Frankrijk.. naar code rood?

20-07-2021 19:11 40 berichten
Hoihoi,

In januari heb ik de zomervakantie naar Frankrijk geboekt, onder het motto, tegen die tijd moet dat vast wel kunnen. En gratis covid verzekering erbij, ideaal!

Maarja,, nu is het juli, loopt het aantal besmettingen in Frankrijk flink op en blijkt de covid verzekering alleen een voucher te geven als er sprake is van een lockdown. Super stom natuurlijk dat ik me er niet beter in verdiept heb.

Nu de twijfel, we zouden over 2,5 weken vertrekken, hebben ruim 600 aanbetaald en maandag moeten we het restant van 1500 betalen. Als Frankrijk rood wordt dan zijn we alles kwijt. Nu annuleren betekent sowieso geen vakantie terwijl we toch kunnen gaan misschien, en een voucher krijgen we dan ook niet. Twijfel twijfel.. Anderen met een soort gelijk dilemma?
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar was er met vouchers de regeling dat als je die niet binnen 12 mnd inwisselde, je alsnog contant terug krijgt. Was een verzekering voor de reisorganisatie via de AVR. Vraag even na hoe dat nu zit?

Wij zijn daar nu mee bezig, teruggave. De aanvraag ging simpel, het zou eind deze maand op onze rekening moeten staan.
Overigens hebben we er toen bovenop gezeten, vlak voor de rest betaald moest worden, ging Frankrijk op rood. We hebben toen een voucher gekregen voor het aanbetaalde bedrag en hoefden de rest niet over te maken.

Annuleren en alles kwijt zijn zou ik niet doen, dan maar een voucher mocht het niet doorgaan.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 20-07-2021 19:17
20.08% gewijzigd
Wat maakt dat je het idee hebt weg te komen met niet te betalen? Staat in de voorwaarden dat dat kan? Zo niet:
Je hebt een overeenkomst afgesloten en bent akkoord gegaan met de voorwaarden. Hou er rekening mee dat ze je aan je betalingsverplichting houden. Annuleren houdt dus in dat je én betaald én dan een voucher krijgt.
Waarom zou je niets krijgen als het rood is?
Wat voor mijzelf mee zou spelen is of je met eigen vervoer (auto) gaat of met het vliegtuig, en of jullie gevaccineerd zijn. En inderdaad of er een lockdown is in Frankrijk, maar die situatie is afgedekt.
Het is geen antwoord op je vraag, maar ik snap nu hoe het zo op kan lopen in Frankrijk..

Ik ben er nu bijna 2 weken en heb me echt verbaasd.
Zo hebben wij een abdij bezocht waar we eerst met een touringcar naar boven moesten. Max 60 personen, maar dan stond je alsnog opgepropt.

Vervolgens zagen we een paar dagen later een grote rondvaartboot, een boel mensen op de boot en GEEN mondkapje. Dan kan je zeggen ''het is buiten'' maar coronaproof vond ik het niet!

Gister een treintje in een stadje waar een hele rij stond en die gingen allemaal in dat treintje tot er geen plek meer was, niks geen ruimte tussen stellen/families.

Die boot en dat treintje hebben wij dus ook niet gedaan
Hoezo wordt Frankrijk rood? En als dat mocht gebeuren, weet je welke maatregelen er dan volgen? Spanje en Portugal mag je ook gewoon heen.

Lopen de cijfers ook op in het departement waar jij heen wil?

De kans op quarantaineplicht is minimaal, dat zie je ook niet bij andere Europese landen.

Als je niet betaald, blijft de betalingsverplichting waarschijnlijk bestaan.
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 20-07-2021 19:35
9.25% gewijzigd
Er staat nergens iets over code rood. Wel over de enorme toename van besmettingen

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1451942 ... -frankrijk
Waar maak je je druk om? Gewoon afwachten. Wordt het code rood en annuleert de maatschappij dan krijg je dus je geld terug. En als het niet rood wordt ga je lekker op vakantie. Meer smaken zijn er niet.
Ik snap ook niet wat de twijfel is. En ik snap al helemaal niet waarom je denkt het restant maar niet te betalen.
Tja, Corona was al 10 maanden bezig toen je boekte.

Gegokt en verloren.

Die accomodatie heeft een half jaar plaats gehouden voor jou, dus nogal wiedes dat je gewoon betaalt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
20-07-2021 19:46
Tja, Corona was al 10 maanden bezig toen je boekte.

Gegokt en verloren.

Die accomodatie heeft een half jaar plaats gehouden voor jou, dus nogal wiedes dat je gewoon betaalt.
Er is werkelijk helemaal niets verloren, dat is ook de strekking van de meeste reacties.
Waarom zou je nou eigenlijk niet gaan TO??
Verkeerd gelezen .
viennas wijzigde dit bericht op 20-07-2021 20:02
92.54% gewijzigd
Ik begrijp weinig van het gepaniek. Portugal en Spanje zijn rood (qua besmettingen) maar qua reisadvies oranje. Daar kun je dus ook gewoon nog naar toe.
Verkeerd gelezen
viennas wijzigde dit bericht op 20-07-2021 20:01
81.10% gewijzigd
viennas schreef:
20-07-2021 19:50
Als ze niet kan gaan door code rood, dan heeft ze wel gegokt (door niet goed te lezen) en daardoor ook verloren
Waarom zou je dan niet kunnen gaan?
De kleurcode van een land qua besmettingen staat niet gelijk aan de kleurcode van het reisadvies hè. Dat reisadvies zal hoogstwaarschijnlijk oranje worden en niet rood. Als je met de auto gaat, is er alsnog niks aan de hand.
Wie weet waren die mensen in die trein en boot allemaal geïnjecteerd? Dan heb je toch al je vrijheid terug, tenminste dat propageerde de overheid.
Paniek om niks als je het mij vraagt. Je bent hier in NL net zo "veilig" als in Frankrijk. Gaan dus!
Kissie30 schreef:
20-07-2021 20:46
Paniek om niks als je het mij vraagt. Je bent hier in NL net zo "veilig" als in Frankrijk. Gaan dus!
Wij gaan over twee weken ook naar het o zo gevaarlijke oranje Spanje. Ik ben zo ongeveer vervloekt door een bekende toen ik het zei, wij zouden verantwoordelijk zijn voor de delta variant in het najaar (want gelukkig is die hier nog niet) en zijn we een stel aso’s zonder verantwoordelijkheidsgevoel. We hebben daar een eigen huurauto, appartement en zijn allebei volledig gevaccineerd, dus ik zie echt niet in hoe we daar meer risico lopen besmet te raken dan in een supermarkt hier.
Wat is het probleem. Want ik snap hem niet zo goed.

Er is geen code rood, en geen lockdown. Waarom zou je niet gaan. Ik snap de verzekering wel in dit geval er is namelijk geen reden om een voucher of geld terug te geven. Het land is open, wij zijn welkom en er gelden weinig beperkingen mocht dat over 2,5 week anders zijn kun je altijd nog kijken. Maar voor nu is er geen reden om niet te gaan/ te annuleren.

Waarom wil je niet meer gaan?
Oke, ik zal een en ander verduidelijken. Ik wil absoluut gaan, ben niet bang om daar corona op te lopen en we zijn dan ook 2 keer gevaccineerd. Maar ik had het idee dat Frankrijk rood zou kunnen worden qua reisadvies (voorbarig kennelijk?) en ik dacht dat je dan niet mag gaan als het geen noodzakelijke reis is. En bovendien is mijn reis-en annuleringsverzekering duidelijk, je hebt geen dekking bij code rood, ook niet als je bijv een been breekt. Dat is waar ik me het meest druk om maak, niet (goed) verzekerd te zijn. En de camping zegt gewoon, als je het restant niet betaald annuleren we je vakantie en krijg je geen voucher, logisch uiteraard. Als we we alles betalen en er volgt een negatief reisadvies, dan zegt de camping dat we pech hebben en krijgen we geen voucher. Maargoed, ik wacht het nog maar even af.
Ik vraag me even af waarom een reisverzekering een beenbreuk niet zou dekken. Los van het feit dat je daar een ziektekostenverzekering voor hebt om die kosten te dekken. Rood, oranje of groen, dat een land rood is staat toch los van het feit of je wel/niet je been breekt?

Hoe dan ook, ik zou gewoon gaan. Wij gaan ook, rood of niet. Nederland is OOK al rood, dus linksom of rechtsom maakt het geen hol uit. Ook hier iedereen gevaccineerd.
Ik vind het ook vreemd dat je niet verzekerd bent voor geneeskundige zorg die los staat van corona, maar dat is nou eenmaal zo. Zorgverzekering dekt idd ook maar vaak zijn de kosten in het buitenland hoger en dat verschil moet je zelf betalen.

Zou het gewoon zuur vinden als er een negatief reisadvies komt en ik ben de volledige reissom kwijt, ook al had ik me zelf beter kunnen inlezen. Negatief reisadvies doet de camping niks mee.
Jelleke1986 schreef:
20-07-2021 21:06
Oke, ik zal een en ander verduidelijken. Ik wil absoluut gaan, ben niet bang om daar corona op te lopen en we zijn dan ook 2 keer gevaccineerd. Maar ik had het idee dat Frankrijk rood zou kunnen worden qua reisadvies (voorbarig kennelijk?) en ik dacht dat je dan niet mag gaan als het geen noodzakelijke reis is. En bovendien is mijn reis-en annuleringsverzekering duidelijk, je hebt geen dekking bij code rood, ook niet als je bijv een been breekt. Dat is waar ik me het meest druk om maak, niet (goed) verzekerd te zijn. En de camping zegt gewoon, als je het restant niet betaald annuleren we je vakantie en krijg je geen voucher, logisch uiteraard. Als we we alles betalen en er volgt een negatief reisadvies, dan zegt de camping dat we pech hebben en krijgen we geen voucher. Maargoed, ik wacht het nog maar even af.
Maar dan even advocaat van de duivel. Wat heb je te verliezen links om of rechts om heb je een verzekering waar je niks aan hebt en of het nu oranje of rood is je krijgt je geldt niet terug. Je kunt hooguit het restbedrag niet betalen maar dan ben je dus je vakantie en aanbetaling kwijt. Je kunt het restbedrag wel betalen en als het land rood wordt gewoon gaan en heb je een lekkere vakantie vergeet niet dat NL nu ook rood is op de kaart. Merk je daar iets van? Volgens mij is het niet z'n moeilijke keuze.
gordijn87 schreef:
20-07-2021 21:16
Maar dan even advocaat van de duivel. Wat heb je te verliezen links om of rechts om heb je een verzekering waar je niks aan hebt en of het nu oranje of rood is je krijgt je geldt niet terug. Je kunt hooguit het restbedrag niet betalen maar dan ben je dus je vakantie en aanbetaling kwijt. Je kunt het restbedrag wel betalen en als het land rood wordt gewoon gaan en heb je een lekkere vakantie vergeet niet dat NL nu ook rood is op de kaart. Merk je daar iets van? Volgens mij is het niet z'n moeilijke keuze.
Code rood zou ik niet verzekerd zijn bij geneeskundige kosten, ook al heeft het niks met corona te maken. Nu annuleren ben ik alleen de aanbetaling kwijt, als ik over een week zou annuleren vanwege code rood ben ik alles kwijt. Ik wil gewoon gaan maar ik vind het belangrijk om wel verzekerd te zijn. Maargoed, ik denk er nog even over na. Hopelijk komt er geen negatief reisadvies, maar het gaat niet de goede kant op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven