Koffer kwijt of vertraagd tijdens jouw vlucht?
dinsdag 20 juli 2021 om 12:31
Heb jij dit wel eens meegemaakt? En hoe is dat afgelopen? Ik ben benieuwd naar andermans ervaringen.
Zelf heb ik het een aantal jaren geleden meegemaakt. Eerst een uur staan wachten totdat de bagageband leeg was en het lampje ging branden dat alle bagage op de band lag. Die van mij dus niet. Vervolgens een uur in de rij bij 'Lost luggage' waar tot mijn verbazing de dame maar heel gebrekkig Engels sprak. De volgende dag de hele ochtend zo'n beetje bezig geweest om de meest noodzakelijke spullen aan te schaffen. Ik zat wel in een toeristische streek maar ondergoed e.d. vinden bleek een ware uitdaging. Mijn koffer kwam weer een dag later. Gelukkig. Ik heb er wel een tic aan overgehouden trouwens. Als ik na een vlucht bij de bagageband sta heb ik altijd een hartslag van minstens 200 tot mijn koffer op de lopende band verschijnt.
Gekochte spullen zijn trouwens wel allemaal vergoed door de luchtvaartmaatschappij.
Zelf heb ik het een aantal jaren geleden meegemaakt. Eerst een uur staan wachten totdat de bagageband leeg was en het lampje ging branden dat alle bagage op de band lag. Die van mij dus niet. Vervolgens een uur in de rij bij 'Lost luggage' waar tot mijn verbazing de dame maar heel gebrekkig Engels sprak. De volgende dag de hele ochtend zo'n beetje bezig geweest om de meest noodzakelijke spullen aan te schaffen. Ik zat wel in een toeristische streek maar ondergoed e.d. vinden bleek een ware uitdaging. Mijn koffer kwam weer een dag later. Gelukkig. Ik heb er wel een tic aan overgehouden trouwens. Als ik na een vlucht bij de bagageband sta heb ik altijd een hartslag van minstens 200 tot mijn koffer op de lopende band verschijnt.
Gekochte spullen zijn trouwens wel allemaal vergoed door de luchtvaartmaatschappij.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
dinsdag 20 juli 2021 om 14:46
Ik verbaas me er altijd over dat iedereen zo maar een willekeurige koffer van de bagageband kan pakken en weg/naar buiten kan lopen zonder dat iemand dat controleert. Blijkbaar wordt dat toch niet vaak gedaan want je zou maar eens een koffer meenemen die niet van jou is maar vol cocaïne zit.Hakika schreef: ↑20-07-2021 14:40Ik heb het een paar keer meegemaakt helaas, want het is altijd vervelend en stressvol. Eén keer is mijn koffer meegenomen door iemand anders met dezelfde koffer. De band bleef maar rondjes draaien met die ene laatste koffer erop, waarna bij mij het lampje ging branden. Gelukkig had die persoon een adresbandje erop zodat ik contact kon opnemen en konden we de volgende dag afspreken om de koffers om te ruilen. Sinds die tijd hang ik iets aan de koffer ter herkenning.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

dinsdag 20 juli 2021 om 15:07
Wij gingen in 2018 naar New York. Door een stroomstoring op Schiphol is daar een gigantische chaos ontstaan, waarbij de nodige vluchten vertraagd en omgeboekt moesten worden. Wij zouden via Dublin vliegen, dit werd uiteindelijk Montréal, waar we koffers moesten ophalen en opnieuw inchecken.
In Montréal bleek dat een koffer in Amsterdam was blijven staan in plaats van in ons vliegtuig mee, en was deze nagekomen. Daar moesten we in New York melding van maken en alles regelen. Hierdoor alleen wel de aansluiting naar New York gemist, maar konden we gelukkig een vlucht later mee.
We zouden alleen een week later vanuit New York richting Toronto gaan. Na 4 dagen in New York was de koffer uiteindelijk gelokaliseerd in Montréal. We hebben toen afgesproken dat deze weer naar Amsterdam zou gaan, zodat we m daar op de terugweg konden ophalen.
‘Gelukkig’ zat de helft van alles van mn dochters en mij daarin aan kleding, de helft van de spullen van man en oudste zaten in een handbagagekoffer met ook de medische dingen, en de andere helft van alle spullen in een grote backpack. En met helft ook echt de helft: 4 shirts, twee in de backpack, 2 in de koffer.
Jongste was wel behoorlijk van de leg: haar lievelingspyjama (met de streepjes mama!) had ze ingepakt in die koffer. Later toch nog wel twijfel (het was toch die met de stipjes). Uiteindelijk hing de streepjespyjama aan het wasrek, en lag die met de stipjes nog onder haar kussen….
Maar wat een gedoe, moet je gaan bedenken wat je nu precies ingepakt hebt…
In Montréal bleek dat een koffer in Amsterdam was blijven staan in plaats van in ons vliegtuig mee, en was deze nagekomen. Daar moesten we in New York melding van maken en alles regelen. Hierdoor alleen wel de aansluiting naar New York gemist, maar konden we gelukkig een vlucht later mee.
We zouden alleen een week later vanuit New York richting Toronto gaan. Na 4 dagen in New York was de koffer uiteindelijk gelokaliseerd in Montréal. We hebben toen afgesproken dat deze weer naar Amsterdam zou gaan, zodat we m daar op de terugweg konden ophalen.
‘Gelukkig’ zat de helft van alles van mn dochters en mij daarin aan kleding, de helft van de spullen van man en oudste zaten in een handbagagekoffer met ook de medische dingen, en de andere helft van alle spullen in een grote backpack. En met helft ook echt de helft: 4 shirts, twee in de backpack, 2 in de koffer.
Jongste was wel behoorlijk van de leg: haar lievelingspyjama (met de streepjes mama!) had ze ingepakt in die koffer. Later toch nog wel twijfel (het was toch die met de stipjes). Uiteindelijk hing de streepjespyjama aan het wasrek, en lag die met de stipjes nog onder haar kussen….

Maar wat een gedoe, moet je gaan bedenken wat je nu precies ingepakt hebt…

dinsdag 20 juli 2021 om 16:24
Twee keer meegemaakt.
Een keer nam iemand mijn rugzak mee, die nogal op de zijne leek. De luchtvaartmaatschappij nam contact met hem op en bezorgde mijn rugzak keurig de volgende dag bij het hostel.
De andere keer was na terugkomst van een verre reis met twee keer overstappen. Twee van de 4 koffers waren er niet. Na >36 uur reizen wilden wij maar één ding: naar ons (eigen) bed en slapen. Dus echt zorgen om die koffers maakten we ons niet. Een dag later konden we ze ophalen.
Ik ben altijd blij als ik onze reistassen op de bagageband zie verschijnen!
Een keer nam iemand mijn rugzak mee, die nogal op de zijne leek. De luchtvaartmaatschappij nam contact met hem op en bezorgde mijn rugzak keurig de volgende dag bij het hostel.
De andere keer was na terugkomst van een verre reis met twee keer overstappen. Twee van de 4 koffers waren er niet. Na >36 uur reizen wilden wij maar één ding: naar ons (eigen) bed en slapen. Dus echt zorgen om die koffers maakten we ons niet. Een dag later konden we ze ophalen.
Ik ben altijd blij als ik onze reistassen op de bagageband zie verschijnen!
dinsdag 20 juli 2021 om 16:42
een keer op een rondreis in Griekenland meegemaakt. Was gelukkig niet mijn bagage. Maar ik ging me na een paar dagen wel afvragen waarom die Australische vrouw steeds dezelfde jurk aan had. Was dus de jurk die ze snel gekocht had toen ze de mogelijkheid had. Koffer zou nagestuurd worden, maar dat duurde ook een paar dagen, en zal ook wel gebeurd zijn dat wij weer net naar het volgende hotel waren, en de koffer dus weer te laat was
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

dinsdag 20 juli 2021 om 16:56
mevrouwiglesias schreef: ↑20-07-2021 14:46Ik verbaas me er altijd over dat iedereen zo maar een willekeurige koffer van de bagageband kan pakken en weg/naar buiten kan lopen zonder dat iemand dat controleert. Blijkbaar wordt dat toch niet vaak gedaan want je zou maar eens een koffer meenemen die niet van jou is maar vol cocaïne zit.
Sterker nog, in Stockholm is een terminal (niet voor internationale vluchten) met een bagageband nádat je voorbij de deuren van het beveiligde gebied bent. Heel verwarrend.
dinsdag 20 juli 2021 om 17:35
Nooit meegemaakt, maar ben ook geen enorm frequente vlieger. Wel 1x meegemaakt dat de koffer weg was toen we uit de transferbus stapten bij ons hotel. Hadden ze hem bij een eerder hotel op de route afgezet. Mocht ik nog een rondje met de chauffeur door de drukke stad om de koffer op te halen (nadat we al 6 uur later dan gepland tijdstip aankwamen wegens vertragingen en een detour).
Maargoed, medicijnen extra ondergoed wat toiletspullen altijd in de handbagage. Dan heb je in ieder geval wat.
Maargoed, medicijnen extra ondergoed wat toiletspullen altijd in de handbagage. Dan heb je in ieder geval wat.
dinsdag 20 juli 2021 om 17:39
Ik heb in het binnenland van Nepal wel eens een foeilelijke Eminem sweater gekocht in een piepklein dorpje met een winkeltje met 2 sweaters die ergens van onder een stapel pannen gehaald moesten worden. Het was best koud op de scooter, zo in mijn T-shirt in de bergen.

Heb hem heeeel snel achter gelaten toen ik weer ‘beneden’ was.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 20 juli 2021 om 19:07
Ja, paar jaar geleden in New York.
We hadden 4 koffers bij ons en ALLEMAAL kwijt. Had te maken met chaos op Heatrow die dag. We waren niet de enigen. Dus weer in de rij voor de bagage claim. Dus het duurde érg lang voordat we ein-de-lijk in het hotel waren. Wat een dag.
Uiteindelijk hebben we twee volle dagen zonder koffers gezeten. Maar eigenlijk geen last van gehad want we hadden gelukkig genoeg kleding in onze handbagage zitten, was ik zo blij mee ! Ik had echt voor iedereen ondergoed, badkleding, en 2-3 setjes kleding in de handbagage gedaan. En sandalen voor mezelf want ik krijg snel blaren in de hitte. En ook een setje mini-deodorant, gel, tandenborstel enzo.
Ook probeer ik dus bij aankomst ergens minimaal 2 nachten te zijn. Stél dat je koffers kwijt zijn, dan kunnen ze naar het eerst opgegeven adres i.p.v. dat je inmiddels alweer honderden kilometers verderop bent doorgereisd.
We gingen de volgende dag in NY zo’n hopp-on-hopp-off bus doen. In frisse schone kleding en lekker korte broek, heerlijk! We kwamen mensen tegen die we op het vliegveld ontmoet hadden, die zaten te zweten in de lange broek en vest! Want het was meer dan 40 gr. En die gingen zo eerst maar eens verplicht shoppen want ze hadden werkelijk he-le-maal niets bij zich. Wij waren zó blij dat we dat niet hoefden, zo zonde van de tijd om te móeten winkelen als je andere plannen hebt.
Ook verdeel ik de kleding van alle gezinsleden over álle koffers die meegaan. Zouden we maar 1 koffer ontvangen, dan heeft toch iedereen iets qua kleding.
We hadden 4 koffers bij ons en ALLEMAAL kwijt. Had te maken met chaos op Heatrow die dag. We waren niet de enigen. Dus weer in de rij voor de bagage claim. Dus het duurde érg lang voordat we ein-de-lijk in het hotel waren. Wat een dag.
Uiteindelijk hebben we twee volle dagen zonder koffers gezeten. Maar eigenlijk geen last van gehad want we hadden gelukkig genoeg kleding in onze handbagage zitten, was ik zo blij mee ! Ik had echt voor iedereen ondergoed, badkleding, en 2-3 setjes kleding in de handbagage gedaan. En sandalen voor mezelf want ik krijg snel blaren in de hitte. En ook een setje mini-deodorant, gel, tandenborstel enzo.
Ook probeer ik dus bij aankomst ergens minimaal 2 nachten te zijn. Stél dat je koffers kwijt zijn, dan kunnen ze naar het eerst opgegeven adres i.p.v. dat je inmiddels alweer honderden kilometers verderop bent doorgereisd.
We gingen de volgende dag in NY zo’n hopp-on-hopp-off bus doen. In frisse schone kleding en lekker korte broek, heerlijk! We kwamen mensen tegen die we op het vliegveld ontmoet hadden, die zaten te zweten in de lange broek en vest! Want het was meer dan 40 gr. En die gingen zo eerst maar eens verplicht shoppen want ze hadden werkelijk he-le-maal niets bij zich. Wij waren zó blij dat we dat niet hoefden, zo zonde van de tijd om te móeten winkelen als je andere plannen hebt.
Ook verdeel ik de kleding van alle gezinsleden over álle koffers die meegaan. Zouden we maar 1 koffer ontvangen, dan heeft toch iedereen iets qua kleding.

dinsdag 20 juli 2021 om 21:29
Nou mijn smaak qua kleding is het daar niet echt. Was toch blij mijn eigen kleding aan te kunnen.
En het gedoe er allemaal mee, dingen kopen, later weer declareren én de tijd die het je ter plaatse toch kost. Wij hebben helemaal niet gewinkeld in NY, maar pas later tijdens onze rondreis een outlet Mall bezocht in Florida.
Ik was in elk geval heeeel blij dat we wat setjes voor iedereen bij ons hadden toen alle koffers kwijt waren (dat ze er allemaal niet waren verwacht je ook niet, hooguit 1-2 koffers ofzo).
En het gedoe er allemaal mee, dingen kopen, later weer declareren én de tijd die het je ter plaatse toch kost. Wij hebben helemaal niet gewinkeld in NY, maar pas later tijdens onze rondreis een outlet Mall bezocht in Florida.
Ik was in elk geval heeeel blij dat we wat setjes voor iedereen bij ons hadden toen alle koffers kwijt waren (dat ze er allemaal niet waren verwacht je ook niet, hooguit 1-2 koffers ofzo).

dinsdag 20 juli 2021 om 21:45
Joh, dan draag je een keer hetzelfde shirt nog een dag. Dat overleef je ook wel weer.
Ik heb een hekel aan veel handbagage dus zal nooit verschillende setjes kleding, badkleding, slippers etc in de handbagage stoppen.
Hooguit 1 onderbroek en 1 shirt pp toen we naar Australië vlogen. Maar dat is meer voor een eventueel ongelukje onderweg.
Ik heb een hekel aan veel handbagage dus zal nooit verschillende setjes kleding, badkleding, slippers etc in de handbagage stoppen.
Hooguit 1 onderbroek en 1 shirt pp toen we naar Australië vlogen. Maar dat is meer voor een eventueel ongelukje onderweg.

dinsdag 20 juli 2021 om 21:54
Ja, onze eerste reis naar de VS. Twee koffers en beide koffers kwijt.
Ik had rekening gehouden met kwijt en een dag later krijgen we ze wel weer maar dat viel tegen.
Koffer 1 kregen we na 2 weken. Koffer 2 heeft de VS nooit gezien. Drie dagen voor we naar huis gingen kregen we een belletje dat die terecht was.
Dat was niet leuk. Echt niet. We hebben alles moeten kopen. Extra schoenen, ondergoed, kleren, zwemspullen , opladers. Dn we kregen ook maar een vast bedrag vergoed. Ik geloof 150 pp. Dat was niet voldoende helaas.
Ik weet nog dat ik in las Vegas aan de balie stond zo ongeveer te smeken voor mijn koffer. Two weeks zei ik tegen die vrouw achter de receptie. De jonge meiden achter mij reageerde helemaal geschokt
Ik had rekening gehouden met kwijt en een dag later krijgen we ze wel weer maar dat viel tegen.
Koffer 1 kregen we na 2 weken. Koffer 2 heeft de VS nooit gezien. Drie dagen voor we naar huis gingen kregen we een belletje dat die terecht was.
Dat was niet leuk. Echt niet. We hebben alles moeten kopen. Extra schoenen, ondergoed, kleren, zwemspullen , opladers. Dn we kregen ook maar een vast bedrag vergoed. Ik geloof 150 pp. Dat was niet voldoende helaas.
Ik weet nog dat ik in las Vegas aan de balie stond zo ongeveer te smeken voor mijn koffer. Two weeks zei ik tegen die vrouw achter de receptie. De jonge meiden achter mij reageerde helemaal geschokt
dinsdag 20 juli 2021 om 22:16
En van je maat. Probeer als lange forse Nederlandse vrouw maar eens kleding te kopen in Azie! Onmogelijk!mevrouwiglesias schreef: ↑20-07-2021 13:01Ja klopt, ik heb naar aanleiding van mijn koffer kwijt verhaal wel eens de opmerking gekregen: 'maar alles is toch te koop'? Nou dat valt in sommige landen vies tegen. Nog los van de tijd die het kost.
Mijn buurvrouw heeft zich 2 weken moeten behelpen tijdens een rondreis in China. Zoals zwemmen in ondergoed.
amarna wijzigde dit bericht op 20-07-2021 22:45
12.33% gewijzigd

dinsdag 20 juli 2021 om 22:17
Dit is echt heel erg vervelend. Gelukkig komt het weinig voor.lisbeth schreef: ↑20-07-2021 21:54Ja, onze eerste reis naar de VS. Twee koffers en beide koffers kwijt.
*schreef ze met gekruiste vingers*
dinsdag 20 juli 2021 om 22:21
Ik kan het me helemaal voorstellen Lisbeth. Het lijkt me vreselijk. Je bent er dan gewoon elke dag mee bezig. “Zijn de koffers er vandaag wél?”. Elke dag bij de balie van je hotel informeren of ze bezorgd zijn. En maar weer es bellen. Of internet checken voor informatie over de status van de koffers.
Het zorgt toch voor een nare bijsmaak aan je vakantie. Zeker voor zo’n verre reis, iets wat toch speciaal is (vind ik).
En helemaal balen als je dan niet eens alles vergoed krijgt. Want je hebt dan toch behoorlijk wat nodig. En dan is 150,= pp echt niks, zeg. Dat is een paar schoenen, 1 broek en 2 shirtjes ofzo.
Het zorgt toch voor een nare bijsmaak aan je vakantie. Zeker voor zo’n verre reis, iets wat toch speciaal is (vind ik).
En helemaal balen als je dan niet eens alles vergoed krijgt. Want je hebt dan toch behoorlijk wat nodig. En dan is 150,= pp echt niks, zeg. Dat is een paar schoenen, 1 broek en 2 shirtjes ofzo.

dinsdag 20 juli 2021 om 22:32
Het is me drie keer overkomen. Maar ik heb ook heel veel gevlogen dus ik vind niet dat het vaak voor komt.
1 x kwam m’n koffer pas 3 dagen later. Dat was wel heel vervelend. Toen heb ik ook spullen moeten kopen. En ik was heel bang dat m’n koffer echt kwijt zou zijn, ipv vertraagd.
1 x was m’n koffer bij overstap in London blijven staan, dit kwam met de volgende vlucht en dat was slechts 1,5 uur later. Dus heb ik gewoon op Schiphol op gewacht.
1 x was m’n koffer bij tussenstop waar mijn eindbestemming was, in het vliegtuig gebleven. Die kwam de volgende dag weer terug.
1 x kwam m’n koffer pas 3 dagen later. Dat was wel heel vervelend. Toen heb ik ook spullen moeten kopen. En ik was heel bang dat m’n koffer echt kwijt zou zijn, ipv vertraagd.
1 x was m’n koffer bij overstap in London blijven staan, dit kwam met de volgende vlucht en dat was slechts 1,5 uur later. Dus heb ik gewoon op Schiphol op gewacht.
1 x was m’n koffer bij tussenstop waar mijn eindbestemming was, in het vliegtuig gebleven. Die kwam de volgende dag weer terug.
dinsdag 20 juli 2021 om 22:41
1x was bij thuiskomst vanuit Londen mn koffer in Eindhoven ipv Rotterdam terecht gekomen. Werd de volgende ochtend keurig thuis bezorgd.
1x zag ik na aankomst in Griekenland een passagier met mijn koffer weglopen. Ik kon m gelukkig nog net tegenhouden voor hij door de immigratie liep ! Zijn eigen koffer was van hetzelfde merk en kleur.
Sinds die keer plak ik opvallende stickers op beide kofferhelften.
1x zag ik na aankomst in Griekenland een passagier met mijn koffer weglopen. Ik kon m gelukkig nog net tegenhouden voor hij door de immigratie liep ! Zijn eigen koffer was van hetzelfde merk en kleur.
Sinds die keer plak ik opvallende stickers op beide kofferhelften.
dinsdag 20 juli 2021 om 23:46
Ja, een keer mee gemaakt met een reis naar Griekenland. We reisden met 2 kleine kinderen en kregen de koffers pas na een ruime week. Sta je daar na een lange reis ( want we hadden een lange transfer, doe ik ook nooit meer),iedereen doodop, de kinderen wilden dolgraag zwemmen.....maar je hebt gewoon niks en moet eerst shoppen voor 4 personen.
Wat niet te doen is met 2 kinderen met autisme en 1 ook nog met flinke ADHD.
Dezelfde vakantie kregen we het ook voor elkaar dat álle bankpassen onbruikbaar werden omdat de sleutel van de kamer een magneet bevatte. Die sleutel zat in de broekzak van mijn man en maakte alle passen onklaar.Dus na het shoppen, waarin we voor veel items nog niet geslaagd waren, ook geen geld meer beschikbaar
We hadden gelukkig een hele lieve hostess die persoonlijk cash geld aan ons geleend heeft.
Paar dagen later werd 1 van de kinderen doodziek.
Topvakantie, echt.
(en het gekke is, als we het er nu-jaren later- over hebben zijn de kinderen lyrisch.....beste vakantie ooit
Kennelijk kunnen wij goed met tegenslagen omgaan en weten van niks iets te maken!
Wat niet te doen is met 2 kinderen met autisme en 1 ook nog met flinke ADHD.
Dezelfde vakantie kregen we het ook voor elkaar dat álle bankpassen onbruikbaar werden omdat de sleutel van de kamer een magneet bevatte. Die sleutel zat in de broekzak van mijn man en maakte alle passen onklaar.Dus na het shoppen, waarin we voor veel items nog niet geslaagd waren, ook geen geld meer beschikbaar

We hadden gelukkig een hele lieve hostess die persoonlijk cash geld aan ons geleend heeft.
Paar dagen later werd 1 van de kinderen doodziek.
Topvakantie, echt.
(en het gekke is, als we het er nu-jaren later- over hebben zijn de kinderen lyrisch.....beste vakantie ooit

woensdag 21 juli 2021 om 00:29
Regelmatig maar vloog voor corona ook best vaak. Ergste was een koffer die drie weken achter mij aan heeft gereisd en die twee dagen na mijn thuiskomst werd thuisbezorgd. Overstap in Moskou en daar ging het mis. Kwam de koffer aan in Hongkong was ik net weer richting Shanghai en daarna zelfde met Seoel en zo door. In Azië lijkt het toch wat minder handig geregeld. Ik had verzocht mijn koffer naar een locatie te versturen waar ik een paar dagen later zou aankomen maar dat was kennelijk lastig. Koffer vloog dus achter mij aan. Het was een zakenreis en dan is het best onhandig omdat het dan niet gaat over even je shirt en korte broek uitwassen. Ik neem gelukkig altijd ook een handbagage koffertje mee en daar zit altijd voor een paar dagen kleding etc in. In de hotels met spoed kleding laten wassen en ondergoed in de wasbak want dat raak je zo kwijt is mijn ervaring.
Ik pak voor vliegvakanties met anderen altijd gemixte koffers in. Dus niet een koffer voor zoon en eentje voor mijzelf maar twee koffers en dan elk 50/50. Kans dat ze allebei kwijtraken is klein.
Ik pak voor vliegvakanties met anderen altijd gemixte koffers in. Dus niet een koffer voor zoon en eentje voor mijzelf maar twee koffers en dan elk 50/50. Kans dat ze allebei kwijtraken is klein.
woensdag 21 juli 2021 om 03:40
Ja, paar keer gebeurd. Eén keer een overstap net aan gehaald door een sprintje te trekken. Koffer bleef achter en werd de volgende dag afgeleverd.
Eén keer was het op Schiphol chaos en was één bagagecontainer gewoon niet uitgeladen. Stonden we daar met z'n allen en ze wisten en konden niks. Maar het was zeker dat het die dag niet meer kwam. Dat je één koffer kwijt bent begrijp ik nog enigszins, maar een hele container? We mochten niet blijven wachten en er werd echt op ons geschreeuwd toen we te lang bleven dralen naar hun zin. Ondanks dat de rij voor de afwikkeling nog heel lang was, werden we dus geacht weg te gaan. Uiteindelijk iemand die de container vond en anderhalf uur later had ik m'n koffers toch. Maar zo onvriendelijk.
Ook een keer dat de koffer tijdens een overstap waarbij ik hem zelf door moest schakelen niet aankwam. Vlucht gemist en bagage kwijt. Dat was balen.
En een keer gehad dat ik de deuren van de volgende vlucht voor mijn ogen dicht zag gaan en mocht er niet meer in. Maar mijn koffer had het wel gehaald.
Eén keer was het op Schiphol chaos en was één bagagecontainer gewoon niet uitgeladen. Stonden we daar met z'n allen en ze wisten en konden niks. Maar het was zeker dat het die dag niet meer kwam. Dat je één koffer kwijt bent begrijp ik nog enigszins, maar een hele container? We mochten niet blijven wachten en er werd echt op ons geschreeuwd toen we te lang bleven dralen naar hun zin. Ondanks dat de rij voor de afwikkeling nog heel lang was, werden we dus geacht weg te gaan. Uiteindelijk iemand die de container vond en anderhalf uur later had ik m'n koffers toch. Maar zo onvriendelijk.
Ook een keer dat de koffer tijdens een overstap waarbij ik hem zelf door moest schakelen niet aankwam. Vlucht gemist en bagage kwijt. Dat was balen.
En een keer gehad dat ik de deuren van de volgende vlucht voor mijn ogen dicht zag gaan en mocht er niet meer in. Maar mijn koffer had het wel gehaald.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0

woensdag 21 juli 2021 om 13:46
Mijn bikini ging stuk in Maleisië. Sta je daar als grove Nederlandse … Uiteindelijk een geval met touwtjes gevonden, die kon ik nog in mijn maat knopen. Maar het was eigenlijk aanstootgevend hoe ik er daar bij liep, het is dat ik er niemand kende.mevrouwiglesias schreef: ↑20-07-2021 13:01Ja klopt, ik heb naar aanleiding van mijn koffer kwijt verhaal wel eens de opmerking gekregen: 'maar alles is toch te koop'? Nou dat valt in sommige landen vies tegen. Nog los van de tijd die het kost.