
Daarvoor ook nog nooit meegemaakt
Wel onhandig als je thuis je tanden wil poetsen of jr wilt opmaken. Alles zat in die koffer. Lekker onhandig. Alles wat ik heb moeten aanschaffen werd keurig vergoed door KLM. De vermiste koffer kwam na een dag of 5 thuis.
Ik heb het een paar keer meegemaakt helaas, want het is altijd vervelend en stressvol. Eén keer is mijn koffer meegenomen door iemand anders met dezelfde koffer. De band bleef maar rondjes draaien met die ene laatste koffer erop, waarna bij mij het lampje ging branden. Gelukkig had die persoon een adresbandje erop zodat ik contact kon opnemen en konden we de volgende dag afspreken om de koffers om te ruilen. Sinds die tijd hang ik iets aan de koffer ter herkenning.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven