Verschil innestelingsbloed of menstruatie

dinsdag 20 juli 2021 om 16:00
Hoi allemaal,
In juni is mijn spiraal eruit gegaan omdat ik zwanger wil raken. Nu heb ik op de meest vruchtbare dagen (en daarbuiten) seks gehad. Maar omdat het al lang geleden is dat ik zonder anticonceptie een menstruatie heb gehad, heb ik twijfels of wat ik voel menstruatie is of innestelingsbloed.
- ik ben sinds 3/4 dagen enorm misselijk na het eten, tot kokhalzen aan toe, of heb helemaal geen eetlust
- heel snel moe
- ik heb lage buikpijn/steken gehad en rommelende darmen
- morgen moet ik officieel ongesteld worden. Gister had ik 5 druppels bruin in mijn ondergoed en vandaag iets meer. Het blijft bruin en het meeste veeg ik weg uit de vagina.
- ik heb een vroege zwangerschapstest gedaan maar deze was negatief
Ik las op internet dat bruin bloed kan betekenen dat t innestelingsbloed is maar ook dat het oud menstruatie bloed kan zijn. Ook lees ik dat vroege zwangerschapstesten lang niet altijd betrouwbaar zijn.
Zelf had ik heel erg het gevoel dat t is gelukt, maar sinds gister wordt dat steeds minder. Ik weet dat jullie geen diagnose kunnen stellen haha, maar wat zijn jullie ervaringen? Wat is het grootste verschil met innestelings/vroege zwangerschapsklachten en menstruatie klachten?
Alvast bedankt
In juni is mijn spiraal eruit gegaan omdat ik zwanger wil raken. Nu heb ik op de meest vruchtbare dagen (en daarbuiten) seks gehad. Maar omdat het al lang geleden is dat ik zonder anticonceptie een menstruatie heb gehad, heb ik twijfels of wat ik voel menstruatie is of innestelingsbloed.
- ik ben sinds 3/4 dagen enorm misselijk na het eten, tot kokhalzen aan toe, of heb helemaal geen eetlust
- heel snel moe
- ik heb lage buikpijn/steken gehad en rommelende darmen
- morgen moet ik officieel ongesteld worden. Gister had ik 5 druppels bruin in mijn ondergoed en vandaag iets meer. Het blijft bruin en het meeste veeg ik weg uit de vagina.
- ik heb een vroege zwangerschapstest gedaan maar deze was negatief
Ik las op internet dat bruin bloed kan betekenen dat t innestelingsbloed is maar ook dat het oud menstruatie bloed kan zijn. Ook lees ik dat vroege zwangerschapstesten lang niet altijd betrouwbaar zijn.
Zelf had ik heel erg het gevoel dat t is gelukt, maar sinds gister wordt dat steeds minder. Ik weet dat jullie geen diagnose kunnen stellen haha, maar wat zijn jullie ervaringen? Wat is het grootste verschil met innestelings/vroege zwangerschapsklachten en menstruatie klachten?
Alvast bedankt

dinsdag 20 juli 2021 om 16:08
als je lichaam al zoveel hormoon aan zou maken, dat je misselijk wordt, buikpijn hebt etc.... dan zou ook de test wel positief worden
Ik ben bang, dat je jezelf in de maling neemt
waarbij ik niet zeg, dat je niet zwanger kunt zijn, dat weet niemand zeker
Maar wel, dat wat jij as symptomen ziet, ergens anders bij horen
geduld! komt goed
geduld! komt goed
dinsdag 20 juli 2021 om 16:12
Nou ja, sterker nog. Als je er zo ontzettend mee bezig bent, ga je uiteraard van alles voelen. 1 en 1 is 2lilalinda schreef: ↑20-07-2021 16:08als je lichaam al zoveel hormoon aan zou maken, dat je misselijk wordt, buikpijn hebt etc.... dan zou ook de test wel positief worden
geduld! komt goed

dinsdag 20 juli 2021 om 16:34
Ik heb een week lang bruin bloed verloren en dacht de eerste dag ook, Hey innestelingsbloeding? 2e dag hoop weg. 3e dag nog niks rood test negatief op NOD. Nog paar dagen bruin verlies gehad en toen stopte dat. Niks roods gezien. Test gedaan, en die was ineens hartstikke positief . Morgen 12 weken zwanger . Alles kan blijkbaar

dinsdag 20 juli 2021 om 16:41
Er is geen verschil, menstruatie kan ook in veel verschillende vormen (kleur, hoeveelheid, hoe lang het duurt) en heet in principe alleen een menstruatie als het volgt op een ovulatie. Verder zijn vroege testen wel betrouwbaar, maar is er gewoon niet altijd vroeg genoeg HCG om gedetecteerd te worden. Als je klachten hebt van zwangerschap, komen die van HCG en zou je positief testen. Anders kunnen klachten van progesteron komen, dat heb je sowieso na ovulatie.
Ik had spotting in de fase tussen ovulatie en menstruatie, zowel toen ik zwanger bleek te zijn als ook af en toe toen ik niet zwanger bleek te zijn. Ik ben bang dat je enige optie afwachten is.
Hoe weet je wanneer je ongesteld zou moeten worden als je spiraaltje er net uit is?
Ik had spotting in de fase tussen ovulatie en menstruatie, zowel toen ik zwanger bleek te zijn als ook af en toe toen ik niet zwanger bleek te zijn. Ik ben bang dat je enige optie afwachten is.
Hoe weet je wanneer je ongesteld zou moeten worden als je spiraaltje er net uit is?
dinsdag 20 juli 2021 om 16:51
Ik had ongeveer dit en was zwanger. Was niet echt bekend met innestelingsbloeding dus had het eerst wel aangezien voor menstruatie, al was het iets te vroeg en te weinig. Een dag of vier later was ik ook misselijk (wat later dus dan bij jou) en heb toen getest, knalstreep. Je kunt jezelf ook 'voor de gek houden' maar ik hoop dat dat niet zo is en dat het raak is!

dinsdag 20 juli 2021 om 17:34