Ex sms’t mij veel, negeren?
dinsdag 20 juli 2021 om 12:52
Hallo allemaal!
Een paar weken terug heeft mijn ex vriend onze relatie ‘on hold’ gezet omdat ik hem niet vertrouwde en ik daar maar eens over na moest denken.
In het verleden met hem zijn er behoorlijk wat dingen voorgevallen, zoals drugs, kort lontje, liegen etc en elke keer beloofde hij beterschap maar na een paar dagen/weken bleven deze dingen zich herhalen waardoor ik best wat afstand heb genomen. Hij ging in therapie en wilde echt een leven samen met mij. Hij begon zijn vriendenkring waar veel drugs werd gebruikt wat los te laten en ik merkte ook dat hij een stuk rustiger begon te worden.
Tot….. Corona eventjes ‘voorbij’ was en iedereen weer mocht stappen. Hij werd weer steeds minder leuk en begon zijn oude vrienden weer op te zoeken die hij volgens zijn zeggen echt niet meer mee om wilde gaan.
In deze tijd vond hij het stappen leuk en vroeg hij dus om die ruimte. Hier heb ik best wel tijd gehad om na te denken, en ben eigenlijk heel erg blij dat ik er een punt achter heb gezet omdat onze normen en waarden enorm van elkaar verschillen en hij een leven heeft waar ik gewoonweg niet gelukkig van kan worden.
Nu krijg ik de hele tijd sms’jes dat hij mij mist, en dit leven echt niet meer wil en mij graag wil laten zien dat hij echt echt voor mij wil gaan. Alleen vertrouw en geloof ik hem gewoon niet meer, en heb ik een heel sterk idee dat hij niet zou veranderen aangezien hij in het verleden tegen zijn exen ook agressief is geweest.
Ik heb overigens niet gereageerd op deze sms’jes omdat ik geen flauw idee heb wat ik moet antwoorden. Heb hem vorige week al gevraagd mij met rust te laten dus is het gek dat ik hem gewoon negeer of is het netjes dat ik een bericht terug doe?
Een paar weken terug heeft mijn ex vriend onze relatie ‘on hold’ gezet omdat ik hem niet vertrouwde en ik daar maar eens over na moest denken.
In het verleden met hem zijn er behoorlijk wat dingen voorgevallen, zoals drugs, kort lontje, liegen etc en elke keer beloofde hij beterschap maar na een paar dagen/weken bleven deze dingen zich herhalen waardoor ik best wat afstand heb genomen. Hij ging in therapie en wilde echt een leven samen met mij. Hij begon zijn vriendenkring waar veel drugs werd gebruikt wat los te laten en ik merkte ook dat hij een stuk rustiger begon te worden.
Tot….. Corona eventjes ‘voorbij’ was en iedereen weer mocht stappen. Hij werd weer steeds minder leuk en begon zijn oude vrienden weer op te zoeken die hij volgens zijn zeggen echt niet meer mee om wilde gaan.
In deze tijd vond hij het stappen leuk en vroeg hij dus om die ruimte. Hier heb ik best wel tijd gehad om na te denken, en ben eigenlijk heel erg blij dat ik er een punt achter heb gezet omdat onze normen en waarden enorm van elkaar verschillen en hij een leven heeft waar ik gewoonweg niet gelukkig van kan worden.
Nu krijg ik de hele tijd sms’jes dat hij mij mist, en dit leven echt niet meer wil en mij graag wil laten zien dat hij echt echt voor mij wil gaan. Alleen vertrouw en geloof ik hem gewoon niet meer, en heb ik een heel sterk idee dat hij niet zou veranderen aangezien hij in het verleden tegen zijn exen ook agressief is geweest.
Ik heb overigens niet gereageerd op deze sms’jes omdat ik geen flauw idee heb wat ik moet antwoorden. Heb hem vorige week al gevraagd mij met rust te laten dus is het gek dat ik hem gewoon negeer of is het netjes dat ik een bericht terug doe?
dinsdag 20 juli 2021 om 14:04
Dat is waarschijnlijk ook waarom hij doorgaat, omdat het eerder ook zo was dat je dan uiteindelijk wel weer toegaf.
Dus is het nu volhouden totdat hij doorheeft dat je het dit keer meent.
dinsdag 20 juli 2021 om 14:06
Ik vind het moeilijk om iemand te negeren, wil iemand geen pijn doen. Maar twijfelen over dat ik hem terug wil, dat zou ik niet meer willen. Tuurlijk dacht ik wel even ‘oh zou hij echt veranderen?’. Maar ik zorg wel dat ik realistisch blijf, en mezelf toespreek dat het nooit zou werken.Ladida1981 schreef: ↑20-07-2021 14:02Wat een engnek. Sterk zijn, niet teruggaan.
Eventueel nog zeggen dat je geen contact meer wil en dat het wat jou betreft over is. Blijft hij appen: blokkeren. Klimt hij je balkon op? Politie bellen.
En ga uitzoeken waarom jij hier überhaupt nog over twijfelt, want dit is niet normaal.
dinsdag 20 juli 2021 om 14:08
dinsdag 20 juli 2021 om 14:08
Nog meer redenen om hem te blokkeren. Gaat hij rare dingen doen, bel de politie, of licht nu alvast je wijkagent in dat je bang bent dat die rare ex van jou in het verleden rare dingen heeft gedaan en dat je daar nu weer bent voor bent.
Dit soort rare acties vind ik echt enger dan iemand die zo af en toe wat drugs gebruikt. Hier is meer niet in orde...
Dit soort rare acties vind ik echt enger dan iemand die zo af en toe wat drugs gebruikt. Hier is meer niet in orde...
dinsdag 20 juli 2021 om 14:09
Nini79 schreef: ↑20-07-2021 14:06Ik vind het moeilijk om iemand te negeren, wil iemand geen pijn doen. Maar twijfelen over dat ik hem terug wil, dat zou ik niet meer willen. Tuurlijk dacht ik wel even ‘oh zou hij echt veranderen?’. Maar ik zorg wel dat ik realistisch blijf, en mezelf toespreek dat het nooit zou werken.
Je vindt dat je jezelf dus maar pijn moet doen? Je vindt het oké dat hij jou lastig mag vallen en over je grenzen heen mag gaan, maar jij mag hem van jezelf niet negeren want dan zou het wel eens kunnen zijn dat je hem wellicht misschien eventueel pijn doet? Tjees, dit type mannen heeft een dusdanig ego dat alles waar ze het niet mee eens zijn pijn doet. Doet hij zelf hoor.
dinsdag 20 juli 2021 om 14:10
Ja, nou ik vind het dus ook doodeng. Daarom twijfel ik of ik gewoon moet reageren, zodat hij misschien niet erg boos wordt.
Ik ga zo eerst de wijkagent even inlichten
dinsdag 20 juli 2021 om 14:12
dan moet je dus met hem trouwen he?
en als dat niet je plan is, zul je een keer 'nee' moeten gaan zeggen en doen.
dinsdag 20 juli 2021 om 14:13
Het feit dat je erover twijfelt of het onbeleefd is om niet te reageren op een pusherige ex geeft wel aan dat er werk aan de winkel is voor je assertiviteit en zelfvertrouwen.
Gelukkig ben je op de goede weg: goed dat je er een punt achter heb gezet, dat je inziet dat je aan je eigenwaarde wil werken en dat je je oude patronen herkent. Echt, dat zijn alvast hele goede stappen!
Wat hier al gezegd is: blokkeren en eventueel buren of wijkagent inlichten als je problemen verwacht.
Gelukkig ben je op de goede weg: goed dat je er een punt achter heb gezet, dat je inziet dat je aan je eigenwaarde wil werken en dat je je oude patronen herkent. Echt, dat zijn alvast hele goede stappen!
Wat hier al gezegd is: blokkeren en eventueel buren of wijkagent inlichten als je problemen verwacht.
dinsdag 20 juli 2021 om 14:15
dinsdag 20 juli 2021 om 14:25
Maar hij is toch degene die de relatie on hold heeft gezet? Hij doet jou toch ieder keer weer pijn? Dit is 100% zijn eigen schuld, hier moet jij je niet schuldig over voelen. Kies voor jezelf, je verdient beter.Nini79 schreef: ↑20-07-2021 14:06Ik vind het moeilijk om iemand te negeren, wil iemand geen pijn doen. Maar twijfelen over dat ik hem terug wil, dat zou ik niet meer willen. Tuurlijk dacht ik wel even ‘oh zou hij echt veranderen?’. Maar ik zorg wel dat ik realistisch blijf, en mezelf toespreek dat het nooit zou werken.
Hoe oud ben je trouwens?
dinsdag 20 juli 2021 om 14:29
Daar heb je gelijk in!! Ik ben 26Ladida1981 schreef: ↑20-07-2021 14:25Maar hij is toch degene die de relatie on hold heeft gezet? Hij doet jou toch ieder keer weer pijn? Dit is 100% zijn eigen schuld, hier moet jij je niet schuldig over voelen. Kies voor jezelf, je verdient beter.
Hoe oud ben je trouwens?
dinsdag 20 juli 2021 om 15:46
De pleister snel verwijderen veroorzaakt het minste leed, dus nu definitief een punt achter jullie contact zetten is de meest pijnloze methode voor alle betrokkenen.Nini79 schreef: ↑20-07-2021 14:06Ik vind het moeilijk om iemand te negeren, wil iemand geen pijn doen. Maar twijfelen over dat ik hem terug wil, dat zou ik niet meer willen. Tuurlijk dacht ik wel even ‘oh zou hij echt veranderen?’. Maar ik zorg wel dat ik realistisch blijf, en mezelf toespreek dat het nooit zou werken.
dinsdag 20 juli 2021 om 15:47
Kun je niet tijdelijk je balkon cat-proof maken, maar dan om je ex buiten te houden? Incl. puntige randen aan de buitenkant zodat hij geen houvast kan krijgen.
Edit: deze https://www.bol.com/nl/nl/s/anti+klim+s ... ontent=txl
dinsdag 20 juli 2021 om 17:20
Jezelf pijn doen om een ander die het niet waard is niet pijn te doen dat is pas erg, hij heeft het hier zelf naar gemaakt engnek las ik dat is een passend woord.Ik vind het moeilijk om iemand te negeren, wil iemand geen pijn doen.
Een beetje aandacht geven door te reageren is niet goed genoeg voor hem hoor dan wil hij alleen maar meer dat is zijn teken van hoppa ik heb haar aandacht weer en voor je het weet zit je er weer middenin.
Wijkagent en buren inlichten, negeren echt compleet er is niks maar dan ook niks vanuit jou naar hem nodig.